למה כולם בטירוף סביב שבוע האופנה של קופנהגן?

רגע לפני שמתחילים שבועות האופנה של ניו יורק, לונדון, מילאנו ופריז, מיטב אנשי התעשייה והבלוגריות המובילות עלו על מטוס היישר לפאשן וויק הדני, המסתמן כאירוע הכי מרענן בעולם כרגע. בת הים הקטנה לא מאמינה שזה קורה לה

מאת  | ‏ 13 אוגוסט 2017
 

A post shared by Tommy Ton (@tommyton) on

הייתכן ומזג אוויר קפוא שאינו מגיע מאמצעים מלאכותיים הוא הסוד לחיים עיצוביים טובים יותר? אם לשפוט על פי ההיצע המגיע מכיוונה של סקנדינביה, התשובה היא, כן, בהחלט. בזמן שאנחנו צריכים להתמודד עם מזגנים מטפטפים ולצמצם לכמות מינימלית את גיחותינו לרחוב, בארצות הצפון חוגגים קיץ כמו שצריך – עם טמפרטורות מושלמות המאפשרות ללבוש את כל המאווים האופנתיים, מבלי להתפשר על כמויות בד וכפכפי אצבע.

אבל לא משום מקום מגיע התסכול הלבנטיני הזה. בימים אלו מתקיים שבוע האופנה של קופנהגן הגדוש במותגי ביניים נחשקים (GANNI, Stine Goya ו-Designers Remix הם רק חלק מהם), בלוגריות נשחקות בעלות מאות אלפי עוקבים (פרנילה צאייבק, ורוניקה היילברונר וקמי שרייר), ובעיקר – נוף פוטוגני עם בתים צבעוניים, רוכבות אופניים חינניות ושפע של שמלות צבעוניות המצוותות לסניקרס גסות.

 

A post shared by Tyler Joe (@nyavgjoe) on

אז איך הפך הפאשן וויק הדני לכל כך מצופה בקרב הקהילה האופנתית, ועוד לאור העובדה כי עוד פחות מחודש יתחיל הכאוס האמיתי שהוא שבועות האופנה בניו יורק, לונדון, מילאנו ופריז? לתשובה יש כמה מרכיבים.

ראשית, הסטייל הדני. בניגוד לתפיסה העיצובית המונוכרומטית והמינימליסטית מאוד של שכניהם השוודים, הדנים הרבה יותר צבעוניים ונועזים. זה מתבטא בקולקציות מודרניות ששומרות על אותו ניחוח סקנדינבי קלאסי, אבל מתובלות בנגיעות הרפתקניות ולא מתחסדות, כאלו שלא מפחדות מהתנגשויות צבעים ופרינטים.

 

A post shared by Vogue Runway (@voguerunway) on

אבל לא רק התוכן עצמו מביא את אנשי תעשיית האופנה לקופנהגן, אלא גם העטיפה עצמה. מרבית המותגים המבוססים בעיר הם יחסית קטנים לעומת מפלצות התאגידים בניו יורק או בפריז, ולכן שומרים על ארשת אינטימית וחברית להפליא. קחו לדוגמה את GANNI, אולי המותג המקומי המצליח ביותר כרגע – ניקולאי ודיטה רפסטראפ, בני הזוג העומדים מאחוריו הזמינו את אורחי התצוגה לאפטר פארטי בגינת ביתם הפרטי, כשעל עמדת הדי ג'יי היו אמונים הדוגמנית הדנית אמה לאת' והמוזיקאי דב היינס, בן זוגה של האמנית אנה קראש, שעיצבה את מסלול התצוגה וצילמה גם את תמונות הקמפיין החדש.

גם מעצבת התכשיטים הנחשבת סופי בילה ברה שמרה על אווירה משפחתית בעת הצגת הקולקציה החדשה שלה. את הקניינים שהגיעו לעיר הזמינה לשואורום זמני, אותו קישטה בזרי פרחים צבעוניים אחת הדוגמניות הדניות המצליחות ביותר כרגע בעולם, קרוליין ברש נילסן, שהיא, כמה, נוח, בת זוגו של אחיה של המעצבת, השף פרדריק בילה ברה.

ולבסוף, המרכיב המשפיע ביותר בפרסום שבוע האופנה של קופנהגן מעבר לגבולות "הגשר" – הלא הוא האינסטגרם. כבר מספר עונות שמארגני האירוע משכילים לבחור בקפידה את המוזמנים, ובעיקר את יושבות השורה הראשונה. מעבר לעורכות האופנה המקומיות, שסוף סוף מקבלות את תשומת הלב המגיעה להן בזכות צלמי אופנת הרחוב המתנקזים לעיר, ישנן המשפיעניות הגדולות מאירופה וארה"ב שלא מהססות לתעד את רגעי הכיף שלהן מהעיר המפתיעה הזו.

כך אמילי וייס, מייסדת Into the Gloss ומנכ"לית Glossier, המקפידה להגיע לשבוע האופנה הדני כבר מספר עונות, פתחה לעוקבים האמריקאים שלה צוהר לעולם הסקנדינבי הזר להם כל כך, בעוד שהבלוגרית הבריטית לוסי ויליאמס תיעדה ל-265 אלף העוקבים שלה את רגעי השיא שלה וגם את אלו הקצת פחות נוצצים (פספוס הטיסה שלה חזרה הביתה, למשל). אם לשפוט על פי תדירות התמונות שהועלו מקופנהגן בשבוע האחרון וריבוי הכתבות שעלו בנושא באתרי האופנה הגדולים בעולם – מדבר ביעד הכי אופנתי ומעניין כרגע על הפלנטה. פריז, הרי תמיד תהיה. זה הזמן לגוון.

 

A post shared by Emily Weiss (@emilywweiss) on

 

A post shared by Tyler Joe (@nyavgjoe) on

 

A post shared by Tyler Joe (@nyavgjoe) on

 

A post shared by Emili Sindlev (@emilisindlev) on

 

A post shared by MIE JUEL (@mie_juel) on

 

A post shared by ELLE DK (@elledanmark) on

 

A post shared by STYLE DU MONDE(@styledumonde) on

 

A post shared by Emily Weiss (@emilywweiss) on

השאירו תגובה