רשת נקסט: חשש לנעלי ילדים מסרטנות

רשת האופנה הבריטית הפופולרית יצאה לאחרונה בריקול עולמי המבקש להחזיר לחנויות נעלי בנים מעור המכילות כמויות בלתי בטוחות של בנזידין, כימיקל מסרטן שהחשיפה אליו יכולה לגרום לגוף לייצר גידולים מסוגים שונים. "מאחר שהנעליים לא עומדות בתקנות המחמירות שלנו" מסרו בתגובה, "אנו קוראים לקבלן בחזרה תמורת תגמול מלא"

מאת  | ‏ 6 אוגוסט 2017

NEXT. קוראת לקהל להחזיר נעלי בנים בעלות חומר מסרטן (צילום: ויקיפדיה)

NEXT. קוראת לקהל להחזיר נעלי בנים המכילות חומר מסרטן (צילום: ויקיפדיה)

רק לאחרונה נחרדנו לגלות שפריימארק מכרה אלפים רבים של כפכפי גברים שבתוכם חומרים מסרטנים, והנה מגיעה לה עוד אימפריית קניות לכל המשפחה שעושה ריקול גדול ומביש בעקבות חומרים מסרטנים שנמצאו בנעליים, הפעם בנעלי ילדים.

נקסט, הרשת הבריטית הגדולה והאהובה (הכוללת אתר פופולרי, האהוב בעיקר על קונים ישראלים), קראה לריקול עולמי על נעלי בנים מעור, שמכילות יותר בנזידין מהכמות הבטוחה לשימוש.

דגם הנעליים המדובר  (צילום: NEXT)

דגם הנעליים המדובר
(צילום: NEXT)

הבנזידין, כימיקל מסרטן שמשתמשים בו על מנת לצבוע עור, נייר וטקסטיל, נמצא בנעליים המדוברות, והחברה מיהרה לפרסם על כך הודעת התנצלות.

"אנו מאוד מאוד מצטערים על האכזבה וחוסר הנוחות שגרמנו לכם. גילינו לצערנו כי יש פוטנציאל בעייתי עם בטנת הנעליים, ובה כמות גבוהה מהמותר של חומר שאינו עומד בתקנות של נקסט" נכתב בהצהרה. "מאחר שהנעליים לא עומדות בתקנות המחמירות שלנו אנו קוראים לקבלן בחזרה, תמורת תגמול מלא".

הילדים של נקסט. עדיף שלא תרכשו נעלי עור בריטיות משם (צילום: מתוך האתר הרשמי)

הילדים של נקסט. עדיף שלא תרכשו נעלי עור בריטיות משם (צילום: מתוך האתר הרשמי)

החברה אף אוספת את הנעליים מבתי האנשים, ולא רק ממתינה לבואם לחנויות. "אם קניתם את המוצר כמתנה, בבקשה הפצירו באותו אדם ליצור עמנו קשר. אנו מקווים שאתם מבינים שהבטיחות עומדת בראש סדר עדיפויותינו".

הבנזידין נמצא קשור בסרטן שלפוחית השתן, ומחקר גדול שנערך על חיות בשנת 2000 מצא שהחשיפה אליו יכולה לגרום לגוף לייצר גידולים מסוגים שונים. בארה"ב לא משתמשים בחומר מאז שנות השבעים, אך יש עדיין כמה צבעים בתעשייה המבוססים על חומרים מאותה המשפחה. השימוש בו בפלסטיק נפסק כבר לגמרי.

זהו דגם הנעליים השלישי השנה שנקסט עושה לו ריקול. רק לאחרונה ביקשה מהרוכשים להחזיר שני זוגות סנדלים מסיבה אחרת: חלקים שניתנים לפירוק שהיוו סכנת בליעה וחנק. האם אלו ההשלכות של ייצור מהיר וזול? 

לפחות עשו ריקול בזמן (צילום: NEXT)

לפחות עשו ריקול בזמן (צילום: NEXT)

עדיין מדובר ברשת משגשגת ומוצלחת למדי (צילום: NEXT)

עדיין מדובר ברשת משגשגת ומוצלחת למדי (צילום: NEXT)

ההודעה באתר החברה (צילום: help.next.co.uk)

ההודעה באתר החברה (צילום: help.next.co.uk)

השאירו תגובה