קצת מזועזעים: קים קרדשיאן לובשת בגדי ים משומשים

בתוך גל הניינטיז הנוסטלגי ששוטף את כולנו אפשר להבין את עלייתם המחודשת של בגדי הוינטג', אבל קים קרדשיאן, כהרגלה, לוקחת את הדברים צעד אחד קדימה. לאחרונה היא נצפתה בבגדי ים של בתי אופנה נחשקים אמנם, אבל יד שניה. הייתן יוצאות לחוף עם תחתוני דיור שמישהי אחרת לבשה?

מאת  | ‏ 22 יולי 2017

לכי תדעי איפה זה היה קודם (צילום: kimkardashian)

לכי תדעי איפה זה היה קודם (צילום: kimkardashian)

בגדי יד שניה נחשבים לשיא השיק, בעיקר בימים אלה, בהם הנוסטלגיה בשיאה. כולנו גוערים בעצמנו של פעם על שלא שמרו את פריטי הניינטיז שנראים לפתע קוסמים שוב, אבל לרוב מדובר בשמלות, ז'קטים או תיקים. קים קרדשיאן שוברת עכשיו את התפיסות הללו ומציגה טרנד חדש: בגדי ים יד שניה.

למעשה, הייתה זו אחותה הקטנה קיילי שהתחילה עם הסיפור הזה, כשהציגה לפני שנה בגד ים ורוד שהיה שייך לאמא שלה לפני 25 שנים. קים התלהבה מהרעיון ואימצה אותו אל חיקה במלוא הכוח, ולאחרונה נצפתה במספר הזדמנויות כשלגופה בגדי ים וינטג' של מעצבים. באפריל היא הופיעה בשני סטים של ביקיני מבית דיור תוצרת הניינטיז. את שניהם ניתן לשכור, תאמינו או לא, ולמעשה גם קים עצמה שאלה אותם מהסטייליסטית הניו יורקית גבריאל הלד, שנידבה את בגדי הים מהאוסף הפרטי שלה.

 

A post shared by Kim Kardashian West (@kimkardashian) on


"הפיסים האלה משומשים קלות", סיפרה הלד בראיון לווג, "אבל הם פריטי וינטג' נקיים ובמצב טוב. מאז שקים לבשה את ביקיני ראסטה דיור שלי אני מקבלת המון הזמנות ממעריצים שלה. יש לי הרבה פריטים נחשקים מהקולקציה ההיא עוד משנות התיכון שלי, ופשוט לא הצלחתי להפרד מהם ולזרוק אותם. אני שמחה לראות אותם מקבלים חיים חדשים".

המספרים מבשרים על גידול של 104 אחוז בכמות השוכרים והקונים של בגדי ים משומשים מהקיץ הקודם ועד עכשיו. "הביקוש לבגדי ים גדל", מדווחים באתר swap.com, "זה כבר לא נחשב לטאבו לרכוש בגד ים שהיה שייך למישהי אחרת. באופן כללי, בגדי הים אצלנו מוכרים פי ארבעה מאשר בשנה שעברה. לרוב אנו מקבלים רק בגדי ים שעוד יש עליהם תגית, אבל בשביל כאלה של שאנל, פוצ'י ומיסוני אנחנו מוכנים לחרוג מהנהלים". אם גם אתם בעניין, תוכלו למצוא באתר, לדוגמה, בגד ים משומש של שאנל בצבע שחור משנת 2001 שיהיה שלכם תמורת 12,497 שקלים בלבד.


הטרנד החדש הולך יד ביד עם הקאמבק של הניינטיז והאייטיז בעולם בגדי הים, ועם העובדה שמותגים רבים מנסים להתחקות אחר סגנונות שהיו פופולריים בתקופה ההיא. אבל למרות החגיגה, יש כאלה שהשימוש החוזר בפריט האינטימי הזה גורם להם לבחילה קשה. אלסנדרה קודיניה, עורכת התרבות של ווג, למשל, נחרדת מכל העניין ולא מבינה אותו: "הרעיון בוינטג' הוא הרי היסטורי. פריט שאי אפשר למצוא יותר ולקנות באיכות טובה. הדברים האלה פשוט לא נכונים במקרה של בגדי ים. בגדי ים לא אמורים להחזיק זמן רב מלכתחילה, מי מלח הורסים את הבד".

"אבא שלי תמיד היה נגד בגדי יד שניה", מחזקת עורכת חדשות האופנה של ווג, קיומה נאדי, "על אף שקניתי למרות התנגדותו, עצרתי בבגדי ים. זה היה אינטימי מדי. כן מדדתי את בגד הים של אמי מהסיקסטיז אבל הגומי היה רופף והלוק הזה לא הגיע אל החוף". המגזין כן סייג ובדק עם הגניקולוגית הניו יורקית אינגה זילברשטיין, שהרגיעה: "אין סכנה במחלות שעוברות דרך בגדים, פרט לכינים. אם הבגד כובס במים חמים, גם הכינים אמורות למות". אם צפירת ההרגעה הזאת עוזרת לכן – לכו על זה. אנחנו עדיין מתלבטות.

 

A post shared by Kim Kardashian West (@kimkardashian) on

 

A post shared by Kim Kardashian West (@kimkardashian) on

השאירו תגובה