מה פשר הכיתוב בערבית על גרביו של ראש ממשלת קנדה במצעד הגאווה?

ג'סטין טרודו, ראש ממשלת קנדה והאדם הקרוב ביותר לפרינס צ'ארמינג, כבר ידוע במסרים שהוא מעביר באמצעות בחירת הלבוש דווקא באזור הקרסוליים. השבוע הוא הגיע לאירועי הגאווה כשהוא גורב גרביים בכל צבעי הקשת ועליהם כיתוב בערבית, והעולם, כצפוי, התחרפן

מאת  | ‏ 29 יוני 2017

אין עוד כזה (צילום: ג'סטין טרודו, מתוך האתר הרשמי)

אין עוד כזה (צילום: ג'סטין טרודו, מתוך האתר הרשמי)

ג'סטין טרודו, ראש הממשלה המכהן החתיך בעולם, מביא הרבה בשורות לעולם בכל הנוגע לקבלת האחר, לאנושיות ולליברליות. אבל מסתבר שלאדם הכי קרוב לפרינס צ'ארמינג יש גם בשורות בתחום האופנה, והחמודה מכולן נמצאת במרווח השיקי שבין הנעל לסוף המכנסיים, שם הוא מפציץ בגרביים צבעוניים ומלאי משמעות משל היה דוגמן של גוצ'י.

לטרודו אין המון אפשרויות לבטא את עצמו מבחינה אופנתית. המנהיג הקנדי ידוע בחיבתו לחולצות ורדרדות, אבל מעבר לכך הוא כבול לקוד לבוש פורמלי ומגביל. הגרביים הם כנראה המפלט שלו, ובאמצעותם הוא מבטא את ה"אני האמיתי" באופן שלא היה מבייש אף פאשניסטה. העיתונות הבינלאומית כבר זיהתה את הדפוס, ועיני כולם נשואות אל הגרביים של המנהיג הקנדי באירועים חגיגיים.

 

A post shared by Adam Scotti (@adamscotti) on


השבוע אזור הקרסוליים של טרודו הצליח לחרפן את העולם עם בחירת סטיילינג מלאת משמעות. למצעד הגאווה הקנדי הוא הגיע בגרביים עם כל צבעי הקשת, ועליהם הכיתוב "עיד מובארק" בערבית, הברכה הנהוגה בחג "עיד אל פיטר". כי רק טרודו יכול לשלב בין גאווה לאחווה עם המוסלמים באותו פריט ממש.

הרשת, כצפוי, התפוצצה מהתרגשות, במיוחד בזכות רגע מתוק שנתפס בעדשת המצלמה ובו טרודו התכופף ונתן כיף לילדה מתוקה. "1. ג'סטין טרודו 2. במצעד הגאווה 3. לובש גרביים בצבעי הקשת 4. נותן כיף לילדה מחופשת ל'וונדר וומן'" צייצה לורה אולין בטוויטר, וגולשת נוספת תמכה: "ג'סטין טרודו נותן כיף לילדה לבושה כ'וונדר וומן' זה הקינק שלי". אחרת כתבה בקנאה: "עכשיו קנדה סתם משוויצה".

עוד גרביים מעניינים שכבר נראו על טרודו בעבר כוללים את אלו עם דמויותיהם של R2D2 ו-C3PO איתם נצפה ב"יום מלחמת הכוכבים", גרביים עם סמל נאט"ו אותם גרב לוועידה של הארגון וכן גרביים עם עלה מייפל שכבר הפכו לפריט הגו-טו שלו באירועים קנדיים שונים.


שליחת מסרים באמצעות פריטי אופנה היא תופעה מוכרת בעיקר אצל נשים, כשקייט מידלטון או מלניה טראמפ, למשל, נוהגות ללבוש בגד של מעצב מקומי או לענוד תכשיט המסמל את המקום או האירוע המיוחד בן הן לוקחות חלק. התאמת הגרב למעמד היא פיתוח מקורי של טרודו לאותו רעיון, והניו יורק טיימס כבר נתן לה שם: "דיפלומטיית גרביים".

"שלא כמו הילרי קלינטון שיכלה להעביר מסר בצבע החליפות שלה, גברים לא יכולים ללבוש חליפה בצבע אחר בכל מדינה אליה ילכו, או ללבוש פריט שלמעצב מקומי כפי שנהגה לעשות מישל אובמה", מסבירים בניו יורק טיימס. "הם עושים זאת לא פעם באמצעות העניבה, אבל זה קצת לא מעודן. יש גם חפתים לאירועים מיוחדים, אבל יותר מורכב לארגן כאלה. גרביים עדינים מספיק בשביל לא להסיח את הדעת, אבל גם בעלי נראות גבוהה כך שאי אפשר לפספס את המסר. זה פתרון מקורי לסוגיה וזה עובד לו מצוין", סיכמו בעיתון.

 

A post shared by Shima Golchin (@shimagolchin) on

 

A post shared by San Consciousco (@sanconsciousco) on

 

A post shared by Ashique Majeed (@a_south_indian_hippie) on  

גרביים עם עלים של מייפל (צילום: טוויטר, quebectualite@)

גרביים עם עלים של מייפל (צילום: טוויטר, quebectualite@)

בכינוס של נאט"ו, עם גרבי נאט"ו (צילום: טוויטר, juanbuis@)

בכינוס של נאט"ו, עם גרבי נאט"ו (צילום: טוויטר, juanbuis@)

מה אתה מנסה להגיד לנו?! (צילום: טוויטר, ElectAllanT@)

מה אתה מנסה להגיד לנו?! (צילום: טוויטר, ElectAllanT@)


 

A post shared by Justin Trudeau (@justinpjtrudeau) on

השאירו תגובה

 

  • אין ספק, כשאי אפשר להתגאות בהישגים, מתגאים בגרביים

    אפשר את זה ביותר פתטי?

    מאת: עדי |‏ 30 ביוני 2017 | 07:34