התמונה ההזויה של טייטס הפלאס-סייז באמזון הרתיחה את הגולשים, ובצדק

למרות הפתיחות ההולכת וגוברת בתעשיית האופנה לסוגי יופי שונים ומגוונים, איכשהו אנחנו עדיין עדים לתקריות מביכות ופוגעניות במיוחד. הפעם אמזון החליטו לפרסם טייטס פלאס-סייז בדרך מקוריות, עם דוגמנית דקיקה שנדחסה לתוך אחת מרגליו. הגולשים, כצפוי, מאוד לא אהבו את זה

מאת  | ‏ 27 יוני 2017

ברצינות? (צילום: arrival guide/amazon)

ברצינות? (צילום: arrival guide/amazon)

בתקופה האחרונה עולם האופנה מראה הרבה יותר פתיחות והבנה כי דימוי הגוף שמוצג במדיה רחוק מאוד מהמציאות. נשים במידות גדולות זוכות ליותר התייחסות, ומותגים רבים מציעים פריטי פלאס-סייז מוצלחים שלא דורשים פשרה בכל הנוגע לסטייל. עם העלייה הזאת בהיצע, רק הגיוני שתהיה עליה גם בדרישה לדוגמניות פלאס-סייז, אבל למרבה הפלא חברות רבות עדיין לא הפנימו את הקונספט.

האחרונה שהצליחה לעלוב בציבור שלם היא ענקית המכירות אמזון, שעל מנת לשווק את הטייטס הגדולים שלה החליטה להראות שהם כל כך אלסטיים וכל כך מכילים, עד שניתן לדחוס לתוכם שתי דוגמניות רזות בו זמנית – אחת בכל רגל.

המכנסיים שעל הפרק מיוצרים על ידי "ארייב גייד", שמציעה ביגוד ספורטיבי בטווח מידות רחב. בחברה החליטו להתחכם ובמקום להציג את המוצר על גופה של דוגמנית במידות עבורן הוא נוצר, החליטו לדחוס לתוך אחת מרגלי הטייטס דוגמנית דקיקה ולהראות כמה מרחב נותר.

אין מספיק דוגמניות פלאס- סייז? (צילום: arrive guide/amazon)

אין מספיק דוגמניות פלאס- סייז? (צילום: arrive guide/amazon)

מי ששמה לב לתמונה הפוגענית היא בטסי אייבל, לקוחה ממיניסוטה, שמיהרה לתעד אותה בצילום מסך ולהעלות פוסט זועם לפייסבוק. "הנה עוד משהו לרשימת ה-'אתם עובדים עלי?!' של היום. אני גולשת באמזון ומחפשת טייטס, ורואה מכנסי פלאס-סייז. הכל בסדר. אין בושה בלקנות מידה גדולה. אז למה לעזאזל הם משתמשים בדוגמנית רזה עם שתי רגליים בצד אחד? איזה חוסר כבוד וחוסר טעם. כאילו הם אומרים: 'היי, אם את לא מרגישה רע עם עצמך שאת צריכה מידה יותר גדולה, בואו נראה לך כמה נשים רזות יכולות להיכנס פה'. לא ייאמן".

אייבל, מאמנת כושר במקצועה, קיבלה מטר של תגובות מחזקות ומעצימות  בעקבות השיתוף. "אני עובדת כל יום עם נשים כדי להילחם בסטיגמות שהחברה מדביקה לפלאס-סייז. לצערי אנחנו תחת מתקפה של דימויים שמכריחים אותנו להשוות את עצמנו לנורמה התקשורתית", היא סיפרה ל-"יאהו סטייל".

"ניכר שמעט מאוד מחשבה הושקעה בשיווק המוצר הזה ויש פה פספוס", פוסקת מארי דני, בעלת אקספו שנתי לביגוד במידות גדולות באטלנטה. "החברה הייתה צריכה לקחת דוגמנית מידות גדולות, יש מספיק כאלה, או להציג את המוצר בפני עצמו. התמונה מזכירה תמונות ניצחון ממגזינים של נשים לאחר דיאטות קיצוניות. האם הרעיון הוא לגרום ללקוחות לרדת במשקל? או לעשות להן שיימינג על הרכישה הזאת? התמונות בכלל לא מראות איך המוצר נראה על הגוף של אישה בגוף המתאים".

"אתם עובדים עלי?!" (צילום מסך: פייסבוק, betsy abel)

"אתם עובדים עלי?!" (צילום מסך: פייסבוק, betsy abel)

השאירו תגובה

 

  • זה דווקא מצחיק. אם בחורה בוגרת יכולה להיכנס לרגל אחת – זה כנראה לא "פלאס סייז" אלא "פלאס פלאס פלאס פלאס פלאס פלאס פלאס פלאס סייז"

    מעניין שאידאל היופי מרתיח נשים גדולות דווקא בעידן האוכל המהיר ורווי הפחממות… מעניין שלא הייתה כזו דרישה ל"פלאס סייז" לפני 50 שנה… המממ…

    בתיאבון

    מאת: דן |‏ 27 ביוני 2017 | 13:20
  • בוא נפגע משטויות וכולנו נבכה וווואה ווואה

    מאת: רועי |‏ 27 ביוני 2017 | 13:16