כמו בומרנג: המוצר ההזוי של שאנל הרתיח את הגולשים

כחלק מליין מוצרי הספורט של המותג, בשאנל מוצע למכירה מקל הטלה אוסטרלי מעץ במחיר המופקע של כמעט 5,000 שקלים. המוצר המשונה עשה את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב וחזר אליהם כמו...ובכן, בומרנג

מאת  | ‏ 17 מאי 2017

אחד השימושיים (צילום: שאנל, מתוך האתר הרשמי)

אחד השימושיים (צילום: שאנל, מתוך האתר הרשמי)

אומרים שאין פרסומת רעה, ואם שאנל לא היו כה מפורסמים היינו בהחלט חושדים שמדובר בתעלול שנועד רק כדי לייצר כותרות. בצעד לא מתבקש יצרה חברת האופנה היוקרתית בומרנג ממותג והציעה אותו למכירה במחיר לא פחות משערורייתי. אבל, כידוע, טיבו של החפץ האוסטרלי לחזור אל השולח שלו במלוא העוצמה, וכעת ברשת סופגים את המכה.

הבומרנג החדש עשוי עץ צבוע ובמרכזו הלוגו האייקוני של בית האופנה. למרבה הצער הקווים הנקיים והאלגנטיים האלה לא הספיקו, והפריט המוזר מצליח להרתיח את ההמונים ברחבי העולם.

קווים נקיים ואלגנטיים (צילום: שאנל, מתוך האתר הרשמי)

קווים נקיים ואלגנטיים (צילום: שאנל, מתוך האתר הרשמי)

חלק מהביקורת הגיע מכיוונם של אלה שהתקשו לקבל את תווית המחיר המוגזמת על סך 4,774 שקלים שעל המוצר, אבל מרביתה עסקה ברגשות האוכלוסייה הילידית המוחלשת באוסטרליה. "הניכוס התרבותי מגיע לשפל חדש", כך הגדירו את המקרה ברשתות החברתיות.

"אני מקווה מאוד ששאנל יתרמו את כל ההכנסות מהמוצר לאוכלוסייה האבוריג'ינית", התבטא אחד הגולשים. "החלטתי לחסוך בשלוש השנים הקרובות כדי שאוכל להתחבר לתרבות שלי בעזרת שאנל", ציין בסרקזם משתמש נוסף, ואחת אחרת זעמה: "שאנל, הבומרנג שלכם זול ומגעיל. זה ניכוס של תרבות ילידית לטובת הרווח האישי שלכם". אחד הגולשים הגדיל לעשות ופרסם את חישוביו, לפיהם מחיר הבומרנג החדש שווה ערך לעשירית מהמשכורת השנתית של אבוריג'יני ממוצע באוסטרליה כיום. "אל תשקיעו בשאנל, תשקיעו בתרבות שלנו" ביקש בן קהילה פגוע.

עולה 10% ממשכורת שנתית ממוצעת של אבוריג'יני (צילום: טוויטר, SlowBurnOz)

הניכוס התרבותי ממשיך (צילום: טוויטר, SlowBurnOz)

שאנל, באופן די מפתיע, החליטו לתת תגובה רשמית לטענות: "שאנל מסורה ליחסה המכבד כלפי תרבויות שונות, ומתחרטת על הפגיעה שחלק מהלקוחות חשו בעקבות המוצר", הצהירו. "ההשראה הגיעה מעולם פעילויות הפנאי מרחבי העולם, ולא היה בכוונתנו לזלזל בילידים האבוריג'יניים ובחשיבות הבומרנג בעולמם התרבותי. הפריט הוא חלק מליין בגדי הספורט שלנו".

למותג אכן יש ליין של פריטים ספורטיביים במחירים שערורייתיים, ביניהם מחבט טניס בשווי 5,600 שקל וסט כדורי טניס לבנים בשווי 1711 שקל. הפריט הפופולרי בסדרה הוא ככל הנראה הגלשן שמחירו 14,400 שקלים, אותו מחזיקות על פי האינסטגרם ג'יזל וגם מיילי סיירוס. קורטני קרדשיאן העניקה לקריס ג'נר גלשן דומה לכבוד יום שעבר, אותה רכשה תמורת 40,530 שקל במכירה פומבית ב"כריסטי'ז". רעיון לשנה הבאה.

יש גם כדורי טניס ממותגים (צילום: שאנל, מתוך האתר הרשמי)

יש גם כדורי טניס ממותגים (צילום: שאנל, מתוך האתר הרשמי)

הפופולרי ביותר בסדרה (צילום: שאנל, מתוך האתר הרשמי)

הפופולרי ביותר בסדרה (צילום: שאנל, מתוך האתר הרשמי)

עולה 10% ממשכורת שנתית ממוצעת של אבוריג'יני (צילום: שאנל, מתוך האתר הרשמי)

עולה 10% ממשכורת שנתית ממוצעת של אבוריג'יני (צילום: שאנל, מתוך האתר הרשמי)

השאירו תגובה