"האויב הכי גדול שלי זה ההרס העצמי"

אלכס מודן היה דוגמן בן 16 שקיבל חוזה בסוכנות, קמפיינים, וכיכב על שלטי חוצות. הוא כיוון לקריירה בינלאומית, וחשב על משחק. היום הוא נמצא במעצר בית אצל אחותו אחרי שחתך הכל כדי להציל את המשפחה שלו מקריסה. ואז הגיעה מעבדת הסמים והחיים הסתבכו

מאת  | ‏ 11 מאי 2017

אלכס מודן (צילום: יונתן בלום)

אלכס מודן (צילום: יונתן בלום)

משני צדי העורף של של אלכס מודן מקועקעות זוג כנפיים. הן מסמלות את המלאך ששומר עליו מכל רע ומכוון אותו בחיים, ואולי היה צריך לשמור קצת יותר מקרוב. לפני חמש שנים מודן היה דוגמן מבטיח, כולל קמפיינים גדולים, חוזה בסוכנות נחשבת ודיבורים על קריירה מעבר לים, עכשיו הוא במעצר בית אצל אחותו, אחרי שבילה חודש וחצי במעצר. כתב אישום רציני הוגש נגדו ויש סיכוי סביר שיישב בכלא. איך הפך מפוטנציאל ענק בשוק האופנה הבינלאומי לצעיר שמסובך בסמים, ואיך עושים את הדרך החוצה ובחזרה למסלול, אם בכלל זה בכלל אפשרי.

בגיל 16 הוא התגלה ברחוב על ידי סוכן דוגמנים, והציע לו להגיע לפגישה. "הפגישה הזאת שינתה לי את החיים", מספר מודן, "עשו לי אודישן שעבר בהצלחה והחתימו אותי על המקום על חוזה של חמש שנים בסוכנות. לא כל אחד מקבל בגיל כזה לקבל חוזה ארוך טווח. באותו רגע עפתי לשמיים, הרגשתי כמו בחלום, הבנתי שאם אני רוצה להצליח ולעבוד, אני צריך לעזוב את הבית של ההורים בראשון ולעבור לתל אביב". בגיל 17 הוא עזב את הלימודים, ארז את הדברים שלו ועבר לגור בדירת חדר ברחוב פלורנטין, מחכה שההצלחה תגרוף אותו.

"זאת הייתה התקופה הכי יפה בחיים שלי. עשיתי קמפיינים להודיז, קסטרו ופוקס. הצטלמתי לכמה מגזינים גדולים. הרגשתי שאני עולה על הגל וידעתי שאני יכול להגיע גבוה יותר ושהכול תלוי בי", נזכר מודן. "אהבתי את חיי הדוגמנות אבל כיוונתי גם למשחק, כדי להרוויח יותר ולקבל יותר חשיפה, אבל בסוף מה שהפיל אותי זה ההרס העצמי".

לצבא לא התגייס בגלל שהסתבך כשהיה תלמיד תיכון ובצה"ל החליטו לוותר על שירותיו. "היו כמה דברים קטנים שכמעט כל ילד מסתבך בהם. לא הייתי עבריין אבל בלשכת הגיוס אמרו שזה לא מתאים".

התחלה מבטיחה (צילום: יונתן בלום)

התחלה מבטיחה (צילום: יונתן בלום)

ניסית לשכנע אותם?
"האמת, גם ככה לא היו לי שאיפות להיות לוחם בצבא או איזה גיבור ביחידה מובחרת. התאים לי שלא רצו אותי בצבא, ככה יכולתי להמשיך בדוגמנות בלי שיהיה משהו שיעצור את הקריירה שלי".

אם אתה לא מתמיד ולא רציני, מפסיקים לספור אותך

אלכס נולד בנתניה, בכור מבין ארבעה אחים. כשהיה בן שש המשפחה עברה לראשון לציון, בשנים המוקדמות המצב הכלכלי בבית היה יציב, אבל דווקא אחרי שתקע יתד בדוגמנות, העניינים הסתבכו. "לאבא שלי היה עסק לפוליש של רצפות, הוא הורשע בהעלמות מס ונכנס לכלא לשנתיים, והמשפחה קרסה כלכלית. הייתי כולה ילד, ולא היתה ברירה. אז ביום אחד נעלמתי מעולם הדוגמנות. הברזתי לאודישנים, ניתקתי את הטלפון, לא עניתי לאף אחד בבית. לא לסוכנים, לא לחברים. התנתקתי מכולם. הלכתי לעבוד בעסק של אבא, לא היה פה עניין של שיקול דעת בכלל. הייתי חייב להציל את המשפחה מקריסה. סדר העדיפות שלי השתנה מהקצה לקצה. הפירמידה התהפכה לי. ביטלתי את עצמי בשביל המשפחה, לא היתה ברירה". מודן ניסה להחזיק את העסק, הוא ניהל עובדים, ועבד מסביב לשעון. "זה מצב מסובך שלא הייתי רגיל אליו, אבל הוא חישל אותי. נתן לי הרבה ביטחון. אתה מתבגר מאוד מילד לאדם בוגר. מדוגמן שמככב על שלטי חוצות, פתאום מצאתי את עצמי מנקה רצפות של בתים, קם מוקדם בבוקר, עובד 10 ו-12 שעות ביום", נזכר מודן, "הבנתי שאסור לי לפשל. עבדתי כמו חמור והעסק התחיל להתרומם. אבא השתחרר מהכלא וחזרנו לעבוד ביחד כמו בימים הטובים". אחרי תקופה קצרה של התאוששות, לפני שנתיים העסק קרס, לאחר שאחת החברות שאיתה עבד מודן פשטה את הרגל והותירה חובות של מאות אלפי שקלים.

"כל הצ'קים חזרו. עבדנו שוטף פלוס 45 יום והפסדנו משהו כמו 200 אלף שקל. זה אסון לחברה קטנה כמו שלנו. התרסקנו כלכלית. הסתמכנו על אותה חברה גדולה שעבדנו איתה המון זמן, ופתאום לא היה מאיפה לשלם כסף לעובדים או לתפעל את המכונות היקרות. חטפנו בום. ואם זה לא מספיק אבא נכנס לכלא לעוד שנתיים על עבירות תעבורה. זה מייאש. פתאום אתה רואה שהכול סביבך שחור בלי שום אור בקצה המנהרה", מספר מודן בפנים נפולות.

לדוגמנות לא יכול היה לחזור, לא אחרי שנעלם. "בתחום הזה אם אתה לא מתמיד ולא רציני, מפסיקים לספור אותך. ואז מפסיקים הטלפונים לצילומים, מפסיקים הזימונים לאודישנים, אתה פשוט נשכח. אני יודעת שזה היה באשמתי, כי ניתקתי קשר עם כולם, אבל אני לא מצטער לרגע. בכל זאת משפחה מעל לכל".

לא מצאתי את עצמי (צילום: יונתן בלום)

לא מצאתי את עצמי (צילום: יונתן בלום)

מודן נדד בין דירות שכורות בנתניה, תל אביב ורחובות, חיפש את עצמו. באחת ממערכות היחסים הקצרות שניהל, נכנסה חברתו להריון. השניים גרו ביחד לתקופה אבל לא הסתדרו לאורך זמן. "הייתה בהתחלה אהבה גדולה, ניצוצות עפו באוויר אבל אז התחלנו להתפוצץ אחד על השני. לא רציתי להישאר בכוח במקום שלא טוב לי בו. זו הייתה פרידה קשה מאוד שלקח לי המון זמן להתאושש ממנה. היא לא רצתה לעשות הפלה, אבל החלטתי שבלי שום קשר אני לוקח אחריות על מעשיי ואדאג לבן שלי כשייוולד שיהיה לו הכול, שלא יחסר לו כלום", הוא מספר. "אנחנו בקשר אבל אין לי שום כוונה לחזור אליה. כיום יש לי בת זוג אחרת, שקיבלה אותי כמו שאני ואיתה אני מתכוון להקים משפחה בעתיד". אבל לפני שהעתיד הזה יגיע, עשה אלכס מודן עוד טעות אחת גדולה מאוד, כזאת שעלולה לשלוח אותו לכמה שנים בכלא.

מגיל קטן אהבתי צמחים. עניין של סקרנות

לפני כחצי שנה הוא עבר לגור בשכירות בבית דו קומתי בישוב קריית עקרון, ליד רחובות. בקומה השנייה של הבית הקים מעבדת הידרו לגידול מריחואנה. הוא קנה ציוד בעשרות אלפי שקלים, עשרות אדניות, 13 מנורות הלוגן, 4 מנורות לד, מאווררים, מפוחים, מדי חומציות וטמפרטורה, סופח לחות, פילטרים, מיכלים שהכילו חומרי דישון, וכמובן – כמה וכמה וכמה שתילי מריחואנה.

"קראתי באינטרנט איך מקימים מעבדת הידרו. גייסתי כסף מכל מיני אנשים. זה היה יותר בקטע של שימוש עצמי. לא חשבתי לסחור בזה. מאיפה בא לי הרעיון? משעמום. לא מצאתי את עצמי באותה תקופה, הייתי מאוד מבולבל אז ברחתי לקריית עקרון", טוען מודן. עשרות רבות של שתילים לשימוש עצמי? עוד נחזור לזה.

לפני חודשיים, אחרי חקירה סמויה בעקבות מידע מודיעיני, פשטו בלשי משטרת רחובות על הבית ואלכס נלקח לחקירה. במשטרה חשדו שמודן שימש כאחראי על המקום מטעם עבריינים שהקימו את המעבדה. מצאו שם יותר משמונים שתילים של מריחואנה, וההערכה היא שתוך שבועיים הסמים כבר היו ארוזים ומוכנים להפצה.

"הייתי בהלם כשהשוטרים הגיעו לבית. אין לי מושג מי מסר להם את המידע. הפתיעו אותי לגמרי. לא ברחתי ישר הודיתי שזה שייך לי", ציין מודן.

לא רוצה לוותר (צילום: יונתן בלום)

לא רוצה לוותר (צילום: יונתן בלום)

בחקירתו הודה מודן, כי הקים את מעבדת המריחואנה אך הכחיש כי התכוון לסחור בסם.

הנה קטעים מהחקירה במשטרה:
חוקר: איך הגעת למצב של לגדל סמים? איך התחיל הרעיון.
מודן: "תחביב, הגעתי לאחד ועוד אחד (הכוונה לשתילים שגידל), לא שמתי לב ואיבדתי את הספירה. אני אוהב את זה ולעשן".
החוקר מתעקש: "זה לא עציץ אחד או שניים במרפסת, זאת מעבדה שלמה עם כל מה שנחוץ לגדל, תאורה, דישון וכו'".
מודן: "זה תחביב שלי, ואני מודע לחומרת המצב".
חוקר: "מה עשית עם כל הכמות הגדולה של השתילים?"
מודן: "זה לשימוש עצמי".
חוקר: "83 שתילים, זה נראה לך שמישהו יאמין שזה לשימוש עצמי?"
מודן: "שוב פעם, זה היה תחביב, משהו קטן ונסחפתי… קראתי באינטרנט. זה תחביב. מגיל קטן אהבתי צמחים. עניין של סקרנות".
חוקר: "למה לשכור בית כל כך גדול?"
מודן: "זה פלוס-מינוס יוצא לי אותו דבר כמו בתל אביב, אז למה לא אם אני יכול להרשות לעצמי".

פרקליטות מחוז מרכז הגישה לבית משפט השלום ברחובות כתב אישום נגד מודן בגין ייצור  סם מסוכן, החזקת כלי עישון וכלים להכנת סם. התביעה ביקשה לעצור אותו עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו, והוא נלקח לבית המעצר ניצן ומשם לבית המעצר גבעון. "התאמתי את עצמי למצב ולאסירים שהיו בבתי המעצר. בגלל שאני שרירי קצת לא התעסקו איתי. זרמתי כדי לשרוד, אחרת הייתי מתחרפן", חשף מודן, "האוכל חרא, מלא ג'וקים, יתושים שמטפסים עליך. מקום מסריח אבל שילמתי על המעשים שלי. לא התבכיינתי, עשיתי טעות והבנתי שאני צריך לקחת עליה אחריות. לא שווה יום אחד בחיים להיות בכלא ולא משנה מה עשית. הבנתי שבחיים אין קיצורי דרך. במהלך המעצר גם גיליתי מי החברים האמיתיים שלי".

במשך חודש וחצי מודן היה עצור. פרקליטו עו"ד איתן סבג שיכנע את בית המשפט שאינו מסוכן לחברה, שמדובר במעידה חד פעמית ושאפשר לשחרר אותו למעצר בית. אלכס שוחרר בשבוע שעבר לבית אחותו בנתניה. "אני מקווה לקבל אישור מבית המשפט לצאת לעבודה כדי להתחיל פרק חדש בחיים. אני לא סוחר סמים, גידלתי מריחואנה כמו שמרבית הישראלים עושים", אמר מודן, "אני רוצה לחזור להיות דוגמן. הפעם אני נלחם עד הסוף, גם אם אצטרך לשבור חומות. לא אעשה הנחות לעצמי. אני צעיר וכל החיים לפניי, עדיין יש לי סיכוי לחזור לככב בשלטי חוצות ואולי בסדרת טלוויזיה".

איפה נכשלת?
"אני אשם בכל. לא היית לי תמיכה של המשפחה בתחילת הדרך. היום אני יותר בוגר, אחראי. אני מאמין שכל מה שקרה לי זה לטובה. זו ההזדמנות האחרונה שלי להרים את עצמי ולהצליח בתחום. הפעם אני לא מוותר. ואם זה לא יקרה מקסימום אחזור לעבוד בעסק המשפחתי, לעשות פוליש לרצפות".

מעבדת הידרו (צילום: חטיבת דוברות משטרת ישראל)

מעבדת הידרו. ברשת אפשר למצוא מדריכים שלמים איך להקים בבית (צילום: חטיבת דוברות משטרת ישראל)

הגירסה האמריקאית: העבריין המורשע ג'רמי מיקס (צילום: גטי אימג'ס)

הגירסה האמריקאית: העבריין המורשע ג'רמי מיקס (צילום: גטי אימג'ס)

השאירו תגובה

 

  • אם היה מתרחק מרשתות הגדולות שמוכרות ציוד הידרו אולי הוא לא היה נתפס…

    מאת: גרו שופ |‏ 18 במאי 2017 | 17:15
  • חתיך ברמות בהצלחה

    מאת: דנה |‏ 14 במאי 2017 | 07:09
  • בהצלחה לך אדם מדהים. לא רבים האנשים שמקריבים הכל למען המשפחה.

    מאת: איתי |‏ 14 במאי 2017 | 07:09
  • מעבר למראה הבחור כנה ומרגש. מאחל לך ים של הצלחה!!! אתה בדרך הנכונה.
    יחיו הקנאים ויסבלו…

    מאת: דן |‏ 13 במאי 2017 | 23:01
  • איך הממצור הפך למודן

    מאת: וילי |‏ 13 במאי 2017 | 19:13
  • מתנצל, הוא לא מעניין. יופי בלי אופי כמו המבורגר בלי לחמניה:)

    מאת: גילי |‏ 13 במאי 2017 | 17:30
  • מכוער כמו תחתתתתת של גרוזיני שעיר

    מאת: נעם |‏ 13 במאי 2017 | 16:41
  • עבריין סדרתי. טרבלמייקר.

    מאת: אחת |‏ 13 במאי 2017 | 14:05
  • " בכדי להצליח הייתי צריך לעבור מראשון לתל אביב " מעניין איזה הומו גמר לו את החיים…

    מאת: קול קורא |‏ 13 במאי 2017 | 12:39
  • לא מדובר פה במעידה חד פעמית. הוא הסתבך כילד (ולא סתם במשהו קטן, אחרת כן היו מגייסים אותו), הבריז לסוכנים המעסיקים שלו, הכניס בחורה להריון וסחר בסמים (כן אלכס, לכולם ברור שזה לא לשימוש עצמי). יש פה תבנית של ילד קטן שלא התבגר ולא יכול לקחת אחריות על מעשיו. כל אלו לא היו קורים עם טיפת השקעת מחשבה מינימלית על השלכות. נכון שקרו לו אירועים טרגיים ונכון שאבא שלו נשמע עבריין סדרתי גם כן וזה כנראה מה שהוא למד בבית – אבל שלפחות יהיה שמץ של מודעות עצמית בבקשה…

    מאת: חגי |‏ 13 במאי 2017 | 12:26
  • מצטער , המעשה שעשה והמשפט שאמר, כמעט כל ילד עשה עברות קלות .זה מראה שהוא מועד לפורענות. אין רחמים בליבי.

    מאת: מקס הזועם |‏ 12 במאי 2017 | 21:36
  • למה אתם לא עושים כתבה עליי??
    יש לי סיפור חיים יותר משעמם משלו :)))

    מאת: בדוי |‏ 12 במאי 2017 | 16:52
  • אם כל הרחמים עליו והבעיות בעבר, הבן אדם הקים מעבדה של סמים כולל כל הציוד ובטח שאנשים עזרו לו. ממש חממה והראיון איתו הופכים את הנושא הזה לשולי. אם הוא היה מצליח למכור זה היה הורס לעשרות אנשים את החיים כתוצאה מההתיכרות. 80 שתילים בתוך בית דו קומתי.. בחייכם. זה לא סחר עצמי. ובטח לא בחור תמים שפתאום גילה אצלו בבית חממה מזכיר את ״שוברים שורות״. מעשה חמור. מקווה שילמד את הלקח ויחזור למשפחתו רציני וחכם יותר.

    מאת: גיא |‏ 12 במאי 2017 | 15:57
  • לך לשיקום . יצא מזה תועלת . יותר טוב מאשר שלטי חוצות …

    מאת: פושתק לך לשיקום |‏ 12 במאי 2017 | 15:51
  • איזה הרס עצמי? עברין!!! הוא עובד בשביל עברינים גדולים רעים ומסוכנים. שלא יספר סיפורים. שירקב בכלא!!!

    מאת: ישראלי |‏ 12 במאי 2017 | 14:18
  • הישראלי יותר חתיך ויותר צעיר

    מאת: אמילי |‏ 12 במאי 2017 | 13:42
  • זה הזמן של האנושות להתפייד. אבדנו את הדרך. אם כותבים על עבריינים, מאדירים ונותנים להם ולהתנהגויות שלהם לגיטימציה אז לאן הגענו. כמה אנחנו חלולים וחולים. עצוב מאוד.

    מאת: שי |‏ 12 במאי 2017 | 13:12
  • הוא ממש לא חתיך אפילו לא קרוב מקסימום נורמאלי וזה גם בספק, הגבר האמריקאי חתיך וזה ששניהם עם גלח וצבע עור כמעט דומה לא אומר שהם דומים והמיוחד בעניין

    מאת: גבר סטרייט |‏ 12 במאי 2017 | 11:02
  • נותנים לעבריין במה כי יש לו פרצוף יפה !
    טיפשים

    מאת: א |‏ 12 במאי 2017 | 09:29
  • בפועל יצא לכם לא עבריין ולא דוגמן
    סתם פושטק

    מאת: חחחח חיקוי עלוב.מנסים ליצור דמות |‏ 12 במאי 2017 | 09:25
  • מהללים סוחר סמים. אם כל הכבוד מדובר בסוחר שגידל 80 שתילים למרות הטרגדיות שפקדו אותו.הכתבה מהללת אותו. קצת נסחפתם ובטח שבית משפט עדיין לא גזר את דינו ועוד לא שילם את חובו.

    מאת: נטע |‏ 12 במאי 2017 | 09:00
  • חרא של פרקליטות. גוף עייף ומושחת מוסרית

    מאת: מעצר עד תם ההליכים |‏ 12 במאי 2017 | 08:57
  • סתם עוד סיפור משעמם

    מאת: מושיקו ר'ג |‏ 12 במאי 2017 | 08:44
  • חצי מהישראלים מגדלים כמויות כאלו של שתילי מריחואנה בבית??
    טוב נו, לא כל מי שיפה הוא גם חכם.

    מאת: ישראלי |‏ 12 במאי 2017 | 08:40
  • חי

    מאת: יי |‏ 12 במאי 2017 | 06:59
  • הבן אדם עבריין,מה עשיתם ממנו עכשיו מודל לחיקויי?!? גועל נפש

    מאת: ריצ'ארד טוש מחיק |‏ 12 במאי 2017 | 01:09
  • בחור מהמם ! חבל מאוד כשהנך צעיר אתה לא חושב פעמיים . עם כל הקשיים העומדים בפניך .

    מאת: יוסי |‏ 12 במאי 2017 | 00:18
  • הוא דומה לצב נינג'ה

    מאת: ספלינטר |‏ 11 במאי 2017 | 22:08
  • מכוער

    מאת: אבל ממש |‏ 11 במאי 2017 | 20:42
  • חבל אבל אני מבין אותו רצה לעזור להורים מאמין שהפיק לקחים ויקח את עצמו בידים למען עצמו והמשפחה חיבים לתת לו צ'אנס נראה רציני

    מאת: מני |‏ 11 במאי 2017 | 20:20
  • Why the fuck do you make an article about a nobody

    מאת: dan |‏ 11 במאי 2017 | 20:16
  • נראה כמו פועל סודני דוגמן קאלאק

    מאת: יוסי |‏ 11 במאי 2017 | 18:43
  • אני מזהה אותו מתמונות של חברה שלו באינסטגרם! דניאלה…

    מאת: lisa |‏ 11 במאי 2017 | 18:12