התחזית: מי יוצא ומי נכנס לאופנה
מה שהיה, נשכח מזה, מה שיהיה - זה מה שמשנה | כי כמו שאומרת היידי "באופנה יום אחד אתה אין, וביום הבא – אאוט" | סיכום שנה ותחזית לשנה שבפתח
רשת זולה
OUT | רשת "H&M"
זה לא שמישהו באמת יפסיק לקנות בקרוב בסניפי הענקית השבדית. אבל אחרי שהגיעה אלינו באיחור מאוד לא אופנתי ובמחירים גבוהים יחסית, ל"אייץ' אנד אם" צפויה תחרות עזה ביותר עם הרשת הזולה החדשה שמגיעה מאמריקה היישר לקניון עזריאלי – "פוראבר 21".
IN | רשת "Forever21"
הפתיחה נדחית שוב ושוב וכרגע משוערת לחודש דצמבר, אבל בסוף יהיה לנו כאן סניף של ענקית הפאסט פאשן האמריקנית – "פוראבר 21". כולנו תקווה שהמחירים לא ירקיעו שחקים בדרך מלוס אנג'לס לתל אביב, ובגלל שהרשת מגיעה ללא תווך של זכיין – הסיכויים לטובתנו.
אירוע אופנה
OUT | שוק המעצבים
המיזם הוותיק של היזם ים טיראן חווה בשנים האחרונות דרמות לא מעטות. הוא השיל מעליו את המונח הלא סקסי שוק, זנח את ההנחות (שמשכו את הקהל) ועבר מגני התערוכה האימתניים למתחם התחנה המדשדש אף הוא (ראו קטגוריית לוקיישן). בעונה האחרונה הציגו ב"שוק מעצבי העיר" בגרסתו המחודשת 20 מעצבים בלבד, במחיר מלא או קרוב למלא. לא ממש סיבה למסיבה.
IN | שבוע האופנה
כבר כמה עשורים שאנחנו מסתכלים מהצד על עולם האופנה חוגג ולא משתתפים בפסטיבלי שבועות האופנה העולמיים, אבל כנראה שהשנה נשלים את הפער. שני אירועים בהפרש של חודש כבר תבעו לעצמם את הכינוי הנחשק "Fashion Week" (שבוע האופנה של מוזיאון חולון שייערך בסוף אוקטובר בהשתתפות מעצב העל זאק פוזן ושבוע האופנה של היזם מוטי רייף שצפוי להתקיים במהלך חודש נובמבר עם המעצב הנודע רוברטו קאוולי). ואם זה לא מספיק – גם שוק מעצבי העיר שינה את שמו ל-"Fashion Week end". עכשיו רק צריך מספיק אופנה בשביל למלא את כל האירועים.
לוקיישן
OUT | מתחם התחנה
זה אמור היה להיות מקום עליה לרגל לחובבי החיים הטובים. אבל בינינו, מתחם התחנה לא קרוב לכלום ולא מספיק מעניין כדי שנרחיק עד אליו. מספר בעלי עסקים התלוננו באוזנינו על בעייתיות בזרימת הקהל במקום, ולאחרונה, המעצב יוסף אף סגר את חנותו שם, וכלל לא בטוח שהוא יהיה האחרון.
IN | יפו
הנדל"ן מרקיע שחקים, שינקין נכבש על ידי הרשתות והמעצבים נודדים דרומה. שוק הפשפשים על הבוטיקים הרבים שנפתחו בו כמעט בלתי ניתן לזיהוי, גם שדרות ירושלים והרחובות המובילים אליהן מכיוון תל אביב זוכים לפריחה, "רובי סטאר", שרון ברונשר, מירית וינשטוק, "בוטיק ורנר", הם רק חלק מהשמות שגילו כי אין כמו יפו. האם תל אביב מצאה את המיט-פקינג-דיסטריקט שלה?
בייסיק ספורטיבי
OUT | "פוקס"
הגזרות פושטיות או לא עדכניות, ההדפסים ילדותיים (מיני מאוס? ברצינות?) ואתם יודעים מה? אפילו בר רפאלי מבוגרת מדי כדי לככב בקמפיינים שלהם. פוקס לא עם היד על הדופק מבחינה אופנתית כבר שנים, ובהחלט בטור האאוט שלנו.
IN | "אמריקן איגל"
יכול להיות שגם ב"פוקס" עצמה מבינים שהם אינם פונים לקהל מתקדם מבחינה אופנתית ולכן החליטו להביא לארץ מותג אחר שיכול לכוון ללבם של אותם צרכנים. "פוקס" היא הזכיינית של "אמריקן איגל", מותג הבייסיק הספורטיבי האמריקני שצפוי לנחות אצלנו השנה בארבעה סניפים (כולם מחוץ לתל אביב). עם הגעתו אנחנו צופות משב של רוח קולג' קלאסית וטובה במלתחתנו.
ההבטחה הגדולה בחו"ל
OUT | "רוס אובטה"
האחיות הדס ועינב צוקר הקימו כאן מותג ישראלי חזק, בעל אישיות ברורה וקהל לקוחות מקומי ובינלאומי. עיצוביהן נמכרו בין השאר ביפן, ארצות הברית ואירופה. אבל למרות המשקיעים ולמרות הביקורות המהללות, "רוס אובטה" לא שרד את תנאי השוק ונאלץ לסגור את דלתותיו בתחילת החודש.
IN | המותג "The Hellers"
היא נולדה וגדלה בסנטה מוניקה, אבל את לימודי עיצוב האופנה עשתה בשנקר. המעצבת דניה הלר, ביחד עם אחיה יורם והמותג המשפחתי "דה הלרס" הופכת את צירוף המילים "מייד אין תל-אביב" לסממן לאיכות בלוס אנג'לס. המותג הדו ראשי נהנה גם משני בסיסי פעילות. דניה כאן בישראל, ויורם בקליפורניה, וזה הפרט הקטן שעשוי להביא אותם רחוק מאוד.
בר רפאלי
OUT | דוגמנית
אי שם לפני עשור נערה בת 14 או 15 חדרה לנו לתודעה, ומאז היא שם. בר רפאלי כבר יכולה להסתכל לאחור על קריירה מרשימה. היא ללא ספק הדוגמנית הישראלית שהגיעה הכי רחוק, אבל הזמן דוחק בעולמן הלא הוגן של הדוגמניות ורק מי שחושבת הלאה שורדת. קחו לדוגמה את ג'יזל או קייט מוס שהצליחו להפוך מעוד פנים יפות למותג בפני עצמו.
IN | אשת עסקים
אם ברצונה להישאר רלוונטית, בר חייבת לשלוח את ידה אל התחומים המקבילים לדוגמנות בעולם האופנה. כבר שמענו שהיא עצבה קו לחברת ההלבשה התחתונה "פאסיונטה", וזו בהחלט החשיבה הנכונה. עיצוב, מכירות, מיתוג עצמי ובחירה קפדנית יותר של קמפיינים (בלי טחינה למשל), אנחנו מצפות למוצא פיה של בר החדשה.
מותג על
OUT | "לואי ויטון"
כבר ב-2002 נפתחה חנות של "לואי ויטון" בכיכר המדינה, אבל עכשיו, כמעט עשור אחרי, יש להודות על האמת: לואי ויטון הוא הזול מבין מותגי העל וההמוני שבהם. השם אמנם מוכר בכל העולם, אבל מביני דבר יודעים שאין להשוות בין ויטון לבין "שאנל", "דיור" או "הרמס". ובכלל עוד לא דיברנו על המונוגרמה שחיקויה הגיעו לתחנה המרכזית בבאר שבע עוד לפני שידענו כאן על הדבר האמיתי.
IN | "ברברי"
בחודש טבת האחרון התחדשה כיכר המדינה במותג על נוסף. בית האופנה הכה אנגלי "ברברי" נחת פה עם הטרנצ'ים (אך ללא הגשם), והדפס המשבצות המזוהה כל כך. יקר יותר, בלתי נגיש יותר ומנומס יותר, ל"לואי ויטון" לא היה סיכוי.
כיכר הסטייל
OUT | כיכר המדינה
אבל "ברברי" או לא ברברי", מותגים שהם סמלי סטטוס, נעליים שעולות כמו משכורת, חולצות טריקו ב-1,000 ש"ח ובעיקר הרבה הרבה הרבה שופינג – זה הכי אאוט. בישראל של קיץ תשע"א להיכנע לתרבות הצריכה מוצצת הדם והכסף זה כבר ממש לא מגניב.
IN | כיכר הבימה
במקום כיכר המדינה קמה לה כיכר חדשה סמוך לשדרות רוטשילד. כי השנה הצדק החברתי מגיע גם לארון, עם העדפה של "ערכים בטוחים" (ג'ינס, טי-שירט, נעליים שלא עשויות מקרטון) ובעלי מלאכה. בשנה הבאה נצמצם את מסעות השופינג ונשתדל לקנות אך ורק לפי צורך אמיתי. גם את הסנדלר והחייט נבקר יותר, וככה אפילו נהיה אקולוגיים.
בטח שout!!
מאת: יו | 1 באוקטובר 2011 | 08:29הכל שם יקר ברמה מטורפת ועם האף למעלה כאילו כולנו פה מפליצים כסף
שבוע האופנה חולון מתקיים במוזיאון העיצוב חולון. אין מקום כזה מוזיאון חולון (ואתם אמורים לדעת את זה, כי אתם לוקחים בו חלק…)
מאת: אבשלומה | 29 בספטמבר 2011 | 11:53פוקס אכן גמרו את הסוס. מעולם לא הצלחתי להתחבר לעיצובים ולמחירים הממש לא שווים.
מאת: יסמין | 28 בספטמבר 2011 | 18:22פשוט קולעת לשנה החדשה. נהניתי לקרוא על חנויות מעצבי העל בשילוב מותגים עממיים.
מאת: אוריה | 28 בספטמבר 2011 | 14:57פוקס בהחלט אאוט. תמיד שנאתי את איורי המיקי הילדותיים, ובדיוק השבוע אמרתי לחברה שלי על כך שבר רפאלי הרבה יותר מדיי מבוגרת בשביל לדגמן לנוער.
אמריקן איגל- חנות שלהם הולכת להיפתח מטר מהעבודה שלי. כפשוטו(:
שתהיה שנה טובה!
למרות שזה המותג האהוב עליי
מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) | 28 בספטמבר 2011 | 13:36ו-H&M גם אם אצלכם זה OUT אצלי זה IN!
מאת: אני | 28 בספטמבר 2011 | 12:56