לא קול: דולצ'ה וגבאנה עם סניקרס שמעודדות הפרעות אכילה

על הסניקרס התמימות לכאורה שמציע המותג מודפסים שירבוטים שונים וביניהם הכיתוב: "אני רזה ומהממת". אולי בבית האופנה היוקרתי ניסו להיות משעשעים, אבל את הגולשים זה לא כל כך הצחיק

מאת  | ‏ 26 אפריל 2017

לא לומדים לקח (צילום: Dolce&Gabbana)

לא לומדים לקח (צילום: Dolce&Gabbana)

דולצ׳ה וגבאנה הוא לייבל מלא בשמחת חיים, צבעוניות, אושר ועושר ובעיקר עיצובים מלאי הומור. יכול להיות שגם המקרה הזה התחיל מתוך כוונה לשעשע, אבל את הציבור זה ממש לא הצחיק – בית האופנה הוותיק והיוקרתי הוציא זוג סניקרס לבנות, מקושטות באופן שאמור לדמות שירבוטי טושים מרדניים ונוסטלגיים מימי התיכון, ועליהן מסר אחד בעייתי למדי שמעיב על הקלילות: "אני רזה ומהממת".

הגרפיטי המטריד הזה מצטרף לעוד כיתובים, כמו "סורי, אני הטובה ביותר" ו"עוד, עוד ועוד" שמקושקשים על גבי הנעל והסוליה. על פי עורכי ווג צרפת שחקרו את הנושא, מטרת ההגיגים הייתה לייצג את הלך הרוח והסטייל של המילניאלז, אך בפועל הם מייצגים דווקא את כל מה שבעייתי בדימויים שעולם האופנה מטיח בצעירות ובצעירים של ימינו.

רק נראות תמימות (צילום: Dolce&Gabbana)

רק נראות תמימות (צילום: Dolce&Gabbana)

כשסטפנו גבאנה העלה לחשבון האינסטגרם שלו איור של הסניקרס, פרי ידיו של האמן היפני ג'מפיי קוואמורה, רוב התגובות היו נלהבות ונרגשות. הביקורת החלה לצוף אחרי שחלק מהגולשים נתנו בנעליים מבט נוסף ומעמיק יותר. "אתם לא חושבים שזה קצת לא אחראי לדחוף מסר של 'רזה ומהממת'?" שאלה אחת המשתמשות. "אני מקווה שבהמשך יגיע מסר שמקדם קבלה של עוד סוגי גוף". גולשת נוספת הזדעזעה והוסיפה: "רזה?! אני מאוכזבת מכם".

לעומתם, היו גם מי שעמדו לצדו של המותג והאשימו את מרימי הגבה במחסור חמור בחוש הומור: "לעזאזל, אתם מחפשים את הגרוע ביותר בכל סיטואציה?", שאלה משתמשת שיצאה להגנת חופש הביטוי של הלייבל. "הצעד הבא יהיה שתחרימו את דולצ׳ה וגבאנה? זה כל כך משעמם. תמצאו במה להתעסק".

השפעה שלילית על המילניאלז (צילום: Dolce&Gabbana)

השפעה שלילית על המילניאלז (צילום: Dolce&Gabbana)

הטיעון הזה לא מספק את קלייר מסקו, יו״ר ארגון בינלאומי להפרעות אכילה, שאומרת שהעיצוב המצער הזה הוא ללא ספק בעל השפעה שלילית. "יכול להיות שיש פה אלמנט של הומור חצוף, אבל ההשוואה בין רזון ליופי, הצלחה וסטטוס חברתי פוגעת בכולם" היא הסבירה ליאהו סטייל. "לתעשיית האופנה היסטוריה ארוכה של האדרת האידאל הרזה. אפשר לראות את זה במדיה החברתית ועל שלטי החוצות, אנחנו חיים בעולם רווי מדיה שמעצבת את האופן בו אנו רואים את עצמנו ואת האחרים. כשמעבירים מסר שרזה זה טוב הרזון הופך לראשון בסדר העדיפויות, פעמים רבות על חשבון הבריאות הפיזית והרגשית".

זאת לא הפעם הראשונה שבית האופנה מסתבך בסוגיות מזן זה. סטפנו גבאנה היה בין אלו שביקרו את מבנה גופה של ליידי גאגא ואת בטנה, שלא הייתה שטוחה מספיק לדעתם במהלך הופעתה בסופרבול. יום לאחר האירוע העלה המעצב הנחשב פוסט מתנצל מלא בביקורת עצמית: "אני יודע שזה מוזר, אבל סוף כל סוף ראינו משהו אמיתי ולא מרוטש. האמת. המציאות" הוא כתב בעמוד האינסטגרם הפופולרי שלו. "אתמול גם אני הייתי בין המבקרים אבל חשבתי על זה וטעיתי". יש סיכוי סביר שפוסט דומה יעלה בקרוב בנוגע לנעליים האלה?

 

A post shared by stefanogabbana (@stefanogabbana) on

לא מצחיק (תמונה: Dolce&Gabbana)

לא מצחיק (תמונה: Dolce&Gabbana)

השאירו תגובה