בעקבות החרם: מוצרים של איוונקה טראמפ נמכרים תחת שם בדוי
מאז שהתמקמה איוונקה טראמפ לצד אביה בחדר הסגלגל, חובבי אופנה רבים מחרימים את המותג של הבת הראשונה. רשת הענק 'סטיין מארט' מצאה פתרון יצירתי לירידה במכירות, ופשוט החליפה את תוויות המוצרים לכאלה עם שם מותג אחר. הונאת הציבור או מהלך לגיטימי?
מאז שאיוונקה טראמפ התגייסה לשורותיו של אביה, סובל הלייבל שלה מירידה משמעותית במכירות. רבים נמנעים ממוצרי הליין, שקרוי על שמה של יורשת העצר והיה משגשג עד עכשיו, מה שמשאיר בצרה את החנויות המעטות שעדיין מחזיקות בו. רשת חנויות ענק בשם 'סטיין מארט' החליטה לא לוותר ומצאה פתרון יצירתי לבעיה - היא ממשיכה למכור את הקולקציה המדוברת, אבל תחת שם אחר. הרשת, שכוללת 290 סניפים ב-31 ממדינות ארה"ב, עשתה למותג מיתוג מחדש והיא משווקת אותו תחת שם הקוד 'אדריאן ויטדיני סטודיו'.
מה שמפתיע עוד יותר הוא העובדה שאנשיה של טראמפ לא ידעו על היוזמה המשונה. את ההחלטה היצירתית עשו בחברת GIII, המחזיקה בזכויות ההפצה של 'איוונקה טראמפ אפרל' ושל עוד מותגים גדולים, ביניהם DKNY. מגזין 'ביזנס אוף פאשן' היה זה שחשף את הפרשיה המעניינת, ועדיין לא ברור אם הפריטים נמכרו, תחת שם זה או אחר, לחנויות ורשתות נוספות.
"החברה שלנו לוקחת אחריות על המהלך הזה, שנעשה ללא ידיעת תאגיד איוונקה טראמפ", הצהירו היום בחברת GIII, "התחלנו כבר לתקן את הנעשה ולהסיר כל תגית שמתארת את הסחורה באופן לא תקני ומטעה את הצרכן. מותג איוונקה טראמפ ממשיך לגדול ולהצליח, ועודנו חזק מאוד", הוסיפו.
ב'ביזנס אוף פאשן' מאמינים שהסיבה להליך הלא תקני היא כמובן שמה השנוי במחלוקת של טראמפ, אבל גם העובדה שבמותג לא אוהבים לקצץ במחירים, ולכן קשה למכור את הפריטים בסכומים אטרקטיביים. "מחיקת לייבלים כדי למכור אותם הלאה לרשתות זולות אינה דבר נדיר", מסבירים באתר, "עושים את זה כדי להגן על המוניטין שלהם, כי מותג נחשק לא רוצה להיראות כאחד שמספק הנחות גדולות". סוזן קפידי, מרצה לחוקי עולם האופנה מוסיפה: "בארה"ב מותר להחליף את שם הלייבל, כל עוד הגוף שמבצע את ההחלפה משאירה את השם המקורי במקום ברור למשך שלוש שנים, בליווי אינפורמציה הכרחית על הפריט כמו הרכב הבד, ארץ הייצור ועוד".
ב'סטיין מארט' חוזרים ומצהירים כי אין לפוליטיקה דבר וחצי דבר עם ההחלטה למכור פריטים של טראמפ בשם אחר. "אנו מחזיקים את שני שמות הלייבלים כבר זמן מה", מצהירים ברשת, "היו לקוחות שאמרו שהם לא רוצים איוונקה טראמפ, ולעומתם אחרים שרוצים רק אותה בחנות".
אדריאן ויטדיני אינו שם ממוצא לחלוטין, מדובר בלייבל קיים ועדיין לא ברור אם בשורותיו ידעו על הסיפוח הזה של בגדיה של טראמפ תחת שמם. "אפילו אם טכנית מותר להחליף את השם על הלייבל, עולות שאלות אתיות סביב הסיפור הזה, והאם הוא תואם את ציפיות הלקוחות", אומרים ב'ביזנס אוף פאשן'. "צרכנים בעלי מודעות ומצפון חברתי צפויים להיות מזועזעים מהחילוף הזה", אומרת סקפידי, "הלקוחות של היום דורשים יותר שקיפות מאי פעם".
רבות בנות עשו חיל ואת עלית כולנה !!
מאת: איבו ניקה | 26 באפריל 2017 | 05:47יש לה שמלות מהממות
מאת: שרי | 25 באפריל 2017 | 17:15