כמה עולה התלבושת לגן של הנסיך ג'ורג'?

הנסיך ג'ורג' ייכנס בספטמבר לגן מלכותי שעולה כ-300 אלף שקלים בשנה. במהלך השנה הוא ילמד תאטרון, צרפתית בלט ומוזיקה. בניגוד לטרנינגים המקובלים אצלנו, התלבושת האחידה לגן של ג'ורג' עולה כ-2000 שקלים והיא כוללת חולצה מכופתרת וז'קט מחויט. מה ששמעתם

מאת  | ‏ 28 מרץ 2017

ג'ורג' קיבל שיבוץ לגן עירייה (צילום: גטי אימג'ס)

ג'ורג' קיבל שיבוץ לגן עירייה (צילום: גטי אימג'ס)

למרות שרק חגגנו את תחילת האביב, יש כאלה שכבר מתחילים לחשוב על הסתיו הקרוב. בספטמבר יצטרף מישהו מאוד מיוחס ומיוחד למערכת החינוך הבריטי: מדובר בג׳ורג׳י פורג׳י, הנסיך הקטן והמתוק, מספר 3 בתור לכתר, שיכנס לגן בפעם הראשונה.

בניגוד לבגדי הגן הנהוגים בארץ שרובם מורכבים מחליפות טרנינג שמיועדות ללכלוך מאסיבי של ילדים בגיל הזה, באנגליה, המצב שונה בהחלט. גם בגיל שלוש הילדים לובשים תלבושת אחידה. ההנחה הרווחת של הבריטיים הייתה שג׳ורג׳ ירשם לאותו גן אליו הלך אביו בשעתו, בנוטינג היל, אך המשפחה הפתיעה כשרשמה אותו לגן על שם תומס בטרסי.

תלבושות לגן באלפי שקלים (צילום: APׂ)

תלבושות לגן באלפי שקלים (צילום: APׂ)

״המשפחה המלכותית נרכשת מכך שמצאה לג׳ורג׳ גן בו היא בטוחה שיהיה מאושר וישגשג, ושתהיה זו פתיחה טובה לחינוך שלו. מדובר בגן עם ותק של 40 שנה, בו ישיג תוצאות אקדמיות מיטביות״, הצהירו מהארמון, ובן תומס, מנהל הגן, אמר: ״זה כבוד גדול לנו ואנו מצפים לצרף אלינו את התלמיד החדש בספטמבר״. ג׳ורג׳ יהיה בן ארבע ביולי הקרוב, ועד היום היה בגן מונטיסורי שאינו חלק ממערכת החינוך המסודרת בבריטניה. ההצטרפות לגן הנחשב תעלה למשפחה לא מעט. שכר הלימוד עומד על כ-300 אלף שקלים בשנה וזה כולל גם בלט, תיאטרון, מוזיקה, צרפתית והתעמלות.

לשם כל הפעילויות הללו יזדקק ללא מעט ביגוד. אתר בית הספר מציג את כל הפריטים להם נדרש כל תלמיד, ביניהם נעלי בלט רשמיות מהאקדמיה למחול, סינר לציור, ובגדים שונים לכל עונה בשנה. יש 24 פריטים הכרחיים במלתחה של התלמיד ג׳ורג׳, את חלקם ירכשו ההורים מספר פעמים, כמובן, והם כוללים גם גרביים ספציפיות, חולצות וסוודרים עם רקמת מוסד הלימודים. הקיט כולו, עם כמות הבגדים המספקת לשימוש יומיומי, יעלה למשפחת המלוכה כ-2000 שקלים. מעניין האם אפקט-ג׳ורג׳ יעבוד גם פה, ותינוקות בכל רחבי בריטניה יתחילו להסתובב עם לוגו בית הספר הפרטי שלו.

ייפרד יפה בבוקר מאבא ואימא (צילום: גטי אימג'ס)

ייפרד יפה בבוקר מאבא ואימא (צילום: גטי אימג'ס)

אין מה לומר, ילד כובש (צילום: גטי אימג'ס)

אין מה לומר, ילד כובש (צילום: גטי אימג'ס)

הגן המדובר (צילום: AP)

הגן המדובר (צילום: AP)

השאירו תגובה