בכמה יקרות הנעליים בחנויות פוט לוקר בישראל מאשר בארה"ב?

קבוצת פוקס, בעלת הזיכיון, פתחה שתי חנויות של רשת הנעלת הספורט, ועוד עשר ייפתחו בחודשים הקרובים. בניגוד לטענת הבעלים של פוקס, הראל ויזל, שהמחירים בישראל יהיו גבוהים ב-12% בלבד לעומת ארה"ב, בדיקת TheMarker מצאה פערים גדולים בהרבה

מאת  | ‏ 27 מרץ 2017

נייקי קורטז. בקרוב בפוט לוקר (צילום: מתוך הבלוג)

נייקי קורטז. בקרוב בפוט לוקר (צילום: מתוך הבלוג)

קבוצת פוקס פתחה את שתי החנויות הראשונות בישראל של רשת ההנעלה וביגוד הספורט האמריקאית פוט לוקר (Foot Locker). החנויות נפתחו בקניון עזריאלי ראשונים בראשון לציון ובקניון גינדי תל אביב, ובכוונת הרשת לפתוח עשר חנויות נוספות בחודשי הקיץ בקניון גבעתיים, קניון מול הים באילת, קניון G כפר סבא, וכן חנות דיוטי פרי בטרמינל 1 נתב"ג ועוד — בהשקעה של כ–18 מיליון שקל.

פוט לוקר היא רשת לאופנת ספורט, המוכרת מותגים מובילים כמו נייקי, אדידס, פומה ועוד. הרשת אינה צפויה להביא בשורה מבחינת המחירים, והייחוד שלה הוא במגוון הגדול, ובכך שכ–30% מהמגוון בחנות הם דגמים שעוצבו על ידי יצרניות הנעליים הגדולות ונמכרים רק בפוט לוקר. בניגוד לרשתות כמו מגה ספורט או ספורט ורטהיימר, בפוט לוקר כמעט אי־אפשר למצוא דגמים המיועדים לספורט מקצועי, אלא יותר אופנת ספורט, המתאימה לשימוש יומיומי.

 

A post shared by NikeWomen (@nikewomen) on

פוט לוקר האמריקאית מפעילה כ–3,400 חנויות ב–23 מדינות בצפון אמריקה, אירופה, אוסטרליה וניו זילנד. היא פועלת במזרח התיכון באמצעות זכיינים, וכך תפעל גם בישראל. המחירים בחנות נעים בין 299 שקל לחלק מדגמי ריבוק, ל–900 שקל לנעלי פומה שעיצבה הזמרת ריהאנה.

לדברי הראל ויזל, מנכ"ל ומבעלי קבוצת פוקס, "פוט לוקר ישראל יקרה בממוצע ב–10%–13% מפוט לוקר ארה"ב, בגלל המכס" (בישראל המכס על הנעלה הוא 12% ממחיר הנעל). ואולם, בבדיקת TheMarker התגלו פערי מחירים גדולים בהרבה בדגמים שנבדקו. מהשוואת המחיר בין פוט לוקר בישראל לבין מחירי האתר בארה"ב עולה כי פערי המחיר יכולים להגיע עד ל–42%.

 

A post shared by adidas (@adidas) on

נעלי ריבוק מדגם Classic Leather עולות בפוט לוקר ישראל 349 שקל, ואילו בפוט לוקר ארה"ב המחיר שווה ערך ל–236 שקל — פער של 32%. נעלי פומה מדגם heart עולות בחנות הישראל 419–449 שקל, לעומת 290–309 שקל בפוט לוקר ארה"ב — פער של 30%–31%. נעלי וואנס OLD SKOOL פער המחיפער המחירים באותה מדינה, המתבטא בטווח מחיר של נעליים באותה קטגוריה, תלוי בעיקר בצבעים השונים (צבע מיוחד מייקר לעתים את הדגם).רים שנמצא הוא 16%–42% — 349.9 שקל בפוט לוקר ישראל, לעומת 200–291 שקל באתר פוט לוקר ארה"ב.

פער המחירים באותה מדינה, המתבטא בטווח מחיר של נעליים באותה קטגוריה, תלוי בעיקר בצבעים השונים (צבע מיוחד מייקר לעתים את הדגם).

ג'יג'י חדיד לריבוק. בקרוב בפוט לוקר (צילום: יח"צ)

ג'יג'י חדיד לריבוק. בקרוב בפוט לוקר (צילום: יח"צ)

"כדי לקנות נעליים בארה"ב צריך גם לקנות כרטיס טיסה ב–1,000 דולר, לשלם על מלון 400 דולר, ולשלם עוד 100 דולר על מונית משדה התעופה לעיר", אומר ויזל.

הוא מאשים את המדינה שגובה מכס של 12% מערך הנעל: "אין שום סיבה לגבות מכס של 12% על הנעלה בישראל כשאין פה שום מפעל שמייצר נעליים. סתם עובדים על הציבור בעיניים. משרד האוצר משום מה לא אימץ את המלצות ועדת טרכטנברג, שלפיהן יש להוריד את המכס לאפס. כמו גנבים קטנים בלילה הם שכחו את הדו"ח, ומנסים להרוויח עוד כמה שקלים, כשיש כבר עודף מסים במדינה".

 

A post shared by NikeWomen (@nikewomen) on

ויזל התייחס לגידול בשוק אופנת הספורט בישראל, שצומח במכירות, ובמקביל במספר השחקנים והחניות שנכנסים אליו. גם רשת דקתלון (Decathlon) הצרפתית פתחה נציגות בישראל, במטרה לפתוח חנויות. רמי שביט, בעלי המשביר לצרכן, מנהל מגעים לקבלת הזיכיון של רשת אינטר ספורט. "שוק הספורט נמצא בצמיחה מדהימה", אומר ויזל.

"דקתלון זה מותג מדהים שייכנס לישראל, אבל הם לא על אותה המשבצת של פוט לוקר, כי הם יותר בזירת הספורט המקצועי. יש להם מותג פרטי שמהווה כ–70% מהמגוון, בעוד אנחנו יותר מותג אופנה. עם זאת, כל אחד שמוכר בגדים ונעליים הוא מתחרה שלנו, ונעשה את הכי טוב שאנחנו יודעים, ונצליח".

מפוקס נמסר כי "פוט לוקר ישראל מוכרת במחיר המקובל ברשתות האופנה והספורט בישראל, ואף מתחת לזה".

 

A post shared by PUMA (@puma) on

פוט לוקר, עוד שנייה נפתח בגינדי תל אביב (צילום: גטי אימג'ס)

פוט לוקר, עוד שנייה נפתח בגינדי תל אביב (צילום: גטי אימג'ס)

השאירו תגובה

 

  • תודה לכם שפתחתם,
    הולך למדוד אצלכם בחנות ,
    ורץלהזמין בזול באינטרנט !

    מאת: בבר |‏ 28 במרץ 2017 | 10:07
  • מהיכן קונים את הנעליספורט הלבנות

    מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) |‏ 27 במרץ 2017 | 13:19
  • מאשים אנשים ועדיין אתם מוכרים פי עשר יותר יקר מבחול

    מאת: חח |‏ 27 במרץ 2017 | 12:51
  • זאת בדיוק הסיבה שאני לעולם לא אקנה ביגוד או הנעלה בארץ… הרשתות היקרות והמיסים אושקים את הציבור וכל מוצר שנחשב ממוצע וזול בעולם יעלה בארץ הון! למה לכל הרוחות אני צריכה לשלם על נעלי ספורט 400-600 ש״ח ויותר?! כשאני מזמינה מאסוס את אותו המוצר הפחות מ200 שקל וגם לא משלמת עליו מיסים! צריך ללמד את הרשתות והמדינה לקח ולצמצם את הקניות פה בארץ למינימום… עד שיתחילו להבין עניין… הלקוחות בארץ נורא פראיירים!

    מאת: אלה |‏ 27 במרץ 2017 | 12:30
  • יחזרו עם זנב בין הרגליים כמו גפ

    מאת: אחד שמבין |‏ 27 במרץ 2017 | 10:39