מלחמת הכוכבים: יוניקלו קוראת תיגר על זארה

המיליארדר היפני טדאשי ינאי, בעליה של רשת יוניקלו, הצהיר השבוע בטוקיו על מגמת התרחבות עצומה, שתנסה לנגוס בהצלחה של המתחרה הגדולה שלה, זארה. על פי ינאי, עד סוף 2021 יוניקלו תעקוף אותה במספר חנויות, זמן ייצור ורווחים ותהפוך לרשת האופנה המהירה ביותר בעולם. עצה שלנו – אם היא באמת רוצה לעקוף את זארוש, שתתחיל לפתוח סניפים בארץ

מאת  | ‏ 21 מרץ 2017

זארה זוזי הצידה, יוניקלו באה להשתלט (צילום: יוניקלו)

זארה זוזי הצידה, יוניקלו באה להשתלט (צילום: יוניקלו)

זארה ויוניקלו הן כנראה שתי רשתות האופנה האהובות על הישראלים. שתיהן מספקות לצרכן חוויית קנייה פשוטה ומדויקת, לעד מתחדשת ועם האצבע על הדופק. 

העניין הזה, של מהירות הייצור, מהעיצוב עד לחנות, נמצא בבסיסן של השתיים, כשבזארה מהירות התגובה עומדת על 13 ימים – זמן שיא בתעשיית האופנה. אלא שעכשיו המיליארדר היפני טדאשי ינאי, בעלי יוניקלו, מעוניין ללכת ראש בראש עם המותג הספרדי, והכריז על משהו שמזכיר בעיקר את המרוץ לחלל, גרסת הביגוד.

בינתיים זארוש הכי מהירה בעולם (צילום: יח"צ)

בינתיים זארוש הכי מהירה בעולם (צילום: יח"צ)

"אנחנו מוכרחים להיות מהירים" קרא ינאי באירוע פתיחת מרכז משלוחים חדש של יוניקלו בטוקיו, קומפלקס עצום שישכלל ויזרז את הייצור והמכירות, כולל משלוחים תוך מספר שעות בתוך טוקיו וסביבותיה. "עלינו למסור ללקוחות את הפריטים שהם רוצים במהירות הגבוהה ביותר".

למותג המצליח ביותר ביפן יש תוכניות התרחבות גדולות, והתחזית היא לצמיחה של שבעים אחוזים ורווחים של 26 מיליארד דולר בשנה, עד סוף 2021. לשם השוואה, חברת אינדיטקס (שבבעלותה נמצאת זארה) מרוויחה כ-25 מיליארד בשנה, וינאי יעשה הכל כדי להשתלט על השוק הזה.

ינסו להציע ללקוחות את מה שהם באמת צריכים. יוניקלו (צילום: מתוך האתר הרשמי)

ינסו להציע ללקוחות את מה שהם באמת צריכים. יוניקלו (צילום: מתוך האתר הרשמי)

לינאי יש גם ביקורת לזארוש, והוא מאמין שהחברה שלו מחוברת יותר לצרכיהם של הלקוחות. "זארה מוכרת אופנה במקום לתת לצרכנים את הדברים שהם באמת זקוקים להם" הוא מצהיר. "אנחנו נמכור להם דברים שמושרשים בחיי היומיום שלהם, זה מה שאנחנו עושים ונמשיך להקשיב ללקוחות שלנו ולבקשותיהם".

ההתרחבות הצפויה של יוניקלו תכלול מאה סניפים חדשים בסין, ועוד מאה באזורים אחרים באסיה. במרכז השילוח החדש, ממנו מתחילה המהפכה, עובדים אלף איש ביניהם מעצבים, אנשי שיווק ופועלי מחסן. ינאי מאמין שריכוז כל הכוחות למקום אחד הוא המפתח לשכלול. "האפשרות שלנו לספק לכל אחד, בכל מקום ורגע בעולם, את הביגוד האיכותי והיומיומי, זה מה שיגרום לנו לבלוט" הוא מבטיח.

"זארה מוכרת אופנה במקום לתת לצרכנים את הדברים שהם באמת זקוקים להם" (צילום: יח"צ)

"זארה מוכרת אופנה במקום לתת לצרכנים את הדברים שהם באמת זקוקים להם" (צילום: יח"צ)

גם בזארה לא קופאים על שמריהם. המותג פתח לאחרונה חנות דגל עצומה בלה קורוניה, ספרד – חמש קומות על 5000 מ"ר, והיא תשמש כאבטיפוס לחנויות ענק של זארה שיפתחו ברחבי העולם בשנים הקרובות, וירכזו את כל מה שיש לחברה להציע.

האסטרטגיה של זארה היא להפוך את החנויות לחוויה הדומה יותר לחנויות אפל, בה ניתן יהיה לרכוש פריטים ישירות מהטלפון או מטבלטים שיוצבו בחנות – אינטגרציה מוחלטת בין החנות הפיזית לאונליין. 

יאללה יוניקלו, בואו כבר לישראל (צילום: יח"צ)

יאללה יוניקלו, בואו כבר לישראל (צילום: יח"צ)

השאירו תגובה

 

  • ועד שיגיעו לישראל…
    קניתי ב BerlinBuy [שזו חברה שעוושה משלוחים לארץ] דרך האינטרנט מעיל הורססס של יוניקלו,
    רק בעסה שנגמר כבר החורף ואי אפשר להשוויץ בו יותר

    מאת: טושטוש |‏ 22 במרץ 2017 | 00:38