אופס: בחנות האונליין הנחשבת שכחו להסיר את הוראות הפטושופ מהתמונה

בנט-א-פורטה, בוטיק אינטרנטי בריטי לבגדי מעצבים, לא יודעים איפה לקבור את עצמם. תמונה שגויה שהועלתה לאתר החברה ועליה הוראות העריכה חשפה בטעות את תהליך הריטוש הידוע לשמצה

מאת  | ‏ 9 מרץ 2017

כזה עוד לא ראינו (צילום: net-a-porter, צילום מסך)

כזה עוד לא ראינו (צילום: net-a-porter, צילום מסך)

בוטיק האונליין הפופולרי נט-א-פורטה נתן השבוע לגולשיו הצצה אל מאחורי הקלעים, כשפרסם בטעות תמונה שהוראות הריטוש עדיין נמצאות עליה. העובדה שנעשים תיקונים ועריכות לבגדים ולגופן של הדוגמניות לא מגיעה בהפתעה, אבל הסתננותה של תמונה שכזאת אל אוויר העולם היא בהחלט בגדר תאונה מביכה.

התקרית התרחשה על גבי עמוד המוצר של גרבי משי רקומות מבית מריה לה רוסה. סביב הדוגמנית, ששמה לפי הכיתוב על התמונה הוא אמיליה, נשכחו חיצים כחולים המפנים אל הנקודות שדורשות ליטוש ולצדם ההוראות "אנא דקקו". החיצים מצביעים על ידיה ועל מותניה של הדוגמנית, שעוטה על עצמה מלבד הגרביים גם חצאית משובצת של גוצ'י, חולצת טי לבנה של סטודיו אקנה, ז'קט בומבר מבית גאני וסנדלי פלטפורמה של ג'יאנויטו רוסי.

בפעם הראשונה אנחנו נחשפים לתהליך עצמו (צילום: net-a-porter, צילום מסך)

בפעם הראשונה אנחנו נחשפים לתהליך עצמו (צילום: net-a-porter, צילום מסך)

לצוות האתר הבריטי לקח לא מעט זמן לעלות על התקלה, והתמונה המפלילה שהתה ברשת מעל 24 שעות עד שהטעות תוקנה. מבט מהיר בתמונה החדשה מלמד שהתיקונים המבוקשים לא נעשו – או שמישהו מאנשי הסטודיו עומד לחפש משרה אחרת או שצוות האתר רצה להימנע מביקורת נוספת על עיוות גופה של אמיליה המסכנה.

זו כמובן לא פדיחת הפוטושופ הראשונה שראינו, כבר נתקלנו אינספור פעמים בתמונות המציגות דוגמניות שחלק מאיבריהן הושמטו בעריכה, התכווצו או התארכו לממדים לא הגיוניים, אבל החידוש כאן הוא בחשיפת תהליך העבודה עצמו. שוב אנחנו מקבלים תזכורת מרגיעה לכך שהסטנדרטים הבלתי אפשריים שמציג לנו עולם האופנה לא באמת מתקיימים בעולם האמיתי, אפילו לא על דוגמניות מן השורה.

הם מרטשים גם גרביים (צילום: net-a-porter)

הם מרטשים גם גרביים (צילום: net-a-porter)

השאירו תגובה

 

  • יש מלא משוגעים כאלה עם סטייל אולי זה הסיבה, זה הקטע, לכו תבינו אולי זה טרנד חדש
    ופשוט הלחצתם אותם אז הם הסירו

    מאת: jfi |‏ 12 במרץ 2017 | 15:25