הזמנה לאונס? סאן לורן מסתבכים עם הרשויות

יותר מ-70 תלונות קיבלה הרשות הרגולוטורית המקצועית לפרסום בצרפת בעקבות תמונות מתוך הקמפיין החדש לאביב/קיץ 2017 של בית האופנה הצרפתי תחת ניצוחו של המעצב אנתוני וקרלו. הצרכנים זועמים על תמונות פרובוקטיביות בסגנון "אינסטינקט בסיסי" המרוחות בכל פינה בפריז ובעיתונים הצרפתיים הגדולים ביותר. בינתיים, אגב, הלייבל עוד שומר על שתיקה

מאת  | ‏ 7 מרץ 2017
אפשר בהחלט להבין את הזעם. מתוך הקמפיין החדש של YSL (צילום: יח"צ)

אפשר בהחלט להבין את הזעם. מתוך הקמפיין החדש של YSL (צילום: יח"צ)

כמה ימים ספורים אחרי תצוגה מוצלחת ומשובחת בשבוע האופנה, מצליחים סאן לורן להרגיז את ההמונים בשלוש מודעות חדשות ופרובוקטיביות. בית האופנה התבקש להסיר או להחליף את הקמפיין על ידי הגוף המשמש כ"כלב השמירה" בעולם הפרסום הצרפתי, הרשות הרגולטורית המקצועית לפרסום, לאחר שהוחלט כי הנשים במודעות נמצאות בפוזות משפילות ומתגרות מדי.

הגוף, ARPP שמו, דיווח על 70 תלונות שונות מיום שישי האחרון בעקבות המודעות של קמפיין אביב/קיץ 2017 של בית האופנה הצרפתי הנחשב. מדובר במודעות בהן לבושות הנשים בפריטים בעיצובו של אנתוני וקרלו, אך בעיקר בגרבוני רשת וסקייטים כמו של פעם, כשהרגליים בפישוק או כשהדוגמנית שרועה על כיסא בפוזה בסגנון "אינסטינקט בסיסי".

בונא וקרלו הגזמת (צילום: גטי אימג'ס)

בונא וקרלו הגזמת (צילום: גטי אימג'ס)

הקמפיין עוד מופיע על לוחות מודעות ברחבי צרפת, ובעיקר בפריז, והופיע גם בכמה מגזינים בסוף השבוע. הטענות לגבי הדימויים הם שמדובר בהשפלה, הזמנה לאונס ועידוד לאנורקסיה, לא פחות. בשישי הקרוב יחליט הגוף מהם הצעדים שיש לנקוט וידון בתלונות אחת אחת, אך בינתיים נקראו סאן לורן לסדר.

"כבר הודענו לגוף המפרסם, שהוא חבר ב-ARPP, כי מבחינתנו הדימויים הללו לא עומדים בקוד ההתנהגות" אומר סטפן מרטין, מנהל ה-ARPP. "אנו מעריכים את החופש הפרסומי והיצירתי, אבל צריך שיהיה גם כבוד לצרכן. המותג צריך לשאול את עצמו איזה דימוי הוא מוציא ואיזה חותם הוא משאיר, בעיקר על צעירים נוחים להשפעה".

A post shared by SAINT LAURENT (@ysl) on

את הצילומים יצרו הצמד ההולנדי הפופולרי, אינז ווינדו, ובשתיים מהמודעות פניה של הדוגמנית מכוסים חלקית בענן, כך שהרגליים הארוכות והפשוקות והסקייטים מקבלים את כל הבמה. זו לא הפעם הראשונה שהלייבל מסתבך ככה.

בשנת 2015 קרה מקרה דומה בלונדון, גם אז בקמפיין האביב, והתלונה כלפי הדי סלימאן (אז המעצב הראשי), הייתה בעידוד לאנורקסיה. סאן לורן לא ממהרים להגיב, וגם לא להסיר את הדימויים מהאינסטגרם שלהם, ומעניין יהיה לראות מה יהיו ההשלכות של ההתעלמות הזו מהנושא. 

A post shared by SAINT LAURENT (@ysl) on

השאירו תגובה

 

  • הזמנה לאונס?! שום פרובוקציה לא מזכה את הצופים שלה ב׳הזמנה לאונס׳

    מאת: עדי |‏ 8 במרץ 2017 | 07:47
  • כן גבריאלה, יש בעיה…מפני שמוצג פה גוף לא שלם. החלקים המיניים מודגשים ומה שמוסתר או פגום הוא הראש. המסר הוא: אישה היא אוביקט מיני. הראש שלה חסר משמעות וגם הנשמה.

    מאת: י |‏ 8 במרץ 2017 | 06:33
  • אין דברכזה הזמנה לאונס!!!
    גם אם נשים ילכו ערומות לא אומר שמותר לדעת בהן!!!

    מאת: חן |‏ 7 במרץ 2017 | 22:48