תיק תקשורת: כך שולחת המלכה אליזבת מסרים חשאיים לאנשיה

מסתבר שיש סיבה לכך שאליזבת לא מרפה מהתיק שלה. מעבר לנשיאת סוכריות מנטה ושפתון, לתיק המלכותי יש תפקיד חשוב בהרבה, והוא משמש ככלי להעברת מסרים סודיים ומוסכמים מראש למשרתים ולשומרים שלה. אז מה עושים כשהמלכה מניחה את התיק מתחת לשולחן ומה הקוד לחילוץ בהול? כל הסימנים

מאת  | ‏ 5 מרץ 2017
המלכה והתיק (צילום: גטי אימג'ס)

המלכה והתיק (צילום: גטי אימג'ס)

המלכה אליזבת היא אחת הדמויות המסקרנות והאניגמטיות בעולם, ולא בכדי היא מפרנסת עכשיו סדרת טלוויזיה פופולרית. כעת מתגלה עוד סוד מעניין על הגברת בעלת החיבה לחליפות בכל צבעי הקשת ולכובעים תואמים. לתיק הקטן עמו היא תמיד מסתובבת יש עוד שימוש חשוב לא פחות מעבר לנשיאת חפצים  - הוא שולח סימנים חשאיים ומוסכמים לצוות שלה.

הביוגרפית המלכותית סאלי בדל סמית' היא זו שחשפה את העניין המקסים הזה סביב התיק הקטן. אבל ראשית, תכולת התיק. הרי אין למלכה צורך לקחת עמה סלולרי, ארנק או מפתחות כמו כולנו, אז מה היא בכלל סוחבת שם? ובכן, לפי סמית' התיק המלכותי מכיל תמיד מראה קטנה, עט, סוכריות מנטה, משקפי קריאה ושפתון של המותג האהוב עליה, קלרינס, אותו היא מתקנת לאחר כל ארוחה. בימי ראשון, לכנסיה, תביא המלכה גם מספר שטרות מקופלים למשעי של 5 ליש"ט לתרומות. זה הכל.

יש לה 200 כאלה (צילום: גטי אימג'ס)

יש לה 200 כאלה (צילום: גטי אימג'ס)

מטרתו האמיתית והעיקרית של התיק היא חילוץ מלכותי. כך למשל, כשהוא מתחיל לנדוד מידה האחת של המלכה לשנייה, המשמעות היא שצריך לעזור לה לסיים שיחה שהיא אינה מעוניינת בה, והצוות מיד יקפוץ ויתערב. "קשה מאוד לשים לב לסימנים הללו, וספק אם מישהו אי פעם נעלב בסיטואציה הזאת" אומר ההיסטוריון המלכותי הוגו ויקרס, שהיה גם הוא בסוד העניינים. "הם פועלים בצורה מאוד דיסקרטית, ועושים את זה מאוד יפה. מישהו מהצוות ניגש ואומר משהו כמו: אדוני, הארכיבישוף מקנטרברי רוצה מאוד לפגוש אותך".

התיק יודע לומר עוד דברים. אם המלכה אליזבת מניחה אותו על השולחן בזמן ארוחת הערב, המשמעות פשוטה – היא מעוניינת לסיים את האירוע ומצפה להתפנות בחמש הדקות הקרובות. אם היא מניחה את התיק על הרצפה, סימן שהיא לא נהנית מהשיחה עם האדם שיושב לצדה ורוצה שהמשרתת האישית שלה תחלץ אותה.

איך לא חשדנו? מי מקבל אורחים עם תיק?? (צילום: גטי אימג'ס)

איך לא חשדנו? מי מקבל אורחים עם תיק?! (צילום: גטי אימג'ס)

המחווה הדרמטית ביותר שהמלכה מסמנת בעזרתה לצוות המסור, שבוחן אותה כל העת בשבע עיניים לטושות, נעשית דווקא בעזרת הטבעת שלה. אם המלכה מתחילה לסובב את הטבעת היא מנסה לסמן לצוות שדרוש חילוץ מידי ובהול. אין ספק שמאז שהפרטים הסודיים האלה נחשפו, מאות אנשים שזכו לפגוש את המלכה מנסים להיזכר מה היא עשתה עם התיק והטבעת באותם רגעים נדירים.

למלכה יש, כך מספרים, 200 תיקי יד מסוג לאונר, הסוג היחיד שהיא משתמשת בו, בשלל סגנונות, כשהחביבים עליה הם השחור והאוף-ווייט. לתיקים רצועות ארוכות יחסית, שמאפשרות לה ללחוץ ידיים בקלות, וכן מצמד ואקום קטן מפלסטיק שמאפשר תליה מתחת לשולחנות. על אף התיק הצמוד, יש כמה פריטים נוספים אותם נושא תמיד הצוות עבוד המלכה, ביניהם זוג כפפות, ממחטות, מסרק וכן חוט ומחט לתיקונים מהירים בשעת חירום.

סוכן חשאי ושמו תיק (צילום: גטי אימג'ס)

סוכן חשאי ושמו תיק (צילום: גטי אימג'ס)

זה הזמן לסובב את הטבעת (צילום: גטי אימג'ס)

זה הזמן לסובב את הטבעת (צילום: גטי אימג'ס)

לא מרפה (צילום: גטי אימג'ס)

לא מרפה (צילום: גטי אימג'ס)

סוכריות מנטה, עט ושפתון (צילום: גטי אימג'ס)

בפנים: מראה, סוכריות מנטה, עט, משקפיים ושפתון (צילום: גטי אימג'ס)

סוואג (צילום: גטי אימג'ס)

סוואג, אבל איפה התיק? (צילום: גטי אימג'ס)

השאירו תגובה