זארה מסתבכת: דוגמניות צנומות בקמפיין שקורא לאהוב קימורים
בתקופה האחרונה עולם האופנה נפתח ליותר ויותר סוגי יופי שונים ומגוונים. כחלק מהגל הזה גם בזארה יצאו בקמפיין שקורא לנשים לאהוב את הקימורים שלהן, אבל הצליחו לעורר סערה ברחוב וברשת בשל העובדה שהדוגמניות שבחרו לא ממש מייצגות את מבנה הגוף המדובר, בלשון המעטה. "המשווקים עיוותו את המציאות ואת הדימוי העצמי של הילדות"
המילה האנגלית 'קרב' היא כבר מזמן שם קוד עדין ונעים יותר למושגים הישנים 'מידות גדולות' או 'פלאס סייז'. הקרבס, קימורים, נותנים וייב סקסי ומכבד יותר להמוני הנשים שמזדהות עם מבנה הגוף הזה. גם בזארה החליטו להשתמש במושג כחלק מקמפיין חדש, אבל הצליחו להרים לא מעט גבות וליצור זעם אדיר ברחוב וברשתות החברתיות, כשמרחו אותו מעל תמונה של שתי דוגמניות צנומות במיוחד לבושות בג'ינס. "אהבי את הקימורים שלך", דורשת המודעה, והצרכן ההמום עומד מולה משתאה. על אילו קימורים אתם מדברים, לכל הרוחות?!
המודעה נצפתה לראשונה בחנות של המותג בדבלין, על ידי שדרנית רדיו מקומי ידועה בשם מיורן או'קונול, שהעלתה את התמונה לטוויטר שלה וכתבה: "אתם בטוח מסתלבטים עלי, זארה". הציוץ הפך לויראלי וזכה לעשרות אלפי שיתופים ותגובות, ביניהן: "זארה, יש לכם מושג מה זה קימורים?", "כל מבני הגוף יפים, כמובן, אבל אלה קימורים? באמת?" אחת הגולשות כתבה בהאשמה: "זה מסוג הדברים שגורמים לבתי בת ה-15 לחשוב שהיא שמנה" ואחרת הוסיפה: "יותר מאי פעם עלינו להגן על הדימוי העצמי של נערות צעירות. ככה בדיוק לא עושים את זה".
היה פה, כנראה, ליקוי בשיפוט. שם הג'ינס שמתועד בקמפיין הוא 'באדי קרב', והמודעה דורשת מהנשים לאהוב את הג׳ינס, אבל, כמו שרבים ציינו, צריך להיות אטום מאוד כדי לא להבין את הבעייתיות בקונטקסט הנוכחי. לאחר שכמה מהגולשים הרגישו צורך להגן על הדוגמניות שבתמונה ולומר שיש לתת מקום גם להן ולקימוריהן העדינים יותר, פרסמה או'קונל הבהרה וכתבה: "אין לי שום דבר נגד הדוגמניות בתמונה. אלה המשווקים שעיוותו את המציאות ואת הדימוי העצמי של הילדות".
בזארה לא ממהרים להגיב לפרשה ובינתיים הכעס הציבורי הולך וגובר. השערורייה הנוכחית גרמה ללקוחות להיזכר שרק לא מזמן הכריז המותג כי יכניס לחנויות גם מידות XXL, אלא שהלכה למעשה מדובר היה רק בהייפ יח"צני והמידה המדוברת לא באמת קיימת, לא בחנויות הפיזיות ולא אונליין.
"אני מתקשה להבין איפה הכל השתבש", אמרה הפרסומאית רבקה קולרס למגזין אדוויק. "האם הם אישרו את הכותרת ואת הויז'ואל בנפרד? האם אף אחד לא חשב שהמסר מבלבל? האם הם כל כך לא מודעים למציאות מחוץ למותג שלהם, שדברים כאלה יכולים לקרות? האם מישהו באמת ראה קימורים בתמונה הזאת? האם מדובר בכלל בהטרלה גאונית? אני אישה עם קימורים בינוניים, ואני רוצה להבהיר שאין שום דבר לא בסדר בבחורות שבתמונה. אין להן קימורים, אבל זה לא אומר שהם חסרים להן. הן בסדר ככה. העניין הוא הניגוד בין הכיתוב למה שרואים – או שתתנו לתמונה כותרת אחרת או שתלכו ותצלמו נשים עם קימורים בג'ינס צמוד. אם זארה לא באמת רוצה לקדם אהבה עצמית עם קימורים, שתשנה את הטקסט״.
מה זה זארה?
מאת: איציק מולטי מיליונר | 3 במרץ 2017 | 00:38גם גל גדות וקסטרו עשו בדיוק את אותו קמפיין
מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) | 2 במרץ 2017 | 22:27