חיג'אב קוטור: ג'יג'י חדיד על השער הראשון של ווג הערבי

הסופרמודל ממוצא פלסטיני מעטרת את הגיליון הראשון והחגיגי של מהדורת ווג, המזרח התיכון. בצילום קלוז אפ עם כיסוי ראש מפואר, חדיד פותחת צוהר חדש לעולמם האופנתי והמרתק של השכנים שלנו, והם נאים בהחלט

מאת  | ‏ 2 מרץ 2017
ג'יג'י במחווה לשורשים (צילום: אינז ווינדו, ווג, סריקה)

ג'יג'י במחווה לשורשים (צילום: אינז ווינדו, ווג, סריקה)

לאחר המתנה ארוכה והמון הייפ ושאלות מוסריות, דתיות ותרבותיות, יוצא לדרך המגזין החדש מבית ווג, הוא “ווג ערב”. המגזין המסקרן, אותו עורכת הנסיכה הסעודית האופנתית דינה אל-ג׳והאני עבדול עזיז, כבר מתפעל זה מספר חודשי אתר אינטרנט חדש ומפתה, וכעת חושף  את הקאבר הראשון וההיסטורי שלו, עליו, כמה מרשים (ועם זאת לא מפתיע) ג’יג’י חדיד, בעלת השורשים הפלסטיניים.

אנחנו לא רגילים לראות את ג’יג’י כה חסודה, ויש תמונות בהן כמעט קשה לזהות את הדוגמנית ששיערה הפך לאחד ממאפייניה המרכזיים, מאחר שראשה מכוסה בצעיפים וקישוטי ראש שונים. אך אין ספק כי הצילומים החדשים מעוררי עניין ויוצאי דופן, והעורכת החדשה גאה בהם עד מאוד. 

אותה גברת בשינוי אדרת (צילום: אינז ווינדו, ווג, סריקה)

אותה גברת בשינוי אדרת (צילום: אינז ווינדו, ווג, סריקה)

“בתמונה אחת מדוייקת היא מעבירה אלף מילים למגזר שחיכה הרבה יותר מדי זמן להשמיע את קול ה’ווג’ שלו” עבדול עזיז כותבת לקוראיה. “למדינות הערביות מגיע כבר זמן רב מקום בהיסטוריה של האופנה, ואין פרצוף טוב יותר להוביל את השינוי של “ווג ערב” מזה של ג’יג’י, דוגמנית שמגדירה את הדור החדש, הדינמי והיזמי”. 

את תמונותיה של ג’יג’י, שזהו שערה ה-17 לווג מסביב לעולם, צילמו הצוות ההולנדי הפופולרי אינז ווינדו ואת הסטיילינג עשה לא אחר מברנדון מקסוול, ויחד ניסו להוציא מג’יג’י כל זקיק ושורש ערבי. 

זהו הווג ה-22 במספר ברחבי העולם, והוא הראשון מסוגו מבחינות רבות. זו הפעם הראשונה שווג מתחיל בדיגיטל ולא בפרינט, וזו הפעם הראשונה שווג מכסה איזור שלם בעולם, ולא מדינה ספציפית.

הגליון הראשון,זה של חודש מרץ (וייצא למדפים החל מראשון הקרוב) מביא שלל של מעצבים עולים ועדכניים מהעולם הערבי, כמו “חמישה מעצבי טי-שירט ערביים שאתם חייבים להכיר” וכן הפקות צנועות יחסית, אך מלאות פאר ועושר האופיינייים לאיזור. 

“בווג ערב אנחנו עושים הימור אמיץ על העתיד של המגזר הזה” אומר המנכ”ל, שאשי מנון. “המורשת של מותג ווג היא ייחודית וללא תחרות ואנחנו מייצרים 90 אחוזים מהתוכן בעצמנו, תוכן מקורי ואיזורי, בשתי שפות. זה מה שיגרום לווג ערב לבלוט”.

“אני חושבת שהדבר הכי יפה בכך שיש ווג שונים מסביב לעולם זה שכקהילה אופנתית, מזדמן לנו לחגוג ולחלוק בתרבויות מגוונות” כתבה ג׳יג׳י חדיד בגאווה באינסטגרם לצד התמונה ההיסטורית שלה על השער הראשון. “בתור חצי פלסטינית, חשוב לי להיות הראשונה להופיע על שער המגזין ואני מקווה שהוא יחשוף בפני כולם עוד שכבה של תעשיית האופנה והרצון שלה להיות מקבלת ולשלב את כל האנשים והמנהגים. כדי שכולם ירגישו שהם יכולים להתחבר ולמצוא את עצמם בדימויים בעולם האופנה. אנחנו לומדים ומתפתחים כשזה קורה”. 

השאירו תגובה

 

  • ווג ערב- מעולה! אבל מה קשור שורשים פלסטינים? איפה זה בכלל? אבא שלה יליד נצרת בישראל. ערבי ישראלי. שורשים ערבים.

    מאת: אנה |‏ 3 במרץ 2017 | 06:12
  • חחחחחחחחחחחח היא מציגה את עצמה כחצי ערביה אבל הערבים כועסים עליה.

    מאת: אור |‏ 2 במרץ 2017 | 16:59