החרם מתעצם: תעשיית האופנה נגד סוכנות הדוגמנות של טראמפ

אחרי חרם הצרכנים נגד הלייבל של איוונקה וחרם המעצבים שלא מוכנים להלביש את מלניה, תעשיית האופנה עוברת לחרם אחר, הפעם נגד טראמפ עצמו וסוכנות הדוגמנות שהוא מפעיל כעסק צדדי. מסתבר כי מלהקים ואנשי סטיילינג קיבלו הוראה ממעצבים שלא לעבוד עם "טראמפ מודלס", שבין היתר אחראית לתעסוקתה של פריס הילטון. כי מי צריך לעבוד על שלום עולמי אם אפשר להתרכז בתככים אופנתיים?

מאת  | ‏ 14 פברואר 2017
המוחרמים. איוונקה ודונלד טראמפ (צילום: גטי אימג'ס)

המוחרמים. איוונקה ודונלד טראמפ (צילום: גטי אימג'ס)

השם טראמפ מכה גלים בכל מקום אליו הוא מגיע, והדבר לא שונה בעולם האופנה. עוד לפני שהפך לנשיא עלה טראמפ לכותרות האופנתיות במגוון רחב של נושאים הנוגעים לו, לאשתו ולבתו, כשהוא מקפיד להגיב לכל נושא בסגנונו הייחודי. כעת מתגלה שלצד חרם הצרכנים שמתנהל נגד הלייבל של איוונקה וחרם המעצבים שלא מסכימים להלביש את מלניה, ישנו חרם נוסף, נגד שימוש בדוגמנים מהסוכנות טראמפ מודלס.

סביב חודש האופנה שהחל זה עתה בניו יורק מהדהדים עוד ועוד קולות של מלהקים ואנשי סטיילינג שמספרים כי קיבלו הוראה ברורה ומפורשת ממעצבים שלא לעבוד עם הסוכנות בבעלותו של נשיא ארה"ב, המגדירה את עצמה כ"פרי מוחו וחזונו של בעליה, דונלד טראמפ".

חלק מהדוגמניות החתומות בסוכנות "טראמפ מודלס" (צילום מסך, trumpmodels)

חלק מהדוגמניות החתומות בסוכנות "טראמפ מודלס" (צילום מסך, trumpmodels)

בינתיים הסוכנות עצמה עוד לא הגיבה בנושא, אך כמה מדוגמניה כן נצפו על המסלולים בשבוע האופנה של ניו יורק. אפשר לצפות כי טראמפ יגיב בנושא בקרוב, ממש כפי שעשה רק לפני ימים ספורים כשגילה שרשת נורדסטרום הורידה את היצעה של בתו מהמדפים.

"בתי איוונקה קיבלה יחס לא הוגן מנורדסטרום. היא אדם נפלא, תמיד דוחפת אותי לעשות את הדבר הנכון! זה נורא!" צייץ טראמפ במה שהפך לדו-קרב עם קמעונאית היוקרה ולאחר מכן לדיון שלם על אתיקה וניגוד אינטרסים בבית הלבן.

הדוגמנית שרלוט קורד החתומה בסוכנות. כנראה שלא תקבל הרבה גיגים בתקופה הקרובה (צילום: ELLE, סריקה)

הדוגמנית שרלוט קורד החתומה בסוכנות. כנראה שלא תקבל הרבה גיגים בתקופה הקרובה (צילום: ELLE, סריקה)

סוכנות הדוגמניות של טראמפ, שנוסדה בשנת 1999, אינה אחת מהשחקניות המרכזיות בעולם האופנה, לכן קשה לדעת עד כמה החרם הזה, שעובר כשמועה מפה לאוזן ואינו עובדה בשטח, באמת אפקטיבי.

"זו לא סוכנות ענקית ולכן לא מדובר בהפסד גדול מצידנו" אמר לגארדיאן הבריטי אחד ממנהלי הקאסטינג הניו יורקיים (שלא קיבל אישור להזדהות בשמו מהמעצבים עבורם הוא עובד), וכן הודה כי יש הסכמה לא כתובה שלא לשכור את דוגמני הסוכנות.

גם הדוגמנית היפה גרייס פלואודן חתומה בסוכנות. אז מה יהיה בגורלה? (צילום: מתוך trump models)

גם הדוגמנית היפה גרייס פלואודן חתומה בסוכנות. אז מה יהיה בגורלה? (צילום: מתוך trump models)

"אני לא מתכוונת לשים כסף בכיסה של משפחת טראמפ״ אמרה סטייליסטית צרפתייה שגם היא ביקשה להישאר בעילום שם. "כששאלו אותי לגבי שימוש בדוגמנים מסוכנות טראמפ, מיד אמרתי לא" היא מספרת. "

אנשים בתעשייה מבולבלים כשמישהי מסוכנות הדוגמנות טראמפ מגיעה לקאסטינג" אומרת סטייליסטית נוספת, אמריקאית וחשובה בתעשייה, שגם שמה שמור במערכת הגארדיאן. "אבל אם יש דוגמנית שאני ממש רוצה, לא אכפת לי שאטילה ההוני ייצג אותה". בינתיים, מעצב השיער טים אילוורד הודיע כי יפסיק לעבוד בתצוגות וצילומים אליהם נשכרו דוגמניות של טראמפ.

הדוגמנית מגדלה צ'קליקה שחתומה בסוכנות דגמנה ללא מעט מעצבים ישראלים בקיץ האחרון, כמו לסבינה מוסייב לדוגמה (צילום: שי יחזקאל)

הדוגמנית מגדלה צ'קליקה שחתומה בסוכנות דגמנה ללא מעט מעצבים ישראלים בקיץ האחרון, כמו לסבינה מוסייב (צילום: שי יחזקאל)

סוכנות טראמפ ייצגה בעבר (כמה מפתיע) את מלניה, וכיום, יש לציין, מייצגת עשרות דוגמניות אחרות ממגוון אתני רחב. הסוכנות מייצגת גם טאלנטים, ביניהם נמצאות גם פריס הילטון, אלי מקגרו ויסמין לה בון. אך הגלאם הזה אינו תואם חוויות עבר של דוגמניות הסוכנות שהגיעו לתקשורת. לפני שנה התלוננו ארבע דוגמניות על כך שנאלצו להתגורר בדירה קטנטנה במצב איום, מלאה מיטות קומותיים, יחד עם עוד שבע בנות, ולשלם על התענוג 1,600 דולר כל חודש.

מה שכן, הסוכנות לא הוספה לתנועת החרם על טראמפ – grabyourwallet# מאחר שמדובר בעסק שאינו פונה לציבור, כך מסבירה מקימת התנועה, שאנון קולטר. "אנחנו רואים שהשם טראמפ הופך לפסולת רעילה" אומרת קולטר בשמחה. "נראה שאנשים לא יכולים לשאת את נוכחות השםואנשי הקאסטינג והסטיילינג עושים בעיני את הדבר הנכון בכך שהם לא מוכנים לעבוד איתם".

טראמפ, מה יהיה הסוף? (צילום: גטי אימג'ס)

טראמפ, מה יהיה הסוף? (צילום: גטי אימג'ס)

השאירו תגובה

 

  • תכתבו מי לא מוכנה לעבוד איתו ומי נגדו שנפסיק לקנות מהם בגדים, חרם על חרם יהיה עין תחת עין ככה צריך להיות

    מאת: אני |‏ 15 בפברואר 2017 | 15:35
  • טיפת אומץ אין להם לבוא ולומר את האמת בשמם

    מאת: סכ |‏ 15 בפברואר 2017 | 13:03