שבוע האופנה בניו יורק: פולארויד במקום מסלול ומגה-סלבס על תקן דוגמנים
בזמן שאנחנו מתבאסים ממזג האוויר הסוער, בניו יורק שבוע האופנה כבר בשיאו. בסוף השבוע הציגו ראג אנד בון את קולקציית הסתיו החדשה שלהם בחלל מכוסה תמונות של מגה-סלבס שגם תפקדו כאורחים באירוע עצמו, והמותג טיבי חגג את יום הולדתו ה-20 על המסלול בשכונת צ'לסי, לצלילי השיר "perfect day". סיקור מהתפוח הגדול
|ראג אנד בון|
הכוח הכי גדול של ראג אנד בון הוא בשיווק. אל תבינו לא נכון, הבגדים שלהם ממש יפים, מין אורבניות נון שלנטית מחוספסת, אבל אין טובים כמותם בלרתום את מיטב האליטה הקולית של ניו יורק. אירועי התצוגה שלהם בשבוע האופנה הורכבו משני חלקים – חלל אחד הכיל מסיבה סטנדרטית, והשני היה חלל אמנות ענק עם וידיאו ארט יפה שביים עבורם השחקן מייקל פיט.
במקום מסלול שגרתי עליו צועדים דוגמנים, הקולקצייה הוצגה על תמונות רבות שפוזרו על הקירות, בהן מככבים מיטב הסלבס – מתום יורק ומיכאיל ברישניקוב, דרך וינונה ריידר וקייט מוס ועד וויז קאליפה וג׳רי סיינפלד. אם אתה מובר אנד שייקר ניו יורקי, כנראה שהתמונה שלך תלויה שם. טקסט על אחד הקירות סיפר שהפורטרטים צולמו תוך 48 שעות במצלמת פולארויד (כמובן) על ידי הצלמים גלן לאכפורד ופרנק לבון.
לא עוברות כמה דקות מפתיחת הדלתות וכל האנשים מהצילומים קמים לתחיה. הנה אנה ווינטור נכנסת לבושה כמו דודה רומניה אקסצנטרית, ובצד השני של החדר מפטפט תום יורק, שעושה רושם שהתאושש מהפרידה מאשתו עם בחורה צעירה ויפה. כולם הגיעו להרים למותג ולמייסדיו – מרקוס וויינרייט ודייוויד נאוויל, שהגיעו לניו יורק לפני קצת יותר מעשור מאנגליה, ועשו את זה בענק. לזה קוראים החלום האמריקאי.
ואיך הקולקציה החדשה? כמיטב המסורת היא כוללת תמהיל לא מתאמץ של אופנת רחוב עם פריטים סמי-מחוייטים, בגוונים כמעט מונוכרומטיים של אפור-שחור וקצת התפרעות בגווני זית. הרבה גזרות אוברסייז, מעילים צבאיים מעוטרים בכיסים ורוכסנים, ז'קטי אופנוענים וג'ינסים עם פאטצ'ים, מה שמסתמן כטרנד החזק לעונה באגף הדנים.
|טיבי|
בית האופנה הניו יורקי טיבי הוקם ב-1997 על ידי איימי שמילוביץ׳. המותג מעצב רק בגדי נשים וידוע בפונקציונליות ובאלגנטיות שלו. עשרים שנה אחרי היווסדו ניתן למצוא אותו בעשרות חנויות ברחבי הגלובוס.
את חגיגות 20 השנה שלו הוא בחר לעשות בתצוגה בשכונת צ׳לסי הניו יורקית, ממש מתחת לטיילת הסקיי ליין. חלל התצוגה היה ריבועי, ובמרכזו שלוש צורות גאומטריות ענקיות בצורת האות ר׳, כל אחת בצבע אחר – ורוד, אדום-אדמה ותכלת. בתוך צורות הענק היו פתחים, דרכם עברו הדוגמניות, כשהקהל יושב ביניהם, כלומר ממש על הקט ווק.
התצוגה נפתחה במחווה לגיבור ניו יורקי – לו ריד, כששירו הקלאסי ״perfect day" ליווה את כניסתן של הדוגמניות הראשונות. אותו שיר גם סיים את התצוגה, כדי להבהיר לקהל שהבחירה בו לא היתה מקרית: טיבי מעצבים בגדים שמטרתם לעשות לכם יום מושלם.
והבגדים היו נהדרים. הקולקציה של טיבי צבעונית ומשמחת. אין קו צבעוני מנחה – כל דוגמנית יוצאת עם בגדים בגוונים אחרים ומבדים משתנים – אחת לבושה בשמלה לבנה עדינה עם שסע מאחור ונעליים כתומות, אחרת עם מכנסיים תכולים אלגנטיים, וחולצת משבצות שחורה-לבנה עם צווארון שמגיע לה עד הסנטר, שלישית עם שמלה ירוקה מעט נוצצת, צמודה למעלה ומתנופפת למטה. הצווארונים הגבוהים היו מוטיב חוזר ברבים מהבגדים, וכך גם נעליים גבוהות עקב בצבעים עזים.
אם צריך לסכם את הקולקציה בקצרה זה יהיה כך – אלגנטיות, אורבניות, קלאסיות, ניקיון, צבעים, צבעים ושוב צבעים.
*הכותב היה אורח מטעם פקטורי 54
השאירו תגובה