בחצאית וסוודר: סתיו סטרשקו חורך את המסלול של קואץ'
בתצוגה שהתקיימה בסוף השבוע האחרון בניו יורק וחגגה 75 שנים למותג האיקוני קואץ', אפשר היה למצוא על המסלול גם את הדוגמן הישראלי סתיו סטרשקו, שהצטרף (בחצאית וסוודר נוצץ) לשורה של דוגמנים ואיט גירלס שעשו כבוד ללייבל הכי מרתק ואופטימי בתעשיית האופנה האמריקאית העכשווית. ככה זה נראה מקרוב
אם היה איזשהו ספק מי מבין מותגי האופנה האמריקאים עושה את הגלים הגבוהים ביותר בתעשייה, תצוגת האופנה של Coach שנערכה ביום חמישי האחרון חתמה את הדיון. למרות מזג האוויר הקר, התאספה צמרת התעשייה לחגוג 75 שנה למותג בתצוגת אופנה מלאת הייפ שנחתמה במסיבה סוערת בניצוחו של מארק רונסון, ובהשתתפותן של כוכבות כמו דרו ברימור וזואי קרביץ.
אתר האופנה Fashionista מיהר להכריז על סופו של עידן. אם במשך שנים אלכסנדר וונג נחשב ל"ילד המגניב" הבלתי מעורער של הסצנה הניו-יורקית, הרי שעכשיו הבמה נתונה לסטיוארט וברס, המנהל האמנותי שחתום על השדרוג המטורף של קואץ'.
"האם קואץ' הפך למותג האופנה הניו-יורקי הכי קולי?" זעקה כותרתה של הכתבה שהוקדשה לתצוגה האחרונה, שהציבה עוד נקודת שיא בתהליך הריענון המוצלח שעבר בית האופנה בשנים האחרונות.
רשימת הדוגמנים שכללה התצוגה מספקת הוכחה נוספת לרלוונטיות הרגעית של קואץ'. על המסלול צעדו לקסי בולינג, בינקס ווילטון, וויני הארלו וגבריאל דיי לואיס (הבן ההורס של דניאל), ויחד עמם גם הדוגמן הישראלי סתיו סטרשקו, שכיכב על המסלול בסט צהבהב שכלל מעיל בומבר, סריג נוצץ וחצאית עיפרון.
מגוון הייצוגים האמיץ על המסלול הועצם על ידי נוכחותו של קסיל מקארת'ור, דוגמן טרנסג'נדר שעשה את בכורתו על המסלול כדוגמן זכר. באותה נשימה אפשר לאזכר גם את הכותרות שעשה לאחרונה המותג, כשמיהר לספק פייט ראוי לכל המותגים שסירבו להשאיל בגדים לצילומי השער של הדוגמנית אשלי גרהאם עבור הווג הבריטי.
המיקס הייחודי של הדוגמנים הוא נדבך נוסף בזהות הנחשקת והבועטת שהצליחו ווברס וקברניטי המותג לנסח מחדש. השורשים והזהות האמריקאית של קואץ'משמשים בידי וברס כחומר ביד היוצר. במקום לבטל את המורשת של המותג הוותיק, הוא מצליח להפיח בה חיים מחודשים ומעניינים.
בעונות האחרונות ניתן לראות איך יכולת הפיצוח היצירתית שלו לתמות שגורות, כמו מראה הבוקרים האמריקאי, ביססה שפה סגנונית שדיברה אל לב האליטות האופנתיות.
גם העובדה שהתצוגה איחדה את קולקציות הגברים והנשים מהווה אמירה בוטחת של המותג, כפי שהעיד וברס: "האיחוד של הקולקציות גרם לנו לחשוב על 'ביחד' ועל אופטימיות. המחשבה הזו סיפקה השראה לבגדים לסט ולליהוק. זה מגוון ומשקף את החיים האמיתיים".
עדות מרכזית לכך שקואץ' הפך למותג הלוהט בשכונה היא בולטות פריטי המפתח המזוהים עמו. סריג הטי-רקס של המותג, למשל, הפך למאסט עבור פאשניסטות ומובילות אופנה כמו וינונה ריידר וקייט מוס, והוכרז בחודשים האחרונים כאחד מפריטי ה"איט" באינסטגרם.
כפי שזה נראה כרגע, הפריט הבא ששווה להשקיע בו הוא סווטשירט NASA של המותג, שהתבלט במיוחד על מסלול התצוגה האחרונה. לצד מעילי הבייקר, פריטי השרלינג, הבומברים המעלפים וסריגי הסטייטמנט, הוא מהווה הוכחה נוספת לכך שכרגע מדובר במותג שהוא לא פחות מעל-חלל.
השאירו תגובה