זארה ארה"ב: לקוחה שעכבר מת נתפר לשמלתה, תובעת את הרשת

קיילי פייסל, לקוחה קבועה בזארה, מצאה ביולי האחרון עכבר מת תפור בתוך שמלתה. התמונה המחרידה הציפה בעבר את הרשתות החברתיות ועשתה הרבה רעש תקשורתי. עכשיו מגיעה התביעה הרשמית ועמה הסיפור המלא. הרשת הספרדית בתגובה: "זארה האמריקאית מודעת לתביעה ואנו חוקרים את הנושא לעומק"

מאת  | ‏ 15 נובמבר 2016
זארה. בודקת את כתב התביעה

זארה. בודקת את כתב התביעה

קיילי פייסל האמריקנית לעולם לא תשכח את אותו יום יולי חם בו נכנסה לחנות של זארה בקונטיקט, מדדה ורכשה לעצמה שתי שמלות יפות. מספר שבועות מאוחר יותר החליטה ללבוש את השמלה השחורה בין השתיים, אלא שמשהו בה היה משונה. ריח מוזר עלה ממנה, והתגבר במהלך היום, בעבודה. מבט מדוקדק חשף את העובדה המבחילה הבאה: עכבר מת נתפר לתוך הביטנה, ומעט מרגלו הציצה מהתיפורים. התמונה המחרידה הציפה בעבר את הרשתות החברתיות, ואף דווח עליה כאן. עכשיו מגיעה התביעה הרשמית, ועמה הסיפור המלא ומעורר הפלצות.

״ככל שנמשך היום גברת פייסל החלה לחוש בתפרים רופפים בשמלה, ובמשהו שהשתחרר בתוכה ומתחכך ברגלה״, נכתב בכתב התביעה שהוגשה השבוע. ״היא לא חשבה על זה יותר מדי, הושיטה יד וניסתה לנתק את החוט הסורר המציק, אלא שזה לא היה סתם חוט. לתדהמתה המוחלטת, כשהעבירה את ידה על המכפלת, היא חשה שם בליטה והבינה שהדבר שהתחכך ברגלה כל היום היא בכלל רגל. רגלו של מכרסם שכבר אינו בחיים. גברת פייסל קפצה במקום ולאחר שהסירה את שמלתה היא מצאה שם את העכבר המת תפור בשלמותו לתוך הבטנה״.

זארה. ספק אם זה יגיע לבית המשפט (צילום: מתוך האתר הרשמי)

זארה. ספק אם זה יגיע לבית המשפט (צילום: מתוך האתר הרשמי)

פייסל טוענת שהמכרסם גרם לה לפריחה, ושהרופאים הזהירו אותו שהיא עשויה הייתה לחטוף מחלות מסוכנות אותם נושאים מכרסמים. אין בתביעה סכום ספציפי, אך פייסל מעוניינת לקבל פיצוי על הטראומה והסיכון הבריאותי. ״זארה עברה על החוק בכך שחרגה מאחריותה ולא פיקחה על היצור, הבדיקה, ההפצה, השיווק או כל חלק אחר בתהליך, במידה מספקת״, נכתב בכתב התביעה. ״מדובר ברשלנות. בשחרורו של מוצר דפקטיבי הנגוע במחלות של מכרסמים לשוק״.

המסמך המשפטי הגרפי כולל המון תמונות של השמלה, בהן לא מעט תמונות של אותו עכבר שנקלע לרוע מזלם של כולם למפעל של זארה. לחברה לקח לא מעט זמן להגיב לנושא, ולבסוף איש מטעמם שחרר הצהרה לרשת TMZ. "זארה האמריקאית מודעת לתביעה ואנו חוקרים את הנושא לעומק. בזארה אנו מחויבים לתנאי בריאות וביטחון מחמירים וסטנדרטים בלתי מתפשרים, ואנו מקפידים לוודא שמוצרינו עומדים בכל הדרישות הגבוהות ביותר״.

באתר האופנתי-משפטי The Fashion Law עוסקים בפרוטרוט במקרה, מנסים להבין את אחריותה של זארה וצעדיה של התובעת, אבל מבהירים כי אין ספק שהכח בידיה של התובעת גדול, כי הסיפור נפוץ בתקשורת כמו אש בשדה קוצים, ושהחברה תשמח להוריד אותו מסדר היום במהירות האפשרית. ״רוב הסיכויים שהמקרה הזה ייסגר מחוץ לבית המשפט ולפני שידונו בו,״ הם מאמינים. ״מרבית התביעות מסתיימות כך, אבל שווה לחכות ולראות

כתב התביעה שהגישה קיילי

כתב התביעה שהגישה קיילי

התמונה הקשה של השמלה שרצה ברשתות החברתיות (צילום מסך קוסמופוליטן)

התמונה הקשה של השמלה שרצה ברשתות החברתיות (צילום מסך קוסמופוליטן)

השאירו תגובה

 

  • חחחחחחחח אחד הסיפורים ההזויים מזל שאני לא קונה בזארה גם ככה כי בדרך כלל הבגדים שלהם משעממים
    קרן צחקתי מהתגובה שלך בקול חחחחחח ואני לא באמת מבינה למה

    מאת: שפרה |‏ 16 בנובמבר 2016 | 16:06
  • ואולי העכבר לא נתפר לשמלה
    אולי העכבר נכנס לתוך השמלה ולא הצליח לצאת ממנה

    מאת: קרן |‏ 15 בנובמבר 2016 | 20:53