הרצפה עקומה: קנדל ג'נר מעצבנת את עולם הבלט

לא קל לעצבן בלרינות ענוגות שעסוקות בעבודה על הפירואט המושלם, אבל קנדל ג'נר הצליחה. בסרטון חדש שהוציא השבוע ווג הספרדי, היא מקפצת ומדלגת בסטודיו לריקוד כשהיא לבושה במיטב הקולקציות המושפעות מעולם המחול. אז מה הבעיה? הבלרינות חושבות שהבחורה לא חיננית בעליל. "זה ממש פוגעני לראות את קנדל משתמשת באמנות הגבוהה הזו כדי לצאת חמודה. אי אפשר סתם לנעול נעלי פוינט וללכת על זה"

מאת  | ‏ 24 ספטמבר 2016
היי קנדל, לא ככה עולים על פוינט שוז (צילום: ווג)

היי קנדל, לא ככה עולים על פוינט שוז (צילום: ווג)

טרנד הבלט בעולם האופנה נמצא בשיאו. מיטב הלייבלים, ובעקבותיהם כמעט כל רשתות הביגוד הגדולות, מציעים לנשים להגשים את החלום מהילדות ולהסתובב בפרטי טול, חצאיות מתנפנפות, נעליים נקשרות ובגדי גוף. אבל הניכוס של הבלט על ידי עולם האופנה, שמתוגבר בטרנד הכושר והלייפסטייל של "בלט ביוטיפול" ובאייקונים תרבותיים נערצים כמו הבלרינה השחורה מיסטי קופלנד, לא משמח את כולם. לאנשי הבלט האמיתיים, אלה שהמחול בנשמתם ולא רק בארונם, העניין מפריע. סרטון חדש של ווג ספרד, בו מסתובבת קנדל ג׳נר בסטודיו לריקוד במיטב מחלצות הז׳אנר, מצליח להטריף את הבלרינות וגורם להן לעשות לעבר קנדל פוינט באצבע האמצעית.

בסרטון, שהוא די חמוד ומאוד פוטוגני, מספרת קנדל קצת על ילדותה, משתפת בכך שחוש ההומור שלה נותר עדיין די ילדותי ומשונה, ומתרוצצת, מקפצת ומנתרת בילדותיות ופתיינות לסירוגין, בבגדי בלט ואקססוריז בהשראתם. הכל טוב ויפה לעין הבלתי מיומנת, אבל כאשר המומחים נתקלו בצילומים, הטוויטר החל לבעור.

״זה ניכוס מיותר של עולם המחול. רקדניות כמו מיסטי קופלנד ומאדי זיגלר היו מתאימות לסרטון יותר, והיו גורמות לו להיות יותר עוצמתי וחינני״ כותבת רקדנית אחת. ״בלט היא אמנות גבוהה. אני כותבת כמי שבילתה שנים ארוכות בסטודיו". "זה ממש פוגעני לראות את קנדל משתמשת בה כדי לצאת חמודה״ כותבת אחרת. ״קנדל ג׳נר מראה איך לא רוקדים בלט,״ סיכמה אחת נוספת. ״הסרטון כל כך פוגעני. אי אפשר סתם לנעול נעלי פוינט וללכת על זה. באמת״.

אף אחד לא באמת מאשים את ווג בעניין הזה, בעיקר כי הם הפכו לפטרונים ותומכים גדולים של עולם הבלט בתקופה האחרונה. הם יצרו לא מעט כתבות אופנה גדולות עם רקדנים, פרויקטים עם מיסטי קופלנד ואף הקדישו סדרת סרטונים שלמה ללהקת הבלט של מיאמי. ובכל זאת, הרוח היא שיש פה פספוס וזלזול מסוים, שיטוח של אמנות מאוד תובענית, וכל זה רק מתעצם כשברקע קנדל מדברת על כמה היא רק רוצה חיים נעימים של בילוי עם חברים.

מתוך הפקת האופנה שליוותה את הסרטון המדובר (צילום: ווג)

מתוך הפקת האופנה שליוותה את הסרטון המדובר (צילום: ווג)

אבי לי מילר, המורה הקשוחה והמוכרת לריקוד מתוכנית הריאליטי "רקדניות קטנות", זו שהביאה לחיינו את מאדי זיגלר, היא האחרונה להתלונן על הסרטון, וכתבה עליו ציטוט חריף שמצוטט ומשותף ללא הרף: ״אני לא נוטה להגיב על סרטונים של רקדניות לא מיומנות, לא יהיה לי רגע פנאי ככה,״ כתבה, ״אבל אני לא יכולה להתלהב מהסרטון הזה. יש כל כך הרבה רקדניות נפלאות. קנדל ג׳נר אינה אחת מהן. קריס ג׳נר צריכה להתבייש שלא לקחה אותה לשיעור מחול. כדאי לקחת את נורת׳ ווסט ללמוד לפני שיהיה מאוחר!״.

עולם האופנה ועולם המחול יודעים להשתלב באופן מוצלח בהרבה, כפי שקרה עד היום, ודוגמה נוספת לכך התרחשה יום לפני שחרורו של הסרטון הזה, בגאלה הסתווית של להקת הבלט של ניו יורק. כמו בכל שנה, הלהקה יוצרת בלטים חדשים עם תלבושות מיוחדות מבית המעצבים החשובים ביותר בתעשיית האופנה. השנה, היו אלו ג'ייסון וו, נרסיסו רודריגז, רוזי אסולין ודריס ואן נוטן שעבדו עם צוות הלהקה, והתוצאות, וכן התהליך המצולם בווידאו, עשויים להרגיע מעט את עצביהם של המחוללים שחשים כעת מאוד מחוללים.

יש לה אולי גוף של רקדנית, אבל לא את ה-Moves (צילום: ווג)

יש לה אולי גוף של רקדנית, אבל לא את ה-Moves (צילום: ווג)

די להשטיח את עולם המחול (צילום: ווג)

די להשטיח את עולם המחול (צילום: ווג)

דרך אגב, ככה לא רקדניות נחות אחרי שיעור (צילום: ווג)

דרך אגב, ככה לא רקדניות נחות אחרי שיעור (צילום: ווג)

נראה אותה מתמודדת עם אצבעות מדממות (צילום: ווג)

נראה אותה מתמודדת עם אצבעות מדממות (צילום: ווג)

אווירת פלאשדנס (צילום: ווג)

אווירת פלאשדנס (צילום: ווג)

ההפקה מהממת, אבל לא באמת קשורה לעולם המחול (צילום: ווג)

ההפקה מהממת, אבל לא באמת קשורה לעולם המחול (צילום: ווג)

גילוי נאות: באנו ממחול (צילום: ווג)

גילוי נאות: באנו ממחול (צילום: ווג)

וככה זה נראה על הקאבר, לכל מי שטסה בקרוב וצריכה את המגזין לידה (צילום: ווג)

וככה זה נראה על הקאבר, לכל מי שטסה בקרוב וצריכה את המגזין לידה (צילום: ווג)

השאירו תגובה

 

  • עפו על עצמן..

    מאת: הדר |‏ 25 בספטמבר 2016 | 23:05
  • לא בלרינה… וחייבת לציין לחיוב את יופיה המהפנט של קנדל ג׳נר וגופה… הדי מושלם… אבל חוסר החינניות שמאפיין רקדניות בלט מאד בולט בסרטון… לגמרי מבינה על מה המהומה גם ללא יכולת אבחנה של האומנות הסו קולד גבוהה של הבלט.. היא נראית מאד לא קשורה לסצינה ולתפקיד…
    לא לוקחת לה את הקרדיט על היותה אחת הדוגמניות המהממות של דורה… חן וקלאסיות של רקדנית בלט, באמת באמת אין לה..
    היה לי אפילו קצת אוקוורד לראות את הסרטון…

    מאת: לירון |‏ 25 בספטמבר 2016 | 20:54