חבילה עוברת: אסוס שוב משנים את שיטת המשלוחים שלהם

יותר ויותר לקוחות ישראלים שהזמינו מענקית השופינג האינטרנטית מתלוננים לאחרונה על בעייתיות באסיפת ההזמנות שלהם. מסתבר שלאסוס האנגליים נמאס משירות הדואר הישראלי ולכן התחילו לעבוד עם חברת i-parcel של UPS המשאירה את החבילות המיוחלות בבתי עסק שכונתיים. אבל מה קורה שכשהן נשלחות למקומות רחוקים מדי או כשבעלי העסק נותנים לאנשים לפשפש בעצמם בין החבילות? חיפשנו קצת תשובות

מאת  | ‏ 8 ספטמבר 2016
אסוס. הישראלים מתים עליהם אבל מתוסכלים מהמשלוחים שלהם (צילום: מתוך האתר)

אסוס. הישראלים מתים עליהם אבל מתוסכלים מהמשלוחים שלהם (צילום: מתוך האתר)

אסוס, כנראה אתר קניות הבגדים האהוב על בנות ישראל (והן לא לבד בזה), מסתבך לאחרונה עם ענייני המשלוח החינמי והאטרקטיבי שהוא מציע, ומחליף את שיטות השילוח שוב ושוב. רק לאחרונה דיווחנו על באג שאסוס הודו בו, בגללו נדרשו חלק מהלקוחות לשלם מס על חבילות ששווין מתחת ל-75 דולר, ועכשיו מגיעים עוד ועוד דיווחים ותלונות על כך שהחבילות נשלחות למקומות איסוף משונים, עסקים קטנים ברחבי היישוב של המזמינה.

חברת השליחויות החדשה עמה עובדת עכשיו אסוס שייכת ל-UPS ונקראת i-parcel, והיא עובדת על שיטה שברחבי העולם הופכת ליותר ויותר פופולרית. מדובר בשיטה מהסוג הקהילתי יותר, שאמורה לחסוך הוצאות ותורים מיותרים בדואר, בה נשלח לבעל החבילה סמס כשהחבילה מגיעה, שם מיידעים אותו מאיפה לאסוף אותה. החבילות אמורות להגיע לבתי עסק בשכונה של המזמין, ויכולות להיות חנויות מסוגים שונים, מצרכניות ועד חנויות טלפונים.

אנשים רוצים את הבגדים שלהם (צילום: מתוך האתר הרשמי)

אנשים רוצים את הבגדים שלהם (צילום: מתוך האתר הרשמי)

התלונות החוזרות ונשמעות מספרות על חבילות שהגיעו למקומות מרוחקים ביותר מבתי הלקוחות, ועל חוסר סדר באותם מקומות, בחלקם ביקשו מהלקוחות לפשפש בין השקיות ולמצוא בעצמם מה שייך להם.

״מדובר בשיטת חלוקה חדשה,״ אומרת מאיה זאנה, המייצגת את המותג אסוס בישראל. ״זו שיטת חלוקת דואר מאוד מקובלת בלונדון, וזו כנראה תישאר שיטת החלוקה. יש בישראל בעיה עם הדואר, ולחברה זה מאוד מפריע. כמו כל שינוי, זה תהליך שייקח קצת זמן עד שיסתדר. הצרכן אף פעם לא אוהב שמשנים לו דברים. הוא נלחץ מזה. בהתחלה, בגלל הדרישה להראות תעודות זהות, אנשים חשבו שרוצים מהם מע״מ, אבל זו רק דרך לזיהוי. רוב הסערה שאני נתקלתי בה הייתה סביב זה שבדואר אפשר היה להחליק בלי מיסים גם חבילות של מעל 75 דולר, ועכשיו כבר לא, כשמעורבת חברת שילוח, זו עבירה על החוק״. זאנה ממליצה להתעדכן ולקבל מענה בקבוצת אסוס ישראל הפייסבוקית. ״הבנות בקבוצה הן צרכניות מעורות שעושות שירות נהדר,״ היא מפרגנת.

גם לאנגלים נמאס מדואר ישראל (צילום: מתוך האתר הרשמי)

גם לאנגלים נמאס מדואר ישראל (צילום: מתוך האתר הרשמי)

אכן בקבוצה המדוברת, בה חברות מעל 15 אלף נשים וגברים חובבי שופינג, הופיע עכשיו מסמך מסודר ובו כל הפרטים כולם לגבי השינוי המטלטל. ״החל מה-20.7 אסוס שינו את שיטת המשלוח הסטנדרטי-חינמי,״ מוסבר במסמך. ״המטרה הייתה טובה: לשפר את זמני ההגעה של החבילות ולמגר את תופעת החבילות האבודות של דואר ישראל. הבעיה היא שצצו מלא בעיות אחרות. השינוי עדיין בהתהוות ויש לקחת בערבון מוגבל את הפרטים בפוסט זה- אשר נכתב ע"י צרכנית בדיוק כמוכן, שהתבססה על חבילות שהזמינה בעצמה, במקרה במסגרת תאריכי השינוי ועל סיפורים של חברות אחרות מקבוצת הפייסבוק של אסוס ישראל.  לפני ה-20.7, כלל החבילות במשלוח סטנדרטי נשלחו ללא מספר מעקב, דרך הדואר הבריטי, כאשר מסירת החבילות התבצעה ע"י דואר ישראל. אין דרך לעקוב אחרי חבילה שאין לה מספר מעקב״.

מתחילת אוגוסט בערך, מסבירות המומחיות, השילוח עבר ידיים והגיע לחברת i-parcel, כאמור, ונמסרות על ידי חברה נוספת, EPOST. ״חלק מהחבילות האלה הגיעו לצרכנים עד לפתח הבית עם שליח. ברוב המקרים, עדכון על הגעה של חבילה כזו לנקודת איסוף מתקבל באמצעות הודעת SMS שכוללת את המיקום של בית העסק ושעות הפעילות הרלוונטיות לאיסוף״. מהצד החיובי, כן ניתן עכשיו לעקוב אחר החבילות, באתר אסוס, באופן מסודר בהרבה מבעבר.

"השינוי עדיין בהתהוות" (צילום: מתוך האתר הרשמי)

"השינוי עדיין בהתהוות" (צילום: מתוך האתר הרשמי)

השאירו תגובה

 

  • פשוט סיוט חבילה שהזמנתי מ10/10 עדיין לא הגיעו וEפוסט האלה לא חוזרים אליי בכלל שלחתי להם מייל

    מאת: אינס |‏ 30 באוקטובר 2016 | 18:56
  • השיטה הזאת היא פשוט מכה, שירות מזעזע. העבירו את החבילה שלי לחנות עם שעות פעילות בלתי אפשריות למי שעובד במשרה מלאה. אין מענה אנושי מחברת החלוקה, לאחר שאמרתי בחנות שאין באפשרותי להגיע לשם הם שינו את סטטוס החבילה ל"נמסרה ללקוח" ואין לי שום מושג מה קורה איתה עכשיו ואיך אני אמורה לחפש אותה. בדואר ישראל היה תור, אבל לפחות החבילות הגיעו והסניף היה פתוח מ-8 בבוקר.

    מאת: ורוניקה |‏ 19 באוקטובר 2016 | 17:13
  • מדצמבר האחרון עדיין לא הגיע המשלוח האחרון בהחלט מאסוס . גם למיילים חוזרים ונשנים שלי בדבר האבידה לא קיבלתי תגובה . שירות גרוע יותר מבארץ. אין חבילה ואין החזרים כספיים. לא תודה

    מאת: מחכה שנה למשלוח |‏ 9 בספטמבר 2016 | 05:37
  • לנסות לבצע השווואה בין דואר ישראל ליו.פי.אס. זו אפילו לא בדיחה.
    אני ממתין לחבילה שנחתה בארץ כבר לפני שבועיים ואין לי מושג היכן היא.
    בחלק מהמקרים האתר של הדואר מעדכן אותי שהחבילה בסניף לא נכון
    יש לדואר עוד דרך ארוכה ארוכה

    מאת: אור |‏ 8 בספטמבר 2016 | 22:28
  • אז אפשר עכשיו לבצע הזמנה מעל 75 דולר ללא תשלום נוסף של מיסים???

    מאת: עדי |‏ 8 בספטמבר 2016 | 21:41
  • הם מחלקים דרך חברת hfd חברה בינונית וקטנה שכלל לא בנויה לכמויות ושירות ברמה גבוהה.
    דואר ישראל- עוד קצת ולא יישאר שם כלום…

    מאת: שלומי |‏ 8 בספטמבר 2016 | 18:02
  • קרה לי את אותו הדבר:-/
    חשוב לי לציין שחברת ups הייתה אמינה ושלחה לי הודעות כל הזמן איפה החבילה שלי נמצאת (ואפילו עזרה לי אח"כ בארץ) אבל מהרגע שהחבילה נחתה לקח לי שבועיים למצוא אותה.

    מאת: א |‏ 8 בספטמבר 2016 | 16:09