קנייה ווסט מלהק לתצוגה ודורש: רק דוגמניות מעורבות

ווסט עובד בימים אלו על תצוגת האופנה הבאה שלו. הדרישות: דוגמניות ללא איפור בעלות מוצא מעורב. או במילים אחרות רק נשים שהן לא שחורות ולא לבנות אלא באמצע - כמו האישה קים. התגובות לא איחרו לבוא ועם הרבה כעס ועצבים

מאת  | ‏ 5 ספטמבר 2016
קים קרדישיאן היא בדיוק הגוון שהוא מעדיף (צילום: גטי אימג'ס)

קים קרדישיאן היא בדיוק הגוון שהוא מעדיף (צילום: גטי אימג'ס)

קנייה ווסט כנראה לא יכול לסגור שבוע אם לא יצא באזז תקשורתי כזה או אחר, ועדיף מהכיוון השערורייתי. התסבוכת החדשה אליה הכניס את עצמו גרמה לו להסתבך עם שני מגזרים שלמים ולא קטנים: השחורים והלבנים. רק ייזי יכול להגדיל ראש ולעצבן ככה כל כך הרבה אנשים יחד. המקור לתרעומת מגיע ממודעת הקאסטינג הטרייה והמצופה שפרסם בטוויטר שלו לתצוגת האופנה הבאה שלו. כמו בתצוגות הקודמות, גם הפעם פתח קנייה את הקאסטינג לציבור והזמין את העם לבוא כמו שהוא וללא איפור, אלא שהפעם הייתה דרישה נוספת, והיא שעוררה את השערורייה: ״רק נשים בעלות מוצא מעורב״.

לציבור מיד היה מובן למה התכוון המשורר: נשים בעלות עור שאינו לבן ואינו שחור, אלא משהו באמצע, כמו אשתו האהובה קימי. הדרישה הזו העלתה את הפיוזים להמון אנשים . ״האם זה כולל גם נשים ממוצאים מעורבים בעלות עור כהה, או רק את אלה בעלות העור הבהיר״, כתבו טוקבקסטים ברשת, ״ואם אני היספאנית ולבנה, זה נחשב מוצא מעורב". ״צריך להביא תוצאות מבדיקת DNA?" התחכמה גולשת נוספת. ״מיליוני אזרחי ארה״ב הלבנים הם בעלי מוצא שחור בעברם״, כתוב גולש נוסף בטוויטר. ״כולנו בסופו של דבר מעורבים. ותארו לכם מה היה קורה אילו הוא כתב: נשים לבנות בלבד?״, כתב אחר, ״קנייה, למה לערוך קאסטינג שאפילו אמא שלך לא הייתה יכולה להשתתף בו?״.

ייזי, עונה שלוש. נעמי קמפבל לא הייתה עוברת את האודישן החדש (צילוםף גטי אימג'ס)

ייזי, עונה שלוש. נעמי קמפבל לא הייתה עוברת את האודישן החדש (צילוםף גטי אימג'ס)

מובן שעל אף העצבים, הגיעו המוני נשים בעלות אותו מוצא אתני מעורב וחיכו שעות בתור על מנת לזכות לאודישן, אלפי נשים להן אין שום בעיה עם ההגדרות הגזעיות הנוקשות של קנייה, וחושבות שנטפלים אליו סתם.״כשהוא אומר מוצא מעורב הוא לא מתכוון לעור בהיר״, מדבררת הדוגמנית אימוג׳ן קופר שחיכתה בתור בסבלנות לדיילי ניוז. ״אפשר להיות מעורבת עם עור כהה או עור בהיר, זה לא משנה בכלל. אם תסתכלו על כל הנשים בתור תגלו שיש פה את כל צבעי העור. זו זכותו של אמן לבחור את האנשים שהוא רוצה שיופיעו בתצוגה שלו״.

זו לא הפעם הראשונה שהקאסטינג של התצוגה של ווסט מעוררת בלאגן. נחשף כי הוא דורש מהדוגמניות שמציגות את עיצובי הלייבל שלו, חלקן ידועות מאוד, לחתום על חוזה בו נקבע כי הן מתחייבות שלא לחשוף פרטים שעשויים להיוודע להן במהלך העבודה המשותפת, הנוגעים לחייו, לאשתו קים ולכל השבט המשפחתי לבית ג׳נר-קרדשיאן-ווסט. ״קניה החתים על המסמך כמה מהדוגמניות בעלות הפרופיל הגבוה ביותר״, מסר מקור לאתר המירור הבריטי. ״כשנרשם שם שהוא יוכל לתבוע אותן בסכום של עשרה מיליון דולר אם ידברו עליו בתקשורת״.

הודעת הליהוק מתוך הטוויטר של קניה ווסט

הודעת הליהוק מתוך הטוויטר של קניה ווסט

מחכים לראות מה יעשה הייזי הפעם (צילום: גטי אימג'ס)

מחכים לראות מה יעשה הייזי הפעם (צילום: גטי אימג'ס)

האיש שבטוח שהוא אלוהים (צילום: גטי אימג'ס)

האיש שבטוח שהוא אלוהים (צילום: גטי אימג'ס)

השאירו תגובה

 

  • זכותו! אני לא זוכרת שהקימו צעקה שכל בתי האפנה היו מלהקים רק דוגמניות לבנות ואנורקטיות בקטע של הרואין שיק!
    צבועים!

    מאת: אחת |‏ 5 בספטמבר 2016 | 15:22