סיפור ההצלחה המדהים של מותג הספורט הכי מדובר באמריקה
בגיל 25 הקימה טיילר הייני את Outdoor Voices והפכה אותו תוך שנתיים לאימפריית אתליז'ר שמגלגלת מיליונים. סוד הקסם: בגדי אימון לא ממותגים עם סטייל מדויק ובצבעי נורמקור, ובמקום דוגמנית בלונדינית וחטובה, תמצאו בפרונט את לינה דנהאם ואופרה ווינפרי, שמצליחות לשכנע את דור ה-Y לעשות ספורט. אנחנו הכי בעד
זה כבר כמה שנים שטרנד האתליז'ר ממוקם גבוה בצמרת תעשיית האופנה. עם שת"פים מתוקשרים של מותגי ספורט עם מעצבי על, איט גירלס שדואגות לתעד את עצמן בחדר הכושר, ואווירת וול-ביאינג כללית, העולם כולו זנח את ההירואין שיק והתמכר במקומו לשייקים ירוקים ופילאטיס מכשירים.
אחד הגורמים המעודדים יותר לעשות ספורט, גם לאלה שפחות נהנים להזיע, היא ההזדמנות לרכוש וללבוש בגדי אימון חדשים, וכך להיפרד באופן סופי מחולצות סוף המסלול הקרועות לטובת בגדים ואקססוריז טכנולוגיים המיועדים למטרה לשמה עוצבו. גם בתחום הזה יש טרנדים, כמובן, וחוץ מחברות הספורט המוכרות כדוגמת נייקי, אדידס ולולולמון, ששלטו בתחום עד כה, עולה לאחרונה קול חדש ופופולרי למגרש: Outdoor Voices, המותג הצעיר והבועט של טיילר הייני בת ה-27.
הייני, שהתכוונה להפוך לאצנית בקולג', החליטה לוותר על החלום הספורטיבי בגיל 18, והלכה ברגע האחרון ללמוד אופנה בפראסונס, בית הספר המפורסם לעיצוב בניו יורק, שם התאהבה בנישת בגדי הספורט. את Outdoor Voices הקימה לפני שנתיים וחצי עם ארבעה פריטים בלבד: טייטס, חליפת טרנינג, חזיית ספורט וגופייה לנשים. מאז ההיצע גדל ומציע בגדי אימון לנשים וגברים עם המון פריטים, והרבה משקיעים כבדים מאחוריו.
״תמיד הייתי אתלטית״ מספרת הייני, ״אבל לא דיבר אלי כל העניין הזה של ׳תהיה יותר מהיר, יותר חזק, יותר טוב' שהחברות הגדולות בנויות סביבו. אצלנו בבולדר, קולורדו, פעילות גופנית היא דבר שכולם עושים בזמנם החופשי. זהו חלק אינטגרלי מהחיים. לא מודדים את האקטיביות באופן תחרותי. אנחנו רצים, מטיילים, עושים סקי. זה הכיף החברתי שלנו. רציתי ליצור מותג לבגדי אימון שחוגג את הגישה האקטיבית המשוחררת יותר״.
ניכר שהרבה אנשים, ובעיקר נשים, שמחים לחגוג את האקטיביות החדשה של הייני. בלי לוגו או חסויות של ספורטאים, Outdoor Voices הוא תמצית דור ה-Y. האיכות היא המפתח, אבל גם הסיפור שמאחורי המותג – אימפריה של אישה צעירה ומוכשרת, פמיניסטית המעודדת דימוי גוף בריא. הסלוגן של החברה הוא: לעשות דברים זה תמיד טוב יותר מלא לעשות אותם. כל העובדים עושים יחד פעילות ספורטיבית כמה פעמים בשבוע ופעם בחודש יש משחק בייסבול של המשרד. אבל זה לא נגמר שם. במותג מארגן פעילויות גם לקהילה: שיעורי ספורט בחנות הדגל בניו יורק וריצה שבועית קבוצתית בעיר, שמסתיימת בהפי-האוור בבר.
במקום לשאוב השראה מנייקי ואדידס, הייני שאבה את השראתה מקלווין קליין, אלכסנדר וונג ולולולמון, וזנחה בצעד מתריס את הצבעים הזרחניים והבדים המבריקים של בגדי האתלטיקה הנורמטיביים. ״הרגשתי שיש פער עצום בין הבגדים הרגילים שלי לבין בגדי האימון. אני נמשכת לאפורים, נייבי, פחם, ולא מצאתי בגדי ספורט פשוטים ונקיים בגוונים כאלה, אבל איכותיים באמת״.
הצמיחה של המותג היא פנומנלית. הוא צמח בשלושים אחוזים בכל חודש במשך כל השנה שעברה, והלקוחות חוזרים שוב ושוב. המותג, שלדברי הייני לא משקיע בכלל בפרסום סטנדרטי, יצר קמפיין דיגיטל מצליח בו מובילי דעת העלו תמונות של עצמם לבושים ב-Outdoor Voices, תחת המוטו ״עושים דברים״ (doingthings#). בין המשתתפים אפשר היה למצוא את לינה דנהאם, אליסון ויליאמס ועורך מגזין GQ, ג׳ון ג׳נוצי. דנהאם, אגב, בחרה לסיים את עונה מספר 5 של "בנות" עם בגדי המותג, כשהאנה רצה ברחוב בחזיית ספורט וטייטס בצבעי ירוק-כחול, כשהקרדיטים הסופיים מתחילים לרדת על המסך.
לאחרונה יצרו ב-Outdoor Voices שיתוף פעולה עם ליאנדרה מדין מהבלוג המצליח Man Repeller תחת השם OV x Man Repellar. כל הפריטים אזלו תוך שלושה ימים. מרבית המכירות מתבצעות באתר המותג, חלקן ברשת ג׳יי קרו, וחנויות נוספות אמורות להיפתח בהמשך ולהצטרף לחנויות הדגל הנוכחיות בניו יורק ובאוסטין, טקסס. ״חשוב לנו לתת ללקוחות לגעת בבדים, ללבוש אותם ולקפוץ ולרוץ בהם בחנות לפני שהם קונים,״ מסבירה הייני. ״ככה הם מרגישים חלק מאתנו״.
לא עפתי בכלל
מאת: אורח | 1 באוגוסט 2016 | 08:20