מירוץ שליחים: הסיפור המוזר על החולצה שהפכה להיסטריה

המעצב הראשי של מותג האופנה הבועט "וטמנט", העלה בשבוע האופנה האחרון בפריז דוגמן שלבש חולצה של חברת השליחויות האמריקאית DHL. רגע אחרי התצוגה, החולצה שנמכרה במחיר מופקע הפכה לסולד אאוט. מי שנהנה מכל היח"צ הזה הוא לא אחר ממנכ"ל חברת השליחויות עצמה שסיפר כי: "שנים אני אומר לאשתי ולילדים שהמותג שלנו סקסי, עכשיו כשאני בכל מגזין אפשרי – הם מאמינים לי"

מאת  | ‏ 24 אפריל 2016
הבלוגריות לא נשארו אדישות (צילום: מתוך הבלוג)

הבלוגריות לא נשארו אדישות (צילום: מתוך הבלוג)

רגע אחד בשבוע האופנה בפריז, באמצע התצוגה של המותג העולה וטמנט, הקהל נראה מבולבל לחלוטין. על המסלול התהלך לו דוגמן בנעלי דוק מרטינס, מכנסיים שחורים וחולצה של חברת השילוח DHL. המחזה גרם לגירוד ראשים אופנתיים רבים ויש האומרים אפילו שהצעד הזה היה הרגע בו נולד גל של אנטי-אופנה בתוך עולם האופנה העילית. רגע אחרי התצוגה, אלפי בלוגרים ואנשי אופנה ברחבי העולם כבר קנו אונליין את החולצה המדוברת ב-266 דולר לטי-שירט אחת בלבד. ההייפ היה היסטרי והחולצות הפכו די מהר לסולד אאוט.

מתוך ייאוש פנו אלה שלא הצליחו לשים ידיהם על החולצות הצהובות למקור, לאתר DHL בכבודו ובעצמו, ורכשו להם חולצה כמעט זהה לזו שהייתה בפריז. תכלס, מי שקנה מהחברה, קנה את המקור למעשה, תמורת 6.50 דולר בהזמנה של מאה חתיכות. באותו הזמן החלו לצוץ החולצות הללו ב-ebay. אלה שהחליטו לרכוש מאה החלו למכור את החולצות תמורת 36 דולר לאחת.

העובדה שחברת השליחיות  זרמה עם המעצב עבדה לשני הצדדים (צילום: אינסטגרם)

העובדה שחברת השליחיות זרמה עם המעצב עבדה לשני הצדדים (צילום: אינסטגרם)

החולצה הופיעה בכל בלוג אופנה, על סטייליסטיות, במגזינים הגדולים, באתרי החדשות שהתקשו להאמין שהטירוף האופנתי הזה אכן מתרחש, ובכל חשבון אינסטגרם משפיע. עדיין, איש לא הצליח להסביר את הטירוף הזה עד הסוף. האם המעצב הגרוזיני דמנה גווזליה, המעצב הראשי של המותג, יצר בדיחה סרקסטית, סוג של ביקורת מתוחכמת על העולם הצרכני בו אנו חיים? ״הם האקרים של מערכת האופנה,״ אמרה מנתחת הטרנדים אלכסנדרה סימנסקה לעיתון הגארדיאן הבריטי. ״הם מספיק בעלי סמכות כדי לייצר סטייטמנט כזה על הקיטש הקפיטליסטי״.

גווזליה הוא אחד כזה שמורד במוסכמות עולם האופנה מבפנים, ונוהג להרכיב את מסלולי התצוגות שלו במקומות כמו מועדוני גייז ומסעדות סיניות, ולהדפיס רפרנסים פופיים על בגדיו, כמו בגד משטרה גרמני או בגדי שמירה צרפתיים. ״אנחנו נותנים לבגדים קיימים חיים חדשים״, מסביר המעצב חביב הסלבס כמו קנייה ווסט, ג׳סטין ביבר, ריהאנה וסלינה גומז. ״זה מכוער, ובדיוק בגלל זה אנחנו אוהבים את זה״.

הרגע המבלבל בו הכל קרה. החולצה יוצאת לראשונה על מסלול התצוגה (צילום: מתוך האתר)

הרגע המבלבל בו הכל קרה. החולצה יוצאת לראשונה על מסלול התצוגה (צילום: מתוך האתר)

״וטמנט הם לא היחידים שמשתמשים במותגים קיימים בשנתיים האחרונות,״ מזכירה סימנסקה, ומעלה את שמותיהם של מוסקינו, שלא מפסיקים להדפיס דמויות מעולם הפופ הילדותי והאמריקאי, וכן אניה הינדמרש, שממתגת את עיצוביה בלוגואים קלאסיים כמו אלה של קלוג׳ס, קרפור ועוד, אבל היא כן מאמינה שמקרה הטי-שירט של DHL מיוחד. ״החולצה מייצרת תחושה יותר סוריאליסטית. העובדה שחולצה כזו יכולה להפוך לנחשקת כל כך היא עצם העניין. ״הלוגואים חזרו, והגדרת היוקרה משתנה. העניין הוא לייצר ויז׳ואל שתופס את תשומת הלב. הומור הוא קונספט חדש בעולם האופנה, וגם לזה יש השפעה. לא מדובר בלוגומניה, כמו זו שכיסתה את כל המוצרים בשמות של לואי ויטון, שאנל ודומיהם. מדובר באנשים אופנתיים שיש להם כיום את הביטחון העצמי כדי ללבוש משהו אחר״.

הבדיחה כבר כל כך מורכבת ומרחיקת לכת, עד שלאחרונה מעצב בשם דוויל טראן יצר ג׳קט שעליו מתנוסס לוגו ׳וטמנט׳ תחת הלייבל שלו עצמו. גווזליה לא תבע את המעצב או איים עליו. להפך. הוא התראיין ואמר: ״אני מקווה שהוא נהנה לעצב את בגדיו כמו שאנחנו נהנים משלנו״.

עובד החברה או בלוגר מצליח? לעולם לא נדע (צילום: אינסטגרם)

עובד החברה או בלוגר מצליח? לעולם לא נדע (צילום: אינסטגרם)

יש כאלה שעוד משווים את החולצה למשתנה של דושאמפ, לפחיות המרק של אנדי וורהול, או סתם זועקים שהמלך הוא עירום, אבל מי שהכי הרוויח ונהנה מהטירוף סביב החולצה, שההבדל היחיד בינה לבין המקור הוא פס סביב הצוואר, והשכיל לתת לוטמנט את ההסכמה הראשונית לשימוש בלוגו, הוא מנכ״ל DHL , קן אלן. ״הם לקחו משהו שאנשים רגילים לראות והפכו אותו לבלתי רגיל״, מסביר איש העסקים הממולח, שמצא את עצמו במגזינים לצד ראפרים מובילים ופאשניסטות. ״אני אומר לאשתי ולילדים כבר שנים שהמותג שלנו סקסי, ועכשיו כשהתמונות שלי מופיעות ב-GQ, הם סוף סוף מאמינים לי״.

האם זה של וטמנטס או של החברה? (צילום: אינסטגרם)

האם זה של וטמנט או של החברה? (צילום: אינסטגרם)

מככבת בהפקות של כל המגזינים (צילום: מתוך האתר)

מככבת בהפקות של כל המגזינים (צילום: מתוך האתר)

יחצ מושלם לחברה (צילום: אינסטגרם)

יחצ מושלם לחברה (צילום: אינסטגרם)

יש יותר ניינטיז מהדבר הזה? (צילום: אינסטגרם)

יש יותר ניינטיז מהדבר הזה? (צילום: אינסטגרם)

צהוב זה הצבע החם ביותר (צילום: מתוך האתר)

צהוב זה הצבע החם ביותר (צילום: מתוך האתר)

השאירו תגובה

 

  • אנשים איבדו את זה לגמרי !
    פאקינג חולצת טישרט
    פשוטה עם כיתוב מעפן ב -263 דולר ???
    כאילו WTF ??

    מאת: אורח |‏ 26 באפריל 2016 | 18:01
  • דושאמפ?
    דושאן! מרסל דושאן!!!

    מאת: אורח |‏ 26 באפריל 2016 | 13:38
  • מוכיח כי אופנה היא גל של שטויות וגחמות של מעצבים ולא קשורה לכלום !

    מאת: אורח |‏ 26 באפריל 2016 | 01:36
  • יש אפילו לא צריך לבזבז יותר מ50 של עם החולצה הזאת שלפי דעתי היא ממש מכוערת אפשר לקנות דפים מיוחדים להדפיס את הסמל על חוךצה צהובה עם מגהץ כמו שעושים החולצות בית ספר

    מאת: נועה |‏ 26 באפריל 2016 | 00:48
  • חולצה מאוד מעניינת ומעררת מחשבה טיפה שוברת את הביגוד הרגיל של היום יום ונותן גוון שונה לביגוד ובכן אני שזה יכול לעבוד עם מלא אפציוץ לביגוד

    מאת: אורח |‏ 25 באפריל 2016 | 23:29
  • חברים, זאת חברת השליחויות של דואר גרמניה. אפילו שולחת לכם את הויקי… לא קשה לדייק עם אחת החברות המובילות בעולם בעיניי שילוח… בעיני זה עדיין חולצה מכוערת… נראה כמו מקדונלדס. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Deutsche_Post

    מאת: אורח |‏ 25 באפריל 2016 | 16:30
  • אחת החולצות הכי רגילות שיש ,אפשר לקנות כזאת גם ב5 שקלים בשוק מה ההתלהבות?

    מאת: פאשניסטה |‏ 25 באפריל 2016 | 13:02