נעליים מאקליפטוס? הקולקציה החדשה של H&M הפתיעה אותנו

שמלה משברי זכוכית ועגילים מג'ינס שהפך לפלסטיק – זה אולי נשמע כמו פנטזיה של סטודנטים לאופנה, אבל למעשה מדובר בקולקציית הקונצ'ס של H&M. התוצאה היא פריטים מרהיבים שבא לנו ללבוש, עשויים מחומרים ממחוזרים שמתחשבים בסביבה. אפשר גם להתלבש יפה וגם לישון בשקט

מאת  | ‏ 30 מרץ 2016
ג'וליה רוסטין רויטפלד, הפנים של קולקציית הקונצ'ס (צילום: יח"צ)

ג'וליה רוסטין רויטפלד, הפנים של קולקציית הקונצ'ס (צילום: יח"צ)

בתוך מוזיאון הדקורטיב לאומנות הצמוד למוזיאון הלובר הנכבד והמרגש בפריז, הוצגה קולקציית הקונצ'ס החדשה של H&M. זו לא הקולקציה הראשונה שיוצאת מחומרים ממחוזרים, אבל היא דפנטלי הטובה ביותר שיצאה עד היום. "זו לגמרי קולקציה של היי פאשן" מסבירה אן סופי יוהנסון, היועצת הקריאטיבית של החברה. "אנחנו מנסים כל הזמן לפרוץ גבולות בעולם הקיימות, למצוא חומרים ועיצובים חדשים כדי שגם בגדים שנחשבים טובים לסביבה ומתחשבים בה – יהיו עדיין היי פאשן". עכשיו גם אפשר לומר בוודאות שזה אכן קרה. הקולקציה הנוכחית שמגיעה לארץ ב-7 באפריל פורצת גבולות ויוצרת דרך חדשה בעולם האופנה.

הרשת השוודית הוותיקה לוקחת חלק בתהליך חשוב שעובר על תעשיית האופנה בשנים האחרונות. אם פעם חברות היו מעצבות בגדים מבלי לחשוב על ההשלכות של מה שיקרה לבגדים ביום שיימאס לנו מהם, היום כבר אין אפשרות לפעול ככה. כדור הארץ, כמו שאנחנו רואים אותו היום, פשוט לא מאפשר לנו להתנהג כלפיו בחוסר אחריות. בשנים האחרונות H&M מפתחת יותר ויותר את מחלקת הקיימות שלה, תוך עבודת צוות עם מחלקת העיצוב – ויחד הן יוצרות קולקציות נוספות שעשויות מחומרים ממחוזרים שהם גם בריאים לסביבה וגם בא לנו ללבוש אותם.

כל הפריטים עשויים מחומרים ממחוזרים (צילום: יח"צ)

כל הפריטים עשויים מחומרים ממחוזרים (צילום: יח"צ)

להרגיש כמו בציור של בוטיצ'לי

המעצבים של הקולקציה הנוכחית חפרו בארכיונים של מוזיאון הלובר כדי לחפש השראה לפריטים. הקולקציה היא שילוב בין חשיבות החומר הממוחזר לבין ההומאז' שלו לאמנות. הכל נוצר כחלק מתערוכה בעלת השם הנפלא "פאשן פורווד" (ולא, אנחנו לא מאד אובייקטיבים) המציגה במוזיאון 300 שנות אופנה.

התוצאה היא פריטים שהם הומאז' לעבודות אמנות חשובות של ציירים כמו בוטיצ'לי וגוסטב מורו, תוך שימוש בחומרים טבעיים בלבד. החוכמה פה היא השילוב בין ההשראה, לבין החומרים שהופקו מהטבע. לדוגמא, חרוזי זכוכית ממחוזרת, כותנה, משי אורגני, סאטן המגיע מצמח האקליפטוס והטכנולוגיה החדשה "הדנימייט", המשתמשת בבד הדנים הממוחזר, שבגלגולו החדש הופך לסוג של פלסטיק קשיח ומתכלה שאפשר לענוד כתכשיט (וכן, זה מגניב כמו שזה נשמע).

הז'קט המדובר בקולקציה, שילוב צבעים מרהיב (צילום: יח"צ)הז'קט המדובר בקולקציה, שילוב צבעים מרהיב (צילום: יח"צ)

הז'קט המדובר בקולקציה, שילוב צבעים מרהיב (צילום: יח"צ)

אין ספק שהשילוב המדהים בין האמנות לקיימות יצר קולקציה מרהיבה ביופייה שגם מתחשבת בעולם. יחד עם ההיי פאשן מגיעים גם המחירים הסבירים ביותר של H&M. "אין טעם לעשות קולקציות כאלה אם אנשים לא קונים אותם בסוף" סיכמה אן סופי את כל התיאוריה במשפט.

שמלה מזכוכית, נעליים מאקליפטוס

הפנים של הקולקציה, שגם הגיעה לערב הגאלה בפריז, היא לא אחרת מג'וליה רוסטין רויטפלד, בתה של עורכת האופנה האגדית קארין רויטפלד. ג'וליה, אייקון אופנה צרפתית, המתאימה כמו כפפת משי (אורגני) לקולקציה. "החשיבות של הפאשן עם הערכים המוספים מדברים אליי ונוגעים לי" סיפרה רויטפלד במסיבת הקוקטייל. "האפשרות ללבוש בגדים מתחשבים יותר בסביבה שגם מתאימים לשטיח האדום היא נהדרת. לכבוד הוא לי שנתנו לי את הבמה הזו".

אז מה בעצם יש בקולקציה? מכנסיים מתרחבים ממשי אורגני עם עיטורי זכוכית עליהם, שמלות רפויות רחוקות מהגוף, שמלות קצרות יותר מקושטות בחרוזי זכוכית, חצאיות מפוסלות שמחזיקות את הגוף, חולצת פופלין עם קשירה במרפקים שעליה מודפס קולאז' של פסלים משיש, שמלת ערב ארוכה עם מחשוף עמוק שעליה פרינט שיש ושמלה מעוטרת בתמונת "שלוש הגרציות" של בוטיצ'לי.

לא רק בריא לסביבה, מדובר בהיי פאשן בכל מובן המילה (צילום: יח"צ)

לא רק בריא לסביבה, מדובר בהיי פאשן בכל מובן המילה (צילום: יח"צ)

אהבנו במיוחד את ז'קט הג'אקרד עד הברך, שמגיע בשני צבעים שהם שילוב של טורקיז בחלקו העליון ונחושת בתחתון. איתו היינו לובשים מכנסיים שחורים מתרחבים ממשי, ומצוותים להם את כפכפי הסאטן השחורים שהופקו מצמחי האקליפטוס שהם גם סופר טרנדים וגם נוחים להפליא. עוד אאוטפיט מושלם לאביב הוא חצאית וחולצה מתחרה לבנה שמגיעים לנו בול לערב החג המתקרב. לכל הקלאסיות הזו היינו משדכים את עגילי הקליפס המרשרשים שהגיעו ישירות מהאייטיז, רק שבניגוד לאז, הם לא סתם עשויים מפלסטיק, אלא מחומר מתכלה ש-H&M היא החברה הראשונה להשתמש בטכנולוגיה שלה.

"לאנשים יותר ויותר חשוב ללבוש את הבגדים שלהם בגאווה ולא להתבייש להגיד איזה מותג הם לובשים" מסבירה אנה גאיידה, ראש מחלקת הקיימות של H&M. "זה בא במקביל לעובדה שלאנשים יותר אכפת מכדור הארץ, וכמו שיש יותר אנשים שממחזרים את הפח האישי שלהם בבית, שסביר להניח שרובם לא יזרקו לשם את  בקבוקי הפלסטיק שסיימו לשתות – כך גם עם הבגדים שהם לובשים. אני מאמינה שיום יבוא וכולנו נלבש רק בגדים ממוחזרים. זה חייב לקרות. עולם האופנה משתנה ואנחנו מרגישים את זה בקולקציות האלו שצוברות תאוצה".

גזרות מדויקות שמגיעות בדיוק לאביב הישראלי (צילום: יח"צ)

גזרות מדויקות שמגיעות בדיוק לאביב הישראלי (צילום: יח"צ)

הנעליים עשויים מסאטן שמופק מצמח האקליפטוס (צילום: יח"צ)

הנעליים עשויים מסאטן שמופק מצמח האקליפטוס (צילום: יח"צ)

מחפשת שמלה לאירוע בקיץ? (צילום: יח"צ)

מחפשת שמלה לאירוע בקיץ? (צילום: יח"צ)

שמקחי שקיפות שעובדים (צילום: יח"צ)

שמקחי שקיפות שעובדים (צילום: יח"צ)

העגילים מהאייטיז עשויים גם הם מחומר מתכלה (צילום: יח"צ)

העגילים מהאייטיז עשויים גם הם מחומר מתכלה (צילום: יח"צ)

הנה כמה פריטים שאהבנו במיוחד: 

קולקציית קונצ'ס

קולקציית קונצ'ס

1. חולצה, מחיר: 199 שקלים. 2. משקפיים, מחיר: 99 שקלים. 3. עגילים, מחיר: 119 שקלים. 4. חולצה, מחיר: 199 שקלים. 5. ז'קט, מחיר: 749 שקלים. 6. שמלה, מחיר: 849 שקלים. 7. ז'קט, מחיר: 349 שקלים. 8. נעליים, מחיר: 349 שקלים. 9. שמלה, מחיר: 299 שקלים

קולקציית קונצ'ס

קולקציית קונצ'ס

1. שמלה, מחיר: 649 שקלים, 2. חולצה, 299 שקלים. 3. עגילים, מחיר: 119 שקלים. 4. צעיף, מחיר: 99 שקלים. 5. חצאית, מחיר: 649 שקלים. 6. שמלה, מחיר: 349 שקלים. 7. תיק, מחיר: 199 שקלים. 8. חצאית, מחיר: 649 שקלים. 9. חצאית, מחיר: 449 שקלים.

הכותבת הייתה אורחת החברה בפריז.

 

השאירו תגובה

 

  • יפה ומיוחד, אבל…רוב הפריטים לא ממש מעשיים לחיי היומיום.
    אולי ליציאה לבילוי או אירוע.
    בכל מקרה, הכל מעוצב היטב, ומעורר סקרנות.

    מאת: לילי |‏ 17 באפריל 2016 | 22:10
  • פריטים משונים, שלא יתאימו לאף אישה נורמלית.

    מאת: מישי |‏ 31 במרץ 2016 | 12:24