משתמשות מתלוננות: קרם הלילה עושה לנו סיוטים

הנה ביקורת שאתן לא רוצות לשמוע על קרם האנטי-אייג׳ינג שלכן. לפי אתר ספורה האמריקאי, קרם הלילה של חברת ד"ר ברנדט, העולה 135 דולר ומבטיח עור פנים חלק וצעיר, מגיע עם תופעת לוואי בעייתית במיוחד: הוא גורם לסיוטים וחלומות ברורים מדי. בשביל להיות יפה צריך לסבול? לא עד כדי כך

מאת  | ‏ 19 מרץ 2016
לא על זה שילמנו (צילום: ברוס וובר)

לא על זה שילמנו (צילום: ברוס וובר)

רוב הנשים בעולם רגילות לסבול בשביל היופי. מהצצות מאכזבות במראה דרך עקבים מכאיבים, מריטות שיער וכלה בניתוחים פלסטיים, כמות הסבל שנשים מוכנות להכיל על מנת להשיג את הלוק הנכסף היא פנומנלית. כעת מגיע קרם עור המעלה את הדיון מחדש, עם דיווחים על סוג שונה של סבל שהוא מייצר ללקוחות המתמרחות: סיוטים בלילה.

המוצר, קרם אנטי-אייג׳ינג ללילה של המותג ד״ר ברנדט, נמכר באתר ספורה ב-135 דולר למיכל, והוא כנראה מוצלח ואפקטיבי, פרט לתופעת הלוואי המשונה המופיעה במחצית התגובות בעמוד המוצר באתר. "השתמשתי בקרם במשך עשרה ימים והעור שלי מעולם לא נראה טוב יותר. אבל משהו בחומרים גרם לי לחלומות משונים וחזקים. הם פסקו ברגע שהפסקתי להשתמש במוצר. מאוד משונה,״ חלקה משתמשת אחת, ואחרת הוסיפה: ״בזמן השימוש חוויתי חלומות מאוד ברורים והתעוררתי כשאני זוכרת כל פרט. למזלי, רובם היום טובים ולא סיוטים. עדיין, זה לא שווה את הסיכון ואני לא יכולה להמליץ על המוצר״. כך ממשיכות ומתארות המשתמשות את החוויה המפתיעה, והמאיימת.

בוקר טוב, הסיוט שלך חזר (צילום: אנג'לו פנטה לווג)

בוקר טוב, הסיוט שלך חזר (צילום: אנג'לו פנטה לווג)

״כל מוצר בפס הייצור שלנו עובר בדיקות קליניות ארוכות ויסודיות לפני שהוא יוצא לשוק" הצהירה החברה בתגובה. "במהלך הבדיקות, השתמשו נסייניות בקרם הלילה אנטי-אייג׳ינג של ד״ר ברנדט במשך 28 ימים בשעות הלילה, ולא דיווחו על תופעות לוואי. לאחר שקראנו את התגובות באתר ספורה, בדקנו שוב את המוצר והתייעצנו עם המומחים שלנו על מנת לחקור את אמיתות הטענות. לא מצאנו כל עובדה מדעית שתתמוך בהן״.

על אף ההתייחסות הרצינית, אתר Racked שחקר את הסיפור, בחר להזכיר כי פיקוח ה-FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקאי) על תעשיית הקוסמטיקה בארה"ב לוקה בחסר, מה שאומר שהרבה מהחומרים שבתוך הקרם לא עברו מחקרים, או שנבדקו תופעות הלוואי שלהם.

הקרם המדובר (צילום: ד"ר ברנדט)

הקרם המדובר (צילום: ד"ר ברנדט)

ב-Racked חקרו ומצאו כי בקרם המדובר ישנם שני חומרים שאכן עשויים לגרום לחלומות להיות חיים וברורים מתמיד: שמן הלבנדר מרגיע ומשרה שלווה, שרבים מאמינים שמסייע לחלימה מודעת, ותפוז ברגמוט, סוג של חושחש חמוץ, צהוב וגדול, שיש לו נטייה להעצים את ההשפעה של חומרים מסממים הנמצאים בגוף. מה שאומר שמיץ תפוז ברגמוט, בשילוב עם קודאין הנמצא בתרופות שונות, יכול לגרום להזיות. סיוטים, כידוע, הם סוג של הזיות שינה לא נעימות, כך שיש סיכוי שפה טמון הכלב, ומי שמשלבת את הקרם עם תרופות אחרות שהיא צורכת, עלולה לחוות את תופעת הלוואי המדוברת.

כיוון שהמומחים מזכירים שהסיכוי להשפעה של חומר תרופתי שאינו נצרך באופן אוראלי, אלא דרך העור, הוא קטן, יש פה ממד פסיכולוגי ברור. יש סיכוי רב שמי שרכשה את הקרם באתר קראה את המבקרות שציינו כי זכרו כל פרט ופרט מהחלום שלהן, ולכן ברגע שהתעוררה למחרת, תת המודע החרד שלה גרם לה להתאמץ ולזכור בעצמה את מה שחלמה.

אנחנו תוהים אם לא מדובר בשיטת שיווק ממולחת, כזו הגורמת למשתמשות בקרם להיכנס לפאניקה, לקבל סיוטים באופן שישפיע על עור הפנים החרד, וכך להיכנס ללופ אינסופי של צריכה מוגזמת בקרם שמבטיח, בסופו של דבר, לצמצם קמטי דאגה ובהלה. אם זה המקרה, מדובר במהלך מפחיד וגאוני.

אולי כדאי שתשנו עם מישהו אהוב ליד שירגיע (צילום: אינסטגרם caradelevingne)

אולי כדאי שתשנו עם מישהו אהוב ליד שירגיע (צילום: אינסטגרם caradelevingne)

סיוטים עושים קמטים (צילום: אינסטגרם sukiwaterhouse)

סיוטים עושים קמטים (צילום: אינסטגרם sukiwaterhouse)

השאירו תגובה