דובאי קוטור: דולצ׳ה וגבאנה משיקים קולקציה ראשונה של חיג׳אבים

אחרי שבתי האופנה ייצרו קפסולות של בגדים במיוחד למגזר הערבי מגיעים דולצ'ה וגאבנה והולכים עם זה עד הסוף עם קולקציה ראשונה של חיג'אבים. סטפנו גאבנה חשף את זה לראשונה באינסטגרם הפרטי שלו וכתב "אני מרותק לגמרי מהמזרח התיכון"

מאת  | ‏ 6 ינואר 2016
חיג'אב מבית דולצ'ה גאבנה (צילום: אינסטגרם stefanogabbana)

חיג'אב מבית דולצ'ה גאבנה (צילום: אינסטגרם stefanogabbana)

בשנים האחרונות עוד ועוד מנשות העולם המוסלמי מרימות ראשן המכוסה ודורשות להיות אופנתיות ולקבל היצע אופנתי משביע רצון. נכון שיש להן לא מעט מגבלות בלבוש הנוקשה הכולל שמלה רחבה וכיסוי ראש. ישנן כמה פאשניסטות מוסלמיות מובילות וייצוג גדל והולך ברשתות הגדולות שכולל ליינים מיוחדים לרמאדן. עכשיו מגיע הצעד הבא: מותג היוקרה דולצ׳ה וגבאנה מציג קולקצייה ראשונה של חיג׳אבים ועבאיות מסורתיים.

הבגדים שבקולקציית אביב 2016 עשויים מבדים נושמים וקלילים עם גימורי תחרה עשירה ופרינטים נחמדים שמייצגים את רוח המותג כמו: לימונים, חמניות ונקודות. לא מעט לייבלים יוקרתיים מביעים עניין בשוק המוסלמי, שמרכז המון (אבל המון) כסף. הקולקציה הנוכחית, שעשויה לקסום ללא מעט נשים תימכר בשלב ראשון רק דרך אחת סטייל.קום/ערב ומציג בדים שחורים ובגווני מדבר שונים. סטפנו גבאנה היה זה שחשף את הקולקציה באינסטגרם הפרטי שלו. ״אני מרותק לגמרי מהמזרח התיכון״, חשף בראיון. ״ולכן עיצבנו קולקציה של חיג׳אבים ועבאיות, פריטים עם תחרה, הדפסים וריקמה, אבל בלי יותר מדי קישוטים״.

הבינו איפה הכסף הגדול (צילום: אינסטגרם  stefanogabbana)

הבינו איפה הכסף הגדול (צילום: אינסטגרם stefanogabbana)

עד כה עיצבו לנשים המוסלמיות, בעיקר סביב הרמדאן, מעצבים כמו טומי הילפיגר ודונה קארן. שניהם הקדישו לנשות המגזר קולקציית קפסולה, מוניק לולייה שיצרה ליין שלם של גלביות עבור מודה אופרנדי ונט אה פורטה שיצרו קמפיין רמדאן בחנות ואצרו פריטים נבחרים ברוח החודש החגיגי. ל-H&M כבר יש את הדוגמנית לובשת החיג׳אב מריהאידריסי, וגם חברת יוניקלו כבר שכרו את שרותי המעצבת הבריטית חנה טאז׳ימה שתעצב להם ליין חיג׳אבים, שמלות וחולצות.

דו״ח שנערך על ידי תומסון רויטרס בדק את נתוני שנת 2014 ו-2015 ומצא שהציבור המוסלמי, שמהווה כ-22 אחוזים מאוכלוסיית העולם, מוציא כל שנה יותר על קניית בגדים ונעליים מאות מיליונים והסכום אמור רק ללכת ולעלות. אם לדבר במספרים לרגע אז על פי התחזיות, עד 2019 יגיע הסכום השנתי ל-484 מיליון דולר. הצפי הזה מוביל את כל החברות לנסות לספק את חשקים של הנשים מאחורי כמויות הבד המתעטף. אפשר כבר לומר בפה מלא כי המכה האופנתית נמצאת בדובאי.

דולצ'ה וגאבנה. הפתיעו (צילום: גטי אימג'ס)

דולצ'ה וגאבנה. הפתיעו (צילום: גטי אימג'ס)

תחרה ובלי יותר מדי קישוטים (צילום: אינסטגרם  stefanogabbana)

תחרה ובלי יותר מדי קישוטים (צילום: אינסטגרם stefanogabbana)

אין ספק שזה הולך להכניס להם המון כסף (צילום: אינסטגרם  stefanogabbana)

אין ספק שזה הולך להכניס להם המון כסף (צילום: אינסטגרם stefanogabbana)

הדוגמנית הראשונה עם החיג'אב של H&M (צילום: מתוך האתר)

הדוגמנית הראשונה עם החיג'אב של H&M (צילום: מתוך האתר)

מריה אידריסי הפכה לכוכבת רשת בזכות חיג'אב (צילום: איסנטגרם מריה אידריסי)

מריה אידריסי הפכה לכוכבת רשת בזכות חיג'אב (צילום: איסנטגרם מריה אידריסי)

השאירו תגובה