איפה תקני את תיק החלומות שלך הכי בזול?
תכירו את שאזופ: אתר שבודק את המחירים הכי זולים של פריטי האופנה הכי שווים. הוא בא לעשות למותגי האופנה בדיוק את מה שקיאק עשה לטיסות. איך לא חשבו על זה קודם?
מדי פעם עוד מגיעים רעיונות שגורמים לצרכן השבע והעייף לגרד בראשו ולשאול: איך לא חשבו על זה קודם, בעיקר במידה ומדובר בצרכן או צרכנית אופנה מהסוג הכבד. האתר המדובר ביותר בעולם קמעונאות האופנה כרגע נקרא ׳שאזופ׳, והוא בא לעשות למותגי היוקרה בדיוק מה שקיאק עשו לטיסות, ומציג בכל רגע את כל אופציות הרכישה של פריטי האופנה היוקרתיים, ומשווה ביניהן.
הקונים יכולים לצפות בפריטים ממעל שישים חנויות יוקרה שונות, ביניהן נימן מרקוס, סאקס השדרה החמישית, נרדסטרום סלפרידג'יס ועוד ולהשוות את המחירים בין כולן. האתר מתעדכן תמידית, ומשלב מבצעים וקופונים. באופן לא מפתיע גילינו שמדובר בסטארט אפ של אישה, אנדריאה מרון, בעבר סגנית מנהלת אגף הדיגיטל במותג ניקול מילר, שהבחינה במסגרת עבודתה שבכל פעם ששיווקה החברה מוצרים לחנויות, מחירם של הפריטים הקודמים של המותג היו משתנים באופן דרמטי בין חנות לחנות. כך נולד במוחה הרעיון לשאזופ. היא חברה למפתח והיזם אמיט סוואט, והעסק התחיל לצאת לפועל.
״כמו שבעבר היית מברר בין עשר חברות תעופה שונות מהו המחיר הכי טוב,״ מסבירה מרון, ״עכשיו הכל הרבה יותר נח. אתה פשוט נכנס לאתר קיאק ומיד מוצא את הטיסה הכי מתאימה וזולה לך. אנחנו רוצים ליצור את אותו המקום עבור הצרכן, שם הוא יכול לראות את הבגדים ולקבל את כל האינפורמציה שהוא זקוק לה בעמוד״.
בינתיים, כאמור, עוסק אתר שאזופ בהשוואת מחירי מותגים יקרים, אבל בעתיד מתכוונת מרון לצרף גם את המותגים הבסיסיים והפופולריים. ״חשבנו שיהיה פשוט יותר למתג את עצמנו כאופנה עילית, ובהמשך להוסיף את החברות הזולות״, היא מבהירה. ״כרגע אני רוצה ששאזופ תהיה חוויה מונחית.״ בשבועות הקרובים יצטרפו עוד מותגים יוקרתיים לאתר, ביניהם קייט ספייד, בלמיין ,BCBG והיד עוד נטויה.
מרון מאמינה שלא רק הלקוח מרוויח מהפלטפורמה שלה, אלא גם החנויות והמותגים. ״זו הזדמנות עבורם,״ היא מסבירה. ״בואו נגיד שמישהו מחפש שמלה בשאזופ, והיא סולד אאוט בחנות אחת, חנות אחרת יכולה לקבל את המכירה. כמויות המידע אדירות. שאזופ שואבת מידע מהמוני אתרים ומרכזת הכל באופן פשוט וקל שיוצר חוויית חנות אחת שנח לקנות בה״.
שאזופ לא עוצרת בתיווך, היא גם מציעה אינפורמציה לחנויות השונות, על מנת שיוכלו להשתפר במכירת אונליין. כל המידע שאספה מעניק לחנויות לשפר אסטרטגיות מכירה ומחירים. לשירות הזה יש אפליקציה קטנה שמראה לבעלי החנויות את המחירים המתחרים על כל פריט בכל עת. מרון יודעת שיש עדיין בעייתיות מסויימת בקניות אונליין. ״קשה למצוא משהו שיושב עליך ממש טוב,״ היא מודה, ״אך יש סימביוזה בין קניה בחנות הפיזית וברשת. נגיד שאת אוהבת שופינג, אז את מסתובבת בחנויות, מודדת משהו שיושב עליך טוב, ואז משתמשת בשאזופ כדי להשיג אותו במחיר הכי טוב. הקווים כיום מטשטשים״.
גם אני לא מצאתי
מאת: אורח | 22 בדצמבר 2015 | 17:48לא מצאתי
מאת: עדי | 22 בדצמבר 2015 | 10:01