לנעול את אותן הנעליים זה כבר פאסה

חובבי גאדג'טים ואופנה התאחדו, כי העתיד כבר ממש כאן: חברה אמריקאית פיתחה נעליים עם צגי HD המקרינים אנימציות על פי בחירה. כל זה קורה בשליטה מהסמארטפון, מה שהופך כל אאוטפיט לשונה, מסוגנן ומאוד מאוד עתידנית

מאת  | ‏ 7 דצמבר 2015
איך לא חשבו על זה קודם? (צילום: shiftwear)

איך לא חשבו על זה קודם? (צילום: shiftwear)

רק לאחרונה חגגנו את התאריך בו מרטי מקפליי ודוק מגיעים אליו בסרט השני של "בחזרה לעתיד", אז גם נוכחנו לגלות שרוב ההמצאות האופנתיות שמתוארות בו עדיין נחשבות בגדר עתידנות. אבל כעת, זוג נעליים חדשות מתכוון לקחת אותנו עוד צעד אחד לעבר הקדמה. מדובר בנעלי ספורט חדשות המשלבות בתוכן מסך HD איתו אפשר יהיה לשנות את עיצובן, וכך לעולם לא נצטרך לנעול את אותן הנעליים שוב.

אז איך זה עובד אתם שואלים? על פי המפתחים, מדובר בטכנולוגיית דיו אלקטרוני המקרינה תמונות צבעוניות ואנימציות על גבי צדי הנעליים המעוצבות כסניקרס עדכניות. המוצר השאפתני עבר תכנון ועיצוב קפדני וכעת מגייס כסף לייצור המוני.

את הנעליים המדוברות מפתחת החברה הניו יורקית, Shiftwear, העוסקת בפיתוחם של בגדים שונים הניתנים להתאמה אישית דרך אפליקציה בנייד או במחשב. היא אמנם התכוונה לגייס 25 אלף דולר עבור הנעליים המתקדמות, אלא שהשמועה המלהיבה פרשה כנפיים, וכעת הפרויקט עומד על 211 אלף דולר.

ואווווו (צילום: shiftwear)

ואווווו (צילום: shiftwear)

זה אמיתי וזה קורה וזה עכשיו (צילום: shiftwear)

זה אמיתי וזה קורה וזה עכשיו (צילום: shiftwear)

על פי הבטחות החברה, הנעליים האלו הן העתיד. בעזרת בטריות ידידותיות לסביבה הן אמורות להפיק לעצמן חשמל בכל צעד, להיות 100% חסינות למים, להיות נוחות בצורה בלתי רגילה וכן להגיע בשלושה עיצובים שונים. על פי האתר, הנעליים יהיו מוכנות למכירה באמצע שנת 2016, כשכמובן אלו שעזרו בגיוס הכספים יהיו הראשונים לנעול אותן.

למרות ההתלהבות והכוונות הטובות של כולם, יש עוד כמה משוכות בדרך. אמנם המפתחים ביקשו מהקהל הרחב עזרה בגיוס של 25 אלף דולר, אבל זה רק עבור ייצור האב-טיפוס. למעשה, הם זקוקים לשני מיליון דולר כדי לייצר את הנעליים באופן המוני.

תבחרו את הארט שלכם על פי מצב הרוח (צילום: shiftwear)

תבחרו את הארט שלכם על פי מצב הרוח (צילום: shiftwear)

בסופו של דבר, Shiftwear מעוניינת למנף את הרעיון הטכנולוגי שמאחורי הנעליים, וליצור בעזרתו קהילה שוקקת של משתמשים ויצרני תוכן שייצרו דימויים ואנימציות אותם יוכלו למכור ולשתף דרך האפליקציה המתאימה. בינתיים, החברה מעניקה תשורות שונות, כשהפופולרית ביניהן היא כמובן הנעל עצמה, שעולה בשלב זה 150 דולר. לא נורא בכלל, בהתחשב בחדשנות המוצר והאפשרויות שהוא מציע.

בהמשך, אגב, לאחר הייצור הראשוני וגיוס שלושה מיליון דולר, החברה מתכננת להפוך את מסכי ה-HD הגמישים למסכי טאץ׳ ואף להטמיע רמקולים בנעליים. כך הנעליים ישמיעו מוזיקה ויהפכו בעצם למכשיר תואם אייפד שנטען בהליכה ומציג סרטים על הדרך. העתיד כבר לגמרי כאן.

לגמרי היינו הולכים עם סניקרס ואן גוך (צילום: shiftwear)

לגמרי היינו הולכים עם סניקרס ואן גוך (צילום: shiftwear)

השאירו תגובה

 

  • אין כזה דבר "בטריות ידידותיות לסביבה". סתם נעליים מכוערות.

    מאת: אורח |‏ 8 בדצמבר 2015 | 22:37