הדור חדש והמוצלח של תעשיית האופנה

הבוקר האחרון של שבוע האופנה התחיל בשתי קיצוניות: החורף הקודר והמתוחכם של רימה רומנו מול הממלכה האורבנית הצבעונית של שני צימרמן. שתיים מהמעצבות המבטיחות והאהובות בתעשייה הוכיחו כי יש דם צעיר מלא באמירה ומקצוענות שאי אפשר שלא לשים לב אליו

מאת  | ‏ 21 אוקטובר 2015
הלוק הפותח של שני צימרמן (צילום: אבי ולדמן)

הלוק הפותח של שני צימרמן (צילום: אבי ולדמן)

שני צימרמן

הקיץ הישראלי עוד לא הלך לשום מקום, ושלהי אוקטובר הוא בדיוק השלב שבו אנחנו כבר מייחלות מכל הלב למזג האוויר האפרפר, למעילים ולסוודרים. ואז הגיעה התצוגה של שני צימרמן, והקיץ נראה פתאום כמו העונה הנכונה היחידה. כל מה שהצליחו הפאשניסטות בקהל למלמל היה "רוצה, חייבת" – ואם אפשר במיידי, שנספיק עוד לרוץ על החוף באחת מהשמלות המתנפנפות והמושלמות של צימרמן.

התצוגה נפתחה בחליפת חיתוכי לייזר נינוחה, בצבע כחול ים עז, כשתכשיט הראש עוצר הנשימה מבית קרן וולף מאיים לגנוב את ההצגה. אלא שככל שהמשיכו לצאת אל המסלול מערכות הלבוש הנהדרות של צימרמן ויצירות המופת של וולף, נוצרה ביניהם סימביוזה מהממת שהולידה מעין דמות נסיכה אורבנית אוריינטלית שכולנו מיד רצינו להיות כמותה.

אחת התצוגות המוצלחות של שבוע האופנה (צילום: אבי ולדמן)

אחת התצוגות המוצלחות של שבוע האופנה (צילום: אבי ולדמן)

הייתה שם גלביה כתומה מתוכשטת באבנים צבעוניות, ושמלות טול ותחרה לבנות עדינות ומכשפות, רקמה בעבודת יד על בדים שקופים ומרושתים, שמלה הוליוודית אחת בתחרה טורקיזית מהפנטת, אוברולים וחצאיות מקסי בצלליות נשפכות ורחוקות מהגוף, אבל מאד קרובות ללב של כל מי שאוהבת בגדים יפים במיטבם. פלטת הצבעים הקיצית כללה כחול, טורקיז ומנטה קפואים, ורוד בייבי וכתום בוהק, והתאבזרה בסנדלי שקפקפים, שאולי כבר יצאו לנו מכל החורים בעונות האחרונות, אבל בגרסה של צימרמן זכו לליווי צמוד ומוצלח של אבני סברובסקי צבעוניות ונוצצות, שבעיקר הניחו לבגדים לזרוח.

צימרמן הצעירה זוכה כבר כמה שנים לחיבוק גדול מהתעשייה ומסלבריטאיות השורה הראשונה שלה, ומהרגע הראשון הצהירה שמסחריות אינה מילה גסה מבחינתה. התצוגה האחרונה, שמבחינת רבים היוותה את אחד השיאים המרשימים של שבוע האופנה עד כה, הבהירה מעבר לכל ספק שצימרמן אולי מעמידה קולקציות מסחריות למדי, אבל היא עושה זאת ביד אמן יציבה, מקורית וחכמה. כשאניה מרטירוסוב עלתה אל המסלול בחליפת חיתוכי לייזר זהה לזו הפותחת, רק הפעם בצבע לבן, לא יכולנו שלא להצטער שכל היופי הזה נגמר, ושנצטרך לחכות לקיץ 2016 כדי לתת לו את הכבוד הראוי לו.

השקוף היה שקוף, והיה הרבה ממנו (צילום: אבי ולדמן)

השקוף היה שקוף, והיה הרבה ממנו (צילום: אבי ולדמן)

הפיסים של קרן וולף עצרו את נשימתנו (צילום: אבי ולדמן)

הפיסים של קרן וולף עצרו את נשימתנו (צילום: אבי ולדמן)

הכל היה מאוורר ועדין (צילום: אבי ולדמן)

הכל היה מאוורר ועדין (צילום: אבי ולדמן)

אז מתי אמרנו שקיץ שוב? (צילום: אבי ולדמן)

אז מתי אמרנו שקיץ שוב? (צילום: אבי ולדמן)

חליפה שהיא די מושלמת (צילום: אבי ולדמן)

חליפה שהיא די מושלמת (צילום: אבי ולדמן)

כתום זה השחור החדש (צילום: אבי ולדמן)

כתום זה השחור החדש (צילום: אבי ולדמן)

רימה רומנו

היה זה הבוקר האחרון של שבוע האופנה התל אביבי לשנת 2015, וקהל המבקרים לבש שחור. לא מרוב עצב, חלילה – פשוט כי הגיעה שעת התצוגה של רימה רומנו, מי שזכתה בשנה שעברה במקום הראשון בתחרות "המעצבים המבטיחים" במסגרת שבוע האופנה. הבוקר חזרה אליו כדי לממש את ההבטחה הזאת."I Want You to Feel My Reality", מבקשת קולקציית חורף 2016-17 שזהו שמה. המציאות של רימה רומנו היא אפלה, אורבנית ומוקפדת, וכשהיא עולה על המסלול קשה שלא להרגיש אותה במלוא עוצמתה.

למרבה ההפתעה, התצוגה נפתחה בשמלת חלוק בוהקת ומרשימה בצבע חום-כתום עז, כהצהרה ברורה על התפתחות המותג מעבר למחוזות השחורים האחידים שהיו מזוהים איתו עד כה, אבל בלי לוותר על טביעת האצבע האדג'ית, שהתבטאה במעין כובע חצי-קסקט מעור שחור, ללא ספק אקססורי מנצח לחורף הקרוב.

המראה הפותח והמפתיע של רימה רומנו (צילום: אבי ולדמן)

המראה הפותח והמפתיע של רימה רומנו (צילום: אבי ולדמן)

בזו אחר זו זרמו הדוגמניות אל המסלול כשהן אוחזות שקיות פלסטיק שקופות ובהן "קניות מהסופר": בעיקר חטיפים, בירות ומדי פעם בננה או שתיים – שלל שקרץ באהבה ללקוחה העירונית הצעירה והפרועה. "אני מאמינה שאישה שמתייחסת לעצמה צריכה להקפיד גם בחיי היומיום והשגרה להתלבש בצורה מוקפדת. להתאפר, לשים לב לפרטים הקטנים לפני שהיא יוצאת מהבית בבוקר", מצהירה המעצבת, ובכך מסבירה את הבחירה בדימוי המכולת. החורף הקודר והמתוחכם של רימה רומנו הלך והתגבש עם שמלות מעיל תפורות היטב מעור שחור, מחשופי וי חדים, אלמנטים צבאיים כגון כפתורים וכתפיים מודגשות, ונגיעות מדויקות בדמות סיכות בטחון אימתניות וגדילים דמויי שרשראות מתכת שהשתלשלו מהבגדים. שני פריטים מצטיינים במיוחד היו הסווטשירט האפור בעל שרוולים רכוסים מכווצים, וכן שמלת המקסי מצמר אפור גס שהיוותה רגע אופנתי בלתי נשכח.

את סיום התצוגה החליטה רומנו לעשות באופן קצת שונה. כשתורה הגיע לעלות על המסלול ולהשתחוות, עלתה עם בנה על הידיים, בזמן ששאר הדוגמניות אחזו בילדים של משפחה וחברים, מה שהפך את כל העניין למרגש ומתוק להחריד, גם אם הזכיר בעיקר את הפינאלה של דולצ'ה וגבאנה לפני כשנה, שגם אז עלו הדוגמניות אל המסלול עם תינוקות.

"רימה אהובתי, כל יום אני רואה וגאה בגדילה הרוחנית והמקצועית שלך", אמרה בפתח התצוגה ציפי רומנו, השותפה, אשת יחסי הציבור ובת הזוג האוהבת. ואכן, מי שראה את הקולקציה הקודמת של המעצבת יבחין בהתקדמות מרשימה. אלא שלרימה רומנו בהחלט יש עוד לאן לגדול. נדמה שהיא עדיין מושפעת מדי ממעצבים נודעים ששמם נקשר בשמה מימיה הראשונים, ובראשם ריק אוונס ואן דמולמיסטר, והדבר מתבטא בסטיילינג שכבר הספיק להישחק על המסלולים בעולם, וכולל שיער מדובלל במראה רטוב וסניקרס לבנות מסיביות. עוד קצת חדשנות אישית, והיא עשויה בהחלט להיות אחת המעצבות הגדולות של האופנה הישראלית.

השחור בכל זאת כבש (צילום: אבי ולדמן)

השחור בכל זאת כבש (צילום: אבי ולדמן)

שמלת צמר נכונה (צילום: אבי ולדמן)

שמלת צמר נכונה (צילום: אבי ולדמן)

שקיות סופר כאקססורי (צילום: אבי ולדמן)

שקיות סופר כאקססורי (צילום: אבי ולדמן)

אחת המעצבות המבטיחות בתעשייה (צילום: אבי ולדמן)

אחת המעצבות המבטיחות בתעשייה (צילום: אבי ולדמן)

טביעת אצבע אדג'ית (צילום: אבי ולדמן)

טביעת אצבע אדג'ית (צילום: אבי ולדמן)

הפינאלה החגיגית והמרגשת של התצוגה. בייביס!! (צילום: אבי ולדמן)

הפינאלה החגיגית והמרגשת של התצוגה. בייביס!! (צילום: אבי ולדמן)

השאירו תגובה