מחוץ למסלול: האירועים האלטרנטיביים של שבוע האופנה בתל אביב

לכל אלו שלא השיגו כרטיסים לתצוגות שבוע האופנה גינדי תל אביב, או לאלו שמעדיפים לעודד את המעצבים שעוד לא נכנסו למיינסטרים, מצאנו לכם מה לעשות בשבוע הבא - שני אירועים שחוגגים עיצוב אופנה ישראלי מקומי, שעובד בשוליים ועושה זאת באופן נפלא

מאת  | ‏ 14 אוקטובר 2015
מתוך הפקת פרויקט "מחוץ למסלול" (צילום: ניר סלקמן)

מתוך הפקת פרויקט "מחוץ למסלול" (צילום: ניר סלקמן)

שבוע האופנה גינדי-תל אביב שיתקיים ממש בעוד כמה ימים תפס תאוצה מהר מאוד, והפך להיות אירוע מצופה וחשוב עבור כל העוסקים בדבר. בדיוק כמו בשבועות האופנה בחו״ל, לא כולם יכולים להציג את מרכולתם על המסלול המרכזי, והשנה נערכים אירועים אופנתיים מסקרנים ובועטים בשוליו של האירוע, במוקדים שונים ברחבי תל אביב.

״עלויות ההפקה הגבוהות מונעות ממעצבים רבים להשתתף באירועים הרשמיים של שבוע האופנה, והעובדה שרק בודדים מתוך הציבור הרחב זוכים להגיע ולהתרשם אינן בעיות הייחודיות רק לישראל, אלא מאפיינות את כל בירות האופנה בעולם״ מסבירים המפיקים של אירועי "מחוץ למסלול #1 Off Runway TLV" שיתקיימו בשבוע הבאויכללו ימי מכירות וסטודיואים פתוחים של מבחר מעצבים מקומיים, ובעיקר, יאפשרו חוויית קנייה בלתי אמצעית.

TRES - גם לוקחים חלק ב"מחוץ למסלול" (צילום: מירב בן לולו)

TRES – גם לוקחים חלק ב"מחוץ למסלול" (צילום: מירב בן לולו)

האירוע המקביל מאפשר למעצבים צעירים חשיפה מחוץ למסלולי התצוגות וללו"ז הרשמי של שבועות האופנה, ושואב את השראתו מאירועי ה-Fuorisalone.it במילאנו, שם אלפים פוקדים סטודיואים פתוחים של מעצבים לא ממסדיים במהלך שבוע העיצוב המתקיים באתה העת בעיר. פה בתל אביב זה יקרה בימי חמישי ושישי ה-22-23 לאוקטובר, אז יחשפו מעצבים ישראלים רבים את הקולקציות החדשות שלהם וכן את תהליכי עבודתם בפני הקהל הרחב והמקצועי גם יחד, כמו גם בפני קניינים המגיעים לכבוד שבוע האופנה הרשמי.

שישים מעצבים ישתתפו ביוזמה, בחמישה מתחמים שונים, כשבין האירועים המעניינים ניתן לציין את תערוכת הרטרוספקטיבה בגלריה לעיצוב "פריסקופ", הסוקרת את שמונה שנות פעילות "הגילדה"- ביה"ס לעיצוב נעליים ואביזרי אופנה ותרומתו לפיתוח התחום בישראל; סטודיו גלריה "3/4" יארח את פרויקט Artelier בניהולה האמנותי של הגר בריל ורוני עמיאל, במסגרתו יתארחו אמנים פלסטיים שיעמידו למכירה פרטי אופנה במהדורה מוגבלת, שנוצרו בהשראת העבודה החזותית שלהם; המעצבת מאיה בש תשיק את קולקציית חורף 2016 החדשה שלה; חנות הסטודיו של המותג Sister M תציג לצד פריטי ready to wear, פריטי One Piece מיוחדים בעבודת יד; מוריה חמד למותג mona תשיק את קולקציית החורף החדשה בהשראת פארק היורה; ומותג התיקים מדוזה שימשיך בחגיגות השקת הקו החדש והמרגש Reflections, ויארח את הסטייליסטית והמעצבת שירן כדר שתחשוף לראשונה את קולקציית כלי הבית בעיצובה, שנוצרה בהשראת עמוד האינסטגרם שלה.

חמישי ושישי 22/23.10; חמישי בין השעות 10:00-21:00 ושישי בין השעות 10:00-17:00. פרטים נוספים בעמוד האירוע בפייסבוק.

הפרחים למעצבים בשוליים (צילום: ניר סלקמן)

הפרחים למעצבים בשוליים (צילום: ניר סלקמן)

בבית רומנו יצרו ממש שבוע אופנה מקביל, בחסות מגזין וגלריית Telavivian, בו תתקיים סדרה של פרזנטציות ומכירות של כמה מהמעצבים היותר פופולריים ואהובים על יודעי הדבר, ביניהם רוני בר ומאיה בש. כל ערב יוקדש למעצב אחר, והאירועים יתקיימו בבית רומנו, בגלריות Telavivian ו-Annex הממוקמות בקומת הקרקע של המבנה.

לצד האירועים המרכזיים תנוגן מוזיקה על ידי די.ג׳ייז מתחלפים, לצד בר פעיל. ״בואו לשתות איתנו בירה, תקשיבו לצלילים טובים, תרכשו עיצובים או פשוט בואו לקבל קצת השראה!״ מזמינים מפיקי האירוע. ״במהלך השבוע, תוכלו להכיר קולקציות של שמונה מותגי אופנה נבחרים בתצוגה אינטימית ומזמינה בגלריה של Telavivian, ובכל לילה, מעצב חדש יציג ויעמיד למכירה את הקולקציה שלו בבית רומנו״.

תיקי קומפלט יהיו בבית רומנו (צילום: מירב בן לולו)

תיקי קומפלט יהיו בבית רומנו (צילום: מירב בן לולו)

לו״ז:

שני // 19 באוקטובר // ZUCKER + COMPLÉT

שלישי // 20 באוקטובר // ZUCKER + BALAGAN

רביעי // 21 באוקטובר // RONI BAR

חמישי // 22 באוקטובר // SARAH BRAUN + STOLEN GOODS

שישי // 23 באוקטובר // MONOGAMI

שבת // 24 באוקטובר // MAYA BASH

בית רומנו, דרך יפו 9 תל אביב. פרטים נוספים בעמוד האירוע בפייסבוק

שואורום של צוקר. שווה להגיע (צילום: אינסטגרם zuckerstudio)

שואורום של צוקר. שווה להגיע (צילום: אינסטגרם zuckerstudio)

השאירו תגובה