הסטייל אייקון הכי לא שגרתית של החורף הקרוב
מרגו טננבאום, דמותה של גווינית' פאלטרו בסרט הקאלט "משפחת טננבאום" הפכה למוזה התורנית של מעצבי האופנה לחורף הקרוב. אמנם עברו 14 שנים מאז יצא הסרט לאקרנים, אבל הסטייל האיקוני שלה נותר קווירקי ועל-זמני. אז אם תמיד רציתן להיות טננבאום, זו ההזדמנות שלכן
עולמות האופנה והקולנוע מקיימים ביניהם מערכת יחסים ותיקה, במסגרתה הם מחליפים השראות והשפעות, ומפרים אחד את השני באהבה. במקרה הספציפי של הבמאי ווס אנדרסון, אין ספק שמדובר בשידוך משמיים. האסתטיקה הקולנועית של אנדרסון היא כבר ז'אנר בפני עצמו. שמו של הבמאי האמריקאי נזרק לאחרונה בכל שבועות האופנה, בייחוד כשסרטו "מלון גרנד בודפשט" הרטיט את תעשיית הקולנוע והוביל את תעשיית האופנה לתת-מגמה מתוקה במיוחד שהתמקדה בסטייל הבל-בוי שכיכב בסרט.
אבל מה שקורה כעת סביב הסרט "משפחת טננבאום" הוא כבר סיפור אחר. סיפור האהבה האלמותית של האמנות למחוזות הוינטג' האקלקטיים. בני המשפחה הייחודית הופיעו על המסך הגדול בשנת 2001, והיום, 14 שנים אחרי, נדמה שהם מתגלים מחדש וחווים מעין רנסנס רומנטי בתרבות הפופולרית, או, אם תרצו – זו ההיפסטרית. הדיבור על הסרט מסתובב במקומות הכי חמים בעיר, עולה על שפתיהן של האיט גירלז הכי קוליות ועכשיו כובש גם את ערש האופנה העילית. אפילו בווג כבר הכתירו את מרגו טננבאום למוזה הרשמית של החורף הקרוב.
המראה האייקוני של הנסיכה הקווירקית לבית טננבאום, בגילומה של גווינת' פאלטרו, כולל קארה בוב בלונדיני, שמלת טניס בדוגמת פסים של לקוסט, תיק בירקין של הרמס ויותר מכל – מעיל פרוות מינק בצבע קאמל מבית פנדי. כל אלה – מהמוקסינים הקלאסיים שלרגליה, לכפפות המסתירות את האצבע החצויה שלה ועד לסיכות הסבתא שבשיערה, כבשו השנה את המסלולים והתקבעו כמגמות מובהקות.
אלסנדרו מיקלה לגוצ'י הציע פרשנות מדויקת למעיל הנצחי ושידך אותו למוקסינים פרוותיים מאותו עולם דימויים, בלקוסט, שכאמור עיצבו את השמלה הידועה של מרגו, הציגו את גרסת הספורט–שיק האריסטוקרטית, וגם אטרו, דרק לם וקלואה לקחו את מרגו טרמפ על גל הסבנטיז ששוטף את עולם האופנה.
"זה מדהים לחשוב שעבודתי השפיעה ככה על עבודתם של אחרים" אמרה קארן פאטץ' לאתר Style.com , מי שהייתה אחראית לעיצוב התלבושות של הסרט ומי שרקחה את האאוטפיט של מרגו. "למה זה עדיין כל כך רלוונטי? כי התלבושת עצמה מושפעת מקלאסיקות, אבל עם טוויסט. זה מוכר וידוע, אבל עדיין שונה. כשמשלבים שמלה של לקוסט עם מעיל פרווה ובירקין – אנחנו בעצם מצרפים פריטים שבדרך כלל לא הולכים יד ביד. ואני חושבת שזה גם בדיוק מה שרואים על המסלולים היום – שילובים לא צפויים", היא מאבחנת.
אם לחדד, נדמה שהסטייל של מרגו טננבאום למעשה מזקק את השאיפה העמוקה ביותר של עולם האופנה – לקדש ולחדש את הקלאסיקות, בו זמנית. אז קפצו לבוידעם של סבתא, חלצו משם איזה מעיל פרווה – אנחנו סומכות עליכן שמשם כבר תדעו מה לעשות. וד"ש לגווינת'.
כתיבה מעולה! תופעה נדירה מאוד בff
מאת: אורח | 26 באוגוסט 2015 | 00:41