תביעת ענק נגד מרי קייט ואשלי אולסן

המותג המצליח, "דה רואו", שנמצא בבעלות התאומות מרי קייט ואשלי אולסן, נתבע על ידי יותר מארבעים מתמחים שעבדו שם בטענה שלא קיבלו שכר. מעבר לזה, המתמחים טוענים ליחס משפיל ותנאי עבודה בלתי נסבלים

מאת  | ‏ 13 אוגוסט 2015
מרי קייט ואשלי. רעש תקשורתי גדול (צילום: גטי אימג'ס)

מרי קייט ואשלי. רעש תקשורתי גדול (צילום: גטי אימג'ס)

לאחרונה מופיעות התאומות מרי קייט ואשלי אולסן בתקשורת בעקבות דברים שהן לא עושות: לאחר שפורסם כי השתיים לא מתכוונות להשתתף בגרסה המחודשת של הסדרה שהעלתה אותן לגדולות, ׳צער גידול בנות׳, כעת מתפרסם כי השתיים, או ליתר דיוק החברה שבבעלותן, לא שילמו למתמחים שעבדו עבורן.

קבוצת מתמחי עבר תובעת את החברה ׳דואלסטאר׳, קבוצה שמאגדת חברות בת שונות, אך אין מה לחשוש, השתיים לא יאלצו ללבוש כתום, והאחריות לעבירה, במידה ויוכרע כי היתה כזאת, אינה על כתפיהן.

דה רואו. אחד מהמותגים הכי מוצלחים בשנים האחרונות

דה רואו. אחד מהמותגים הכי מוצלחים בשנים האחרונות

החברה לא שילמה למעל ארבעים מתמחים בעבר ובהווה, כך לדברי התובעים, אך לתובעת הראשית היו רק מילים חמות להגיד על התאומות עצמן. ״הן מאוד נחמדות. מעולם לא היו מרושעות כלפי אף אחד״’ אומרת המתמחה בעבר, שהיסטה ללני. ״הן נשות עסקים. אך מי שהיתה אחראית ישירה עלי עבור מותג ׳דה רואו׳, זה כבר סיפור אחר. היא היתה תובענית מאוד, עשיתי עבודה של שלושה מתמחים גם יחד. עניתי לשיחות שלה בימים ובלילות, אימיילים בעשר בערב, וחמישים שעות עבודה בשבוע. כך היה עם עוד מתמחים רבים שעשו עבודה כזו והיה צריך לשלם להם לפחות שכר מינימום ושעות נוספות״. ללני טוענת שבזמן תפקידה נאלצה להתאשפז מרוב התשה שהובילה להתייבשות.

״כשעשיתי משהו שלא היה לרוחה, היא היתה מענישה אותי ושולחת אותי לארון לסדר את כל הכפתורים לפי צבעים״, מספרת ללני על העבודה הקשה מאחורי הקלעים של הלייבל הפופולרי. "כל הזמן ניקיתי, לא נתנו לי רבע שעה הפסקה ביום, עשיתי הכל לפי הזרם המטורף של העבודה שם, וניסיתי כל הזמן, ללא הצלחה, לעמוד בקצב. הייתי בדיוק כמו העובדים שם מבחינת העבודה והלחץ, רק שאני לא קיבלתי שכר. מתמחים אחרים היו מגיעים לדמעות. ראיתי את זה הרבה פעמים". חברת ׳דה רואו׳ טרם הגיבה להאשמות ולכתבות בנושא, ואף בקודקודים הגבוהים, בחברת דואלסטאר, הצהירו פומבית שהנושא לא הגיע לבחינתם ולידיעתם, וסירבו לשתף את התקשורת בתנאי ההעסקה של המתמחים שלהם.

דה רואו. תנאי עבודה קשים במיוחד

דה רואו. תנאי עבודה קשים במיוחד

דה רואו. תביעה של למעלה מארבעים מתמחים

דה רואו. תביעה של למעלה מארבעים מתמחים

האחיות אולסן. דווקא הן נעימות ומקצועיות, טוענת התובעת  (צילום: גטי אימג'ס)

האחיות אולסן. דווקא הן נעימות ומקצועיות, טוענת התובעת (צילום: גטי אימג'ס)

דה רואו. עומדות מאחורי המותג שלהן

דה רואו. עומדות מאחורי המותג שלהן

האם התביעה תשפיע על המותג?

האם התביעה תשפיע על המותג?

דה רואו. עבודה מסביב לשעון

דה רואו. עבודה מסביב לשעון

השאירו תגובה