דם רע: טיילור סוויפט מסתבכת עם הסינים

ימים ספורים לאחר שפורסם כי טיילור סוויפט עומדת להוציא ליין אופנה בלעדי בסין, הממשלה הקומוניסטית באה לעצור את החגיגה. מסתבר כי T.S, ראשי התיבות של סוויפט, הם גם ראשי התיבות של כיכר טיאננמן, וכן 1989 היא השנה בה הטבח הנוראי התרחש שם. הצנזורה הסינית, כמובן, כבר שמה את ידיה על הפריטים

מאת  | ‏ 28 יולי 2015
1989 - שנה בעייתית. טיילור סוויפט בהופעה (צילום: גטי אימג'ס)

1989 – שנה בעייתית. טיילור סוויפט בהופעה (צילום: גטי אימג'ס)

בעוד גרופיות אמריקאיות של טיילור סוויפט בוכות בלילות אל תוך הכרית על כך שלא נולדו בסין, ולכן לא יוכלו לרכוש את ליין האופנה החדש של סוויפט שישווק בלעדית בסין, כעת מתברר שגם המעריצות הסיניות לא יוכלו לשים את ידיהן על חלק מהפריטים בעיצובם המקורי, זאת בשל צנזורה סינית נוקשה. בפוסט שעלה בפייסבוק על ידי רשת החדשות הסינית CCTV, המספר 1989 נמחק מהחולצה אותה לובשת סוויפט בתמונה המקדמת את הקולקציה הסינית.

הליין, המלווה את סיבוב ההופעות של סוויפט לאלבום "1989", הוא שיתוף פעולה של המוזיקאית עם החברה האמריקאית Heritage 66, ואמור להימכר בנובמבר הקרוב באתר הסיני JD.com אז סוויפט תגיע עם להקתה לשנחאי. אבל כעת, השת"פ חווה קשיי לידה משמעותיים, כאשר הסינים מתעקשים להוריד מהפריטים השונים את הלוגו של התקליט, 1989, היא שנת הלידה של סוויפט, מאחר שבאותה השנה התרחש במדינה טבח ככר טיאננמן, בו נהרגו על ידי השלטון 2,600 מפגינים תומכי דמוקרטיה.

מבחינים בהבדל?

מבחינים בהבדל?

הקאבר של האלבום 1989

הקאבר של האלבום 1989

אבל זה לא הכל. ראשי התיבות של טיילור סוויפט (T.S) זהים לראשי התיבות של ככר טיאננמן (Tiananmen Square), ומופיעים במרצ'נדייס מעל 1989, מה שאכן עשוי להיראות מבלבל עבור מי שחי בסין ואינו מעורה בתרבות הפופ. הנושא, שעלה בטוויטר, נשקל בקפידה כעת, ועוד אין לדעת כיצד תיראה הסחורה כשתצא למכירה. אך ב-Heritage 66 מבטיחים שהעניין בטיפול, מקווים לטוב ומתחייבים לחשוף את המוצרים הסופיים בשמיני לאוגוסט.

אלו המכירים את התרבות הסינית מקרוב מבינים שיש פה בעיה אמיתית. ישנו איסור לדבר על מאורעות 1989 בתקשורת. מקרה ידוע הוא זה של פו זיקיאנג, עורך דין סיני לזכויות אדם שנעצר על ידי המשטרה לאחר שדיבר על המאורעות במהלך הפגנה בשטח פרטי. מצד שני, אומרים יודעי דבר, לסינים אין יחס לאותיות אנגליות, והם לא באמת משייכים את האותיות T.S לכיכר.

בינתיים, המעריצים הסיניים כועסים על התקשורת על יצירת החיבור הזה, שהם בטוחים שנעשה על ידי המערב, ושבסין הוא מעולם לא היה עולה על הדעת. החשש הגדול שלהם הוא שמא סיבוב ההופעות של מיי-מיי, כינויה הסיני של סוויפט, יבוטל, ורבים מהם אווררו את הזעם ברשת החברתית ׳וויבו׳, המקבילה הסינית לטוויטר. ״אתם מוצאים חדשות מפוצצות כל הזמן״ כתב משתמש אחד. ״מה יש לכם, מתחשק לכם שההופעה של מיי מיי בשנחאי תבוטל? אני מאוד כועס". משתמש נוסף כתב: ״אחרי שסין דחתה את מארון 5, עכשיו אני חושש להופעות של טיילור סוויפט״. אכן, לאחר שהזמרת ביורק קראה בהופעה בשנחאי "טיבט!" היא לא הורשתה עוד להכנס למדינה, והופעתם של מארון 5 בוטלה לאחר שאחד מחברי הלהקה כתב ברשת ברכת יום הולדת שמח לדלאי למה. האם סוויפט היא הבאה בתור?

כן, זה אכן יהיה בעייתי עבור הסינים (צילום: מתוך האתר של טיילרו סוויפט)

כן, זה אכן יהיה בעייתי עבור הסינים (צילום: מתוך האתר של טיילור סוויפט)

איך אף אחד לא ראה את זה מגיע? (צילום: מתוך האתר של טיילור סוויפט)

איך אף אחד לא ראה את זה מגיע? (צילום: מתוך האתר של טיילור סוויפט)

אל תתקרבו לעיר האסורה עם הכובע הזה (צילום: מתוך האתר של טיילור סוויפט)

אל תתקרבו לעיר האסורה עם הכובע הזה (צילום: מתוך האתר של טיילור סוויפט)

התמונה המפורסמת מכיכר טיאננמן. טבח נוראי שייזכר תמיד בהיסטוריה הסינית (צילום: AP)

התמונה המפורסמת מכיכר טיאננמן. טבח נוראי שייזכר תמיד בהיסטוריה הסינית (צילום: AP)

מטיילור עוד לא התקבלה תגובה (צילום: גטי אימג'ס)

מטיילור עוד לא התקבלה תגובה (צילום: גטי אימג'ס)

מדובר בצירוף מקרים מורבידי במיוחד (צילום: גטי אימג'ס)

מדובר בצירוף מקרים מורבידי במיוחד (צילום: גטי אימג'ס)

השאירו תגובה