בריאן ממשחקי הכס זוכה לקמפיין ראשון

השחקנית הבריטית גוונדלין כריסטי הנישאת לגובה מטר תשעים ומוכרת לרובנו כבריאן מטארת', מככבת בקמפיין החדש של ויויאן ווסטווד המנסה לטשטש את גבולות המגדר. מה ג'יימי לאניסטר היה אומר על זה?

מאת  | ‏ 22 יולי 2015
כבר לא בשריון. גוונדלין כריסטי בקמפיין החדש (צילום: וויויאן ווסטווד)

כבר לא בשריון. גוונדלין כריסטי בקמפיין החדש (צילום: וויויאן ווסטווד)

לשחקנית הבריטית גוונדלין כריסטי יש מעמד של כמעט אלה חיה בין הגיקים של העולם. הגברת הבהירה בעלת המראה העוצמתי מככבת כבריאן ב"משחקי הכס", משתתפת בסדרת סרטי משחקי הרעב, ואפילו במלחמת הכוכבים החדש שנמצא כעת בהפקה. כעת היא יוצאת מעולמות הפנטזיה הבדיוניים ונכנסת למחוזות פנטסטיים לא פחות, של עולם האופנה המרהיב של בריטית אחרת, ויויאן ווסטווד.

ווסטווד הכריזה באינסטגרם כי כריסטי תהיה הפנים של קולקציית סתיו-חורף הבאה שלה, המתמקדת במראה יוניסקס. זו אינה הפעם הראשונה שכריסטי מדגמנת. העלמה מטארת', הנישאת לגובה של 1.90 מטרים, התחילה את הקריירה בתור דוגמנית, ורק כעבור זמן מה עברה למשחק. ב"משחקי הכס" בריאן מתוארת כמכוערת, גדולת ממדים ואנדרוגינית, ולצורך התפקיד נאלצה כריסטי לגזוז את שיערה הבלונדיני הארוך. "בתור אישה גבוהה מאוד, היה קשה להסיר מעצמי את הסממן הנשי הזה. אבל זה עוזר להעביר את המסר של בריאן שאני כל כך אוהבת, ולדעתי זה גם מצליח לשנות בקרב הצופים את תפיסת הנשיות שהכרנו עד כה".

מה היו אומרים עליה בווסטרוז? (צילום: אינסטגרם viviennewestwoodofficial)

מה היו אומרים עליה בווסטרוז? (צילום: אינסטגרם viviennewestwoodofficial)

הקשר עם ווסטווד החל בתחילת השנה, אז המעצבת הזמינה אותה לצעוד בתצוגת הלייבל שלה בפריז. כעת הן מעלות הילוך בקשר, כשכריסטי נקראה לדגמן עבור הקמפיין החדש. אבל אין מה לדאוג, כריסטי לא תהפוך עכשיו לעוד קולבית מן המניין. השתתפותה בקמפיין החדש קשורה למסר שהוא מנסה להעביר, העוסק בשבירת סטראוטיפים מגדריים ובנשיות חזקה. ״כל כך רלוונטי מצד ויויאן ווסטווד לחזק את עמדתה האקטיביסטית אומרת כריסטי על החיבור החדש, ״וליצור קולקציה שלוקחת אותנו מעבר לסטראוטיפים הקיימים לגבי ליופי ואינטליגנציה״.

גם לווסטווד הדעתנית היה מה לומר בנושא: ״מכנסיים לנשים, כן!״ כתבה בהצהרה פומבית פילוסופית שהצליחה לבלבל רבים. ״שמלות לגברים, אותן שמלות אותן לובשות הנשים? תעשו את זה! צריך פה הרבה ניסוי וטעייה. שמלות ללא קו מותניים! אבל אז אתן, הנשים, נראות כמו מלך או מלכה מההיסטוריה, או מתוך יקום מקביל, ואתם הגברים נראים כמו מלך או מלכה. אנחנו מתים על השינוי בפרופורציות: כתפיים מודגשות מייצרות ראשים קטנים. זה כל כך מיני כי זה חדשני. זה גורם לך להביט באדם מבחוץ. זה הכל כל כך מיני כי אנחנו מביטים באנשים בעיניים חדשות״.

הדברים שהיו לווסטווד להגיד על המוזה החדשה שלה כבר היו נהירים הרבה יותר: ״בקולקציה הזאת, אותה חליפה יכולה להילבש על ידי גבר או אישה, ואז קלטתי שגוונדולין כריסטי תהיה מושלמת לתפקיד ושהבגדים יתאימו לה. אז ביקשתי ממנה לעשות זאת״ היא אומרת בפשטות. ״היא אישה כל כך מושכת״.

מה ג'יימי לאניסטר היה אומר על המהפך? (צילום: וויויאן ווסטווד)

מה ג'יימי לאניסטר היה אומר על המהפך? (צילום: ויויאן ווסטווד)

מנפצת את המיתוס הנשי. מתוך הקמפיין (צילום: וויויאן ווסטווד)

מנפצת את המיתוס הנשי. מתוך הקמפיין (צילום: וויויאן ווסטווד)

הבחורה 1.90 מ' (צילום: וויויאן ווסטווד)

הבחורה 1.90 מ' (צילום: וויויאן ווסטווד)

השאירו תגובה