"אפילו צבע הלק שלי עכשיו מעניין את הגולשים"

כשאבא של מור סילבר נפטר אחרי התמכרות קשה לסמים, היא עשתה את הדבר היחיד שידעה: פתחה במירוץ להגשמת פנטזיות. שמונה שנים אחרי, עם 109 אלף עוקבים באינסטגרם, מותגים שמתחננים שתפרסם אותם ברשתות החברתיות, מעמד של פאשניסטה, עדר מעריצות, ותוכנית חדשה בהוט. החיים קצת פשוטים יותר. "דברים לא הגיעו אליי על מגש של כסף", היא אומרת, "עכשיו אני חיה את החלום"

מאת  | ‏ 9 יולי 2015
גלביה: לי גרבנאו, טופ ניוד: קסטרו

גלביה: לי גרבנאו, טופ ניוד: קסטרו

המילה הכי חשובה בעולמה של מור סילבר היא "מושלם". ובהטיות: "מושי" או "מוש".  זה שם התואר הקבוע שבו משתמשות העוקבות שלה באינסטגרם כשהן רוצות להחמיא לה ("אני קוראת להן 'לאביות', כי 'מעריצות' נשמע רע"), וגם הבגדים שהיא לובשת והארוס הפוטוגני ואדים זוכים לא פעם לטייטל המחייב "מושי מוש". "מושלם" היא גם מילה שהשתלטה על הלקסיקון של סילבר עצמה, כוכבת אינסטגרם שמנצנצת ברשת מול 109 אלף עוקבים, מתפרנסת לא רע מפרסום מותגים בתמונות ובפוסטים שהיא מעלה, ואחת שמתחזקת במקביל קריירה טלוויזיונית וסטטוס של פאשניסטה. זה עולם הערכים שהיא מבקשת לשדר: בלונדינית יפה, חייכנית, מתפנקת, כזאת שכלום לא חסר בחייה, אולי חוץ מעוד כמה מחליקי שיער. המציאות מורכבת הרבה יותר, עד גיל 30 סילבר התמודדה עם סיטואציה משפחתית רגישה, שברונות לב, והרבה זיעה בדרך למעלה. אבל קודם, עוד קצת מושלמות: "שמעתי מלא טייטלים שמנסים להגדיר אותי", היא אומרת בחיוך, "אושיית רשת, אושיית אופנה, מובילת דעת קהל. אני כבר  לא יודעת איך לקרוא לזה. בארץ מה שאני עושה פחות מוכר. בעולם זורקים עליך שאנל רק כדי שתצטלמי איתו באינסטגרם, כאן אנשים פחות מבינים את זה. בכל מקרה, זה די פשוט: ככל שהכמות העוקבים שלי יותר גדולה ככה המחיר שלי לפרסום באינסטגרם יעלה. הרי אם אני לובשת שמלה או חצאית היא ישר סולד אאוט לחנות, ולכן שווה למותגים להשקיע בי. בוטיקים לא מפרסמים היום בדרך אחרת".

בכל יום את מקבלת טלפון לפרסום מוצר?
"אני כבר מזמן לא מקבלת את הטלפונים, היום הכל עובר דרך הסוכנות שלי, שרית ולורנס. הן עושות את הסלקציה מה מתאים לי ומה לא".

ואיך בנויה עסקה? יש תעריף לפי כמות לייקים?
"לא, אני לא מתחייבת ללייקים, אבל אפשר לעשות סטטיסטיקות ולראות מי העוקבים שלי, כמה לייקים ופוסטים וחשיפה יש לי, הכל מאוד ברור. יש כאלה באינסטגרם שקונים לייקים, בעיני זה מעפן. יש לך 1,200 עוקבים ופתאום אלפיים לייקים לפוסט? זה מגוחך. אני מתארת לעצמי שלקוח רציני עושה את שיעורי הבית שלו".

גינס: H&M, חולצת גולף: אמריקן אפרל, חולצה: dior, משקפי שמש: miu miu לאיי אופטיק

גינס: H&M, חולצת גולף: אמריקן אפרל, חולצה: dior, משקפי שמש: miu miu לאיי אופטיק

יש מוצרים שאת מסרבת לפרסם?
"הגיעה לא מזמן הצעה מאיזה סבון אינטימי, שגם אם ישלמו לי בוחטה של כסף, עדיין לא הבנתי איך אני אצטלם איתו? זה לא נראה לי כזה חינוכי לאינסטגרם. אני גם מסרבת מדי פעם לדברים שקשורים לאוכל. הציעו לי לפרסם המבורגר, אבל זה בכלל לא משהו שאני אוכלת. אם יש ילדות עם בעיית אכילה אולי זה ייתן להן דרייב לאכול המבורגר, וזה לא בריא כל כך".

מה שאת אוכלת זה באמת כזה חשוב ומעניין?
"אפילו צבע הלק שלי עכשיו מעניין את הגולשים ואם אני אעלה תמונה שלו, מישהו ישאל אותי עליו. תביני, העוקבים שלי שואבים ממני השראה. הכל מעניין אותם, גם הדברים הכי קטנים. אני יכולה להעלות סלפי מקניון ויגיעו לשם בנות באותו רגע, אלה החיים שלי".

הגבול האדום: פוסטים ביום הזיכרון

בנובמבר הקרוב, בנוכחות 650 מחבריה הקרובים ביותר, תינשא מור לבחיר ליבה ואדים צ'יבוטר. אירוע גדול, משמעותי, חשוב מאוד: כזה שעשוי לשבור את שיא הלייקים הנוכחי שלה באינסטגרם – 7,000 במספר, על הודעת האירוסים – ולפתוח בפניה קהלי יעד חדשים שיעלו את ערך השוק שלה. "בינתיים אני ממש לא בריידזילה", היא אומרת, "לקחתי את שמלת הכלה הראשונה שמצאתי, של אלון ליבנה, וכבר סגרתי על מקום ואיפור ושיער אז אני די קלה. יש הרבה הצעות לקבל דברם בחינם אבל רובן לא מתאימות למה שאני רוצה. בכל מקרה, נראה מה יהיה ביום עצמו, יש לי נטייה להשתולל כשאני בסטרס".

חצאית וז'קט: H&m , חולצה: ולנטינו, נעליים: סטיב מאדן

חצאית וז'קט: H&m , חולצה: ולנטינו, נעליים: סטיב מאדן

היא התפרסמה לפני כארבע שנים בתכנית "עושים את TLV", בתקופה התמימה ההיא בה ריאליטי היה הדרך המהירה לפרוץ. כשהתוכנית נגמרה ואדי ההשקות ואירועי היח"צ החלו להתפזר, הייתה צריכה להכריע לאן תיקח את הקריירה שלה מכאן. הבחירה באינסטגרם כפלטפורמה מרכזית, מקום בו היא יכולה ליצור ערוץ תוכן משל עצמה, ללא פילטרים ועם הרבה מאוד סלפיז, התבררה כנכונה. מהר מאוד הגיעו ההצעות לפרסם מוצרים תמורת תשלום, והיום סילבר היא כבר שם מוכר בתעשייה המתפתחת הזאת. במקביל החלה להרצות על חוויותיה בשנקר ובקורסי סטיילינג ולרפד את הרזומה הטלוויזיוני. אחרי התנסות ככתבת שטח ב"חדשות הבידור" ובנענע 10, היא מדלגת לתפקיד המנחה של "IT SHOW", משבצת שבועית (מחמישי הבא ב-19:30, בהוט בידור ישראלי) שמסכמת את כל מה שקרה השבוע בפרקי "IT GIRLS". במקביל, היא גם מופיעה על המסך כחלק מהתוכנית המלווה ל"אקס פקטור". הטלוויזיה והרשת אינם מנותקים זה מזה: חלק מחוזי ההעסקה שלה בטלוויזיה כוללים גם קידום של המותג מול העוקבים הפרטיים באינסטוש.

"זה הפור שלי על מישהי אחרת באודישן", היא מסבירה, "הכוח שלי ברשתות עוזר לי להשיג גם עבודה בטלוויזיה. זה מאוד משולב".

ואיך זה קרה? איך דווקא את עלית הגל בעולם שמלא בבחורות שרוצות להפוך לבלוגריות אופנה נערצות?
"האמת שלא האמנתי באינסטגרם בהתחלה. פתחתי יוזר כי שמעתי שיש בלוגריות אופנה בחו"ל שמתייגות את המוצרים שהן קיבלו או קנו ושזה נחמד. אחת מהן זו קיארה פראני, היא פשוט תופעה, מישהי שמדברים עליה בהרווארד. היא יושבת בשורות הראשונות בכל תצוגות האופנה ועושה קמפיינים מטורפים. אמרתי, למה שאני לא אעשה את זה גם? אני הרי יודעת לצלם את עצמי, יודעת מה הזוויות הטובות שלי, אז יאללה. הבנתי שצריך לעשות את זה חכם, לתת את הפן האישי שלך, לצלם פריימים מעניינים. חוץ מזה צריך לספק הצצה לחיים האישיים ולא רק למסחר את עצמך".

תסבירי.
"להיות עם היד על הדופק של מה שקורה. נגיד ביום הזיכרון לחללי צה"ל אני אעלה פוסט על זה, כי אני מזדהה עם מה שקורה, אני אנושית. לא רק כמה כיף לי ביום צילום, אלא להיות חלק מהעם".

גינס: H&M, חולצת גולף: אמריקן אפרל, חולצה: dior, משקפי שמש: miu miu לאיי אופטיק

גינס: H&M, חולצת גולף: אמריקן אפרל, חולצה: dior, משקפי שמש: miu miu לאיי אופטיק

סילבר יודעת את העבודה. בביצה מסחרית שמתחילה להיות צפופה – עם כוכבות אינסטגרם כמו עדי רונן, נטלי דדון ונסטיה ליסנסקי ("לכל אחת יש את הנישה שלה") – היא מבינה שהעסק הזה הוא הרבה יותר מאוסף לייקים. כך למשל, החליטה לקבץ 25 מהעוקבות האדוקות לקבוצת מיקוד שמבהירה לה כל הזמן לאן רוח הנעורים נושבת ומה מעניין את הבנות שאליהן היא פונה. סילבר שומרת עם הקומנדו שלה על קשר הדוק ואף חוגגת לבנות ימי הולדת. "הן בנות 11 עד 18, ויש להן גם קבוצת וואטסאפ משלהן", היא מתגאה. "את מבינה שאני יצרתי חברויות בין בנות? איזה מהמם זה. כולן פאשניסטיות קטנות, ממש נאמנות לי. לפעמים אני מוצאת את עצמי עונה להן להודעות באמצע הלילה, כי זה בעצם חלק מהעבודה שלי. אני לא חושבת שאנשים יודעים שזו עבודה קשה, כל מה שאני עושה. אמא שלי תמיד אמרה לי שעולם הזוהר לא זוהר מבפנים, והיא צדקה".

זה לא משתלט על החיים האישיים?
"צריך לדעת את הגבולות, איפה להיזהר ואיפה לא לערבב יותר מדי. נגיד עכשיו יצא לי לטייל הרבה בחו"ל עם בן הזוג ולא העליתי הרבה תמונות. אחרי שהוא הציע לי חשבתי שאני אעלה תמונה עם הטבעת ובסוף לא עשיתי את זה, העליתי רק תמונה של שנינו וסיפרתי על האירוסים".

זה לא משגע אותו?
"ואדים מסכים עם כל מה שאני עושה. הוא לא עוצר אותי. הוא יודע שאני חיה עכשיו את הרגע ואת החלום, זה לא דברים שהגיעו אלי על מגש כסף. עבדתי קשה להגיע לזה, והוא לא יעצור אותי עכשיו".

עם הארוס ואדים (צילום: אינסטגרם מור סילבר)

עם הארוס ואדים (צילום: אינסטגרם מור סילבר)

"תמיד היה לי כתם בלב"

את ואדים צ'יבוטר, איש עסקים המעורב באנרגיה ירוקה, הכירה דרך חברים, והקשר גלש במהרה לסיפור אהבה ששוכן כרגע בקומה גבוהה במגדל ברמת אביב. "מההתחלה זה היה רציני מאוד. הוא נולד באוקראינה וזה מה זה כיף, יש לו מנטליות מהממת, אירופאית. זה אומר שהוא פתח לי את הדלת כשנכנסתי למכונית שלו בפעם הראשונה. יש לי קטע שאני נסיכה, זו הדרך שאמא שלי גידלה אותי – והוא מתייחס אלי ככה. האישה מקבלת שם בתרבות מקום של כבוד".

הוא מייעץ לך בקריירה?
"כן, הוא הוא לא אוהב שאני עושה דברים שלא משתלמים לי. הציעו לי איזשהו ריאליטי לאחרונה, והוא אמר שזה לא נכון לי עכשיו. העצות שלו מאזנות אותי כי הוא פועל לפי המוח ואני יותר לפי הרגש".

הצורך של מור בהגשמת האגדה הוא תוצר ישיר של סיפור חיים קשה ומאוד לא זוהר. היא גדלה בהרצליה כבת יחידה לאמה יהודית, סייעת בחינוך המיוחד, ואביה שהתמכר לסמים. תקופות ארוכות העבירה אצל סבתה, כדי לא להיחשף למצבו הקשה, עד לפטירתו לפני כשמונה שנים. התוצאה של השנים המורכבות האלה היא גוש חזק, סימביוטי ובלתי חדיר של אהבה בינה לבין אמה – נשים שחוסכות שקל לשקל, מחליפות לבד נורות ומתקנות צינורות, ובמקביל בורחות לעולם וורוד של בגדים, איפור ושיער בה מותר לך להרגיש כמו מלכה.

חצאית ווסט פרנזים: Golf - studio collection, חולצה -  בא מאהבה דיזנגוף

חצאית ווסט פרנזים: Golf – studio collection, חולצה – בא מאהבה דיזנגוף

"אמא שלי עטפה אותי בכפפות של משי כל החיים וויתרה על ההנאות שלה בשבילי, היא אדם מושלם בעיני", סילבר אומרת בהתרגשות, "תמיד היה לי סוג של כתם בלב שאין אצלי אבא בתמונה, אבל אמא שלי הסתירה וטייחה המון דברים. היום אני חושבת שהיא עשתה נכון כשהסתירה את הכאב שלה, ואני יודעת שקיבלתי הורה אחד מושלם וזה מספיק. בלי אמא שלי לא הייתי מגיעה לשום דבר. היא טובת לב וחזקה ועם נתינה אינסופית, ועד היום אם יש לי חצי שעה פנויה אני אסע אליה כדי לשתות איתה קפה, כי הקפה שלה טעים לי יותר מכל קפה אחר".

ומה קורה כשגבר נכנס למשוואה הזו?
"אמא שלי מעולם לא הכניסה גבר הביתה, היא אמרה שאני פרי האהבה היחידה שהייתה לה עם אבא שלי. את ואדים היא אוהבת מאוד, היא אומרת שהוא הנסיך על הסוס הלבן שלי. חשוב לי שעדיין יהיה  לי זמן בשבילה, שהזוגיות שלי לא תיקח אותי ממנה".

מה את כן זוכרת מאבא?
"בפעמים שראיתי אותו, חשבתי שהוא אבא מושלם. כנראה יש לי מנגנון של שכחה שגורם לי לזכור רק את הדברים הטובים. הרי הורים הם חלק ממך. לפני שהוא נפטר הוא היה עוזר לי בפסיכומטרי, זו הייתה התקופה הטובה ביותר שלנו. אבל הגוף שלו היה כבר גמור, ואז הוא קיבל דום לב. הוא היה גאון, בזבוז בחיים אלה. גם היה חתיך וגם נאה ואיש טוב, אבל מה שקרה לו זו התמכרות ומחלה, זה גומר עליך.כשהוא נפטר הלכתי להגשים את החלום שלי. הייתה לי תחושת הקלה, זה נשמע רע אבל זה נכון: אמרתי שהנה, הכאב שלי הלך, הוא יכול ללכת איתו, אני ממשיכה הלאה".

סילבר עם בנות "IT GIRLS" של הוט  (צילום: אור גפן)

סילבר עם בנות "IT GIRLS" של הוט (צילום: אור גפן)

את כועסת עליו?
"תשמעי, אני אדם אופטימי, כזה שנותן אמון. לפעמים אני נכווית אבל אני לא נותנת לדברים לגמור לי את החיים ולעשות אותי חשדנית. אני מסתכלת על זה כאילו אבא שלי היה חולה וזה לא קשור אליי ולא באשמתי. יכולתי ללכת בדרך הרעה ולהיות מורדת ואגרסיבית וליפול לשם, אבל יש לי דמות אחת חזקה וזה מספיק".

הבהרה: לא כולנו בר רפאלי

סילבר בת 30, אבל נראית ונשמעת הרבה פחות – ויש לה גם הסבר משכנע לסיבה שבגללה לא פרצה לחיינו כבר בגיל 22. "עד שהייתי בת 25 אמא שלי לא דחפה ולכן זה התחיל מאוחר", היא מסבירה, "היא רצתה שיהיה לי תואר קודם, ואכן הלכתי ללמוד ועשיתי תואר ראשון בתקשורת בבינתחומי. גם היום אני חושבת על תואר שני בחינוך או תרפיה עם ילדים. כל מה שקורה עכשיו זה נהדר, אבל צריך לחשוב גם הלאה".

לכאורה, את יכולה לפתוח ערוץ שיווק משלך. להית ג' יפית.
"
יותר מעניין אותי ליין משלי, של אקססוריז ופיצ'יפקס, דברים שאני אוהבת. אולי יום אחד יהיה לי אומץ".

אין לך בעצם רקע באופנה, ובכל זאת את נתפסת כפאשניסטה וגם מרצה בנושא.
"ההרצאה היא על כוחה של הרשת החברתית ואיך זה קשור לאופנה. אני מסבירה, למשל, איך לשאוב השראה מהאינסטגרם ואיך לבחור לעצמך לוקים. אני מדברת גם על טרנדים, כמו שעכשיו רואים בכל מקום מלא מלא מלא צהוב. לא חייב טוטאל לוק, את יכולה רק פרט אחד או לק צהוב. אני רואה שאנשים רוצים לשמוע את הדעות שלי".

חצאית וז'קט: H&m , חולצה: ולנטינו, נעליים: סטיב מאדן

חצאית וז'קט: H&m , חולצה: ולנטינו, נעליים: סטיב מאדן

איזה טרנדים את אוהבת?
"אני אוהבת פרנזים. למרות שזה כבר מאוס, אני מתה על הטרנד הזה, גם בסנדל או בתיק. וגם סבנטיז: יש לי מכנסיים מתרחבים שזה בגדול לא מתאים לגובה שלי, אני נמוכה מדי, אבל אני משלבת אותם עם עקבים גבוהים. יצאתי קצת קורבן אופנה, אבל אני מתה עליהם".

את תמיד עם עקבים?
"לא, אני אוהבת גם שטוח. פעם היה לי סרט על הגובה שלי, אבל נפטרתי מזה. אני חושבת על בריאות לגב שלי. אני לא אצא עם סניקרס ושמלה למסעדה, אבל האמת היא שיש בזה משהו שיקי כשעושים את זה נכון. פה ברמת אביב כולן מתוקתקות נורא, אבל אני אוהבת לפעמים להתלבש גם קצת זרוק".

מה המחלה האופנתית הכי קשה של ישראלים?
"יש בנות שמתלבשות בלי מודעות לגזרה ולצבע העור, פותחות מגזינים וקונות ישר את מה שהן רואות. אני אומרת – תאמצו שני טרנדים בכל עונה ולא הכל ביחד, ואל תאבדו את המודעות. לא כל אחת יכולה ללבוש מה שבר רפאלי לובשת".

את מלבישה את ואדים?
"
ואדים די מלביש אותי. הוא אומר לי כשמשהו לא מתאים, ולפעמים יש לו רעיונות ממש טובים. הוא גם בחר לעצמו את הטוקסידו לחתונה. האמת? יצא מושלם"

חצאית ווסט פרנזים: Golf - studio collection, חולצה -  בא מאהבה דיזנגוף

חצאית ווסט פרנזים: Golf – studio collection, חולצה – בא מאהבה דיזנגוף

צלם: דניאל קמינסקי
סטיילינג: שלו לבן
איפור: טלי פרץ לסולו במוצרי מק
שיער: אדיר יעקב
תודה ל"סוסים בכפר" בכפר סירקין

השאירו תגובה