חסה קוטור: המעצבת שהופכת אוכל לאופנה

חשבון אינסטגרם חדש של מעצבת מסן פרנסיסקו משלב איורי אופנה יחד עם פירות וירקות ומצליח להלהיב פאשניסטות ופודיס גם יחד. אופנה מעולם לא הייתה מעוררת תאבון כל כך

מאת  | ‏ 30 יוני 2015
יאמי. האיורים של גרטשן רוהרס באינסטגרם (צילום: אינסטגרם groehrs)

יאמי. האיורים של גרטשן רוהרס באינסטגרם (צילום: אינסטגרם groehrs)

אופנה ואוכל הם שניים מהדברים שמצטלמים הכי טוב בעולם ומעוררים תשוקה אדירה בצופים בהם, אך לרוב, הם לא ממש הולכים יחד. חשבון אינסטגרם חדש ולוהט של המעצבת גרטשן רוהרס מצרף בין השניים באופן אורגני ומעורר תאבון, כאשר עיצובים מאוירים מתעוררים לחיים בעזרת טקסטורות עשירות, חיות ומלאות ויטמינים. מדובר בבסדרה של מאה תמונות כובשות המורכבות מאיורי בגדים בשילוב אוכל ממשי, אותן רוהרס החלה להעלות בימים האחרונים לאינסטגרם, ושזוכות להצלחה כבירה בקרב חובבי אופנה ואנשים בעלי תיאבון באופן כללי.

בין "הבדים הקולינריים" המעטרים את התמונות אפשר למצוא שמלת נשף מפוארת עשויה חסה וקייל, אוברול טרנדי עשוי קליפות בננות, מכנסיים וחזייה עשויים שעועית ירוקה, שמלת מעטפת עשויה קליפת לימון ועוד יצירות קוטור המורכבות משלל פלאי הטבע בצורתם המקורית.

מעורר תאבון (צילום: אינסטגרם groehrs)

מעורר תאבון (צילום: אינסטגרם groehrs)

רוהרס, 26, תושבת סן פרנסיסקו שמעידה על עצמה כי על אף גילה היא עדיין משחקת עם האוכל, מתחילה כל יצירה עם הציור, ורק אז משלבת את המזון הנבחר על מנת להשלים את השרטוט האופנתי. לרוהרס תואר בעיצוב אופנה ועיצוב מוצר, והיא עבדה עד לא מזמן כמתמחה בווג בניו יורק, עד שעברה לגור באיזור סיליקון ואלי, שם היא עובדת כמעצבת אפליקציות.

״מאז שגרתי בניו יורק ועבדתי בווג לא יצא לי להתעסק הרבה בתחום, ואני תמיד מתגעגעת לעולם האופנה״ היא מספרת בראיון. ״אני נהנית להמציא אופנה עדינה ונשית באיורים שלי, ואוהבת לשלב בהם את האוכל באופן מלא גלאם. אני משתמשת בדיו ובמאכל שאני אוכלת באותו היום. אני אוספת מגזינים ישנים של אופנה, וההשראה שלי מגיעה משילוב של צילומי אדיטוריאל מפעם, יחד עם תצוגות האופנה של העונה הנוכחית״. רוהרס מושפעת במיוחד מהמעצבים חוסיין שאלאיין, ולנטינו ואלכסנדר מקווין כיוון שהם "גורמים לנשים להיראות כאילו הן לובשות פרחים. אני מתה על זה״.

"אופנה עדינה ונשית" (צילום: אינסטגרם groehrs)

"אופנה עדינה ונשית" (צילום: אינסטגרם groehrs)

רוהרס החלה להשתמש באוכל בעקבות המעבר לקליפורניה. ״מאז שעברתי לכאן אני לא מצליחה להירגע מכמה שהפירות והירקות מלאי צבע. שמתי לב שאנשים פה מתעסקים הרבה יותר באוכל מאשר בבגדים, ואני לא מאשימה אותם. הכל התחיל כבדיחה ששלחתי לחברים בניו יורק שהתגעגעו לפירות הטריים של קליפורניה. אם הם לא יכולים לאכול את הדובדבנים הטריים, לפחות שיהנו מהמראה שלהם״.

בהמשך מתכננת רוהרס לשלב גם אננס בציורים כיוון שלטענתה מדובר בפרי הכי אופנתי שיש, אך לשם כך תזדקק למשטח עבודה גדול יותר. בינתיים, היא עדיין מתקשה להאמין שכל כך הרבה אנשים מתעניינים לפתע בעבודתה. ״זה מדהים אותי שכולם פתאום מתלהבים מהאיורים שלי״ היא אומרת בצניעות, לאחר שהאיורים החלו לסחוף את הרשתות החברתיות ואת המדיה הקולינרית והאופנתית גם יחד. בינתיים, היא הייתה בעיקר שמחה לקבל משלוח חינם משוק האיכרים. ״אני רוצה להמשיך לצייר, ואולי בהמשך אזכה לכך שמישהו ישלח לי הביתה קצת אוכל, כדי שאוכל לשלב באיורים״.

אוברול בצבע הנכון של הקיץ  (צילום: אינסטגרם groehrs)

אוברול בצבע הנכון של הקיץ (צילום: אינסטגרם groehrs)

בסן פרנסיסקו מתעסקים באוכל הרבה יותר מאשר בניו יורק (צילום: אינסטגרם groehrs)

בסן פרנסיסקו מתעסקים באוכל הרבה יותר מאשר בניו יורק (צילום: אינסטגרם groehrs)

כך נראית השראה אמיתית  (צילום: אינסטגרם groehrs)

כך נראית השראה אמיתית (צילום: אינסטגרם groehrs)

יש פה הכל - טקסטורות, נפחים, צבעים (צילום: אינסטגרם groehrs)

יש פה הכל – טקסטורות, נפחים, צבעים (צילום: אינסטגרם groehrs)

אפילו פודיז מתחילים להתעניין באופנה עכשיו (צילום: אינסטגרם groehrs)

אפילו פודיז מתחילים להתעניין באופנה עכשיו (צילום: אינסטגרם groehrs)

אי אפשר להפסיק לבהות בזה  (צילום: אינסטגרם groehrs)

אי אפשר להפסיק לבהות בזה (צילום: אינסטגרם groehrs)

היינו לובשות את זה (צילום: אינסטגרם groehrs)

היינו לובשות את זה (צילום: אינסטגרם groehrs)

אז מתי יוצא הספר?  (צילום: אינסטגרם groehrs)

אז מתי יוצא הספר? (צילום: אינסטגרם groehrs)

השאירו תגובה