מעצבת שמלת הפרום ששברה את האינטרנט, בדרך לעיצוב אופנה

קיימה מקנטייר בת ה- 18 מניו ג׳רזי הייתה אאוטסיידרית קלאסית, לטקס הפרום היא הפתיעה את כולם עם שמלה בעיצובה ששואבת השראה מהרקע האתני שלה. לא רק שזכתה בתואר מלכת הפרום, היא זכתה גם לתהילה אינטרנטית בין לילה. ועכשיו, עם מאות הזמנות לשמלות שמחכות לה היא גם בדרך ללימודי אופנה בבית הספר פארסנונס בניו יורק

מאת  | ‏ 15 יוני 2015
השמלה ששברה השבוע את האינטרנט (צילום: אינסטגרם mindofkye)

השמלה ששברה השבוע את האינטרנט (צילום: אינסטגרם mindofkye)

בני נוער יכולים להיות עם אכזרי במיוחד, ונוטים להקשות על מי ששונה ונוטה לשחות נגד הזרם. קיימה מקנטייר מניו ג׳רזי ספגה לא מעט הקנטות בשנות התיכון שלה. קראו לה מכוערת, כועסת ומוזרה, אך היא, במקום לנסות להשתלב, המשיכה להתרכז בחלומה הגדול: עיצוב אופנה. ברגע האחרון, בדיוק בזמן לנשף הסיום, הפרום המפורסם, החליטה לענות לכולם והוכיחה ששמלה אחת יכולה להגיד אלף מילים. היא עיצבה לעצמה שמלת פרום ששואבת השראה ישירה מהרקע האתני שלה, ולא רק שזכתה בתואר הבלתי נתפס עבורה, מלכת הפרום, זכתה גם לתהילה אינטרנטית בין לילה.

מקנטייר, שהתקבלה זה מכבר לבית הספר לעיצוב פארסונס בניו יורק, ותתחיל ללמוד שם בשנה הבאה, ללא ספק תתחיל את הלימודים כסלב, הצעירה שעיצבה את השמלה שעשרות אלפים שיתפו בסוף השבוע את תמונותיה, ומאות כבר יצרו עימה קשר וביקשו להזמין אותה לעצמם. היא הולכת להיות הסטודנטית שנה א' הכי עסוקה שיש.

מהילדה הכי לא מקובלת בכיתה למלכת הפרום בלילה אחד. תודה לך שמלת הקסם (צילום: אינסטגרם  mindofkye)

מהילדה הכי לא מקובלת בכיתה למלכת הפרום בלילה אחד. תודה לך שמלת הקסם (צילום: אינסטגרם mindofkye)

השמלה והנערה היפהפיה שבתוכה זכו וממשיכות לזכות לתשומת לב אדירה, והשמלה הוכתרה כבר כשמלת הנשף היפה ביותר אי פעם. את השמלה עיצבה לעצמה מקנטייר, רכשה את הבד המיוחד ואז נתנה לתופרת והמעצבת מרקל איבט לתפור אותה ביד.

״אני קיימה מקנטייר, אני בת 18 ואני ללא ספק ממוצא אפריקני,״ כתבה מקנטייר בבלוג שלה, ״בתור אמנית יש לי נקודת מבט שונה לגמרי ואינדבידואלית בזכות זה. אני  אנליטית וחדת הבחנה. בעולמנו יש המון אנשים שלא מבחינים ביכולת והאנושיות האישית. אנחנו מעכבים את ההתפתחות האישית ונותנים לסטריאוטיפים לשנות אותנו מבפנים ומבחוץ. אנו נותנים למחשבות השליליות הללו לערפל אותנו והעולם הופך ככה לבודד ומנוכר. אנשים יצירתיים הם אלה שיוצאים מאיזור הנוחות. היכולות שלי כאמנית מאפשרות לי ליהנות מיתרונותיה של הוורסטיליות. הקשר בין אמנות לבין העולם מרתק אותי. אני רוצה לנצל את הבמה הזו כדי לומר שחייבים להבין מי אנחנו, כי אחרת ניתן לאחרים להגדיר אותנו. דברים יפים קורים כשאנו גאים בעצמנו. לי תמיד נתנו תוית של מכוערת או זועפת. תודה לאל שסטריאוטיפים הם רק דעות״.

אפילו התאימה את הפפיון והמטפחת (צילום: אינסטגרם  mindofkye)

אפילו התאימה את הפפיון והמטפחת (צילום: אינסטגרם mindofkye)

מיד אחרי הסופש המרגש התראיינה בטלוויזיה וסיפרה את הסיפור שלה

מיד אחרי הסופש המרגש התראיינה בטלוויזיה וסיפרה את הסיפור שלה

אכן מדובר בנערה מלאת כישרון (צילום: אינסגרם mindofkye)

אכן מדובר בנערה מלאת כישרון (צילום: אינסגרם mindofkye)

לא בדיוק הלוק המקובל ממלכת הפרום. שאפו (צילום: אינסטגרם mindofkye)

לא בדיוק הלוק המקובל ממלכת הפרום. שאפו (צילום: אינסטגרם mindofkye)

השאירו תגובה