אוברול המחלוקת: פדיחת האאוטפיט של טיילור סוויפט

טיילור סוויפט הגיעה השבוע לשטיח האדום כשהיא לובשת אוברול. רגע אחרי, עלתה לחשבון של אתר האופנה "נאסטי גאל" באינסטגרם תמונה שלה עם תיוג של המותג. מהר מאוד התברר כי סוויפט לבשה בכלל בלמיין. אוליבייה רוסטינג מבלמיין הוחמא מהחיקוי ושוקל לעשות משהו דומה לקולקציה החדשה שלו ל-H&M

מאת  | ‏ 20 מאי 2015
אוברול אחד שעשה בלאגן ענק בתעשיית האופנה (צילום: גטי אימג'ס)

אוברול אחד שעשה בלאגן ענק בתעשיית האופנה (צילום: גטי אימג'ס)

אוברול תמיד היה פריט אופנתי מעט שנוי במחלוקת, אבל עכשיו עומד אוברול אחד לבן ושיקי במיוחד במרכזה של סערה אופנתית של ממש: בימינו, בהם הכל מאוד חשוף, והמרחק בין לקוחות למותגים קטן מאי פעם, משונה לגלות שעוד קורים דברים מביכים בסדר גודל של הסיפור הזה.

טיילור סוויפט הגיעה השבוע לשטיח האדום של טקס פרסי הבילבורד כשהיא לובשת אוברול לבן שגנב את כל תשומת הלב לשמלות האחרות שהיו שם. רגע אחרי השטיח, עלתה לחשבון של מותג האופנה "נאסטי גאל" באינסטגרם תמונה שלה עם תיוג של המותג כשהם מעדכנים את לקוחותיהם ברשתות החברתיות השונות כי מדובר בפריט בעיצובם. מהר מאוד התברר כי סוויפט, כמו רבות מכוכבות הערב, לבשה בכלל בלמיין.

טיילור סוופיט. האוברול גנב את כל תשומת הלב (צילום: גטי אימג'ס)

טיילור סוופיט. האוברול גנב את כל תשומת הלב (צילום: גטי אימג'ס)

הפוסטים של נאסטי גאל נמחקו בינתיים, וכולם עוד מגרדים בראשם בבלבול ומנסים להבין מה בעצם התרחש. נאסטי גאל ידועים בהעתקות האיכותיות שלהם לבגדי מעצבים לוהטים, ואכן יש להם אוברול כמעט זהה למכירה באתר, שזכה שם לשם ׳אוברול פריסקו אינפרנו׳, אך קשה להאמין שאנשי החברה צפו באירוע והתרגשו לזהות שם עיצוב שלהם, ושכחו שגנבו אותו מאחרים.

הסיבה שמרבית כוכבות הערב, ביניהן קנדל וקיילי ג׳נר, ג׳ורדן דאן, לילי אולדריג׳ ועוד יפות ונכונות לבשו לאירוע עיצובים שונים של בלמיין, היתה אוליבייר רוסטינג, המנהל האמנותי של הלייבל, שחשף באירוע את שיתוף הפעולה המסקרן של הלייבל עם H&M שיגיע לחנויות בנובמבר. האוברול הלבן הופיע לראשונה בתצוגת האביב/קיץ 2015 של בלמיין, ולא הרבה זמן אחר כך הוציאו בנאסטי גאל לוק כמעט זהה

לבן לבן, אבל שובב (צילום: גטי אימג'ס)

לבן לבן, אבל שובב (צילום: גטי אימג'ס)

״לא ברור מה הסיפור,״ אומר הפרשן המשפטי של אתר ׳חוק האופנה׳ שהיה הראשון שתפס את נאסטי גאל בקלקלתם. ״אפשר להסיק אחד משני דברים: או שנאסטי גאל כל כך טובים בחיקוי עיצובים של אחרים עד שאפילו העובדים שלהם לא מסוגלים לעמוד על ההבדלים בין המקור לחיקוי, או שנאסטי גאל ידעו שטיילור סוויפט לובשת למעשה בלמיין, וניצלו את ההזדמנות כדי למכור כמה מהכמעט העתקים שלהם״. כך או כך, עד שנאסטי גאל הורידו את הפוסטים שלהם מהרשתות החברתיות האוברול הלבן היה כבר סולד אאוט באתר שלהם, אך לא בטוח שזה היה שווה את המגה-פדיחה של היום שאחרי.

כנראה שאוליבייה רוסטינג מבלמיין לא יתבע ולא יצטער על המקרה יותר מדי. רוסטינג הצהיר בעבר שחיקויים מחמיאים לו מאוד, וכעת אומרים שהוא עשוי לכלול את האוברול, או משהו דומה לו, בליין שלו עבור h&m. ״אני חושב שהיתה זו קוקו שאנל שאמרה שאם אתה מקורי, תתכונן לכך שיעתיקו ממך״, אמר לווג. ״אני אוהב לעבור ליד חלון הראווה של זארה ולראות שם ערבוב בין הבגדים שלי ושל סלין".

מאחור נראה כמו שני חלקים אבל עדיין מדובר באוברול אחד (צילום: גטי אימג'ס)

מאחור נראה כמו שני חלקים אבל עדיין מדובר באוברול אחד (צילום: גטי אימג'ס)

האוברול המדובר ביותר בתעשייה (צילום: גטי אימג'ס)

האוברול המדובר ביותר בתעשייה (צילום: גטי אימג'ס)

השאירו תגובה

 

  • גם אם הגברת תלבש אוברול מכונאים מוכתם בפיח, שמן ודרעק, היא עדיין תראה מושלמת. כל כך יפה שבא לבכות…

    מאת: מכונאי באוברול |‏ 21 במאי 2015 | 17:29
  • אוף היא כ"כ מהממת…!!!!!

    מאת: אורח |‏ 20 במאי 2015 | 20:52