שוקינג: דוגמניות במידות ממוצעות מוכרות יותר

כל מה שחשבתם על דוגמניות רזות עומדת להישבר. על פי מחקר חדש שיצא באנגליה, דוגמניות בעלות גוף ממוצע יוצרות בציבור תחושה טובה מה שגורם לעלייה במכירות. האם עולם האופנה עומד להשתנות?

מאת  | ‏ 17 מאי 2015
בר רפאלי. בול במידה הנכונה (צילום: גטי אימג'ס)

בר רפאלי. בול במידה הנכונה (צילום: גטי אימג'ס)

המרוץ אחר מודל הרזון האולטימטיבי מסחרר כבר שנים את עולם הדוגמנות. בעוד גופים שונים מנסים לרסן את התעשייה וליצור הגבלים המחייבים את הדוגמניות להישקל ולא לעבוד אם משקלן אינו מגיע לתקן הבריאותי הנקבע, הדוגמניות עצמן, וכל אנשי המקצוע הסובבים אותן, עושים הכל על מנת להתחכם ולעקוף את החוקים שאמורים לעזור להן. מחקר חדש שעשוי לטרוף את הקלפים גורס כי דוגמניות במידות ממוצעות יותר יוצרות בציבור הלקוחות תחושה טובה יותר המעודדת אותן לרכוש בגדים, מה שיוצר עליה במכירות.

המחקר, שהתפרסם בכתב העת האירופאי לשיווק, מתבסס על סדרת מחקרים שנערכו בבית הספר הבריטי לעסקים בקנט, על מאות נשים בגילאי 18-25. החוקרים נתנו לנשים לענות על שאלות שונות על הביטחון העצמי שלהן.

ג'יג'י חדיד. מידה ממוצעת מוכרת יותר (צילום: גטי אימג'ס)

ג'יג'י חדיד. מידה ממוצעת מוכרת יותר (צילום: גטי אימג'ס)

אחרי השאלון קיבלו הנשים ערכה ובה תמונות אופנה מתוך קמפיינים שונים וביקשו את חוות דעתן. חלק מהנשים קיבלו תמונה מקמפיין אמתי וחלקן מאחד פיקטיבי. בשני המקרים, בתמונה אחת הייתה דוגמנית במידה 30, ובשנייה אחת במידה 36, כאשר במקרה של הקמפיין האמתי, הגדילו את הדוגמנית בפוטושופ. המשתתפות התבקשו לדרג את האטרקטיביות של הדוגמנית ולהגדיר את משקלה, מתת משקל ועד משקל עודף.

התוצאות המעניינות הראו שכאשר מראים תמונות של מותג קיים, ללקוחה אין העדפה בין מישהי במידות של דוגמנית לבין מישהי ממוצעת יותר, אך כאשר מדובר במותג לא מוכר, הייתה העדפה מוחלטת לדוגמניות הריאליסטיות יותר. זאת, הם מעריכים, מאחר שלנשים לא היה ידע מוקדם לגבי איך ׳אמורה׳ המודעה להיראות.

קייט אפטון בקמפיין לגס. עשתה מזה קריירה סופר מצליחה (צילום: יח"צ)

קייט אפטון בקמפיין לגס. עשתה מזה קריירה סופר מצליחה (צילום: יח"צ)

החוקרים, שבדקו גם את משקל המשתתפות, גילו שלגודלן לא הייתה השפעה על הבחירות שלהן, אבל להערכה העצמית שלהן דווקא כן. המשתתפות בעלות הביטחון העצמי הנמוך יותר העדיפו את הדוגמניות הממוצעות יותר. ״המחקר שלנו מצא כי תעשיית האופנה לא צריכה לחשוש משימוש בדוגמניות בעלות מידות מציאותיות בקמפיינים״, אמר החוקר הראשי, צ׳ומיי ביאן, ״ועשויה מאוד לגלות בסוף שהיא מוכרת ומרוויחה יותר״.

קים וקניה. למי איכפת מה בדיוק המידה

קים וקניה. למי איכפת מה בדיוק המידה

השאירו תגובה

 

  • למה לשלם ביוקר ?
    השרות – חו"ל , המשלוח – מהיר , האחריות – ישראלית , המוצרים – איכותיים ובמידות הנכונות , מותגים ומעצבים – יש והמון !

    האתר .. הסטייל …המחירים…
    להיות מיוחדים זה ג'אפ !
    http://jaf.co.il
    מוזמנים לעקוב אחרינו….
    Visit JAF 's profile on Pinterest.

    מאת: חני |‏ 23 במאי 2015 | 09:03
  • שנים רבות אני טוענת, כי אם יתפרו מסה גדולה יותר של בגדים במידות 40-46/8, החברות ירוויחו יותר, כיוון שלנשים תהיה אופציה מגוונת לבחור מתוכה ובסופו של דבר, יקנו יותר.
    לצערי, דבריי נופלים תמיד על אזניים ערלות. אולי כעת משהו יזוז בממלכת האפנה.

    מאת: ilana.pa |‏ 18 במאי 2015 | 12:59
  • הזוי שאתם כותבים כתבה על ריסון מודל הרזון ובאותה נשימה כותבים ש"מידה ממוצעת" היא מידה 36. 36 זאת ממש לא "מידה ממוצעת", אני הייתי אנורקסית במשך שלוש שנים ורק אחרי הרעבה עצמית הצלחתי להגיע למידה 36. הזוי.

    מאת: נטע |‏ 17 במאי 2015 | 18:29