מלכת השכבה: איך ללבוש את מראה השכבות?

אחרי קיץ לוהט שכלל לבוש מינימלי, האויר מתקרר ואיתו אפשרויות הלבוש ומראה השכבות | איך עושים את זה נכון? | 10 טיפים לאימוץ הטרנד

מאת  | ‏ 12 נובמבר 2011
מראה השכבות מתוך לוקבוק זארה חורף 2011/12 | צילום מסך

עוד ועוד ועוד. מראה השכבות מתוך לוקבוק זארה חורף 2011/12 | צילום מסך

הפאשניסטה המקומית כבר מכירה את התרגולת: קיץ שלם היא נאלצת להסתפק במועט, לאמץ את מוחה שוב ושוב איך אפשר לגוון את המראה כשכל מה שבעצם עובר לה בראש הם חישובים של איך ללבוש כמה שפחות תוך כדי דילוג ממזגן למזגן.
אבל לא עוד – בשבועות האחרונים התחיל להפציע הסתיו – השמש כבר לא דוקרת, האויר מתקרר, ויחד עם שינויי מזג האויר קורה עוד דבר מבורך: מלאכת ההתלבשות בבוקר כבר לא משעממת כמו ביולי אוגוסט. אז לפני שהקור האמיתי מגיע ומטביע אותנו במעילים, קבלו 10 טיפים שימושיים לאימוץ מראה השכבות.

הבסיסי: מכופתרת + סריג = קלאסיקה
הדרך הקלה והכיפית ביותר להתחיל עם שילובי שכבות היא הקלאסית: החיבור בין חולצה מכופתרת לסריג. ביחד נוצר מראה ורסטילי, סולידי מצד אחד ומשועשע מצד שני.

מראה השכבות

מבצבץ מלמטה. מתוך לוקבוק זארה חורף 2011/12 | צילום מסך

מראה השכבות

עובד מצוין עם חולצה משובצת. מתוך קטלוג החורף של מנגו | צילום מסך

 

הקז'ואלית: טי שירט לנצח
גם מי שהארון שלה לא משופע במגוון פריטים מסוגים שונים יכולה לאמץ את הקטע. שתיים שלוש טי שירטים, בצבעים או אורכי שרוולים שונים אחת על השנייה – והופ יש לנו אאוטפיט שכבות יומיומי מנצח.

מראה השכבות

זה בטוח מרגיש נעים. מתוך קטלוג חורף 2012 של H&M | צילום מסך

 

הרטרו: להתעטף בפרווה (מזויפת כמובן!)
הווסטים דמויי הפרווה שכיכבו בשנות ה-70 החלו לתפוס תאוצה שוב כבר בחורף שעבר, וימשיכו איתנו גם העונה. מאחר והחורף הישראלי לא באמת דורש לבישת מעיל כבד ומסיבי, וסט פרוותי ונעים יכול לשמש כפתרון כפריט עליון מחמם מושלם.

מראה השכבות

נגיד את זה שוב - רק מזוייפת! ווסט פרווה בקטלוג חורף 2012 של טופשופ | צילום: יח"צ

 

הטרנדי: הפרינט לא מת
שילובי הדפסים הוא טרנד חורפי חזק, ומראה השכבות הוא דרך מצוינת לממש אותו. חולצת פסים למשל תשתלב מצוין מתחת להדפסים חייתיים, פרחוניים וגאומטריים. מושג המפתח במקרה הזה הוא "אל פחד" – גם מה שנראה לך שלא יעבוד לעולם – שווה נסיון.

מראה השכבות

מנומר, פרחוני ואצטקי? כן! מתוך לוקבוק חורף 2011/12 של זארה | צילום מסך

 

הרומנטי: שיפון ותחרה
אמרתם שכבות – אמרתם משחקי שקיפויות. אפשר לבחור בכמה שכבות שקופות אחת מעל השניה ולייצר משחקי בד וטקסטורה מעניינים, או ללכת על אחת עליונה דומיננטית מתחרה למשל, כך שהפריט מתחתיה יבצבץ ויהיה נוכח גם.

מראה השכבות

רואים גם מה יש מתחת. מתוך קטלוג קולקציית החורף של אלומה | צילום: עמית ישראלי

 

הרב שימושי: אותו פריט במראה שונה
כמה פעמים הקיץ בהית בשמלה שאת אוהבת אבל אמרת לעצמך שכבר חרשת עליה מספיק וכולם ראו אותך לובשת אותה? בשביל זה הגיע הסתיו ועוזר לך למחזר פריטים בלי שירגישו. אפשר למשל להשתמש בשמלה כבסיס למראה שכבות כך שבעצם תראה כמו חצאית. אופציה נוספת היא מעל השמלה – אפשר ללבוש סריג קצר, קרדיגן מכופתר או חולצה גברית וקשורה במותן ומעליהם ז'קט או וסט.

מראה השכבות

מתעתעת את האויב - זו שמלה או חצאית? לוקבוק חורף 2011/12 של זארה | צילום מסך

 

המשחקי: האורך כן קובע
חלק ניכר מהכיף בשכבות הוא גם בגיוון ובשילוב באורכים שונים באאוטפיט. שמלת מקסי עם ז'קט עור קצר, חצאית מידי שמעליה קרדיגן שמלטף את הרצפה – הכל עובד.

מראה השכבות

משחקי אורך מושלמים. קטלוג החורף של טופשופ | צילום: יח"צ

 

הצבעוני: קולוק בלוק חורפי
אם בקיץ האחרון שילובי הצבעים העזים כללו חצאית בוורוד פוקסיה עם גופיה בירוק דשא, החורף מביא איתו את המשך הטרנד אבל בטוויסט מעודן יותר. הגוונים השולטים – חרדל, בורדו, זית, כחולים וחומים למיניהם – קלאסיים לשילוב במראה השכבות. גם הגרביונים הצבעוניים ששטפו את מסלולי תצוגות החורף וכעת ממלאים את החנויות, הם בסיס מושלם למראה שכבות צבעוני.

מראה השכבות

לא צריך לזנוח את הצבע כשמתקרר. קטלוג חורף 2012 של מיס סלפרידג' | צילום: יח"צ

 

הייחודי: לפאשניסטה המתקדמת
השכמייה אמנם מלווה אותנו כבר כמה עונות, אבל נשארה עדיין פריט ייחודי. וותרו על המעיל העבה, ובמקומו בחרו בשכמייה – גם תשמור עליכן מהקור החורפי, וגם תחשוף את שכבות הלבוש שמתחתיה.

מראה השכבות

תקפידי לבחור שרוולים מעניינים שיציצו מתחת. לוקבוק חורף 2012 של טומי הילפיגר | צילום: יח"צ

 

הקולי: מעילים וז'קטים בלי שרוולים
המעילים העונה קיבלו טוויסט מעניין ואיבדו את השרוולים. בלייזרים, טרנצ'ים ומעילי צמר ללא שרוולים הם הפריט המנצח ללבישה מעל לסריג, חולצה או ז'קט. נצלו את הימים האחרונים של הסתיו ללבישת המעילים חסרי השרוולים, לפני שיהיה קר מידי ותצטרכו לערום מתחתיהם שכבות של סוודרים.

מראה השכבות

מי צריך שרוולים? קטלוג חורף 2012 של טומי הילפיגר | צילום: יח"צ

השאירו תגובה