זאק פוזן ל-FF: "מאמין בשמלות ולא באופנת רחוב"

ילד הפלא של השטיח האדום מגיע לישראל לרגל שבוע האופנה בחולון | בראיון ל"פאשן פורוורד" הוא שוטח את דעתו על הרחוב הלא אלגנטי: ‫"אופנת הרחוב היא טרנד שבקרוב ימצה את עצמו"

מאת  | ‏ 25 אוקטובר 2011
זאק פוזן | צילום: יח"צ

מעצב מגיל צעיר. זאק פוזן | צילום: יח"צ

מעניין כיצד יגיב מעצב-העל היהודי-אמריקני זאק פוזן (31) כשיתקל בקוד הלבוש הישראלי, או אולי נכון יותר לומר – היעדר קוד הלבוש, בביקורו בארץ השבוע. פוזן מגיע כאורח הכבוד של שבוע האופנה של חולון המתקיים זו השנה הראשונה במוזיאון העיצוב בעיר.

פוזן פיתח את חיידק האופנה עוד כשהיה ילד בניו-יורק (מה שהיה לא לפני שנים רבות) ועל פי הסיפורים, הוא נהג לחמוד את כיפותיו של סבו כדי להכין מהן שמלות ערב לבובות. היום, עם קריירה של כ-15 שנה מאחוריו, שמו של פוזן הפך למילה נרדפת לזוהר הוליוודי. יצירותיו נראות בעיקר על שטיחים אדומים ברחבי העולם וזה לא במקרה. "אלגנטיות היא הלך רוח", הוא אומר בראיון ל-FF. "אופנת הרחוב נמצאת היום בכל מקום ובכל דרגות המחיר. זה טרנד שבקרוב ימצה את עצמו. אני עובד בעולם של אלגנטיות וזוהר בו ניסיון, טעם וסגנון אישי הם הכל".

זאק פוזן | צילום: יח"צ

כמעט ולא תמצאו מכנסיים. חליפה של זאק פוזן | צילום: יח"צ

אם כך, האם הוא נגד ג'ינס וטי-שירט כמדי ב' של נשים ביומיום? לא בדיוק אבל בערך. בקו ההלבשה ה"יומיומי" יותר של פוזן "Z SPOKE" לא תמצאו כמעט מכנסיים. המעצב הצעיר, כך נראה הוא חסיד גדול של שמלות, "אני מאמין שכל אחת צריכה להתלבש על פי סגנון החיים שלה, הגוף שלה, והמטרה לשמה היא מתלבשת, בין אם היא אם לשניים או אישה שיוצאת לציד. הלבוש מאוד קשור למיניות ולמטרה ואני מודה על כך שאני חי בעולם ללא כללי סגנון ומדים".

בשל גילו הצעיר, פוזן הוא חלק מדור המעצבים החדש, אלו שצמחו במקביל לאינטרנט ומשתמשים בו היום כאמצעי שיווק וככלי להשראה. "אני חושב שמאוד מעניין לראות איך אנשים מתחילים למצוא את קולם ולפתח דיאלוג עם התרבות עצמה. הרשת אמנם הדגישה את עשור ה'אני', אך היא גם איפשרה לסנן החוצה את מה שלא רלוונטי מבחינה תרבותית".

גישתו לגוף האישה הביאה לפוזן מחזרים רמי מעלה, בהם סידני טולדנו נשיא קבוצת כריסטיאן דיור, אבל הוא החליט להמשיך בדרכו תחת המותג שנושא את שמו. ניסינו לחלץ ממנו את תוכניותיו לעתיד (קו לגברים? קו אקססוריז?) אבל המעצב התבצר בשתיקתו האמריקנית. "אני לא מאמין בדיבור על פרויקטים לפני שהם מתממשים. כרגע אני מתרכז בפיתוח קו "Z SPOKE" ובהשקת החנות הראשונה למותג ברחוב וושינגטון בניו-יורק. אני משקיע את כל האנרגיות שלי בהרכבת הקולקציות. אני כרגע שקוע בקולקציות הסתיו לשני הקווים".

זאק פוזן | צילום: יח"צ

חביב הסלבריטאיות. שמלה של זאק פוזן | צילום: יח"צ

זאק פוזן | צילום: יח"צ

עם זה לא הולכים למכולת. שמלה של זאק פוזן | צילום: יח"צ

הרצאתו של זאק פוזן תתקיים ביום ד' הקרוב (26.10) בשעה 10:15 במסגרת שבוע האופנה של חולון. להזמנת כרטיסים היכנסו לאתר הכנס

השאירו תגובה