מארז תכשיטים של שלומית אופיר במתנה

ספרי לנו על התכשיט היקר ביותר לליבך ותוכלי לזכות בשרשרת, עגילים וטבעת של המעצבת שלומית אופיר

מאת  | ‏ 8 יוני 2012

צילום: יח"צ

שווי הפרס: 500 ש"ח

בכל יום שישי נחלק מתנה לגולשים מלאי הסטייל של FF. השבוע תוכלו לזכות בשרשרת, עגילים וטבעת של המעצבת שלומית אופיר. כל מה שאת צריכה לעשות כדי להשתתף בתחרות, הוא לספר לנו בתגובות מהו התכשיט היקר ביותר לליבך. התשובה המקורית והמעניינת ביותר תזכה את הכותבת במארז שבתמונה.


ניתן להשיג את הפריטים בחנויות המעצבת שלומית אופיר:
רח' הלל הזקן 10, ת"א | רח' שבזי 21, נווה צדק, ת"א | רח' דיזינגוף 175 ת"א

הזוכה ייבחר מבין המגיבים לפוסט עד יום א', 10.6.12, בשעה 12:00.
בכתיבת תגובה הנני מאשרת שקראתי את התקנון והסכמתי לדבריו

הזוכה בתיק של סטודיו חלק משבוע שעבר היא עינב, שספרה לנו על המעצב האהוב עליה בעולם:

"המעצב האהוב עלי הוא איב סאן לורן. לדעתי, הוא אחד המעצבים החשובים ביותר של המאה ה-20 אם לא הכי חשוב. אני מעריכה את מה שעשו עם עם המותג שלו אחרי שהוא פרש אבל הכי אהבתי את התקופה שהיה המעצב של המותג. העיצובים שלו הם אומנות והוא גאון. הבגדים שלו היו כל-כך נשיים ורכים אבל גם שידרו עוצמה וקשיחות. אני מעריצה את המראה האנדרוגיני שהכניס בעקבות עיצוב חליפת המכנסיים לנשים בשנות ה-60, אשר שינתה את אופן לבושן של הנשים. הוא הראה שנשים יכולות להיות נשיות, לא רק בשמלות חצאיות ומחוכים מוגזמים אלא גם בבגדים קצת יותר "גבריים" וקשוחים, ובכך הוא הראה שוויון בין גברים לנשים. לדעתי, המשפט שמסכם הכי טוב את פועלו של איב סאן לורן הוא המשפט שאמר עליו שותפו ובן זוגו (לשעבר) אחרי שזה נפטר- "מתנתו לעולם האופנה היא בכך שהוא העצים נשים, לאחר שקוקו שאנל שיחררה אותן".

השאירו תגובה

 

  •  היה לי ולאחותי באד ימי הקיץ שעברו יום כיף במיוחד, יצא לה לקנות לי צמיד שיקי חמוד, אמא שלי נדלקה לי עליו – אז הבאתי לה אותו, אחותה של אמא נדלקה עליו לאחר מכן ואז היא הביאה לה אותו, אחרי זה גיסתה נדלקה עליו והיא הביאה לה אותו חח ממש צמיד שעובר בשרשרת !

    מאת: כהן אסנת |‏ 10 בנובמבר 2012 | 19:20
  •  התכשיט היקר ביותר עלי היא טבעת זהב שקבלתי מסבתא שלי ז"ל שכבר כמה דורות אצלינו במישפחה

    מאת: רגינה |‏ 14 בספטמבר 2012 | 23:13
  •  התכשיט היקר ביותר לליבי היא שרשרת זהב שקיבלתי מסבתי ביום שנולדתי תליון השרשרת הוא בצורת לב ועל הלב חרוט השם שלי "יער" באותיות תנ"כיות.שרשרת זו איתי במהלך כל שנות חיי, היא נותנת לי מזל וכוח, אני לא זוכרת את הפעם האחרונה שהורדתי אותה, לא במקלחת לא בים ולא בשביל שום שרשרת אחרת. ישלי אוסף שרשראות ענק של כל המעצבים שרק אפשר לחשוב עליהם משאנל ועד וינאג'ים של טיפאני שיוצרו על ידי צ'רלס לואיס טיפאני בעצמו ועדיין השרשרת זהב הפשוטה שקיבלתי מסבתי היא כל העולם שלי, אני לא רואה שום שרשרת בעולם שתגרום לי להחליף את השרשרת הזאת..
    העיצוב של השרשרת כל כך פשוט ובכל זאת כלכך יפה עד היום כל פעם שאני רואה את סבתא שלי והיא רואה שאני עונדת את השרשרת הזאת היא מחייכת והיא יודעת שכל עוד אני עונדת את השרשרת הזאת אני יהיה בסדר ואני יודעת שגם אם אני יצתרך להיפרד מסבתא שלי השרשרת הזאת תישאר איתי לעד.

    מאת: יער |‏ 10 ביוני 2012 | 23:28
  • התכשיט שהכי יקר ללבי הוא הטבעת של דודתי האהובה ז"ל. דודה שלי הייתה חולה בסרטן ולפני מותה אמא שלי קנתה לה טבעת יפיפייה שתשמור עליה. לאחר מותה, זכיתי לקבל את הטבעת שענדה. אין מילים בפי לתאר עד כמה הטבעת חשובה לי. לפעמים, כשאני מורידה אותה על מנת לשטוף כלים, אני מרגישה כ"כ עירומה וחשופה… כאילו הורדו מעליי כל בגדיי. אין דבר שיותר חשוב לי מהטבעת הזו. שום דבר לא משתווה לערך שלה בעיניי. זה הקשר היחידי שנשאר לי לדודה שלי. כמה שאני אוהבת אותה.

    מאת: ירדן |‏ 10 ביוני 2012 | 19:15
  •  קיבלתי מאמא שלי תליון של לוחות הברית שאת התליון הזה היא קיבלה מהסבתא רבה שלה שהייתה שייכת לסבתא רבה של הסבתא רבה של אמא שלי.
    רואים שהתליון הוא בן 100 שנים לפחות, הוא הוא מזהב אדום, עם חריטות – כבר לא ברור מה היה חרוט עליו,התליון קטן , יחסית כבד. רואים שהוא תכשיט עתיק מאוד. התליון עבר המון ורואים זאת עליו, הוא לא במרקם חלק מרוב שעבר בין כמה וכמה ידיים.
    חוץ מזה שהתליון הוא ישן מאוד ויפה ככל שהוא מתיישן יותר, אני באפן אישי פוחדת לענוד אותו מהפחד שיפול או יילך לי לאיבוד. כיוון שיש לתליון הזה ערך גדול.
    מאת:אורטל מ

    מאת: אביבית |‏ 10 ביוני 2012 | 14:24
  • התכשיט היקר לליבי הוא טבעת האירוסין שלי.
    הדרך לחתונה לא הייתה פשוטה. נפרדנו פעמיים. בפעם הראשונה לתקופה של שנה, ואחרי שחזרנו, היה די ברור שהכוונה היא להתחתן. שנה עברה לה, בן זוגי החליט שבעצם הוא לא יודע אם הוא מוכן לחתונה, ואני הודעתי לו שיקח חודש לעצמו, מחוץ לבית, ובסופו אני רוצה לשמוע החלטה – לכאן או לכאן.
    חודש לא פשוט עבר על כוחותינו, וקצת לפני שהסתיים – אני נשברתי. מכירים את התחושה הזאת, שפתאום נמאס ודי? אז פשוט נמאס לי ודי. הודעתי לו שבעצם לא ממש מעניין אותי מה הוא יחליט, אני לא מעוניינת להנשא לו. היה טוב וטוב שהיה, תודה רבה ושלום.
    השיחה שלי תפסה אותו בעיצומה של בחירת טבעת האירוסין. מעניין מה חשב המוכר על הבחור הנרגש, שתוך כדי סקירת טבעות, מתחיל להחליף צבעים ולגמגם בטלפון. את הדוכן הוא נטש, והופיע על סף הדלת, ירד על הברכיים והתחנן שאנשא לו.
    לקח לו כמה שעות, ושיחה מאד ארוכה ואמיתית אל תוך הלילה ובסוף הסכמתי…
    אז הצעת נישואין עם טבעת לא ממש הייתה פה.
    האמת שלא ממש רציתי טבעת. יש לי אוסף עצום של תכשיטים שונים, מחומרים לא יקרים (גולדפילד, מתכות, פלסטיק ואפילו פימו), ואני אוהבת לגוון, להתאים, לשנות כל פעם. לא מסוגלת להצמד לתכשיט קבוע. ידעתי שאם תהיה לי טבעת יקרה, ארגיש חובה ללכת איתה כל הזמן ואז יקיץ הקץ על ניסיונות הסטיילינג המשוגעים שלי. אז הודעתי לו שאין צורך בטבעת אירוסין והרגשתי מאד מגניבה עם עצמי…
    הבן זוג, לא ממש התייחס לבקשה שלי, ושבוע אחרי, כשהיינו במסעדת רוסטיקו ברוטשילד, בין הפוקאצ'ה לקרפצ'יו, שלף טבעת זהב עדינה, עם פיתוחים בסגנון עתיק, ובמרכזה משובץ יהלום קטן.
    לקינוח כבר לא הגענו…
    מאז היא על האצבע שלי. אני לא מורידה אותה לעולם, גם לא במקלחת, גם לא כשהולכים לישון. פשוט לא מתחשק לי. מעולם לא היה לי תכשיט שכה אהבתי והיה בדיוק תמצית הטעם שלי, ולפני שנה, הצטרפה אליה חברה – טבעת נישואין דקה.

    מאת: מאיה |‏ 10 ביוני 2012 | 12:50
  • לפני מספר שנים עברתי עם אמא שלי על קופסאת תכשיטים ישנים שישבה במגירה שלה הרבה זמן כאבן שאין לה הופכין. בקופסא נחה לה שרשרת זהב ארוכה עם תליון מפותח אליפטי יפהפה.
    אמא שלי אמרה לי שסבתא שלי (ז"ל, על שמה נקראתי) ענדה את השרשרת תמיד אבל בעיניה של אמי היא תמיד נראתה ארוכה מדי והתליון גדול מדי. בעיניי היא הייתה מושלמת.
    מאז ועד היום אני עונדת אותה כמעט כל יום, והערך הרגשי רב, מעבר ליופיה (שקוצר אינסוף מחמאות).

    מאת: א |‏ 10 ביוני 2012 | 10:00
  • לפני בערך 10 שנים, בזמן השירות לאומי, שאני חופשיה לעצמי עם חשבון בנק קטן משלי, נסעתי לעיר האפשרויות הבלתי נגמרות, תל אביב, במטרה לבזבז. הגעתי לחנות NO LOGO המגניבה ורכשתי טבעת חצי כדור שקופה שבתוכה ישנו ציור של אישה צבעונית. יצאתי מהחנות מאושרת. המחמאות שקיבלתי ימים אחרי גם מאנשים ברחוב גרמו לי להבין שיש לי את זה. שאני מוכנה ומזומנה לחוות אסתטיקה, יופי, אופנה ויצירתיות. שהדרך שלי לבטא את עצמי היא מה שאני ואנשים מגדירים אותי כיום. להיות שונה ומיוחדת. אולי בהתחלה זה היה מהוסס אבל היום זה חלק בלתי נפרד ממני. הטבעת הזו היא התכשיט היקר ביותר לליבי, למרות שהיא טיפה ילדותית ואני כבר לא, אני עדיין עונדת אותה ונזכרת בשינוי שהיא עשתה בתוכי.

    מאת: ענבל |‏ 10 ביוני 2012 | 09:25
  •  כשסבתי ז"ל הייתה צעירה, היא פגשה בחור יפה תואר, לימים יקרא "סבא שלי". הוא התאהב בה ממבט ראשון ולא הרבה אחרי שהכירו הציע לה נישואין. השניים התארסו כשרוחות מלחמה כבר החלו לנשוב באירופה וסבי גויס לצבא פולין. לפני שנסע, נתן לסבתי טבעת זהב עם חותם ועליו חרוטות האותיות הראשונות של שמותיהם, ב' ו- ג', (בטי וגוסטב) בעיצוב מיוחד כך שלא יבינו שמדובר באותיות עבריות.
    המלחמה החלה. לידי סבתי הגיעה שמועה שסבי נהרג בקרב. לא הרבה אחר כך, היא ומשפחתה מצאו מחסה בארון של פולני עשיר שהסתיר אותם בביתו מפני הנאצים בתמורה לתשלום. שם, בארונו, הם התגוררו כמעט ארבע שנים. כשנגמר להם הכסף, הפולני איים למסור אותם לידי הנאצים וסבתי, כמוצא אחרון, נתנה לו את טבעת הזהב, הזכרון האחרון שנותר לה מסבי. הוא לקח את הטבעת, ושבוע מאוחר יותר, הסגיר אותם לנאצים. סבתי ומשפחתה נשלחו למחנה ריכוז, אמה ואביה נשלחו למחנה השמדה ואחותה היחידה מתה במחנה הריכוז. כשהסתיימה המלחמה וסבתי עלתה ארצה, היא פגשה במעברה לוחם פרטיזן מעיר הולדתה. הם דיברו ארוכות וגילו, להפתעתה של סבתי, שסבי בחיים. ונמצא בארץ. היא מצאה אותו בחיפה. הם התחתנו, הולידו את אמי וניסו לשקם את חייהם. עשרים שנה מאוחר יותר, כשאמי התגייסה לצה"ל, נסעו סבי וסבתי חזרה לפולין. לראות מה נשאר. הם הגיעו לביתו של הפולני שהסתיר את משפחתה של סבתי ומצאו שם את בתו. היא היתה על סף עילפון מרוב התרגשות. היא סיפרה שהיא זוכרת הכל, וכשאביה נפטר, היא מצאה את אוסף התכשיטים שלו, ובו הטבעת ונשבעה שתחזיר אותה לבעליה כדי לכפר על מעשי אביה. היא נתנה להם את טבעת הזהב. כשסבתי היתה בימיה האחרונים, היא נתנה לי, נכדתה הבכורה את הטבעת וסיפרה לי את הסיפור.

    זו טבעת שאשמור לנצח, כי היא לא טבעת. היא סיפור אהבה שניצח את הבלתי האפשרי.

    מאת: הילה |‏ 10 ביוני 2012 | 08:51
  •  

    מאת: נחמי |‏ 10 ביוני 2012 | 08:46
  •  סבתא שלי נפטרה שהייתי בת 5…
    הרבה אני לא זוכרת ממנה, אבל על ידי מונח צמיד שיגרום לי לא לשכוח אותה, אפילו לרגע..
    במשך כל חייה, כמו הרבה מרוקאיות אחרות, היא ענדה צמיד מרוקאי. לא ענק מידי, לא קטן מידי..רגיל כזה.
    שהיא נפטרה, הרופאים אמרו שהם לא מצליחים להוציא לה את הצמיד מהיד אז מה שנותר לעשות זה..לחתוך אותו..
    מאז שאני זוכרת את עצמי, אני זוכרת צמיד מושלם וחתוך..שנח בקופסאת תכשיטים של אמא וכל פעם שהייתי מחטטת לה בקופסא ומעלה שאלה כמו- למה הצמיד חתוך?? /אפשר לקבל אותו?? אמא שלי היתה מיד לוקחת ממני את הצמיד ומשנה נושא…
    הבנתי שחיתוך הצמיד השפיע עליה הרבה… מידי..
    את הסיפור, אחיותי ה גדולות סיפרו לי, אז השנה החלטתי לעשות משו..
    ביום האזכרה השנתי של סבתא שלי פשוט לקחתי את הצמיד מהקופסת תכשיטים והלכתי לצורף שיאחה לי אותו.
    אי אפשר לתאר את ההתרגשות של אמא שלי שהיא ראתה אותי, עם הצמיד על היד נכנסת לאזכרה.
    מבחינתי, זה הצמיד שילוה אותי לאורך כל החיים ויספר לי עם הזמן, על הסבתא שלא הכרתי…
    יש שיאמינו, יש שלא…אבל אני כן!! מאותו יום, אמא שלי לא מפסיקה לומר לי שמהרגע ששמתי את הצמיד, חזר אליו
    איזשהוא ברק מיוחד שהיה לו רק היה על ידה של סבתא…."נכבה" למשך 13 שנים שהיה בקופסא..ועכשיו-חזר!!
    לי לפחות, זה מחמיא..מאוד!!

    מאת: נחמי |‏ 10 ביוני 2012 | 08:39
  •  סבתא שלי נפטרה שהייתי בת 5…
    הרבה אני לא זוכרת ממנה, אבל על ידי מונח צמיד שיגרום לי לא לשכוח אותה, אפילו לרגע..
    במשך כל חייה, כמו הרבה מרוקאיות אחרות, היא ענדה צמיד מרוקאי. לא ענק מידי, לא קטן מידי..רגיל כזה.
    שהיא נפטרה, הרופאים אמרו שהם לא מצליחים להוציא לה את הצמיד מהיד אז מה שנותר לעשות זה..לחתוך אותו..
    מאז שאני זוכרת את עצמי, אני זוכרת צמיד מושלם וחתוך..שנח בקופסאת תכשיטים של אמא וכל פעם שהייתי מחטטת לה בקופסא ומעלה שאלה כמו- למה הצמיד חתוך?? /אפשר לקבל אותו?? אמא שלי היתה מיד לוקחת ממני את הצמיד ומשנה נושא…
    הבנתי שחיתוך הצמיד השפיע עליה הרבה… מידי..
    את הסיפור, אחיותי ה גדולות סיפרו לי, אז השנה החלטתי לעשות משו..
    ביום האזכרה השנתי של סבתא שלי פשוט לקחתי את הצמיד מהקופסת תכשיטים והלכתי לצורף שיאחה לי אותו.
    אי אפשר לתאר את ההתרגשות של אמא שלי שהיא ראתה אותי, עם הצמיד על היד נכנסת לאזכרה.

    מאת: נחמי |‏ 10 ביוני 2012 | 08:30
  •  קשה לבחור את ה-תכשיט, כי יש מלא עם סיפורים מדהימים שעברו במשפחה, אבל אלה שהכי הכי קשורים ללב, זו טבעת נישואין של סבתא רבא. טבעת יפיפיה ועדינה, זהב צהוב, בעובי המושלם של בין דק לעבה, עם עיטורים עדינים ומדהימים, וטבעת האירוסין שלה, גם זהב צהוב, עם עיטורים עדינים ואבן אוניקס משולבת. כשסבתא שלי והמשפחה שלה הבריחו לארץ כשעלו מאירופה. לצערי, הטבעות לא עולות על האצבעות שלי(בעיה למצוא טבעות כשיש אצבעות שמנות..), אז הפכתי אותן לשני תליונים על שרשרת זהב מדהימה שקיבלתי מסבתא ליום הולדת 18. גם לשרשרת יש משהו קטן וחמוד- לב קטנטן שמחובר לסוגר שלה.
    השרשרת לא יורדת לי מהצוואר כבר 3 שנים, ומקבלת אינספור מחמאות.

    מאת: שני |‏ 10 ביוני 2012 | 02:03
  • התכשיט היקר לליבי – טבעת זהב עם אבן תכלת גדולה ומסביב זרקונים קטנים(מזכירה את הטבעת של הנסיכה דיאנה).
    אימי ז"ל קנתה לי את הטבעת ליום הולדתי, בחודש אפריל שנה שעברה, אחרי שהבטיחה לי תכשיט זהב כבר הרבה מאוד זמן… וביום ההולדת התעקשה שנלך לבחור טבעת.
    השנה, לצערי כבר לא זכיתי לקבל מתנה מאמא.
    לכן, הטבעת הזו, מאוד יקרה לליבי ותלווה אותי לעד עם זיכרון אחד מושלם… אמא.

    מאת: חנית |‏ 10 ביוני 2012 | 01:49
  • התכשיט היקר ללבי ואולי גם יקר באמת, הוא טבעת זהב שקיבלתי מסבתא שלי ז"ל וסבא שלי לבת המצווה.
    זוהי מעין מסורת אצלנו במשפחה מצד האמא, שכל נכדה שמגיעה לגיל בת המצווה מקבלת מסבתי וסבי טבעת זהב. אומנם הטבעת שבחרתי מעט ילדותית ותמימה, כיאה לגיל 12, בצורת לב, עם שלוש אבנים קטנות בצד אחד ובצד האחר חרוטה, אך היא עדין יפיפיה בעיני ותמיד תהיה חשובה לי מאוד. במיוחד אחרי שסבתי נפטרה. היא מזכירה לי אותה ותקופה אחרת, שהייתי קטנה וכל המשפחה הגדולה שלנו הייתה נפגשת הרבה יותר, והייתה אווירה משפחתית וחמה.
    עם כל הטבעות שאני עונדת, ומחליפה בכל פעם כשאנייוצאת, מתאימה כל טבעת למה שאני לובשת, ומשנה את מיקומן בין האצבעות, זאת הטבעת שתמיד נשארת באותו המקום, כבר יותר מ4 שנים.

    מאת: שחף |‏ 10 ביוני 2012 | 01:27
  • יש לי טבעת כסף מהממת- גדולה עם חורים בצורת כוכבים, שלא יורדת ממני מאז שקניתי אותה. היא נקנתה בתור "טבעת תקנית לצבא", בכסף שקיבלתי מתנה לגיוס, כמה ימים לפני היום המיוחל, והצלחתי להוציא מהמוכרת בחנות הנחה של 25%. ככה שלגמרי הרגשתי איתה מנצחת, שרדתי איתה את כל הטירונות ובכלל היא עברה איתי את כל השירות הצבאי (האיום!) שלי, ואיתי כבר משהו כמו 7 שנים, עד היום, שאני כבר בת 25. לפני כשנתיים וחצי אפילו הקדשתי לה במיוחד סדרת צילומים- "אני והטבעת" שכזו, בסדרה רואים את היד שלי בכל מיני סיטואציות עם הטבעת, ולפעמים את הטבעת בלי היד שלי, בסיטואציות נוספות. אני לא שלמה בלעדיה!
    לאחרונה, לפני כמה חודשים, החלטתי שאני צריכה להתחדש ולהחליף טבעות, אבל לא הייתי מוכנה להוריד אותה- אז לקחתי אותה לחנות זהב, שציפתה לי אותה בזהב צהוב, ונשארתי עם הטבעת האהובה שלי, בשינוי גוון מחמיא =)

    מאת: יעלי |‏ 10 ביוני 2012 | 01:07
  •  התכשיט היקר ביותר ללבי הוא שרשרת שדודתי ז"ל ביקשה להוריש לי לאחר שנפטרה לפני 3 חודשים ממחלת הסרטן. זוהי השרשרת שאותה ענדה ביום הבריתה שלי. היא נקנתה בבוטיק קטן בירושלים, שמשם אני קונה היום את רוב התכשיטים שלי. השרשרת הזאת יקרה מאוד ללבי והיא מייצגת בעבורי את זכרה של דודה שלי.

    מאת: נועה |‏ 9 ביוני 2012 | 21:48
  •  דוד שלי זכרו לברכה הכין לסבתי ז"ל שרשרת מחרוזי זכוכית בגוון טורקיז שהוא הכין, אחרי מותה של סבתי עדכנתי את השרשרת בעזרת חוליות חדשות, עם חרוזי הזכוכית.
    מעבר לזה ליופיה של השרשרת, היא מזכרת מדודי ומסבתי.

    מאת: מור פחימה |‏ 9 ביוני 2012 | 21:27
  • החבר שלי החליט לעשות קורס תכשיטנות בהודו. זה, ובבישול. בהחלט הגבר הישראלי המאצ'ו המצוי.. הוא סיפר לי שכל הבחורים הכינו לאמהות שלהם טבעות עם לב עצום, אבל הוא ידע טוב מאוד שכל מה שמתקרב לקיטש לא יתקרב אלי..הוא אפילו הלך לשוק במיוחד כדי לחפש אבן ומצא אבן לבנה-ורודה מאוד מיוחדת. אולי אני בררנית, אבל גם לו יש טעם טוב. אז כשנפגשנו אחרי 3 חודשים בחו"ל- קיבלתי את החבר שלי בחזרה, וכן, גם טבעת. מאז ועד היום- היא עלי, ולחשוב שלפני זה בכלל לא הלכתי עם טבעות…

    מאת: מירב |‏ 9 ביוני 2012 | 20:52
  •  לפני למעלה מ20 שנה סבתי קנתה לי לבת המצווה את שרשרת הזהב הראשונה שלי – שרשרת עם תליון לב בסגנון שהיום נכנס חופשי לקטגוריית הוינטאג׳ המכובדת. כמאבדת תכשיטים סדרתית איבדתי את השרשת כמה שנים לאחר מכן ומקום משכבה אינו ידוע עד עצם היום הזה. לפני כמה שנים, שנים רבות אחרי שגם סבתי הלכה לעולם שכולנו טוב, נתקפתי בפרץ נוסטלגייה וגעגועים לשרשרת (ולסבתא) . משכך החלטתי לשנס מותניי, איתרתי את החנות בה נקנתה לי השרשרת וקניתי לי שרשרת דומה מאד אותה אני עונדת עד עצם היום הזה. וועל כל נאמר ושבה עטרה ליושנה!! נותר לי רק לקוות שסבתה שלי רואה את מלמעלה…

    מאת: גילי |‏ 9 ביוני 2012 | 19:53
  • יש לי ולבן זוגי מעין מסורת קצרה אך אהובה לגבי תכשיטים. עד לא מזמן לא ייחסתי יותר מידי ערך לתכשיטים או ראיתי בהם מתנה מעודפת, אבל בעלי גרם לי להבין איזה ערך רגשי הם יכולים לשאת עימם, ולמה בעצם תכשיט מסוים עשוי להיות כל כך יקר לליבנו.

    את טבעת האירוסין שלי הוא עיצב בעצמו ושיבץ בה ארבע אבנים כחולות (שלטענתו מזכירות לו את העיניים שלי). לרגל שנה לנישואים הוא קנה לי זוג עגילי דמעה מספיר כחול – פשוט מדהימים. אבל התכשיט היקר לי והאהוב עלי ביותר זה תליון עם אבני לאפיס כחולות שהוא נתן לי לרגל לידת הבן שלנו. אני עונדת אותו כל הזמן וחושבת על שני הגברים האהובים שלי. והכי מצחיק – גם לבן שלנו יצאו בסוף עיניים כחולות (:

    מאת: רעות |‏ 9 ביוני 2012 | 19:51
  • כשנולדתי סבא שלי הביא לאמא שלי להביא לי שרשרת כשאגדל…
    זאת שרשרת זהב עם פרח קטן….
    שרשרת שאני אוהבת והיא היא שמורה אצלי טוב טוב ותישמר טוב טוב לעולם…
    לא ממש הכרתי את סבא הוא נפטר שהייתי תינוקת וזוהי המתנה היחידה שנשארה לי ממנו… התכשיט הכי יקר לי בעולם!

    מאת: נופר |‏ 9 ביוני 2012 | 17:09
  •  לפני כשנה בעיצומם של ניקיונות פסח מצאה אימי באחד הארונות קופסת עץ קטנה ובתוכם זוג עגילי זהב קטנים קטנים. העגילים הללו התברר היו העגילים הראשונים שקיבלתי ליום הולדת ארבע וליוו אותי במשך מספר שנים. כיום העגילים שמורים אצלי היטב היטב ומה שנותר לי הוא לחכות שגם אני אזכה להעביר אותם לילדה הקטנה שתהיה לי…

    מאת: לימור |‏ 9 ביוני 2012 | 16:49
  •  התכשיט הכי יקר לליבי הוא תכשיט חרוזים שהכינה לי אחותי הקטנה לכבוד יום הולדתי. חרוזים קטנים וצבעוניים שזורים על רצועת עור דקה ויוצרים צמיד צבעוני ומתוק … ממש כמו אחותי :-)

    מאת: מיקי |‏ 9 ביוני 2012 | 16:44
  •  זהו צמיד טניס יפהפה שקיבלתי לפני שתים עשרה שנה מבעלי לאחר הולדת בננו הבכור. עברנו הריון לא קל שהעמיד את מערכת היחסים שלנו במבחן קשה אך לבסוף יצאנו מהמבחן הזה מחוברים וחזקים מתמיד והצמיד שתמיד אני נושאת עימי מזכיר לי עד כמה ישנו מישהו שאוהב אותי…

    מאת: מורן |‏ 9 ביוני 2012 | 16:39
  •  אינני חובבת תכשיטים ידועה ולרוב התכשיטים שלי עשויים פלסטיק, צבעוניים וכאלה שנעלמים איכשהו בבית אחרי ענידה של פעמם או פעמיים ואני לא ממש מתאמצת לחפש אותם. למרות זאת יש תכשיט שכן יקר לי. בארון שלי יש קופסא פצפונת עם זוג עגילים 'רפואיים'. אלו העגילים הראשונים שלי. בגיל ארבעה חודשים הוריי לקחו אותי לעשות חורים באזניים. כמובן שאיני זוכרת דבר ובכל זאת שמרתי את העגילים הראשונים. זאת בעצם הפעם הראשונה שוודאי סבלתי רק כדי להיות יפה יותר או רק בגלל שאני אישה. בהמשך כמובן הגיעו מריטות השיער בפינצטה ובשעווה, פדיקור מניקור, צבע (שורף ומגרד) בשיער, וזה עוד לפני שהגעתי ללידות והדיאטות שאחרי. אין ספק קשה להיות אישה. העגילים הקטנטנים הם למעשה הפעם הראשונה שהבנתי את זה.. גם מבלי ממש להבין!

    מאת: שיר |‏ 9 ביוני 2012 | 16:04
  •  מרוב התרגשות שכחתי לציין שכל עגיל היה בצורת נבל(כלי נגינה) ובחיבור של העגילים יצא תליון בצורת פרפר.
    אני זוכרת שכל הזמן היתי גאה במתנה הנפלאה שקיבלתי מהורי אך לצערי בעולמנו יש אנשים רעים ושפרצו לביתנו גנבו לנו דברים בבית ובינהם לצערי הסט שכל כך אהבתי .הזיכרון כואב במיוחד בשאלה שנשאלה התמונה עלתה לי בעיניים והעיניים נוצצות מדמעות זה לא היה סט יקר אבי נתן את רעיון העיצוב וריגשית הוא היה לי יקר עד היום אין לי משהו דומה הוא היה בעל עיצוב מיוחד תנסו לדמיין אני חושבת שכדאי לעצב דבר כזה זה מאוד מיוחד ומעניין .

    מאת: סיגל |‏ 9 ביוני 2012 | 11:02
  •  

    מאת: סיגל |‏ 9 ביוני 2012 | 10:46
  • התכשיט הכי יקר לליבי הוא שרשרת עדינה ויפה של סברובסקי שקיבלתי מהוריי כשהייתי בת 17. היא שרשרת שמתאימה לאירועים ותמיד שאני הולכת איתה אני נזכרת ברגע שהורי נתנו לי את השרשרת הזאת ומתמלאת שמחה . זו הייתה השרשרת הראשונה המשמעותית שהייתה לי ותמיד אזכור אותה כתכשיט משמעותי שקיבלתי בגיל משמעותי עבורי.

    מאת: שיר |‏ 9 ביוני 2012 | 10:24
  •  אחרי 4 שנות חברות , ועם ציפייה מצידי לחתונה, נפרדתי מהחבר הראשון שלי, לצערי): הרגשתי זעווה והייתי בדיכאון עצום. הכרתי מישהו שלימים נהיה החבר הכי טוב שלי! אמיר! נשממי שלי.סיפרתי לו הכל, ואחרי כחודש אחרי הפרידה הוא לקח אותי לנמל ת"א, סגר לנו את כל הבר, הביא בלונים, עוגה, ובפנים היתה טבעת…יפה, אבל הדבר הכי יפה הוא שהוא הציע לי להתחתן איתו! פשוט שאל אותי אם אני רוצה להעביר איתו את חיי! הכי מרגש בעולם! זה כמובן לא היה רלוונטי כי לא אהבתי אותו והיינו רק ידידים, אבל כל הבטחון שלי עלה בחזרה, ואיתו שמחת החיים, והבנתי שגם אם זה נגמר עם האקס, יש מישהו מדהים שאוהב אותי ורוצה אותי לכל החיים(:

    מאת: איילת |‏ 9 ביוני 2012 | 09:40
  •  התכשיט הכי יקר לליבי הוא השעון שקיבלתי מאבי ז"ל כשהוא היה בבית החולים, והוא נתן לי אותו לשמור לו עליו. אןתי לא ממש מעניין שהשעון הוא יוקרתי מפני שהוא של גברים. הוא יקר לי שאני פשוט לא יכולה לתאר לכם. אני לובשת אותו כבר שנה , ורק לעיתים מורידה אותו. כשהוא ביקש ממני לשמור לו אותו, הוא אמר לי שאני לא אסתכל לעולם על השעה, אלא שאני אחיה ואהנה. ובהחלט אימצתי את זה, את הבקשה שלו, השעון על היד שלי, וחוץ מלהרגיש הרגשה של חמימות מסוימת שהוא היה שלו, אני בהחלט מנסה לחיות כל יום שעובר בלי לחץ, ועם חיוך על הפנים, וגם אם לא הספקתי משהו או שאני ממהרת אני לא לחוצה כמו פעם…הזמן הוא אינסופי כרגע….

    מאת: סימונה |‏ 9 ביוני 2012 | 09:34
  • יש לי שרשרת עם תליון של עופר מתוק שקניתי לפני כמה שנים. התלבטתי קצת לפני הקניה, בגלל המחיר, אבל החמוד הזה פשוט שבה את לבי!
    ההחלטה לקנות התבררה כנכונה כי השרשרת מתאימה לכל דבר ותמיד קוצרת מחמאות.
    אלוף הבמבי הזה!
    בוקר אחד, לפני כשנה וחצי, ענדתי בבוקר שרשרת אחרת. עם ציפורים.
    ברגע האחרון התחרטתי ובמבי עיטר שוב את צווארי.
    כשחזרתי הביתה מהעבודה, גיליתי שהדירה נפרצה… כל התכשיטים שהיו לי נעלמו.
    מזל שבמבי שלי נשאר…
    נאנחתי אנחת רווחה, ובאותו רגע הבנתי שזה התכשיט היקר ללבי.
    למרות שלא עבר בירושה, או הוענק ברגע מיוחד, הוא הפריט האהוב עלי והיפה (בעיני) מכולם
    :)

    מאת: טלי |‏ 9 ביוני 2012 | 09:23
  •  אני ובעלי היינו נשואים כשנה כשגילינו שאין ביכולתנו להביא ילדים לעולם באופן טבעי. לצערי אפילו הזרעות (למבינים שבניכם..) לא באו בחשבון ועברנו יש לטיפולי הפריה חוץ גופית.
    האמת.. הייינו סופר אופטימים -טיפול ראשון, גג שני ואנחנו עם ילד. אך חלומות בנפרד ומציאות בנפרד..
    אחרי שנתיים של טיפולים נוראיים כולל אישפוז שלי עם סיבוך רציני.. אני התמוטטתי..
    הייתי חלשה פיזית ונפשית. התחלתי להרגיש שאנחנו לא כמו פעם, שאנחנו מתרחקים. וחשבתי לעזוב הכל
    גם בעלי היה שבור ואני מאמינה שגם לו עברו מחשבות בראש.
    אך אני מודה לאל שהוא היה חזק ממני.. יום אחד אני מגיעה הביתה והבית ערוך להצעת נישואים.. (יש לציין, שהראשונה לא הייתה מושקעת בכלל.. :) ) בעלי המקסים עומד שם עם טבעת יהלומים שחורים ולבנים יפיפיה ומציע לי נישואין בפעם השניה!!
    להתחיל את הכל מחדש.. אין לי מילים לתאר את האושר והכוח שזה נתן לי.
    הזוגיות שלנו השתפרה מאז פלאים (עם קצת עזרה חיצונית..)
    מיותר לציין שזאת הטבעת אני עונדת תמיד והיא חשובה לי יותר מכולן.
    אנחנו שנה אחרי ועדיין בטיפולים..יותר חזקים ומקווים להצליח. אך כל מבט על הטבעת הזו נותן לי תקווה שיש לי למה להילחם..

    מאת: אתי |‏ 9 ביוני 2012 | 08:21
  • בתור ילדה התכשיטים של סבתא שלי תמיד נצצו, הרעש של הצמידים בזמן שהיא עבדה. לא יעזור תכשיט שאתה רואה בתור ילד ויש לך את הדחף הזה לקבל את הדבר היפה המנצנץ הזה. אבל עם השנים אתה מבין שאתה לא כ"כ רוצה כי אתה חושש ממחזור החיים סבתא אחת הביאה לי זוג צמידים אלו שהיא ענדה שנים שהיא הייתה איתם מאז שאני זוכרת את עצמי שהיא הגישה ארוחות, שהיא רידדה את הבצק אני אוהבת את הצליל שלהם. ממכר:)את השני קיבלתי מסבתא שלי ז"ל ויש להן תחושות לסבתות הללו, זה לא היה הרבה זמן לפניי שהיא הלכה לעולמה. נכון לעכשיו וכנראה גם בהמשך אני לא אוריד אותם ממני בכל אופן חוץ מגלגלים לסבתות שלי היה הכול – נפלאות שכמותן.

    מאת: רותם עטר |‏ 9 ביוני 2012 | 00:47
  • התכשיט היקר לי ביותר בעולם היא סיכה פשוטה ביותר בצורת חצי ירח, עשויה מעץ זית מלוטש ומבריק. הסיכה ניתנה לי ע"י אבי שהביא לי אותה אחרי תקופת מילואים ארוכה ברמת הגולן. כמו כל ילד ישראלי מצוי, גם אני תמיד הייתי שואלת: "מה הבאת לי?" גם אם היה מדובר בחזרה ממילואים. אבא הוציא את הסיכה ונתן לי אותה בגאוה רבה ואני הייתי הכי מאושרת בעולם. פעמים לא רבות ענדתי את הסיכה, אבי לצערי הרב, נפטר לפני שנים רבות, אך הסיכה עדיין איתי, שמורה היטב, מזכירה לי ימים אחרים רחוקים…  

    מאת: דנית |‏ 8 ביוני 2012 | 23:58
  •  לפני שלוש שנים קיבלתי מתנה ליום הולדתי מחבר שלי צמיד טניס מזהב מאוד עדין ויפייפה. המתנה מאוד ריגשה אותי ויותר מכך העובדה שהוא בחר אותה בעצמו ופשוט קלע לתכשיט שהוא הכי ״אני״. הצמיד היה מעט גדול עלי ולכן הלכתי לחנות בה הוא נקנה והקטינו לי אותו. עם החלק שנשאר מההקטנה הציעו לי לעשות תליון ואני עונדת אותו על שרשרת זהב.
    כמה חודשים לאחר מכן טסנו אני וחבר שלי לטיול והעדפתי שלא לקחת את הצמיד כדי שלא יאבד. כאשר חזרנו לאחר כחודש חזרתי לענוד את הצמיד.
    כיומיים לאחר חזרתנו, נהגתי ברכב כשפתאום הבחנתי שהצמיד איננו:(… הפכתי כל מקום אפשרי ולצערי עד היום הוא לא נמצא.. המזל היחידי בוא שנותר לי התליון כמזכרת קטנה ויקרה ממנו..
    במצבים כאלו, אמא שלי אומרת שכשמאבדים משהו זה במקום שמשהו חמור יותר יקרה… מקווה שזה אכן כיפר על משהו אחר.

    מאת: ברוני |‏ 8 ביוני 2012 | 23:46
  •  אם כמה שזה נשמע מוזר, ולמרות שיש לי תכשיטי זהב וכסף שעברו בירושה, ותכשיטים מסבתא ואבא ואימא, התכשיט שהכי חשוב לי הוא עגילי פלסטיק של פטרייה אדומה ,פרפר וסמיילי צהוב. כשהייתי קטנה אני ואחותי הגדולה הסתדרנו טוב מאוד! היא הייתה הבנאדם שהכי הערצתי, תמיד רציתי להראות כמוהה, חיקיתי אותה בכל דבר שהיא עשתה. לכן יום אחד כשהייתי בכיתה א' הלכתי ליריד ביישוב שלי וקניתי 3 עגילים שונים לגמרי אחד מהשני מפלסטיק, ושמתי בכל פעם זוג עגילים שונה, בדיוק כמו שאחותי הייתה עושה! זה היה מוזר, אבל לי זה היה נראה כל כך מדהים, כי אחותי עשתה את זה. מאז עברו יחסית הרבה שנים, ולא מזמן מצאתי את העגילים, ונזכרתי בתקופה הזאת. עכשיו הכול כל כך שונה- אני ואחותי לא גרות ביחד, אנחנו רבות בלי הפסקה על ימין ועל שמאל, ומה שבטוח אני לא מחקה אותה בכלל עכשיו, אבל בכנות אני מתגעגעת מאוד לתקופה הזאת, ומתגעגעת לאיך שאני ואחותי היינו, למרות שאני יודעת שזה לעולם לא יחזור כמו שזה היה. אני אוהבת את אחותי הכי בעולם ♥

    מאת: רותם |‏ 8 ביוני 2012 | 23:18
  •  התכשיט היקר ללבי היא טבעת שעשויה מגולדפילד שהבן שלי קנה לי ולמה היא מיוחדת מפני שהבן שלי קנה לי אותה כשהוא היה מאושפז בבית החולים אחרי ניתוח קשה ובבית חולים יש חנות כזו שמוכרים בה הכל וגם תכשיטים ואחרי שבוע שהוא התאושש לקחתי אותו לטיול וראיתי את הטבעת ואמרתי לו איזו טבעת יפה והיה לו כסף שלו ואמר לי אמא אני רוצה לקנות לך אותה אמרתי לו שאני לא רוצה ושישמור את הכסף והוא התעקש ובסוף שכנע אותי קנה לי את הטבעת היפה הזו ומאז אני לא מורידה אותה מהאצבע מתנה מהבן שלי הגדול

    מאת: זיוה אילוז |‏ 8 ביוני 2012 | 23:12
  •  התכשיט הכי יקר ללבי הוא עגיל רפואי מהפעם בה עשיתי חור שני באחת האוזניים. את החור עשיתי בעצם בגלל שלאחותי הגדולה היה אחד ובתור ילדה בת 11 כמובן שהיא הייתה המודל לחיקוי שלי (האמת שעדיין…) בהתחלה התלהבתי מאוד וכל הזמן הראיתי לה את האוזן השמאלית (שבה היו שני חורים) אבל אחרי כמה זמן גיליתי שאני לא אוהבת בכלל את המראה של שלושה חורים ונתתי לחור להיסתם בעצמו… זאת מבחינתי הוכחה מובהקת לכך שאני אדם עצמאי ושאני עושה מה שאני רוצה מבלי להיות מושפעת מאחרים, אפילו מאלו שהכי חשובים לי. למרות שאיני עונדת את העגיל כמובן – אני שומרת אותו בקופסא קטנה (שקיבלתי מאחותי ליום ההולדת, באותה שנה) ולפעמים, כשאני נתקלת בו בחיפושיי אחר תכשיט יפה, אני מחייכת לעצמי ומרגישה גאווה על החלטתי, קטנה ככל שתהייה….

    מאת: אור |‏ 8 ביוני 2012 | 22:18
  •  טבעת הנישואין שלי היא דקה מאוד, פשוטה מאוד. היא עשויה מזהב והיא נראית כמו שאר טבעות הנישואין בעולם אבל היא שלי.ואותה אני הכי אוהבת.

    מאת: לילו |‏ 8 ביוני 2012 | 22:14
  •  התכשיט הכי יקר לליבי היא טבעת קוקטייל מזהב משובצת באבנים יקרות ואבני סברובסקי, ראיתי אותה בפרסומת על דף כרום באחד המגזינים – הייתי בסך הכל ילדה לקראת סוף כיתת י״ב, והחלטתי שהטבעת הזאת תיהיה שלי, אבל הפרידו ביני לבין הטבעת 750$… את כל החודשים שחלפו מסוף התיכון ועד לגיוסי העברתי בעבודת מלצרות וכל הכסף שחסכתי הושקע בטבעת. כמובן שבארץ היא עלתה הון תועפות, וכך התוועדתי לראשונה ל ebay ולחדוות הקניות באינטרנט (-: מאז הטבעת הזאת מסמלת עבורי את חלומי להיות פאשניסטה , ואת הסיפוק בלהציב לעצמי מטרות ולהגשים אותן…

    מאת: יוספה |‏ 8 ביוני 2012 | 21:58
  •  בגיל 13 קיבלתי אחד משלושת הצמידים המרוקאים של אמא שלי צמיד זהב דק עם חריטות שעוברים בירושה מאמא לבת , היה לי את הצמיד כשנתיים ואז הלכתי לביהס והצמיד פשוט נפתח …. אז הלחימו לי אותו מחדש (חשוב לציין שהצורף לא נתקל אף פעם בצמיד זהב מלא שנפתח :)). ואז בחופש הגדול איבדתי את הצמיד חיפשתי אותו שעת עם בת דודתי ונורא פחדתי לספר לאמי ואז סיפרתי לה והיא כעסה נורא שזה מה שקרה הייתי ממש עצובה ולא הפסקתי לבכות כי ידעתי עד כמה חשוב זה היה חשוב עבורה ….. היא אמרה שאת שער הצמידים אני לא אקבל …. יותר בעתיד וזה ההיה ממש עצוב לי היום היא כבר סלחה לי קצת על זה כי מה כבר אפשר לעשות מאז… כל פעם שהייתי רואה צמיד על חברה הייצי חוקרת אותתו בחיפוש אחר הצמיד האבוד…..

    זה היה צמיד ששמש היה יקר לליבי במיוחד שמחיד חלמתי לקבל אותו עד גיל 13 שסוף סוף זכיתי בזה …

    היום דרך אגב אני יודעת שלקחו לי אותו ואני יודעת אפילו מי …:) אותו צמיד עם נק זהב של הלחמה… אולי עם הזמן אקבל אותו חזרה

    מאת: קורל |‏ 8 ביוני 2012 | 21:48
  •  בגיל 13 קיבלתי אחד משלושת הצמידים המרוקאים של אמא שלי צמיד זהב דק עם חריטות שעוברים בירושה מאמא לבת , היה לי את הצמיד כשנתיים ואז הלכתי לביהס והצמיד פשוט נפתח …. אז הלחימו לי אותו מחדש (חשוב לציין שהצורף לא נתקל אף פעם בצמיד זהב מלא שנפתח :)). ואז בחופש הגדול איבדתי את הצמיד חיפשתי אותו שעת עם בת דודתי ונורא פחדתי לספר לאמי ואז סיפרתי לה והיא כעסה נורא שזה מה שקרה הייתי ממש עצובה ולא הפסקתי לבכות כי ידעתי עד כמה חשוב זה היה חשוב עבורה ….. היא אמרה שאת שער הצמידים אני לא אקבל …. יותר בעתיד וזה ההיה ממש עצוב לי היום היא כבר סלחה לי קצת על זה כי מה כבר אפשר לעשות מאז… כל פעם שהייתי רואה צמיד על חברה הייצי חוקרת אותתו בחיפוש אחר הצמיד האבוד…..

    זה היה צמיד ששמש היה יקר לליבי במיוחד שמחיד חלמתי לקבל אותו עד גיל 13 שסוף סוף זכיתי בזה …

    היום דרך אגב אני יודעת שלקחו לי אותו ואני יודעת אפילו מי …:) אותו צמיד עם נק זהב של הלחמה… אולי עם הזמן אקבל אותו חזרה

    מאת: קורל |‏ 8 ביוני 2012 | 21:46
  •  אין לי הרבה תכשיטים…
    אך השרשרת העתיקה שסבתא שתבדל לחיים ארוכים היא שרשת של 5 דורות.
    סבתא שלי רוצה שאהנה בה כשהיא עוד בחיים ואני אעביר אותה הלאה לילדה שלי.
    יש לה עוד נכדות ואני זכיתי בה משום שלסבתא ולי יש קשר מיוחד אני קרויה על שם הילדה שנפטרה לה.(אחות של אמא)
    זו שרשרת מאוד עתיקה שסבתא של סבתא שלי העבירה לה והיום היא אצלי אני שומרת אותה מכל משמר.
    כל פעם שאני עונדת אותה אני גורמת לה לחייך
    סבתא שלי אשה קשת יום והנתינה שלה אינסופית אני אשמח לתת לה בתמורה את אחד התכשיטים אם תמצאו לנכון שאני ראויה לו.
    מיכל

    מאת: מיכל |‏ 8 ביוני 2012 | 21:16
  •  היי :) אני אביטל סטודנטית בת 23. לפני 3 שנים אבי נפטר מסרטן… ובפעם האחרונה שהוא יצא מהבית… הוא נסע לתל אביב בכוחות שאין לי מושג מאיפה הוא הביא, וקנה לי סט תכשיטים מדהים למרות שלא היה לנו כסף לזה בכלל. מדובר בעגילים שרשרת צמיד ושעון מאוד יפים מזהב. והוא צירף פתק, אני יודע שאת חושבת שלא, אבל אני אהייה שם, אסתכל עלייך מלמעלה, ואהייה מאושר בשבילך וגאה.תמיד. הסט חיכה לי על המיטה, וליווה אותו חיבוק חם. מיותר לציין שאלו יהיו התכשיטים בחתונתי ושהלמעלה, יהיה מעל החופה… שבת שלום לכולם!…..

    מאת: אביטל |‏ 8 ביוני 2012 | 21:08
  •  היי :) אני אביטל סטודנטית בת 23. לפני 3 שנים אבי נפטר מסרטן… ובפעם האחרונה שהוא יצא מהבית… הוא נסע לתל אביב בכוחות שאין לי מושג מאיפה הוא הביא, וקנה לי סט תכשיטים מדהים למרות שלא היה לנו כסף לזה בכלל. מדובר בעגילים שרשרת צמיד ושעון מאוד יפים מזהב. והוא צירף פתק, אני יודע שאת חושבת שלא, אבל אני אהייה שם, אסתכל עלייך מלמעלה, ואהייה מאושר בשבילך וגאה.תמיד. הסט חיכה לי על המיטה, וליווה אותו חיבוק חם. מיותר לציין שאלו יהיו התכשיטים בחתונתי ושהלמעלה, יהיה מעל החופה… שבת שלום לכולם!

    מאת: אביטל |‏ 8 ביוני 2012 | 21:07
  •  התכשיט היקר לי היא טבעת זהב שאמא שלי קנתה לי שהייתי קטנה היא תמיד איתי וקרובה לליבי

    מאת: דפנה וינטרוב |‏ 8 ביוני 2012 | 20:25
  •  היה הייתה פעם אישה שהיתה קרובה לליבי מאוד. יום אחד, הסרטן שהיא התגברה עליו פעם, חזר ובגדול. היא נכנסה ויצאה מבית החולים והבשורות מהרופאים הלכו ונהיו פסימיות. באחת ההפוגות מבית החולים היא קראה לי אליה וישבתי איתה ועם עוד חברים שבאו לבקר אותה. כשכולם הלכו היא הביאה אלי את קופסת התכשיטים שלה (יותר בגודל ארגז) ואמרה לי לבחור שניים. אמרתי שאני אקח, רק שתגיד לי כשהיא רוצה אותם חזרה. לקחתי טבעת עם פרח וטבעת זהב. היא אמרה שיהיה לי למזכרת ואני שתקתי.
    לפעמים המציאות גוברת על התקווה והיא נפרדה מאיתנו אחרי מאבק קשה וקצר. נשארתי עם געגוע ושתי טבעות, שאני שומרת עליהן טוב, למקרה שהיא תרצה אותן בחזרה.

    מאת: רעות |‏ 8 ביוני 2012 | 20:14
  • קודם כל, התכשיט היקר ביותר לליבי הוא השרשרת מסבתא רבא שלי,
    סבתי עברה הרבה בחייה, הייתה בשואה ונשארה לבד בעולם,
    כשגמרו את המלחמה סבי התחתן איתה וקנה לה שרשרת זהב שקלועה כמו צמות…
    השרשרת עברה הרבה מאוד, מסבתא רבא עברה לסבתי וסבתי העבירה אותה אלי..
    השרשרת מאוד חשובה לי ולליבי ולפני כמה ימים היא גם נקרעה אחרי הרבה זמן וצריך לשלוח אותה לתיקון…
    השרשרת הזאת באמת מדהימה

    מאת: אביב יבין |‏ 8 ביוני 2012 | 20:02
  • התכשיט היקר לליבי ביותר הוא השרשרת שלי שלא יורדת ממני כבר 15 שנים. כשהייתי בת 11 הייתי חולה ואמא שלי קנתה לי תיליון חמסה עדין עם אבן קטנה למזל. את התיליון אמא ציוותה לשרשרת זהב דקה שהייתה מזכרת מדודה של אמא. עם השנים נוספו עוד שישה תיליונים לשרשרת שהפכה למעין אוסף פרטי וסיפור חיים. נמצא שם תיליון שנקנה לי בהיותי בת שנה יחד עם עגילים אשר נגנבו כשהאוטו נפרץ ורק התיליון נשאר,  דולפין קטן שהיה מתנה ליומולדת 16, עין מהבת מצווה ועוד תיליונים קטנים אך בעלי ערך עצום

    מאת: אלה |‏ 8 ביוני 2012 | 19:51
  •  בחצי שנה האחרונה לחייה של סבתי היקרה, לא הראתי נוכחות בביתה. נודע לי על המאורע העצוב ביותר שחוויתי עד כה- לאחר מבחן מסכם בסיום הקורס בתקשורת המונים באוניברסיטה. אחת הדודות שלי, אספה את כל תכשיטייה של סבתי היקרה- וחילקה בין כל הנכדות. אני זכיתי לזוג עגילים שסבי זכרונו לברכה קנה לסבתי בנישואיהם במרוקו. העגילים הללו יקרים לליבי ומסמלים את האהבה האינסופית שהייתה בין סבי לסבתי. מי יתן ואזכה לזוגיות טובה כמו שלהם הייתה.

    מאת: חלוש |‏ 8 ביוני 2012 | 19:01
  •  התכשיט הכי יקר לליבי הוא שרשרת זהב טהור שקיבלתי לבת המצווה מאמא שלי. אמא שלי קיבלה את התכשיט הזה מסבתא שלה בבת המצווה שלה. ואת התכשיט סבתא שלי קיבלה בבת המצווה שלה מאביה שהוא צורף. השרשרת היא זהב טהור ועלייה תליון מפתח קטן קטן גם הוא מזהב טהור. אני עונדת את השרשרת הזאת על בסיס יומי. מאז הבת מצווה שלי לא הורדתי אותה לדקה. כל מי שרואה אותה ישר מחמיא לי. כי זאת שרשרת מאוד מאוד עדינה ומאוד מאוד מיוחדת. אני מקווה שבבוא היום אני אעביר אותה גם לבתי בבת המצווה שלה. ועד אז אני אמשיך לענוד אותה :)

    מאת: רעות |‏ 8 ביוני 2012 | 18:38
  • אחרי שסבתא שלי מתה לפני 10 שנים חילקו את כל התכשיטים שלה בין הילדים: אבא שלי ואחים שלו. אבא קיבל כמה שרשראות, רובן לא מאוד נגעו לי אבל אחת מהן ממש משכה את עיני. לקח לי זמן לשכנע אותו לתת לי אותה כי הוא מאוד חשש שתיפגע. מאז לא הפסקתי ללכת איתה, ממש לכל מקום, היא התאימה לי להכל והזכירה לי את סבתא שלי שמאוד חסרה לי. פתאום השנה, סבא שלי ראה אותו עם השרשרת ועיניו חשכו.. אחרי בירורים גילינו שאת השרשרת נתן לסבא החבר הקודם, לפני סבא, בשנות ה-50 ! כנראה שסבתא לא היתה עונדת אותה הרבה כדי לא לבייש את סבא, מאז קשה לי לשים אותה עלי, אני חשה במין בגידה כזו בסבא, אבל עדיין אני שומרת אותה והיא תמיד בארנק שלי, כי את מסבתא אני לא יכולה להיפרד.  

    מאת: שרון |‏ 8 ביוני 2012 | 18:31
  • מאז ומתמיד אנ יזוכרת את עצמי מגיל קטן הולכת לקופסת התכשיטים של אמא ומסתכלת על התכשיטים שלה שעברו מדור לדור.. אימי אינה אישה שאוגרת תכשיטים לכל תכשיט בקופסא יש סיפור וערך רב.
    יום אחד פגשתי בתילון קטןטן שצורתו מזוזה קטנה בעלת עיטורים עדינים כולה מזהב אבודת יד של סבי ובפנים מגולגלת פיסת קלף קטנטנה ובה כתוה "שמע ישראל" .. התיליון היה של סבתי שלא זכיתי להכיר לצערי הרב .לתליון המזוזה לא היה שרשרת ואימי הפתיע אותי והלכה ועיצבה לו אחד שיתאים לו בדיוק והביאה לי שרשרת זו מתנה ליום ההולדת. זאת המתנה הכי יפה ומרגשת שקיבלתי בחיי ומאז אני עונדת את השרשרת ולא מורידה אותה לעולם, גם בזמן התנדבותי משירותי כיבוי והצלה כלוחמת אש עונדת אותה כל הזמן ומרגישה בטוחה איתה ! השרשרת מחברת אותי לשורשי בדנמרק והיא בעלת ערך ריגשי עבורי!

    מאת: קים רביבו |‏ 8 ביוני 2012 | 18:00
  • מעולם לא הכרתי את סבתי.

    היא נפטרה כשהייתי בת שנה. כל חיי שמעתי איזו אישה מדהימה היא היתה מלאת אהבה ונתינה.

    כשהגעתי לגיל 12 נתנה לי אימי שרשרת זהב במתנה. השרשרת היתה של סבתי והיא כללה תליון זהב קטן, אשר ניתן  לפתוח ולהכניס לתוכו תמונה.

    ברור שהתאהבתי בשרשרת במבט ראשון. במשך שנים השרשרת לא ירדה מצווארי, עד שלפני שנה וקצת נקרעה והבטחתי לעצמי לתקנה בהקדם.

    בערב סוכות נסעתי עם הורי לחגוג ארוחת חג אצל קרובי משפחה.

    כשחזרנו גילינו שהבית נפרץ. כל התכשיטים שהיו בבית ובכללם השרשרת של סבתי נגנבו.

    זו היתה המזכרת היחידה והאחרונה שנותרה לי מסבתי, עד היום כשאני חושבת על האבדה הזו נחמץ לי הלב:-(

    מאת: מורן |‏ 8 ביוני 2012 | 17:48
  •  כמו רבים מאיתנו, גם המשפחה שלי הגיעה מאירופה ואין הרבה רכוש או "מזכרות" משם. לפני כמה שנים אמא שלי מצאה צמיד שהיה שייך לאמא של סבתא שלי (אמא שלה), בסגנון אר דקו שהיה מאד פופולרי בברלין של בין המלחמות. הצמיד היה בנוי משלוש חוליות שאמא שלי חתכה ויצרה ממנו 3 שרשראות-אחיות, אחת לי, אחת לאחותי ואחת לה, כדי שתמיד המשפחה שלנו תהיה מחוברת, גם לאורך הדורות.

    מאת: מורן |‏ 8 ביוני 2012 | 17:22
  • עגילים שסבתא צרפה במיוחד בשבילי, מפנינים ורודות שרכשה בסין וזהב.
    קיבלתי אותם בגיל 12, מה שאומר שאין גיל צעיר מדי לעגילי פנינה! הם קלאסיים פשוטים ומקסימים, צעירים וגם אלגנטיים אבל הכי חשובה העובדה שקיבלתי אותן מסבתא שתמיד אוהבת אותי, עם או בלי עגילים.

    מאת: הדר |‏ 8 ביוני 2012 | 17:19
  •  לפני כעשור, בהיותי בת 16 שנים בלבד חוויתי את אהבתי הראשונה.
    הגעתי מבית חרדי כך שנאלצתי לשמור את האביר שלי בסוד.
    כשהכרתי אותו הוא היה חייל בן 18.5, אדם רגיש, צנוע וכנה.
    היינו נפגשים בסופי שבוע בגנים ציבוריים , מאחורי בניינים ובמקומות אחרים חשוכים וריקים מאדם, בעיקר בשעות הערב והלילה.
    היה זה ערב חורפי במיוחד בנובמבר 2002, נפגשנו בגנה ציבורית וצללנו אל תוך הלילה. הוא היה "מורעל" על הצבא ותמיד נשא עמו את הדסקית שלו.
    באותו הערב, בזמן שישבתי על ברכיו הוא הסיר את הדסקית מצווארו וליפף אותה על היד שלי…
    לאחר שמונה ימים הוא נהרג והזכרון היחידי שנשאר לי ממנו הוא תמונה משותפת ושרשרת של דסקית – המתנה הקטנה והאחרונה שקיבלתי ממנו.

    אז.. התכשיט היקר ביותר ללבי הוא דסקית באורך 30 ס"מ שערכה הכספי לא עולה על שלושה שקלים, אבל ערכה הרגשי עולה על כל דבר אחר שהיה ויהיה ביקום הזה.

    מאת: שירלי |‏ 8 ביוני 2012 | 17:11
  • לפני כעשור, בהיותי בת 16 שנים בלבד חוויתי את אהבתי הראשונה.
    הגעתי מבית חרדי כך שנאלצתי לשמור את האביר שלי בסוד.
    כשהכרתי אותו הוא היה חייל בן 18.5, אדם רגיש, צנוע וכנה.
    היינו נפגשים בסופי שבוע בגנים ציבוריים , מאחורי בניינים ובמקומות אחרים חשוכים וריקים מאדם, בעיקר בשעות הערב והלילה.
    היה זה ערב חורפי במיוחד בנובמבר 2002, נפגשנו בגנה ציבורית וצללנו אל תוך הלילה. הוא היה "מורעל" על הצבא ותמיד נשא עמו את הדסקית שלו.
    באותו הערב, בזמן שישבתי על ברכיו הוא הסיר את הדסקית מצווארו וליפף אותה על היד שלי…
    לאחר שמונה ימים הוא נהרג והזכרון היחידי שנשאר לי ממנו הוא תמונה משותפת ושרשרת של דסקית – המתנה הקטנה והאחרונה שקיבלתי ממנו.

    אז.. התכשיט היקר ביותר ללבי הוא דסקית באורך 30 ס"מ שערכה הכספי לא עולה על שלושה שקלים, אבל ערכה הרגשי עולה על כל דבר אחר שהיה ויהיה ביקום הזה.

    מאת: שירלי |‏ 8 ביוני 2012 | 17:08
  •  הכל התחיל אצל סבתא רבה שלי, יום אחד היא הלכה ברחוב וראתה משהוא מנצנץ על הרצפה, היא התכופפה והרימה את זה.. זאת הייתה טבעת זהב עם שני יהלומים ואבן יקרה באמצע.. היא ענדה את הטבעת הזאת כמעט כל חייה, היא מצאה אותה כשהייתה בת 16 (בגילי) ומאז לא הורידה אותה מהיד עד שהעבירה אותה לסבתי כאשר היא הייתה בת 12… וכמובן שהטבעת לא ירדה מידה עד שהעבירה אותה לאימי כאשר היא הייתה בת 12, ואז אימי ענדה אותה כל ילדותה עד שאני הגעתי לגיל 12 ומאז היא לא יורדת מידי, על הטבעת היהלומים והאבן יוצרים מין צורת עין, ואנחנו במשפחה מאמינות כי הטבעת שומרת עלינו מעין הרע :) ולכן, זהו תכשיט שאני מאוד קשורה אליו..

    מאת: קים נווה |‏ 8 ביוני 2012 | 16:55
  •  גדלתי במשפחה שהפרוטה לא היתה כ״כ מצויה בכיס,,,,,, יום הולדת 60 של אמי אבי פינק אותה בעגילי זהב , היא קיבלה אירוע מוחי שממנו נפטרה, כמובן שביום שאושפזה הורידו לה את כל התכשיטים , לאחר כמה ימים החלטתי לתת לה הרגשה טובה בתקווה שזה יאושש אותה וענדתי לה את העגילים , לאחר כמה חודשים כשנפטרה למרות שאנחנו 4 אחים , אחי הבכור הסיר ממנה את העגילים מסר לי אותם ואמר ״ קחי זה מגיע לך ״ ……. אוי כמה שהתרגשתי.

    מאת: מירי קרמין |‏ 8 ביוני 2012 | 16:49
  •  הפעם לא יכולתי להתעלם מהכותרת- התכשיט היקר לליבך…
    אז הסיפור שלשהתכשיט שלי הוא כזה- לפני כ-6 שנים קניתי טבעת דמוי זהב עם אבן שחורה בצורת טיפה. הטבעת עלתה 10 שקלים. קצת זמן אחרי שקניתי אותה חיטטתי במגירת תכשיטים של אמא ומצאתי טבעת זהב עדינה מאוד עם אבן שחורה בצורת טיפה. שתי הטבעות השתלבו בצורה מדהימה ביחד… הטבעות לא ירדו לי מהיד! משהו בהן עשה לי טוב בלב.. אני מאוד אוהבת טבעות וכל פעם שניסיתי חדשה חזרתי לטבעות הרגילות שלי. לביתי קוראים שוהם -מסתבר שהאבן שוהם היא = אוניקס, אבן שחורה בדיוק כמו אלה בטבעות כך שבשתי הטבעות מבחינתי יש 3 דורות. אמא שלי, אני והבת שלי.
    לצערי הרב!! לפני כחודש האבן השחורה בטבעת שאני קניתי נפלה (בכל זאת, כמה אפשר לצפות מטבעת של עשרה שקלים….)
    הטבעות כבר לא עליי… :(

    מאת: הודיה |‏ 8 ביוני 2012 | 16:37
  • התכשיט הכי יקר לליבי הוא שרשרת זהב עם תליון של פינצטה קטנה שמחזיקה יהלום.
    השרשרת הזאת כל כך יקרה לליבי מפני שסבתא שלי נתנה אותה לאמא שלי ביום ההולדת ה16 שלה, והשנה, ביום ההולדת ה15 שלי אמא שלי נתנה לי אותה.
    השרשרת הזאת לא יורדת לי מהצוואר והתכנון שלי הוא להעביר אותה לדרות הבאים במשפחתנו.

    מאת: ליהי |‏ 8 ביוני 2012 | 16:09
  •  את הצד של משפחתו של אבי אני איני מכירה בכלל.כל המשפחה היא משפחה חורגת של אישתו של סבי (הסבתא החורגת שלי) לאחר שסבא נפטר. הוא נפטר כשהייתי בת 4 חודשים ואימו של אבא שלי נפתרה כשאבא היה בן 8 ממחלת הסרטן. אחד מבני המשפחה בדורות הקודמים היה צורף תכשיטים והוא נתן טבעת יהלום לסבתא שלי. טבעת זו בסופו של דבר הגיע לאמא שלי דרך אבא. היא נמצאת טמונה במגירה של אמא עם עוד כמה תכשדיטים של הסבתא שמעולם לא הכרתי. למרות שאני לא הולכת איתה, כשעולה לי הרגשה נוסטלגית אני פותחת את הקופסה ושמה אותה על האצבע, רק לכמה דקות, כדי להיות הכי קרובה שאני אי פעם אוכל לסבתא שמעולם לא הכרתי.

    מאת: עפרי |‏ 8 ביוני 2012 | 16:04
  • ישר כשאני חושבת על התכשיט היקר לליבי אני חושבת על השרשת זהב שקבילתי רק לאחורנה וממש במיקרה שהייתה שייכת לסבתא שלי ז"ל.
    באחד מימי הנקיונות לפסח היה באחריותי לנקות את ספריית האלבומים.
    וכמובן שמנקים ספריה שכזו היא אפשר רק לנקות אותה חייבים להעביר מבט בכל האלבום ואלבום מה שמתחיל מ5 שניות של הסתכלות הופך לבדיקה מעמיקה של כל אלבום ואלבום.
    באותם ימים חשקתי שרשרת גורמט קלאסית ושהגעתי לאלבום החתונה של הורי פתאום ראייתי את סבתא שלי זיכונה לברכה שאגב אני קרויה על שמה עונדת שרשרת זהה למה שאני מחפשת כ"כ הרבה זמן. ישר רצתי לאימא שלי ושאלתי אותה אם יש לה מושג איפה השרשרת הזו ושאני חייבת אותה.
    ומה שהסתבר לי באותו יום זה השרשרת הזו מחכה לי כבר 20 שנה אצל סבתי השנייה ששומרת לי אותה.
    לאחר שסבתי ז"ל נפתרה מצאו את השרשת הזו בכיס של המעיל שלבשה שנה וחצי אחרי שהיא נולדתי נקראתי על שמה ישר השרשרת הזו עברה עלי במעין ירושה מאז השרשת הזו אצלי וכמובן שאני שומרת אותה לאירועים מיחודים לענוד אותה בכל זאת זאת לא סתם שרשרת…

    מאת: צליל |‏ 8 ביוני 2012 | 15:59
  • סבא וסבתא שלי היו נשואים באושר 50 שנה.לאחר שסבא שלי נפטר סבתא שלי נכנסה לניתוח ארוך וקשה ואי אפשר היה להוריד את הטבעת שלה, שעם השנים התאחדה עם היד,נלחצה לתוך האצבעות שהשמינו ועבדו והולידו וגידלו ילדים.לכן,נאלצו לחתוך אותה והיא עד היום בקופסה על השידה שלה בשני חצאים של השלם.
    בעלי ואני החלטנו לקראת נישואינו לקחת גם שתי טבעות חלקות ודקות.שני חישוקים שהם אחד. העתק מושלם של הטבעת ההיא.בלי בולשיט ובלי דאווין כדי שלא יאפילו על מה שחשוב באמת.אז נכון שיש לי המון תכשיטים שאני אוהבת,וינטג'ים מהסבתות,תכשיטי גראס שקיבלתי מתנה לארועים חשובים מהמשפחה. תכשיטים פשוטים מפה ומשם, תכשיטים מגניבים משלומית אופיר,קולולוש,הגר סתת,נטע ליבנה,נעמה ברוש מיידעל'ה וירידים שונים.תכשיט מכפריס לארוסין ותכשיט שאני חולמת עליו מאגס ותמר ועוד ועוד ועוד.
    אבל רק לאחת פשוטה פשוטה,חישוק עדין מזהב, אני מאחלת שהימים והשנים יאחדו איתי.

    מאת: נועה |‏ 8 ביוני 2012 | 15:46
  •   היא כמובן שרשרת זהב מאוד מיוחדת עם תליון של לב ויהלומים, אותה קיבלתי מבעלי עוד כשהיינו חברים. הוא קנה לי אותה ליום הולדתי ה-26 (שלושה חודשים רק אחרי שהכרנו…). הוא עשה לי הפתעה שהייתה פשוט מושלמת (כמו כל דבר שהוא עושה) הוא לקח אותי למסעדה וחגגנו את יום הולדתי, נהננו אכלנו וצחקנו וכל הזמן הזה לא ידעתי כלום על השרשרת… הוא גם הביא לי זר פרחים כך שלא חשבתי שיביא לי עוד מתנה… בסיום הארוחה הוא הוציא קופסא אדומה בצורת לב ואני הייתי כולי מופתעת, הוא נתן לי אותה ופתחתי ואז ראיתי את השרשרת הכי מדהימה שראיתי בחיי. כל כך התרגשתי והייתי מאושרת. הוא ענד לי אותה על הצוואר ומאז ועד היום היא לא יורדת ממנו…

    מאת: לירון |‏ 8 ביוני 2012 | 15:43
  •  היא כמובן שרשרת זהב מאוד מיוחדת עם תליון של לב ויהלומים, אותה קיבלתי מבעלי עוד כשהיינו חברים. הוא קנה לי אותה ליום הולדתי ה-26 (שלושה חודשים רק אחרי שהכרנו…). הוא עשה לי הפתעה שהייתה פשוט מושלמת (כמו כל דבר שהוא עושה) הוא לקח אותי למסעדה וחגגנו את יום הולדתי, נהננו אכלנו וצחקנו וכל הזמן הזה לא ידעתי כלום על השרשרת… הוא גם הביא לי זר פרחים כך שלא חשבתי שיביא לי עוד מתנה… בסיום הארוחה הוא הוציא קופסא אדומה בצורת לב ואני הייתי כולי מופתעת, הוא נתן לי אותה ופתחתי ואז ראיתי את השרשרת הכי מדהימה שראיתי בחיי. כל כך התרגשתי והייתי מאושרת. הוא ענד לי אותה על הצוואר ומאז ועד היום היא לא יורדת ממנו…

    מאת: לירון |‏ 8 ביוני 2012 | 15:41
  • הטבעת יהלום שלי בעצם הייתה של אמא שלי שנתנה לי אותה כשנפטרה- זו טבעת שאמי קנתה בכספה בעמל רב ובעבודה קשה כשהייתה בת 18- אמא שלי לא באה מבית מבוסס ואפילו רחוק מזה- יהלומים ובכלל תכשיטים היה משו שהיה ניתן רק לחלום עליו- ואמא שלי אהבה נורא יהלומים ומגיל מאוד צעיר רצתה טבעת יהלום- היא עבדה במשק בית במשך תקופה ארוכה ולבסוף דרך דוד שלי שהוא יהלומן הצליחה להשיג את הטבעת שלה(טבעת יהלום 1 קאראט- כמו סלע כזה- שהיהלום הוא האישיו של הטבעת)- מאז שהייתה בת 18 ועד הרגע שנפטרה תמיד הטבעת הייתה על היד שלה- אפילו שניקתה או בישלה לא הורידה אותה מהיד ובכל כמה זמן היה "טקס" כדי שהיהלום ישאר נקי- הייתה שמה אותה בתוך לימון ומים והיהלום היה חוזר לנצוץ- בכל הזדמנות היא הייתה מספרת לנו איך היא ב"זיעת אפה" השיגה את הטבעת ואיך היא עבדה קשה כדי שתהיה לה טבעת כזו( שעד היום נחשבת מאוד יקרה)… כשהייתי בת 18 אמא שלי חלתה בסרטן והביאה לי את הטבעת- וגם אני כמוה לא מורידה אותה מהיד וזו טבעת המזל שלי- מיותר לציין כי הטבעת הזו מזכירה לי את אמא שלי כל כך והיא כל כך סנטימנטלית בשבילי שאין מצב שאני מורידה אותה מהיד.

    מאת: מורן |‏ 8 ביוני 2012 | 15:07
  • מאחורי התכשיט שממש נוגע לליבי יש סיפור קצת עצוב. אמא שלי באה מבית שלא היה בו הרבה כסף- ולראות יהלומים היה רק בחלומות… בקיצור היא עבדה מאוד מאוד קשה במשק בית ולבסוף חסכה מספיק כסף כדי לקנות טבעת יהלום. היא פנתה לדוד שלי שהוא יהלום והוא עשה לה טבעת יהלום מהממת-1 קאראט עם זהב לבן שאז עלתה 1000 דולר. אמא שלי לא הורידה את הטבעת הזו מהיד מאז שהייתה בת 18. כשהייתי בת 18 אמי חלתה בסרטן ריאות ויומיים לפני שהיא נפטרה היא קראה לי לחדר שלה כשהיא גוססת ונתנה לי את הטבעת- אני כותבת ויורדות לי דמעות… אין צורך להגיד שהטבעת הזו מאוד קרובה לליבי- היא לא יורדת לי מהאצבע(אנשים חושבים שאני מאורסת כי היא ממש מזכירה טבעת אירוסים),חוץ מזה שהטבעת מהממת-אין משו שמסמל יותר את אמא שלי מאשר הטבעת הזו- אפשר להגיד שאני ממש מאמינה שהטבעת מביאה לי מזל…

    מאת: מורן |‏ 8 ביוני 2012 | 14:57
  •  
    התכשיט היקר לליבי הוא שקיבלתי מאבי ז"ל. הוא נתן לי אטבעת זהב בצורת נחש ליום הולדתי ומס ימים אחר כך הוא נפטר בפתאומיות בדום לב בבית. ואני זאת שמצאה אותו ללא רוח חיים , כי הייתי בדרך לבלות רציתי להראות לו את הטבעת והוא לא הגיב! מאז 10 שנים ואני לא מורידה כמעט את הטבעת מעבירה אותה מאצבע לאצבע רק לשמור עליה. ועצוב שביום ראשון 10-6 אני חוגגת יום הולדת ותמיד יש לי שמחה מהולה בעצב. אז אני מסתכלת על הטבעת מחבקת אותה חזק קרוב ללבי.אי אפשר לתאר כמה היא חשובה לי.

    מאת: אביבית |‏ 8 ביוני 2012 | 14:57
  •  התכשיט הכי יקר לי הוא לא בהכרח התכשיט שתמורתו שולם הרבה כסף
    הערך שלו עולה על כל יהלום שיציעו לי!

    זה הזמן לר שהחבר הנוכחי שלי הוא גם הראשון שלי ואחרי 3 וחצי שנים מקווה מאוד ומייחלת שיהיה האחרון שלי!
    לפני 3 וחצי שנים בערך, בסוף אוקטובר חבר שלי דניאל קנה לי במתנה שרשרת עם תליון לב כחול (אבן אופל)
    המיוחד פה לדעתי הוא שעד לאותו יום דחיתי אותו (מסיבות שלא חשובות כרגע)
    ולמרות הדחיות הבלתי פוסקות הוא ידע ששווה להילחם ולהתעקש וקנה לי את השרשרת והוציא עליי כסף מבלי להיות בטוח שאהיה איתו בסוף
    באותו ערב שהוא נתן לי את השרשרת הסכמתי לתת צאנס לקשר ומאז אני עונדת את השרשרת ומתהלכת לצידו כבר שלוש וחצי שנים ומקווה שזה ימשיך לתמיד:)

    בהמשך הקשר מוטיב הלב הכחול חזר ותפרתי לו כרית ענקית בצורת לב מבד קטיפה כחול:))

    מאת: אילנה |‏ 8 ביוני 2012 | 14:49
  •  אני ובעלי התחלנו לצאת מגיל 16, כשהוא היה בצבא בקורס קצינים הפסיקו להם את הקורס באמצע ושלחו אותם להלחם במלחמת לבנון השנייה, זאת הייתה תקופה מאוד קשה ולחוצה ולא שמענו ממנו זמן רב. לאחר סיום המלחמה בסיום קורס הקצינים סבא שלו (שנפטר זמן קצר לאחר מכן והיה אדם מיוחד ומדהים ) נתן לו במתנה סיכה אשר קיבל כאשר לחם בהגנה, הסיכה היתה מאוד חשובה לבעלי ובאחת היציאות (המועטות) שלו הביתה הוא מיהר לאוטובוס בתחנה המרכזית בתל אביב והסיכה נפלה. זמן רב חיפשתי לו סיכה דומה משום שידעתי עד כמה היא חשובה לו, יום אחד הייתי בשוק עתיקות בכיכר דיזינגוף וראיתי סיכה ממש זהה לסיכה שנאבדה (מי יודע אולי אפילו זאת אותה סיכה ;), בעלי התרגש לקבל אותה ועד היום היא שמורה אצלו בכופסא ליד המיטה…היום שנינו סטודנטים בטכניון ולפעמים בתקופות מבחנים אני מוציאה אותה ומסתכלת עליה אני מרגישה שהיא נותנת לי כוח ;)

    מאת: יעל |‏ 8 ביוני 2012 | 14:43
  •  

    מאת: אילנה |‏ 8 ביוני 2012 | 14:32
  •  פשוט מאד זה הטכשיט שמסמל לי תרגע הכי טוב בחיי וגם נראה לי שזה הפריט שנשאר וישאר הכי הרבה זמן באופנה מקטנות ועד זקנות זה נחשב לפריט חלום לכל בת באשר היא

    מאת: יעל סלבדור |‏ 8 ביוני 2012 | 14:24
  •  לאחר כמה שנות נישואים שבהן לא הצלחנו להביא ילדים, קנה לי בעלי במתנה שרשרת מתכשיטי האר"י שעל התליון שלה כתוב "לנער הזה התפללתי". הוא צירף פתק קטן למתנה ובו כתב "עוד יהיו לנו ילדים, אני מבטיח". מאז לא הורדתי את השרשרת מעליי. לא יודעת אם יש קשר, אבל אחרי כמה חודשים זה הצליח ואת השרשרת עם ההבטחה/תפילה מחליפה היום שרשרת זהב עם תליון של ילדה. אז, אני כבר לא עונדת את השרשרת ההיא עם התפילה, אבל אין ספק שהיא היקרה לי מבין התכשיטים,ויש לה חשיבות רבה עבורי.

    מאת: אני |‏ 8 ביוני 2012 | 14:07
  •  התכשיט היקר ביותר ללבי הוא לאו דווקא תכשיט יקר בערכו הכספי, אלא בערכו הרגשי. ביום ההולדת ה-20 שלי אחותי הקטנה, בת 8 אז, הביאה לי טבעת כסף קטנה עם אבן כחולה עליה. מאז הטבעת לא יורדת מהאצבע שלי :)

    מאת: טלי |‏ 8 ביוני 2012 | 14:07
  •  לבן זוגי היקר, יש אבן ברקת (אמרלד), לא מלוטשת שהוא עונד כבר חמש עשרה שנה. סבו היה צורף תכשיטים וכך גם דודו. במסיבת הגיוס הדוד העניק לו את אבן הברקת מסבא וביקש שייקח אותה איתו לצבא. בן זוגי לא ידע את ערכה הממשי של האבן, אך הבין שיש לה ערך רגשי רב, לכן במהלך הצבא, בשטחים, בלבנון, בעזה האבן הייתה אצלו בכיסוי הדיסקית. לאחר השחרור, הוא ביקש ממעצבת תכשיטי עור שתשבץ את האבן בתליון מגן דוד. עם התליון הוא חרש את המזרח במשך יותר משנה. כשהגענו לעיצוב טבעות הנישואין, המעצב מאוד התלהב מהאבן והציע לשבץ אותה בתליון כסף, כי מסתבר שזאת אבן יקרה, כמעט כמו יהלום, בעיקר כשהיא כך, טבעית ולא מלוטשת. כבר למעלה מחמש עשרה שנה, בן זוגי עונד את האבן בצורות שונות ומגוונות, היום היא משובצת בתליון מגן דוד מכסף. אולי בעוד כמה שנים היא תעבור שוב….
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=361658617177963&set=a.361657833844708.98780.100000014831392&type=3&theater

    מאת: שן |‏ 8 ביוני 2012 | 13:59
  • כשסבתא שלי נולדה לפני כמעט 90 שנה, היא קיבלה מאמא שלה (סבתא רבא שלי) תליון זהב עם מלאך, שבצדו האחורי חרוט בגרמנית "אלוהים נמצא איתך". כשאמא שלי חגגה בת מצווה, סבתא שלי נתנה לה אותו במתנה, ומאז אמא שלי עונדת אותו.
    מאז שאני זוכרת את עצמי, חיכיתי לרגע שבו אקבל אותו, והרגע טרם הגיע, אבל יום אחד אמא שלי תיתן לי אותו, ומבחינתי יש לו מקום של כבוד, שמור מסביב לצווארי….

    מאת: לילו |‏ 8 ביוני 2012 | 13:49
  • לכבוד יומולדתי ה24 קנתה לי אחותי הקטנה (שהייתה אז בת 14) טבעת כסף מהממת ממגנוליה.
    הטבעת אינה יוצאת דופן באופן מיוחד ואינה יקרה מאוד. היא עלתה בסביבות 150 ש"ח אך המחשבה על כך שאחותי הקטנה חסכה שקל לשקל (דבר לא טריויאלי למתבגרת בת 14…) ושהיא ידעה בדיוק מה משמח אותי מרגשת אותי עד היום…
    כמובן שהטבעת לא יורדת לי מהאצבע ונחה בגאון ליד טבעת הנישואין שלי…

    מאת: yael |‏ 8 ביוני 2012 | 13:44
  •  התכשיט היקר ביותר לליבי הוא מפתח של חברת התכשיטית טיפאני ושרשרת זהב תואמת שקיבלתי ליום הולדת 17 .
    בגיל 13 ראיתי את אחד הסרטים האהובים עלי בעולם "ארוחת בוקר בטיפאניס" הנהדר. הסרט הזה בכיכובה של אודרי הפבורן היפיפיה הפך להיות לסרט שראיתי יותר מ10 פעמים והוא תמיד גרם לי לחייך.
    החלום הכי גדול שלי היה להגיע לאותה חנות של "Tiffany & Co" בניו יורק או כמו שאמרה הולי גולייתלי ל"מקום הטוב ביותר בעולם, כאן שום דבר רע לא יכול לקרות ".
    שבוע לפני יום ההולדת ה-17 הגיעה ההזדמנות שלי !
    טסתי עם ההורים שלי לבקר את המשפחה שלי בניו יורק. חסכתי כסף ורציתי לקנות לעצמי מפתח של טיפאני מכסף , הכי פשוט והכי זול שהתאים לכמות הכסף שחסכתי.
    אבל… ביום ההולדת שלי קיבלתי מתנה מדודה שלי (שגרה בניו יורק)מפתח טיפאני יפיפה עם זהב ויהלומים ושרשרת זהב תואמת .
    זאת בהחלט הייתה מתנת יומולדת נהדרה!
    כמה ימים לאחר מכן הגעתי לחנות עצמה, הצטלמתי ליד חלון הראווה בדיוק כמו הולי ונכנסתי לחנות עם מפתח הטיפאני שלי על צווארי ומאז אני לובשת אותו בכל הזדמנות :)

    מאת: סופי |‏ 8 ביוני 2012 | 13:43
  • התכשיט היקר ביותר לליבי הוא שרשרת שאמא שלי נתנה לי ,
    עם כמה שזה נשמע קלישאתי, זאת שרשרת שאני מתכננת להעביר אותה במשפחה מדור לדור.
    שרשרת מזהב , עם לב שמצד אחד הוא אדום ומהצד השני כחול,
    אלו צבעים נגד עין הרע.
    הסיפור עליה דיי מצחיק,
    לפני כשנה הרבה אנשים התחילו להחמיא לי ולהגיד עליי דברים טובים בעקבות ירידה במשקל.
    אמא שלי פחדה מעין הרע ונזכרה שפעם היא קנתה שרשרת נגד עין הרע, היא חיפשה אותה בכל המגירות עד שמצאה , וענדה לי אותה.
    ומאז, היא לא ירדה לי מהצוואר, עד כמובן, שתיוולד לי בת והיא תקבל אותה (:

    מאת: הילה |‏ 8 ביוני 2012 | 13:29
  •  התכשיט הכי יקר לי שמהוה עבורי משמעות רבה הוא שרשרת זהב עם השם שלי שקיבלתי במתנה ליום הולדתי.הורי החליטו להפתיע אותי ליום הולדתי וקנו לי את השרשרת שחלמתי שתהיה לי הרבה מאוד זמן..חשוב לציין שהורי הפתיעו אותי בגדול וגם הגשימו לי עוד חלום,אין מילים לתאר את השמחה שהרגשתי באותו הרגע.השרשרת זהב בעלת משמעות רבה עבורי והכי מיוחדת שיש.אין כמו ההורים שלי תמיד כייף שמגשימים לך עוד חלום:)

    מאת: חגית |‏ 8 ביוני 2012 | 13:28
  • התכשיט היקר ביותר לליבי הוא צמיד זהב עדין עם השם שלי חרוט עליו. את הצמיד קנו לי סבא וסבתא שלי כאשר נולדתי כברכה לחיים טובים והצלחה . סבא וסבתא שלי גרים בצפון הרחוק וכאשר אני רואה את התכשיט אני נזכרת בהם ומרגישה קרובה אליהם. תכשיט נוסף שחשוב לי הוא שרשרת זהב הנושאת את שמי אשר קיבלתי מהם לבת המצווה.

    מאת: מור |‏ 8 ביוני 2012 | 13:04
  •  התכשיט הכי יקר לי שמהוה עבורי משמעות רבה הוא שרשרת זהב עם השם שלי שקיבלתי במתנה ליום הולדתי.הורי החליטו להפתיע אותי ליום הולדתי וקנו לי את השרשרת שחלמתי שתהיה לי הרבה מאוד זמן..חשוב לציין שהורי הפתיעו אותי בגדול וגם הגשימו לי עוד חלום,אין מילים לתאר את השמחה שהרגשתי באותו הרגע.השרשרת זהב בעלת משמעות רבה עבורי והכי מיוחדת שיש.אין כמו ההורים שלי תמיד כייף שמגשימים לך עוד חלום:)

    מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) |‏ 8 ביוני 2012 | 12:27
  •  את האמת שאני לא חובבת תכשיטים גדולה. ואין לי הרבה אקססוריז במלתחה… ואפילו התכשיט היקר לליבי עלה 150 ש"ח. התכשיט הזה הוא שרשרת שסבי וסבתי נתנו לי במתנה. יש לו תליון עם עיגול טורקיז נגד עין הרע ,עיטור בזהב, וחמסה קטנה. אמנם הם נתנו לי את השרשרת כדי שתשמור עליי אבל, סבי וסבתי גרים בדרום הרחוק וכשאני עונדת את השרשרת אני מרגישה שאני שומרת עליהם…

    מאת: גל מן |‏ 8 ביוני 2012 | 11:59
  • כשאמא שלי היתה בת 17 היא גררה את סבא שלי זכרו לברכה למסע חיפושים בכל חנויות התכשיטים אחר תליון בצורת סמיילי שעיניו עצומות. מסתבר שבאותה תקופה היו התליונים האלה מאד פופלאריים ולא היתה בעיה למצוא סמיילים בחנויות השונות, אבל אמא שלי התעקשה על התליון הספציפי הזה. התליון נשמר במצב מצויין מעל ל-30 שנה ולפני קצת פחות משלוש שנים, עם גיוסי לצה"ל ביקשתי את התליון בהשאלה, כיוון שהוא "תיקני" לפי חוקי הצבא וסיכמתי עם אימי שכשימאס לי ממנו אחזיר לה אותו.
    במהלך השירות הצבאי שלי איתרתי את התמונה של אמא שלי מיום הגיוס לצה"ל, כשהיא מחזיקה בידיה שלט עם המספר האישי והתליון, כמובן, על צווארה.
    מאז התליון לא יורדת ממני, הוא עבר איתי את כל השירות הצבאי, את שלושת חודשי הטיול הגדול בחו"ל, העבודה וכמובן שגם כשאתחיל ללמוד לא אסיר אותו.
    ביום מן הימים, התליון (שכאמור כבר עבר את גיל 30) יעבור הלאה לבת שלי.

    כנראה שהתליון הזה היא באמת משהו מיוחד ולא רק לי, כי גם כשאני מבקרת עם חברות בחנויות תכשיטים ואומרת להן שלי אין סיבה לקנות שרשרת כי אני לא מורידה את התליון שלי, המוכרות מסכימות איתי ואומרות לי בשום אופן לא לוותר עליו, במקום לנסות לשכנע אותי לקנות משהו כמו שמצופה מהן במסגרת עבודתן.

    מאת: צליל הובר |‏ 8 ביוני 2012 | 11:55
  • התכשיט הוא תליון ישן שסבתא שלי נתנה לי, היא קיבלה אותו מאמא שלה. הוא מתקופת השפל הגדול בארה"ב, יהלומים היו נדירים ורק לעשירים מאד. התליון הוא מין פרח ממתכת וזכוכית שמתחת לזכוכית יש נייר כסף, נייר הכסף מנצנץ כמו יהלומים. כך ענדו הרבה אמריקאיות תכשיטים מנצנצים. הוא מקסים ובאמת, עדיין מנצנץ. נשארו מעט מאד תכשיטים כאלו, מכיוון שלא היה לתכשיטים כאלה שווי לא שמרו עליהם. בעיני, זה יותר שווה מיהלומים.

    מאת: כנרת |‏ 8 ביוני 2012 | 11:50
  •  תיקון, התליון הוא משנת 1904…

    מאת: רותם |‏ 8 ביוני 2012 | 11:49
  •  התכשיט היקר לליבי הוא מסבתי ניצולת השואה (ז"ל)- תליון מטבע בערך משנות ה20 שסחבה עמה עוד מתקופתה באירופה… מעצם החשיבות שיש לתליון והרצון לשמר את סבתא בזיכרון עדיין לא העזתי לענוד אותו והוא שמור היטב במגירה של אמא… לא חושבת שאי פעם יהיה לי האומץ לענוד אותו על צווארי…

    מאת: רותם |‏ 8 ביוני 2012 | 11:46
  •  לפני שנתיים כשאני ובעלי חגגנו שנה לחברות שלנו היינו בתאילנד. כשטסנו כולם אמרו לי שהוא הולך להציע לי נישואין. בעלי שפחד ממחויבות בצורה מטורפת הבהיר לי שוב ושוב שהוא לא הולך להציע לי נישואין ושאם אני רק אזכיר את המילה נישואין או אירוסים בטיול הוא משאיר אותי שם וחוזר הביתה. ואני הייתי ילדה טובה ובכלל לא דיברתי על זה. ביום שחגגנו בו שנה הוא לקח אותי לחוף הים בשקיעה הכי מדהימה בעולם. פתאום התחלתי לשמוע את השיר "יסמין" של הפיל הכחול ומרוב ההלם לא הבנתי בכלל מה קורה. מסתבר שהטבעת מה.שטרן הייתה בתיק שלו כל הזמן ושכל הטיול הוא שמר עלי שאני לא אתקרב לתיק הזה. הוא כרע ברך ושאל אותי אם אני רוצה להתחתן איתו. אני כמובן צרחתי ומיד הסכמתי והוא שם לי את הטבעת בידיים רועדות על היד הרועדת שלי. מידע אחר כך יצא איזה תאילנדי ממסעדה קרובה והביא לי פרחים וזר פרחים לראש. זה היה כל כך רומנטי! מאז בכל פעם שאני שומעת את השיר אני פשוט מתחילה לבכות.
    הטבעת היא טבעת עדינה עם יהלומים מסביב ואחד גדול באמצע. מדהימה מדהימה מדהימה. היא לא יורדת לי מהאצבע וגם בחיים לא תרד.  

    מאת: רותם |‏ 8 ביוני 2012 | 11:33
  • לפני שנתיים כשאני ובעלי חגגנו שנה לחברות שלנו היינו בתאילנד. כשטסנו כולם אמרו לי שהוא הולך להציע לי נישואין. בעלי שפחד ממחויבות בצורה מטורפת הבהיר לי שוב ושוב שהוא לא הולך להציע לי נישואין ושאם אני רק אזכיר את המילה נישואין או אירוסים בטיול הוא משאיר אותי שם וחוזר הביתה. ואני הייתי ילדה טובה ובכלל לא דיברתי על זה. ביום שחגגנו בו שנה הוא לקח אותי לחוף הים בשקיעה הכי מדהימה בעולם. פתאום התחלתי לשמוע את השיר "יסמין" של הפיל הכחול ומרוב ההלם לא הבנתי בכלל מה קורה. מסתבר שהטבעת מה.שטרן הייתה בתיק שלו כל הזמן ושכל הטיול הוא שמר עלי שאני לא אתקרב לתיק הזה. הוא כרע ברך ושאל אותי אם אני רוצה להתחתן איתו. אני כמובן צרחתי ומיד הסכמתי והוא שם לי את הטבעת בידיים רועדות על היד הרועדת שלי. מידע אחר כך יצא איזה תאילנדי ממסעדה קרובה והביא לי פרחים וזר פרחים לראש. זה היה כל כך רומנטי! מאז בכל פעם שאני שומעת את השיר אני פשוט מתחילה לבכות.
    הטבעת היא טבעת עדינה עם יהלומים מסביב ואחד גדול באמצע. מדהימה מדהימה מדהימה. היא לא יורדת לי מהאצבע וגם בחיים לא תרד.  

    מאת: רותם |‏ 8 ביוני 2012 | 11:29
  •  לסבתא שלי יש מנהג שכל נכדה שמגיעה לגיל ארבע מקבלת צמיד זהב אדום במתנה. ובכן, גם אני קיבלתי צמיד משגע (יש לסבתא טעם משובח). במשפחה אנחנו המון נכדות, וכל אחת שהגיעה לגיל הטיפש-עשרה הורידה את הצמיד מטעמי אופנתויות. אני לא הייתי מוכנה להוריד אותו לטובת צמידי פלסטיק שייעלמו מהנוף בשנה הבאה וכך נשארתי איתו שנים. מה גם שיש לי ידיים דקיקות מאוד (עניין גנטי) ולכן הגודל הקטנטן שלו לא היווה בעיה. אולם עם השנים כבר לא יכלתי לשלוף אותו מהיד והוא נשאר 'תקוע' לשמחתי. לפני כשלוש שנים, שברתי את פרק כף היד והגעתי לבית חולים בוכה ומיבבת מכאבים. הרופא אמר שצריך לחתוך את הצמיד כי אחרת אי אפשר לשים את הגבס. וכך היה, הרופא חתך את הצמיד לשני חלקים וכך גם את הלב שלי. פתאום לא הרגשתי את הכאבים והתעסקתי רק בצמיד שאחרי 19 שנה על יד ימין, פשוט נלקח ממני לטובת גבס מגושם. השבר כאמור כבר התאחה אבל הצמיד עדיין שבור. הוא נמצא בקופסא מיוחדת בארון שלי. למרות שהוא בלתי ניתן לענידה, כיוון שהוא בשני חלקים, הוא עדיין ותמיד יהיה הצמיד היקר לליבי.. שבת שלום

    מאת: קורין |‏ 8 ביוני 2012 | 11:24
  •  לפני כשנתיים אבחנו אותי כחולת סרטן השד, כמובן שהיה בכי ועצב והרגשה של ייאוש וכל החיים עוד לפניי אבל לא וויתרתי וכל הימים בהם שהיתי בבית החולים, דאגתי להעלים אותם מזכרוני, חוץ מיום אחד בו ילדה ממחלקת הילדים (נהגתי להקריא להם סיפורים כשיכלתי), הביאה לי לפני שנכנסתי לניתוח כריתת השד, טבעת של פרפר ציבעונית כזאת מפלסטיק, כזאת שמוציאים מהמכונה בשקל, ואני פשוט התמלאתי דמעות ולא יכלתי לשלוט בעצמי, ואני מאמינה עד היום שהטבעת הזאת שהביאה לי המלאכית הקטנה הזאת, היא זו שעזרה לי לעבור את הדבר הזה …

    מאת: nastya |‏ 8 ביוני 2012 | 11:24
  • לפני מספר שנים חמותי הכינה עבורי בעזרת מעצב שרשרת יהלום עדינה ויפיפייה מיהלום שהיה ברשותה. אהבתי את השרשרת מהרגע הראשון, והתייחסתי אליה בכבוד שמגיע לה. לפני שלוש שנים, בזמן שבעלי ואני אכלנו ארוחת ערב במסעדה, פרצו לדירה שלנו וגנבו את השרשרת. הצער היה רב, כיוון שלא היה לנו ביטוח וכיוון שמדובר היה בשרשרת ייחודית. לצערי הרב, שנה לאחר מכן, חמותי, בעלת הטעם המיוחד והנפלא בתכשיטים ובבגדים, נפטרה מסרטן בגיל 54.
    שנדע רק בשורות טובות וסוף שבוע שקט ורגוע!

    מאת: עדי |‏ 8 ביוני 2012 | 11:20
  • כאשר הייתי בת 17 ממש לפני הנסיעה לפולין עם בית הספר, סבתא הביאה לי שרשרת זהב.
    סבתא סיפרה לי שהפרח בתליון הוא מאוד מיוחד ופירוש שמו הוא ״אל תשכחני״.
    סבתא שלי שמאוד התרגשה מנסיעתי לפולין מכיוון שהיא ניצולת בירקנאו רצתה שאקח את השרשרת איתי.
    ענדתי את השרשרת מספר שנים וכמו שהזמן חלף והאופנה השתנתה השרשרת נכנסה לאחת מקופסאות התכשיטים שלי.
    סבתא שלי חלתה במחלת הסרטן ובימיה האחרונים ישבתי לצידה בבית החולים מבלי לדעת אם היא יודעת שאני זו שיושבת לצידה עד שיום אחד היא שאלה ״למה את לא עונדת את השרשרת שנתתי לך?״
    יום למחרת הגעתי לבית החולים כשאני עונדת את השרשרת והראתי אותה לסבתי.
    זה היה היום האחרון שראיתי אותה. באותו לילה הלכה סבתי לעולמה ואני את השרשרת לא הורדתי מאז.

    מאת: סיגל |‏ 8 ביוני 2012 | 11:13
  • אין ספק שתכשיטים זה חלק משמעותי ביותר בהופעה שלי, אבל תמיד יש את אלה שתשמרי כי הם מזכירים לך משהו מהילדות. אצלי התכשיט זו טבעת מעפנה כזאת שקונים בכל מיני הופעות ועושה אורות מהבהבים כאלה. קיבלתי אותה מחבר ילדות שלי כשהייתי בערך בת 8 ומאז אני לא זורקת אותה. היא עברה איתי המון דירות ומקומות ותמיד אני אשמור אותה כמזכרת לקשר שהיה בינינו כל כך הרבה שנים (אני לא צריכה להוסיף שהייתי מאוהבת בו כשהייתי קטנה). יש לציין שאנחנו כבר לא בקשר הרבה מאוד זמן אז הטבעת הזו מחזירה אותי לתקופה הזו לפעמים. 

    מאת: רוני |‏ 8 ביוני 2012 | 11:11
  •  תמיד כיף לקבל תכשיטים מתנה ובטח כל הנשים יסכימו איתי שטבעת יהלומים זה בכלל כיף ולי יש 3 טבעות שכאלה וכל אחת מהן מיוחדת בפני עצמה ולכולן מכנה משותף אחד ולכן אני מסתכלת עליהן כתכשיט אחד גדול ויקר לליבי וכן יקר מאוד…
    לי ולבן זוגי שיחיה שתי בנות וכרגע הנני בסוף הריון עם ילדה נוספת, בן זוגי היקר נוהג לו מנהג מקסים שכל פעם שאני בהריון הוא מגדיר זאת כתודה מראש ומעניק לי טבעת יהלומים כבר בהריון בכדי להראות לי כמה יקר לו ההריון הזה וכאות הערכה אליי וזה כמובן מקסים ומהמם בעיניי וכך יש לי כבר 3 טבעות יהלומים מהממות ביופיין שברור לי למי שייכת כל טבעת…ובהזדמנות זאת תודה לבן זוגי על הרגישות שלו ועל הקסם….שבת שלום ומהנה ומקסימה לכולנו……

    מאת: אופיר |‏ 8 ביוני 2012 | 11:10
  •  טבעת שקיבלתי מחבר שלי

    מאת: יולי |‏ 8 ביוני 2012 | 11:08
  •  התכשיט שהכי יקר ללבי הוא טבעת קטנה, פשוטה מזהב שמצאתי בארון המקלחת של אמא שלי. זאת טבעת שעברה מחברה טובה, אליה, ואז אליי. מאותו יום אני לא מורידה את הטבעת היפיפיה הזאת, הולכת איתה לכל המבחנים החשובים, ולא משנה מה אני לובשת, אפילו ג'ינס גזור וטי ישנה, היא נותנת אפקט יקר וישן…

    מאת: נעה |‏ 8 ביוני 2012 | 11:06
  •  התכשיט היקר לליבי הוא שרשרת מגן דוד מזהב שקיבלתי בבת המצווה שלי והיום אני בת 19 וחצי , את השרשרת קיבלתי מסבא וסבתא שלי ועד היום אני עונדת את השרשרת והיא איתי במיוחד ברגעים חשובים, כמו מבחן , וטסט ועבודה חדשה , איכשהו תמיד זה נותן לי כוח , ומזל ואנרגיות ושמחה .. אז זה תכשיט שלעולם לא אוותר עליו . :)

    מאת: ניקול |‏ 8 ביוני 2012 | 11:05
  •  התכשיט האהוב עליי הוא שרשרת של עם תליון בצורת דוב. קניתי אותה כשהייתי בניו יורק ומאז היא נסעה איתי לכל מיני מקומות. בעזרת השרשרת הזו זיהו אותי חברות שלא ראיתי הרבה מאוד שנים.זו לא השרשרת הכי יפה שיש לי אבל ללא ספק זו השרשרת שיש לי ממנה הכי הרבה זיכרונות.

    מאת: אבישג |‏ 8 ביוני 2012 | 10:55
  •  התכשיט שיקר ביותר לליבי זו טבעת מאוד מיוחדת..
    היינו חודשיים ביחד, נסענו לאילת, כמובן שהוא הפתיע ולא היה לי שמץ של מושג, טיילנו, קנינו ויצאנו למסיבות עד שלבסוף, ביום האחרון של הסופ"ש הוא לקח אותי לקניון, חנות תכשיטים, וקנה לי טבעת מהממת שמשולבת משתי טבעות של המעצב אביב.
    ת'אמת לומר לכם? לא המחיר שהוא שילם זה מה שעשה את הטבעת הזו כל כך מיוחדת ויקרה לליבי.. אלא המילים שאמר יחד איתן: "זהו. עכשיו, עם הטבעת הזו, את שלי לתמיד.."
    מאז, אנחנו כבר שנתיים וחצי יחדיו, הטבעת לא ירדה מידי אפילו לו לשעה.. ואם עליי להוריד אותה לכמה דקות.. החלל הריק הזה באצבע ישר משגע אותי ואני מחזירה אותה חזרה.. :-)

    מאת: אליס |‏ 8 ביוני 2012 | 10:50
  •  קודם כל תכשיטים זה דבר מאוד חשוב בחיים שלי אבל יש תכשיט שלא יורד מהיד שלי אף פעם. בגיל 16 קיבלתי מהורים שלי צמיד זהב שהם קנו אותו לבד בלי שבחרתי אותו, הוא אכן נחמד, חביב ואליגנטי. חשבתי לעצמי שאהיה איתו כמה זמן ואחליף למשהו אחר, אך אחרי כמה שנים ההורים שלי בצער רב התגרשו והצמיד הזה הוא זיכרון של מתנה אשר הם קנו ביחד ונתנו לי אותו באהבה כה גדולה. הצמיד לא יורד לי מהיד כבר המון שנים ואני כבר מזמן לא בת 16. בעלי רצה לקנות לי צמיד אחר במקומו ודי מתעקש לשים אותו בצד אך בליבי יושב הרגע בו הם נתנו לי אותו יחד והצמיד הזה מזכיר לי את האיחוד והאהבה של המשפחה שלי. שבת שלום חברים

    מאת: יולי |‏ 8 ביוני 2012 | 10:45
  •  לפני 13 שנים בדיוק, חגגתי בת מצווה. אחרי שאחרון החוגגים חזר לביתו, קראה לי סבתא ואמרה שיש לה הפתעה מיוחדת בשבילי!
    היא הוציאה שקית קטנה מבד קטיפה אדום ישן והושיטה לי, בהתרגשות וסקרנות פתחתי את השקית והוצאתי מתוכה שני צמידי זהב גדולים ויפים!
    היא סיפרה שאת הצמידים היא קיבלה במתנה מסבתא שלה לבת מצווה שלה וכעת,היא החליטה להעביר אותם אלי כיוון שאני הנכדה הגדולה..!
    התרגשתי מאד, אך בתור ילדה קטנה ותנומה התביישתי להסתובב עם הצמידים המגושמים…
    כשהתבגרתי, והצמיד הלם את מידותי התחלתי ללבוש אותו יותר ולהקשר יותר..
    ואז התחלתי לראות נשים רבות מסתובבות עם ״צמידים מרוקאיים״-זה הגיע לאופנה! תחושת ה׳בלעדיות׳ קצת נעלמה…
    גדלתי עוד ואז פגשתי את אהבת חיי והחלטנו להתחתן!
    כשבוע לפני שעמדתי לפני החופה, הלכה סבתא לעולמה והותירה בנו חלל ועצב גדול מאד.
    בחופה, צעדתי יפה ולבנה עם שני צמידי זהב מרשימים וזוהרים.
    אין ספק, שהיא הייתה איתנו באותם רגעים גדולים!
    סבתא, אני מתגעגעת אליך!  

    מאת: נעה |‏ 8 ביוני 2012 | 10:24
  •  כולן בודאי מזדהות עם סנריו "מתנה גדולה" בימי הולדת חשובים.
    התכשיט שיקר לי מכל הוא חמש שרשראות זהב המצורפות זו לזו.
    בכל יום הולדת "משמעותי" : בת מצווה, גיל 18, גיל 20 והאחרון 25 אמא שלי קנתה לי שרשרת זהב עם לולאות כשכל אחת שונה מהאחרות. החמישית היא שלה.
    אני כמעט אפעם לא מסירה אותן. הם מייצגות את הקשר החזק שלי עם אמא שלי ואת כל התחנות שלי בחיים. הן מזכירות לי בכל יום הולדת כמה אני שמחה לגדול.

    מאת: מעין |‏ 8 ביוני 2012 | 10:22
  • כולן בודאי מזדהות עם סנריו "מתנה גדולה" בימי הולדת חשובים.
    התכשיט שיקר לי מכל הוא חמש שרשראות זהב המצורפות זו לזו.
    בכל יום הולדת "משמעותי" : בת מצווה, גיל 18, גיל 20 והאחרון 25 אמא שלי קנתה לי שרשרת זהב עם לולאות כשכל אחת שונה מהאחרות. החמישית היא שלה.
    אני כמעט אפעם לא מסירה אותן. הם מייצגות את הקשר החזק שלי עם אמא שלי ואת כל התחנות שלי בחיים. הן מזכירות לי בכל יום הולדת כמה אני שמחה לגדול.

    מאת: מעין |‏ 8 ביוני 2012 | 10:21
  • השרשרת היקרה ביותר ללבי היא השרשרת שמעולם לא ענדתי.. כשנולדתי, לפני עשרים וחמש שנה, העניקה לאמי חברה טובה, איטלקייה יהודייה בעלת טעם משובח במיוחד, שיק אירופי מתקדם, וחשוב מכך לב רחב, שרשרת עם תליון בצורת מגן דויד, עם אבן יהלום עתיקה בצבע ורוד על כל אחד מקודקודיה, אותה ביקשה שיעניקו לי כשאגדל. אמי ענדה את השרשרת על צווארה בכדי לשמור אותה קרוב אליה וכאשר נכנסה לעשות צילום שגרתי כלשהוא בבית החולים, התבקשה להסיר את תכשיטיה. כשיצאה מן הבדיקה, גילתה שהשרשרת היקרה כל כך איננה. היא פנתה לכל הגורמים הממונים, לאבטחת בית החולים, אך לשווא. השרשרת נגנבה. הוריי חסכו את דבר הגניבה מחברתם היקרה בכדי לא לצער אותה, והלב נצבט מעט בכל פעם שנזכרת אמי בתכשיט הנפלא, בעל הערך הרגשי הגבוה כל כך. החברות, לעומת זאת, שורדת עם היום, ובגיחות לרומא אוהבים כולנו להיפגש, פחות תכשיט אחד על הצוואר, אך האהבה והידידות היא בהחלט העיקר.

    מאת: דנה |‏ 8 ביוני 2012 | 10:10
  •  אנחנו עוד לא בני שמונה עשרה, אבל בטוחים שנתחתן. החבר שלי קנה לי לפני חודשיים טבעת אירוסין מדהימה, צנועה, לא באלפי שקלים אבל הוא עבד מלאא בזמן האחרון, ורק אז הבנתי שזה היה בשביל לקנות אותה. עדין אף אחד לא יודע עליה חוץ משנינו, וזה גם כנראה ישאר ככה עד שיגיע הגיל ההגיוני להתחתן, אבל בינתיים, הטבעת הזאת היא הדבר הכי חשוב לי בעולם.

    מאת: ענבל |‏ 8 ביוני 2012 | 09:52
  •  התכשיט היקר ביותר לליבי הוא שרשרת זהב שקיבלתי מסבתא רבא שלי. מדובר בתכשיט שעובר במשפחה יותר ממאה שנה, ועבר הרבה תלאות עד שעלה לארץ ישראל. כשהייתי ילדה השרשרת הכבדה נראתה לי עתיקה ולא מושכת בכלל. היא נדחפה עמוק למגירה, מבלי שאחשוב שאי פעם אענוד אותה. כשהתבגרתי, מעבר לחשיבות הסמלית שלה, גם כל תכשיטי הווינטג' חזרו לאופנה. אז הבנתי כמה היא יפה. מאז אני עונדת אותה כמעט כל יום. אני גם יודעת שכשתהיה לי בת, אני אוריש את השרשרת לה. זה פשוט פריט נצחי!

    מאת: יסמין |‏ 8 ביוני 2012 | 09:48
  • התכשיט היקר ביותר לליבי הוא שרשרת זהב עליה תלוי תליון קטן, אובלי, עם חריטות עדינות. כאשר לוחצים על כפתור קטנטן נפתח התליון ומתגלה בתוכו שעון.
    השרשרת היתה שייכת לסבתי ז"ל, ואני זוכרת שבתור ילדה קטנה תמיד ישבתי על ברכיה ושיחקתי בלי סוף עם השעון – סגרתי ופתחתי ונהניתי מצליל "הקליק" העדין בכל סגירה ופתיחה.
    סבתי תמיד אמרה "יום אחד הוא יהיה שלך" (אמירה שלא ממש נעמה לאזניי כילדה קטנה שהבינה מה צריך לקרות על מנת שהשעון יהיה שלה). לאחר שהיא נפטרה בשיבה טובה (בגיל 85) השעון נמסר לי, ומאז הוא מזכיר לי אותה בימיה ההדורים והגאים כשאני על ברכיה, כפי שבוודאי היתה רוצה שיזכרו אותה .

    מאת: ניבה |‏ 8 ביוני 2012 | 09:46
  • חודש לפני שאבא שלי נפטר, בהקפצה האחרונה לבית החולים, בעודנו ממתינים כולם בחוץ, אמא שלי נזכרה שהמתנה שלי הגיעה מהצורף ונתנה לי אותה – שרשרת זהב עם השם שלי בכיתוב פשוט ועדין, לכבוד יומולדת 30. באותו הרגע היא ענדה לי אותה על הצואר.
    לא הרבה אחרי, אבא שלי נפטר.
    מאז קיבלתי תכשיטים רבים אחרים – יקרים יותר ויקרים פחות, אבל זאת, שרשרת קטנה ופשוטה שערכה ככ גדול והיא לא יורדת לי מהצואר לעולם (מלבד בטיפול אצל הקוסמטיקאית לשעה וחצי ומיד חוזרת לצוארי).
    הערך שלה הרבה יותר סנטימנטלי מכל פריט אחר בתיבת התכשיטים שלי. 
    ואגב,
    היא הולכת יופי עם כל אקססורי נוסף ואני מקבלת עליה ככ הרבה מחמאות כל השנים האלה:)

    שבת שלום ותודה שעשיתם לי לחשוב על זה.

    מאת: מעיין. |‏ 8 ביוני 2012 | 09:46
  •  אמי באה ממשפחה קטנה שלא היה לה הרבה. סבא וסבתא עלו לארץ לבנות ולהבנות בישובי חומה ומגדל בלי הרבה כסף ואמצעים אבל עם הרבה אידיאולוגיה ותשוקה בעיניים. סבתי הסתפקה במלתחה מונוטונית של חאקי וכחול פועלים. אבל שהיתה מתקשטת היתה עונדת את התכשיט היחידי שהיה לה, עוד מרוסיה – שרשרת זהב – אליפסת אמייל שחורה עם ציפור זהב עדינה באמצע. מה חשבה שענדה אותה? האם התגעגעה לרוסיה הקרה? לא אדע… השרשרת עברה בירושה לאימי כירושה יחידה. היום אני גאה לענוד אותה לקבל מחמאות על תכשיט הוינטג' שלי ולהתגעגע לסבתא שלא הכרתי.

    מאת: דנה |‏ 8 ביוני 2012 | 09:45
  •  התכשיט שמהוה עבורי משמעות רבה הוא שרשרת זהב לבן עם חמסה קטנה שקיבלתי מהוריי כשהייתי נערה צעירה, לכבוד יום הולדתי ה-13, בזמנו. כמובן שלא היה לה עוד אז משמעות מיוחדת כל כך, אך שאבי נפטר זמן לא ארוך אחר כך, השרשרת היוותה עבורי מזכרת אחרונה חשובה ואהובה כחלק מהמתנות הרבות שקיבלתי ממנו. ביום מן הימים, אבדה לי השרשרת בבית הספר ומצאתי רק את התליון. המקרה העציב אותי מאוד ולמשך הרבה זמן. החלטתי לשמור את התליון כמזכרת, מבלי לענוד אותו. מאז החלפתי עוד שרשראות רבות בחיי…והתליון תמיד נשאר איתי בארנק כמזכרת והולך איתי לכל מקום.

    מאת: שלי |‏ 8 ביוני 2012 | 09:39
  •  אני חובבת תכשיטים גדולה מאוד,גם מכינה בעצמי הרבה דברים,זה בא מהבית מאמא שמכינה גם דברים מדהימים לכן יש לי הרבה דברים מיוחדים אבל התכשיט היקר לליבי היא טבעת של סבתא משנות ה- 40, טבעת וינטג' אמיתית עם אבן אדומה במרכז ויהלומים בליטוש ישן מסביב. סבתא נפטרה לפני מס' שנים והטבעת ולקחתי את הטבעת מקופסאת התכשיטים הישנה שלה. אני לא מורידה אותה מהיד כי תמיד כשאני מסתכלת עליה אני מייד רואה את סבתא שהיתה יקרה וחשובה לי מאוד. איןיום שאני לא מקבלת עליה מחמאות מגברים ונשים כאחד.

    מאת: שלי |‏ 8 ביוני 2012 | 09:38