מבצעי "יום שישי השחור": עד 70% הנחה בטופשופ

יום הסיילים הגדול מארצות הברית מגיע גם לחנויות בארץ | סיבוב מבצעים לסוף השבוע

מאת  | ‏ 24 נובמבר 2011
טופשופ חורף 2012 | צילום: יחצ

עכשיו רק צריך לגלות אם באמת נשארו פריטים שווים. טופשופ חורף 2012 | צילום: יחצ

למרות השם המאיים, "יום שישי השחור", או "בלאק פריידי", הוא למעשה יום חג עבור פאשניסטות העולם. יום שישי שלאחר חג ההודיה מסמן בארצות הברית את פתיחת עונת הקניות החשובה בשנה – לקראת חג המולד. בעשורים האחרונים הוא מבשר את בוא הסיילים, הנחות סוף העונה הגדולות של החורף.

מקור המונח לא לגמרי ברור. אסכולה אחת גורסת כי תנועת המכוניות והולכי הרגל בתאריך גרמה למשטרת פילדלפיה ולנהגי האוטובוסים בעיר סבל רב, ובשנות ה-70 אלו החלו לכנות את היום העמוס בשנה "יום שישי השחור". תיאוריה חביבה אחרת מייחסת את מטבע הלשון לקמעונאים שנהגו לרשום את ההפסדים בעט אדום ואת הרווחים בעט שחור בספרי החשבונות שלהם. מאחר שהיום שלמחרת חג ההודיה הוא אחד מימי העסקים הרווחיים בשנה, "יום שישי השחור" למעשה מתייחס לצבע המשמח שמילא את ספרי החשבוניות באותו תאריך.

מיס סלפרידג'  | צילום: פול סמית

החורף עוד לא התחיל, כבר יש הנחות. מיס סלפרידג' | צילום: פול סמית

כך או כך, "בלאק פריידי" כבר מזמן לא שמור לאמריקנים בלבד. גם כאן בארץ לא מעט רשתות מורידות מחירים לרגל המאורע. קיבצנו עבורכם כמה מההפתעות של סוף השבוע הקרוב:

* טופשופ, טופמן, מיס סלפרידג' ודורותי פרקינס מציעות 25 אחוזי הנחה על כל החנות, ועד 70 אחוזי הנחה על פריטים נבחרים
* הרשתות השייכות לקבוצת סקאל (שהן: אמפוריום, סקאל ספורט, ראלף לורן, טימברלנד, קנת' קול,Bebe , נאוטיקה וינס קמוטו) מציעות בסוף השבוע 30-70 אחוזי הנחה
* לידיעת הגולשים בים, הרשתות קוויקסילבר ואוניל הכריזו על 25 אחוזי הנחה על כל החנות, ופריטים נבחרים ב-40 אחוז הנחה
* ב-Nine West לקוחות לאומי קארד יזכו ל-30 אחוזי הנחה על כל החנות
* עוד בגזרת הנעליים: גלי מציעה מגוון פריטים ב-50 אחוז הנחה
* לחובבות האיפור, רשת איל מקיאג' מציעה 90 אחוזים על הפריט השני

מגף בשילוב פרווה ניין ווסט, 560 ש"ח במקום  799.90 ש"ח | צילום: דן לב

פחות יקר אבל עדיין לא זול. מגף בשילוב פרווה ניין ווסט, 560 ש"ח במקום 800 ש"ח | צילום: דן לב

| הנחות אמיתיות גם בעולם הווירטואלי |

גם אתרי אינטרנט רבים אימצו את הקונספט. בשנה שעברה, נט-א-פורטה מחקה עד 40 אחוז ממחירי פריטים מסוימים. לחובבות המותגים מומלץ בהחלט לבדוק אילו בונבונים יתחבאו הפעם שם ובאתר הבת האאוטנט שמציע פריטים בהנחה כל השנה, ובתוספת אחוזי הנחה של "יום שישי השחור" כבר אפשר למצוא שם מחירים הגיוניים יחסית. מי שמיהר להקדים את הסייל הוא האתר הבריטי אסוס בו לא מחכים לרגע האחרון ועמוד המכירה המיוחד של יום שישי השחור, פועל כבר מתחילת השבוע. גם באמזון כבר מציעים מבצעים ליום השופינג הגדול.

אבל יש אתרים שרוצים לא להפסיד את הקונים שנמצאים בשישי במכירות בחנויות ברחובות, ולכן נוצר ברשת אירוע נוסף "Cyber Monday", שיתקיים, כפי שניתן להבין משמו ביום שני הקרוב. גם אז כדאי מאוד להציץ באתרי השופינג האהובים עליכן בחיפוש אחר הנחות.

השאירו תגובה