עירום מלא: הניוד שולט, לפחות בכל הנוגע לאיפור

מצד אחד גל גדות בתמונה הכי טבעית שיש, ומהצד השני קיילי ג'נר וליין האיפור מנפץ הקופות שלה - עם או בלי עזרים חיצוניים, אין ספק שזו הייתה השנה של הניוד. העצמה מבורכת או פגיעה בתפיסת היופי הריאלית?

מאת  | ‏ 19 דצמבר 2017
 

A post shared by Kylie (@kyliejenner) on

כמעט מיליון וחצי לייקים גרפה גל גדות בפוסט אחד תמים למראה שהעלתה בחודש יוני האחרון. זו לא הייתה תמונה של אאוטפיט מפרימיירה נוצצת או טיזר לשובר קופות חדש. התמונה שהפכה ויראלית במיוחד הייתה זו בה גדות תעדה את עצמה, נטולת איפור, בתקריב שמנציח את מה שהיא תארה כלילות חסרי שינה של אימא לשתי ילדות צעירות. הפוסט גרף אינספור תגובות, מרביתן נלהבות ומשבחות אך גם לא מעט ביקורת.

בכתבה שהוקדשה ב"ביזנס אינסיידר" לסלפי של גדות ולתמונות דומות שהעלו כוכבות דוגמת ביונסה וקיילי ג'נר, הועלה טיעון לפיו פוסטים מהזן הזה נתפסים אולי כמבורכים, אך בחינה עמוקה שלהם מציגה בעייתיות רבה. "בניגוד למרבית האנשים נטולי האיפור", נכתב שם, "לא נראה שיש לאף אחת מהאיי-ליסטריות פגמים, קמטים או בעיות בעור. הן עדיין נראות נטולות רבב כשמסתכלים עליהן במבט ראשון. הסלפי'ז שלהן, מעצימים ויפים ככל שיהיו, מעניקים דוגמאות בעלות נזק פוטנציאלי לתפיסה של יופי טבעי ואיך הוא אמור להיראות".

 

A post shared by Gal Gadot (@gal_gadot) on


אין זה פלא שסוגיית היופי הטבעי הפכה בשנה האחרונה לאמוציונאלית במיוחד. מבחינות רבות שנת 2017 הציגה רף חדש בכל מה שקשור לפרדוקס של רדיפה אחר משהו שאמור להתקיים בנטורל. הדרך חזרה לאותו מראה טבעי אבוד, אבדה בים להטוטי איפור ושיטות טיפול מתקדמות, ועדיין לא ברור אם בכוחם של הפירורים שאנחנו מלקטות להשיב אותנו חזרה הביתה.

מגזין פורבס, לדוגמה, הכריז על המראה החשוף כטרנד הביוטי הגדול ביותר של שבועות האופנה העולמיים. הוא גיבה את ההכרזה במראות האיפור ששלטו על מסלולים של בתי אופנה כמו ג'ייסון וו ואלטוזארה ובציטוטים של אוטוריטות דוגמת צלם העל פיטר לינדברג. "יופי הוא האומץ להראות את האני האמתי שלך", התפייט לינדברג על המגמה המשמעותית והוסיף כי "יש יופי באמת".


הפלירטוט השנתי עם המראה הערום ונטול האיפור ידע ב-2017 לא מעט עליות ומורדות. הוא קיבל פוקוס באמצעות מגוון של מיני מגמות ובזכות סוללה ארוכה במיוחד של מובילות דעה. מצד אחד קיבלנו מנה גדושה של אלישיה קיז, שהחליטה להפסיק להתאפר, ומהצד השני, עוד ועוד שפתונים בגוון ניוד של מלכת העשוי והמוקפד קים קרדשיאן. בנדנדה שבין צריכה אינטנסיבית של מוצרי איפור שאמורים לספק לנו בצורה מלאכותית את המראה הטבעי, לוויתור אמתי על כל התערבות, נותרנו עם סוג של סחרחורת.

המנומשים למשל, זכו השנה בהבטחה חדשה לחופש. השאיפה רבת השנים לעור אחיד וחלק, פינתה חלקית את המקום לחגיגה של השונות. מדריכי איפור מפורטים לזיוף של נמשים ואפילו קעקועי נמשים, הפכו לסוג של היסטריה כשדוגמניות מנומשות דוגמת ניקיה פיניקס מספרות בפתיחות על ההעצמה שהשונות גרמה להן. גם הגבות הטבעיות והפראיות הפכו השנה לדגל שכיף וראוי לנופף בו. הן אולי גרמו לנו לזנוח לרגע את הפינצטה הביתית אבל שלחו אותנו לסשנים ארוכים ויקרים אצל משקמי ו"קוסמי" גבות.

 

A post shared by Maybelline New York (@maybelline) on


אבל אם מישהו חשב שהמגמה העירומה תאט את הגלגלים המסחריים שמניעים את התעשייה, הוא התבדה במהרה. עם שגרירות נאמנות כמו בנות משפחת קרדשיאן אף אחד לא דואג לכך שהמגמה הזו תרפה את ידנו מלצרוך.

שנת 2017 הכריחה אותנו להשליך את המייקאפים עם רמת הכיסוי הגבוהה לטובת אחיהם הקלילים ולהחליף את המסקרה השחורה והדרמטית באחת שקופה. מחזורי המכירות המוטרפים של קים וקיילי מוכיחים כי הבהלה לערום ולטבעי אולי בשיאה אבל רצוי להצטייד לקראתה בלא מעט כלים יעילים. בגוון ניוד כמובן.

 

A post shared by Kendall (@kendalljenner) on

על המסלול של ג'ייסון וו בשבוע האופנה (צילום: jason-wu-JP-Yim/Getty-Images-for-New-York-Fashion-Week)

על המסלול של ג'ייסון וו בשבוע האופנה (צילום: jason-wu-JP-Yim/Getty-Images-for-New-York-Fashion-Week)

ועל זה של אלטזורה (צילום: altuzara-Francois-Durand/Getty-Images)

ועל זה של אלטזורה (צילום: altuzara-Francois-Durand/Getty-Images)

הפסיקה להתאפר. אלישיה קיז (צילום: Pascal-Le-Segretain/Getty-Images-for-Dior)

הפסיקה להתאפר. אלישיה קיז (צילום: Pascal-Le-Segretain/Getty-Images-for-Dior)


 

A post shared by Kylie (@kyliejenner) on

 

A post shared by Gigi Hadid (@gigihadid) on

 

A post shared by Nikia Phoenix (@nikiaphoenix) on

 

A post shared by Sephora (@sephora) on

 

A post shared by Bella Hadid (@bellahadid) on

>> לכל כתבות סיכום השנה – מסכמים את 2017

השאירו תגובה