יעוף לך הסכך: אירועי האופנה השווים של סוכות

השבוע, עלמה מקיימת את מצוות האושפיזין | היא מתארחת בטי מרקט, במכירת המעצבים בבית טפר ובסוכה של דורין פרנקפורט | כמיטב המסורת, יש גם תרומה לזולת על הפרק

מאת  | ‏ 3 אוקטובר 2012

יריד סוכות המסורתי. הטי מרקט | צילום: בן פלחוב

שלום עלמות יקרות,

טוב, אני מודה. מיהרתי מדי להספיד את הקיץ ואת השרב, והימים האחרונים בהחלט הוכיחו עד כמה טעיתי. אפילו הגשם הראשון לא הצליח לקרר את האוויר האביך והמאובק, ובעיקר עשה שמות בכביסה שתליתי בחוץ לייבוש. ומה אני עושה כשאין לי בגדים נקיים ללבוש? יוצאת לשופינג, כמובן.

לא על הטישרט לבדו: ה"טי מרקט" מתחדש בוינטג'

בין כל אירועי האופנה של סוכות (ותאמינו לי – יש לא מעט) בולט כהרגלו יריד האופנה הוותיק "טי מרקט", שחוגג כבר שמונה שנים להיווסדו. לכבוד יום ההולדת המרשים החליטו להתחדש ביריד ולהוסיף לו גם מתחם וינטג'. או במילים אחרות – In with the old.

זה אומר שמעבר לעשרות דוכנים של מעצבי בגדים ואקססוריז מקומיים, צעירים לצד ותיקים, אפשר יהיה למצוא השנה גם קולקציות עם פריטי וינטג' מקוריים, פריטים בטעם של פעם וגם פריטי יד שנייה מלבבים לחובבות וחובבי הישן. היריד, שמתקיים ברחוב הרכב 13 בתל אביב, נפתח היום (ד') ויימשך כל יום מ-13:00 עד 21:00 ובשישי בין 10:00-17:00, לכל מי שנאלצת לעבוד בחול המועד.

יומולדת 8 לטימרקט | צילום: בן פלחוב

הפנינג מעצבים ותיקים וצעירים בבית טפר

מתחם בית טפר הוא מקום די משונה – הוא נמצא ברחוב תל גיבורים, אזור הדמדומים בין תל אביב וחולון, סמוך לאבו כביר ומאכלס חנויות עודפים מכל טוב מעצבי ארצנו. למי שטרם הספיקה לבקר שם עד כה, יש כעת סיבה טובה ומכופלת: בימים הקרובים ייערך שם הפנינג ייחודי שיציע לא רק מחירים שווים והנחות של עד 80 אחוזים, אלא גם יפגיש בין מעצבים ותיקים לצעירים, שיתארחו בחנויות שבמתחם.

מה זה אומר? שבחנות של דניאלה להבי תמצאו את "מדוזה", אצל רונן חן תוכלו לפגוש בגרבוני "זוהרה", ברכה בר און תארח את "קארין A", "אלמביקה" תחבור להגר סתת וסיגל דקל תארח את ג'רי שי. מלבד עודפים מקולקציות קודמות בהנחות שוות, יימכרו שם גם פריטים ייחודיים שיוצרו באופן חד פעמי. ההפנינג נפתח כבר אתמול (שלישי) ויימשך עד שישי הקרוב. אם זה לא נקרא מצוות אושפיזין בסוכה, אני לא יודעת מה כן.

אלמביקה (בתמונה) חוברת להגר סתת במסגרת מכירה מיוחדת בבית טפר| צילום: יח"צ

שיתוף פעולה בין ברכה בר און, SQ1 ופתחון לב

ברוח החגים הנדיבה החליטו ב"ברכה בר און" ובמותג המשני של המעצבת "SQ1" לצ'פר את כל מי שתתרום בגדים ישנים אך לבישים לארגון "פתחון לב". בין העונות, בדיוק בתקופה שבה כל אחת מאיתנו עושה סדר בארון ונפטרת מכמה פריטים שכבר לא תלבש לעולם – אני אישית מסרתי לויצ"ו שתי שקיות כאלה בראש השנה, ועוד היד נטויה – אפשר למצוא בקלות מי שישמח לקבל את התרומה, וגם להעניק הנחה על פריטים חדשים לאות תודה.

עד ה-8 באוקטובר, כל מי שתגיע לחנויות של "ברכה בר און" ברחבי הארץ (למעט חנות העודפים בבית טפר, למקרה שקיוויתן לתפוס שתי ציפורים במכה) עם חמישה פריטי לבוש לתרומה, תקבל שובר קניה של 75 ש"ח למימוש מיידי בקניית פריטים מקולקציית החורף. מי שתגיע לחנות "SQ1" שבמסריק 16 תל אביב תקבל שובר על סך 50 ש"ח לקנייה מקולקציית החורף. יוזמה מבורכת, אתן לא חושבות?

תורמים בגדים ומקבלים זיכוי לקנייה מהקולקציה החדשה. ברכה בר און ו-SQ1 | צילום: יח"צ

שוק סוכות במרפסת של דורין פרנקפורט

אבל אי אפשר לסגור את סוכות בלי אחד האירועים השנתיים המסורתיים של רחוב דיזנגוף, ואני מתכוונת כמובן למכירת החג במרפסת של דורין פרנקפורט בפינת בן גוריון. בכל יום השבוע בין השעות 10:00-18:00 (ובשישי עד 14:00) יוצאו למכירה במרפסת שלל פריטים מהקולקציות של דורין, במחירים של 30-190 ש"ח. כל מי שקנתה פריט של דורין אי פעם יודעת שמדובר בבגדים לכל החיים, באיכות גבוהה ובגזרות שלא מתבלות, כך שאין ספק שמדובר בהזדמנות חד פעמית לאמץ פריט כזה במחיר היסטרי במיוחד.

מזדנגפים. 30-190 ש"ח במרפסת של דורין פרנקפורט | צילום: מיקי קרצמן

ועוד טיפ טיפה ממני

ואם אתן כבר מטיילות בשדרות בן גוריון, לא תקפצו להפנינג "לצאת מהקופסא 4"? בשישי הקרוב בין 10:00 ל-16:00 אפשר יהיה לסייר, לצפות ולקנות קופסאות פח ייחודיות שעוצבו על ידי מעצבים צעירים בוגרי בתי הספר לעיצוב בנושא "בית". היריד ייערך בין דיזנגוף לבן יהודה, ממש על השדרה, וכל ההכנסות ממכירת הקופסאות המקסימות, שמחירן 30 שקלים בלבד, ייתרמו לתוכנית "מעצבים לעתיד" למען נוער בסיכון.

חוץ מהמכירה יתקיימו שם גם סדנאות יצירה לילדים (בכל זאת, יום שישי בדיזנגוף) וייערכו שם גם הופעות של שי גבסו, עידן חביב, גלעד שגב, נועם רותם ולהקת "אלקטרה". את האירוע כולו, אגב, ינחה המחובר ג'ייסון דנינו-הולט. אני אישית בונה על קופסא אחת ללקים, קופסא לתכשיטים ועוד קופסא לכל השמונצעס שמסתובבים לי בבית. ואתן?

מקום מושלם לאכסון לקים. קופסא בעיצוב רחל חיים, להשיג בהפנינג לצאת מהקופסא | | צילום: יח"צ

עורכות מכירה ביתית מגניבה ורוצות להזמין אותי? ביקרתן בחנות שווה שאסור לפספס? שלחו לי מייל עם הפרטים ל-fforwardpr@gmail.com, ואני כבר אצור איתכן קשר!

נשיקות,

עלמה

השאירו תגובה