מביכוש: זוכרים את העבר האופנתי המפוקפק של ויקטוריה בקהאם?
כל כך אהבנו את התמונות ההורסות שלה ב"ווג" ספרד, שלא התאפקנו והיינו חייבות לקלקל עם קצת זכרונות מתוקים-מרירים, שמוכיחים שסטייל מנצח הוא לא בהכרח דבר שנולדים איתו. מהבגדים הצמודים והקצרצרים, דרך הפרינטים הבעייתיים ועד האיפור המצער והגוונים המחרידים: מה הייתה חושבת מעצבת האופנה ומלכת השיק של היום על כוכבת הפופ הטראשית וחסרת הטעם של אז?
כשמדברים על המהפך שעברה ויקטוריה בקהאם, לרוב מתייחסים לקריירה שלה ולעובדה שהיא הצליחה למצב את עצמה כאחת ממעצבות האופנה האהובות בעולם, אחרי שהתפרסמה בתור החברה הכי פחות כישרונית של הספייס גירלז. הקליטה שלה בעולם האופנה לא הייתה חלקה לגמרי, אבל כיום כבר אפשר לומר שהיא הרוויחה את מקומה באמצעות עבודה קשה ומענה לצרכים אמיתיים של נשים לבגדים מחויטים ועוצמתיים אך נשיים. היא אמנם לא מעצבת נועזת במיוחד, אבל דווקא המיתון שעברה בקולקציות האחרונות עזר לה למצוא את הקול שלה, שלגביו יש קונצנזוס די רחב בעולם האופנה – ויקטוריה בקהאם היא הדבר האמיתי.
אבל המהפך הוא לא רק קרייריסטי. כמו הרבה כוכבות עם טעם אופנתי מעולה, גם בקהאם נהגה להתלבש, ובכן, קצת אחרת. כעת היא מככבת על שער גיליון פברואר של "ווג" ספרד ובתוכו, בהפקה שהולמת בדיוק את הסגנון הנוכחי שלה – מינימליזם שיקי מתון אך סקסי. מדובר בצילומים שהם תענוג לעיניים, וגרמו לנו לנסוע קצת במנהרת הזמן ולהיזכר איך ויק התלבשה כשהיא עוד הייתה פוש ספייס.
הניינטיז לא היה עשור קל לאף אחד, בוודאי לא לנשים מבוגרות שענדו סיכות פרפר מפלסטיק בשיער, והסגנון הקולקטיבי של הספייס גירלז הוא התמצית של השנים האלה. נעלי פלטפורמה מוגזמות, מכנסונים לוהטים, שילובי צבעים ביזאריים ויותר מדי ויניל הם רק חלק מהפשעים האופנתיים של החמישייה.
יש לציין שבאופן יחסי לחברותיה ללהקה, ויקטוריה דווקא נראית בסדר במבט לאחור. מכיוון שהיא הייתה בתפקיד הפוש (כלומר, המתוחכמת והמלוטשת), היא לא נפלה להרבה מהמלכודות של שאר הנשים לצדה. היא דבקה במראות מונוכרומטיים שחורים, לבנים ומטאליים, ורק לעתים נדירות לבשה פרינטים.
ובכל זאת, המינימליזם של אז הוא ממש לא המינימליזם של היום. אם היום החליפות הנשפכות והשמלות המלטפות שלה גורמות לה להיראות כמו עורכת אופנה פריזאית, הלוקים מעברה מתאימים יותר לניצבת ב"זולנדר" או בפארודיה עתידנית. אמנם שפת הגוף שלה תמיד שידרה תחכום ורמה גבוהה, אבל מבט מדוקדק יותר בבגדים מראה שמדובר בטראש מוחלט. מה למשל? חליפות עור או ויניל צמודות, שמלות תחרה קיטשיות וחושפניות ובעיקר גזרות קצרות וצמודות שפשוט לא החמיאו לה.
בתור מי שקו האיפור שלה יחד עם אסתי לאודר הוא אחד היוקרתיים בעולם ותמיד אוזל מהמלאי במהרה, לא נעים גם לראות את ויק מהצוואר ומעלה. את המראות הטראשיים השלים כמעט תמיד איפור כהה ונוקשה מדי בגוונים שלא מחמיאים לה, צבע שיער כהה מדי ומוחלק יתר על המידה. בתחילת שנות האלפיים היא גם נפלה, כמו רבות ורבים מאיתנו, בטרנד גווני הבלונד-על-חום שנקווה שלעולם לא יחזור לחיינו. אבל היי, יש גם מסר מאוד אופטימי בתמונות האלה – טעם טוב לגמרי יכול להיות דבר נרכש.
השאירו תגובה